• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Vreselijkste weed ervaring

Rotterdam-gabber

Belezen gebruiker
Ik was 2 weken gestopt met blowen, enorm kut voelde ik me, kon nergens anders aan denken. Ik dacht ik ga gewoon weer even blowen, ik rook een pure zonder er bij na te denken dat na 2 weken je thc uit je bloed is en je er dus heftiger op reageert. Ik dacht ik ga rustig naar school, maar nee....

Ik ging in de metro en toen begon het al, ik moest na een paar halte's kotsen, in de bochten onder de tunnel kreeg ik momenten alsof ik continu loopings maakte, ik zat ook te schommelen geloof ik en me ogen en alles dicht te knijpen, heel vaag zag ik mensen raar naar me kijken want ik zat recht tegenover een paar mensen, ik wou me concentreren op iets om niet weer loopings te maken, dit gebeurde 3 keer en was erg extreem. Ik rende de metro dus uit zover dat lukte, kotsen lukte niet op het station. Ik dacht ik ga stukkie verder wat eten en drinken, toen ging het weer even en ging ik naar de metro. Ik dacht ahh eindelijk ben ik bijna bij school, maar opeens was het van huh ik ben ineens bij de hele andere kant, ik heb de verkeerde metro genomen en wtf het is alweer 1 uur verder!

Ik dus eindelijk de goede metro verder, ik dacht dat ik nu op het goede station was want het was de eindpunt, ik heb zeker wel 20 minuten voor over gehangen in de metro en een hoop gekotst wat een hoop mensen wegjaagde (Logisch), toen ben ik naar buiten gegaan en heb me tas laten liggen die vervolgens was gevonden door een conducteur, me pa belde me en zei ze hebben je tas op school gevonden dus je kan weer terug, ik zei dus nee en hij werd boos dus ik hangde op, ik een vriend bellen om te zeggen dat die naar me toe moest komen want ik was de weg kwijt. Tegelijk belde me ma telkens om te vragen wat het was, ik was dus ook de wegkwijt op de telefoon want kreeg berichten, wisselgesprekken en van alles erg vaag!

Uiteindelijk was ik alweer 3 uur verder en na overal rond gezwerfd te hebben door zuid-holland met de metro kwam een vriend die me zocht bij de straat wat ik vroeg aan iemand die voorbij liep. Hij heb me gebracht naar me opa die natuurlijk kwaad op me was, het was al 4 uur verder, was nog hartstikke stoned maar kon wel weer normaal denken zeg maar en gewoon praten, ik was gewoon normaal stoned toen met knallende koppijn.

Ik vraag me af of meer dit hebben meegemaakt want ik had zoiets heftigs nog nooit met weed meegemaakt! maar het heb me wel geholpen want voorlopig wil ik even niet meer blowen, en doe het rustig aan volgende keer op een weekend.

RSW

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Zo zie je maar, ook al denken mensen dat ze alles onder controle hebben, wiet en hash blijven krachtige drugs die je finaal op je flikker kunnen geven als je er misbruik van maakt. Ik hoor veel van dit soort verhalen, mensen die zichzelf overschatten en denken 'ach die slik/rook/snuif ik wel ff' en dan zomaar een verschrikkelijke setting in lopen om zichzelf dan vervolgens in een hele nare plaats te vinden.

Maar van je fouten leer je, hopelijk :)

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Als je een weekje niet hoog bent geweest, heb je grote kans dat je er heel erg hoog van wordt. En valt ie verkeerd. Ook een reden om niet te veel te blowen als je nog naar school moet, of als je zeker weet dat je in gesprek komt met familie of buren.

Dit is mij één keer overkomen, ik zag een stukje joint liggen, van gisteren, ongeveer een centimeter. Maar door t geklop op t tipje(wordt de joint iets steviger van) was alle hasjpoeder naarbeneden getrild. dus t was op lege maag, en nuchtere lingen. ineens een half pure hijs.

het duizelde, maar niet met het warme stoned gevoel, bij elke stap was t of ik om zou vallen, en was alleen bezig met, voorkomen dat mensen mijn rode ogen zagen met pupillen. Op één of andere manier, ben ik nog nooit zoo vreselijk vaaak recht in de ogen aangekeken, terwijl dit nooit gebeurt.

Nee zo is het niet genieten.

beter na school of werk, de pyama aan ,en een lekkere draaien. zonder zorgen.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Drientje zei:
Misschien is zijn zuid holland niet zo groot?
Touché.

Ik vind het ook bijzonder knap dat hij de verkeerde metro nam. Kijk als je nou de verkeerde bus neemt, oke.. daar zijn er 75843975 van.. maar dude, er zijn maar 2 metro's! TWEE!

Rotterdam-gabber

Belezen gebruiker
Waar slaan die reactie's op, ik bedoel de erasmus lijn dat is toch zuid-holland of niet dan.

En zo gek is het niet dat ik een terugval heb gekregen.

En zo gek is het ook niet dat ik de verkeerde kant op ging met de metro, ik had me gedachte er niet bij, ik was te stoned en ben nog nooit zo ver weg geweest van wiet.

Ik heb vanaf maart of april elke dag geblowd. maar nu was het verkeerd gevallen en had al 2 weken niks geblowd, en dan ineens weer eentje, dat die dan ook nog is verkeerd valt kan gebeuren.

Ik blow overigens nu niet meer. En niet door dat maar omdat ik al eerder wou stoppen. Het is gewoon kk troep.

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
Wiet heeft je een flinke schop onder je kont gegeven, mooi zo :) Nu kan je makkelijker stoppen.. geen constante trek maar een herinnering aan kotsen in de metro :wink: Beter dat het zo gelopen is.

Rotterdam-gabber

Belezen gebruiker
Ja ik heb 3 kut uren meegemaakt tijdens die terugval en dat heb me toch wel laten denken van je was 2 weken gestopt, nu een slechte terugval, dus blijf er voortaan maar vanaf.

Nu drink ik alleen af en toe een biertje, volgend jaar met feesten xtc, en later misschien iets met hallucineren om te kijken of dat wat voor me is om zeer matig te gebruiken. Maar dat doe ik als ik er helemaal vanaf ben. Ik loop nu ook bij een kliniek, voor andere problemen wordt ik geholpen, zodat ik van wiet af blijf en sterk blijf om nee te zeggen, en ik ga weer beginnen met sporten.

Heb nu enkel nog steeds last van slaapproblemen, maar heb ook geen trek meer, ben blij dat ik er vanaf ben en "op tijd" ben gestopt.

RSW

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Waarom is het voor sommige mensen toch zo moeilijk om gewoon maat te houden ? Voorzichtig een beetje hash of wiet in het weekend roken, en ophouden als het genoeg is.
Zelfcontrole is toch aan te leren ?
Nu is het ineens 'kankertroep', maar dat ligt niet aan het middel, dat ligt aan jou beste jongen.
Ik zal je zeggen dat THC een heleboel goeds voor de maatschappij doet.

Rotterdam-gabber

Belezen gebruiker
RSW zei:
Waarom is het voor sommige mensen toch zo moeilijk om gewoon maat te houden ? Voorzichtig een beetje hash of wiet in het weekend roken, en ophouden als het genoeg is.
Nu is het ineens 'kankertroep', maar dat ligt niet aan het middel, dat ligt aan jou beste jongen.

Het is inderdaad mijn fout dat ik teveel wou, maar ik bedoel ik en een hele boel mensen denken dat het maar een saaie drug omdat het zo makkelijk te krijgen is, ik ben er een hoop door verloren en het heb mij veranderd. Ik ben trouwens ook enorm verslavingsgevoelig dit wist ik zelf al maar uit psychosche onderzoeken die ik een paar weken terug heb gehad is dit ook gebleken, dat komt ook enorm veel voor in de familie van zowel me pa als me ma, dus of ik nu mijn verslavingsgevoeligheid de schuld moet geven of mezelf weet ik niet, komt door allebij denk ik.

Maat houden met iets is heel moeilijk en dat heb ik helaas met alles, ik wil met alles steeds meer als ik het leuk vind, en stoppen is dan erg moeilijk.

Als je het eens in het weekend doe is het ook een fijne drug, ik heb ook migraine en daar was blowen ook erg goed voor, had weinig stress nu ook minder nu ik er langer vanaf ben. En ik ben snel opgefokt daar hielp het ook tegen. Het maakte me gewoon relaxed maar omdat ik nergens meer zin in had, ik vrienden ben kwijt geraakt, 2 scholen en 3 stage's er door heb verkloot ben ik gestopt, wat me overigens ook heeeeel lang heb gekost, maar het is me gelukt en daar ben ik blij om.

Ik denkt dat je het wel begrijp of niet dan?

Solidius

Badass junkie
Rotterdam-gabber zei:
Nu drink ik alleen af en toe een biertje, volgend jaar met feesten xtc, en later misschien iets met hallucineren om te kijken of dat wat voor me is om zeer matig te gebruiken. Maar dat doe ik als ik er helemaal vanaf ben. Ik loop nu ook bij een kliniek, voor andere problemen wordt ik geholpen, zodat ik van wiet af blijf en sterk blijf om nee te zeggen
HARDCORE TO THE BONE :')

RSW

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Rotterdam-gabber zei:
RSW zei:

Het is inderdaad mijn fout dat ik teveel wou, maar ik bedoel ik en een hele boel mensen denken dat het maar een saaie drug omdat het zo makkelijk te krijgen is, ik ben er een hoop door verloren en het heb mij veranderd. Ik ben trouwens ook enorm verslavingsgevoelig dit wist ik zelf al maar uit psychosche onderzoeken die ik een paar weken terug heb gehad is dit ook gebleken, dat komt ook enorm veel voor in de familie van zowel me pa als me ma, dus of ik nu mijn verslavingsgevoeligheid de schuld moet geven of mezelf weet ik niet, komt door allebij denk ik.

Maat houden met iets is heel moeilijk en dat heb ik helaas met alles, ik wil met alles steeds meer als ik het leuk vind, en stoppen is dan erg moeilijk.

Als je het eens in het weekend doe is het ook een fijne drug, ik heb ook migraine en daar was blowen ook erg goed voor, had weinig stress nu ook minder nu ik er langer vanaf ben. En ik ben snel opgefokt daar hielp het ook tegen. Het maakte me gewoon relaxed maar omdat ik nergens meer zin in had, ik vrienden ben kwijt geraakt, 2 scholen en 3 stage's er door heb verkloot ben ik gestopt, wat me overigens ook heeeeel lang heb gekost, maar het is me gelukt en daar ben ik blij om.

Ik denkt dat je het wel begrijp of niet dan?

Ja, niemand zei ook ooit dat het makkelijk is. Je kan niet van drugs verwachten dat ze je op je wenken bedienen en je goed doen voelen, zelfs MDMA niet. Je moet je best doen om goed in je vel te zitten, en dan werkt 't veel beter. Ik snap wat je bedoelt met wietverslaving, ik heb het zelf ook heel erg lang niet kunnen laten om het te roken, en als ik het dan deed dan was het effect veel minder fijn dan ik had gedacht dat het zou zijn, elke dag weer.
En ik wil ook altijd meer, dus dat snap ik ook, maar het is me uiteindelijk gelukt om dat te onderdrukken, want dat kan.

En als ik advies mag geven over die andere problemen van opgefoktheid en hoofdpijn, je zal t misschien niet geloven maar dingen als kruidenthee drinken, mediteren, (rustige !) muziek luisteren helpen echt. Veel mensen hebben het gevoel dat het leven sneller gaat dan leuk is, en die mensen moeten begrijpen dat je zelf bepaalt hoe snel het gaat. Enfin, ik hoop dat je er iets aan hebt.

Oh, en drink ayahuasca ! :)

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
RSW zei:
Oh, en drink ayahuasca ! :)

7-8 maanden geleden toen ik Ayahuasca net ontdekte raadde ik het iedereen aan, nu doe ik dat niet meer. Ayahuasca is niet altijd goed voor elke situatie en zeker niet voor iedereen. Kijk uit wie je het aanraad.. verder helemaal met je eens over kruidenthee, mediteren en rustige muziek. Sinds ik reggea luister ga ik elke keer stuk chiller naar mn werk dan gestoorde keiharde beats om me wakker te maken.

ganja_007

Newbie
ExceptionalInsight zei:
Drientje zei:
Misschien is zijn zuid holland niet zo groot?
Touché.

Ik vind het ook bijzonder knap dat hij de verkeerde metro nam. Kijk als je nou de verkeerde bus neemt, oke.. daar zijn er 75843975 van.. maar dude, er zijn maar 2 metro's! TWEE!

hahahahahahahaha :grin: :grin:
zoals hij al zei,, he was buzzed!! :stoned:

Intoxication

Bewuste gebruiker
ik ken dat je wil eig niet kotsen omdat er nou eenmaal zoveel mensen zijn die je zien stoned zijn, maar door het gevoel dat er veel mense in de buurt zijn word je net nog slechter en nerveuzer, en dan keert je maag natuurlijk helemaal om :kots:

Zazuu.

Bewuste gebruiker
's ochtends blowen? een pure joint? na 2 weken gestopt te zijn? voor school? in de metro?

ja, tel dat bij elkaar op :P

Rotterdam-gabber

Belezen gebruiker
Zazuu. zei:
's ochtends blowen? een pure joint? na 2 weken gestopt te zijn? voor school? in de metro?

ja, tel dat bij elkaar op :P

Ja super dom natuurlijk.
Dat weet ik, en het ergste is nog ik kwam net van een kennismakingsgesprek bij een afkickcentrum. Was denk ik een uur of half 10 dat ik me joint opstak.

geekos

Bewuste gebruiker
Gewoon elke dag genoeg blowen, dan gaat ge nooit zooo stoned zijn van een pure sigaar dat ge niet meer weet wat ge doet en moet kotsen :)

Rotterdam-gabber

Belezen gebruiker
geekos zei:
Gewoon elke dag genoeg blowen, dan gaat ge nooit zooo stoned zijn van een pure sigaar dat ge niet meer weet wat ge doet en moet kotsen :)

Er staat toch ook dat ik een halfjaar elke dag heb geblowd en dit een terugval was?

psychopsychedelic

Wijs gebruiker
kotsen van thc,, hmm mnee egt bijna niet alleen wel eens gehad idd na inde zomer veel te fanatiek heisen op 14 jarige leeftijd knokkie opt schoolveldje :rock: maar zelfs dan niet egt kotsen, wel in combi met alcohol
achja, blowen of wowen ik heb de keus al gemaakt! :stoned:

Rotterdam-gabber

Belezen gebruiker
psychopsychedelic zei:
kotsen van thc,, hmm mnee egt bijna niet alleen wel eens gehad idd na inde zomer veel te fanatiek heisen op 14 jarige leeftijd knokkie opt schoolveldje :rock: maar zelfs dan niet egt kotsen, wel in combi met alcohol
achja, blowen of wowen ik heb de keus al gemaakt! :stoned:

Ik weet niet waardoor het kom, maar ik had het wel inderdaad elke keer als ik flink doorgehijst heb, dat is natuurlijk niet slim. Ik heb ook migraine misschien dat de misselijkheid bij mij dan wat erger is en dat ik daarom ging kotsen, in een halfjaar heb ik dat 3 keer gehad, combi met alcohol heb ik daarintegen nog nooit gekotsd, maar opzich ben ik wel blij dat ik zo slecht ben gegaan met die terugval, het heb me wel laten schrikken en wil voorlopig ook even niet meer blowen nu ik er toch alweer 5 weken vanaf ben op die terugval na.

Explorer

Newbie
balen voor je dat je compleet de situatie verloor, en knap van je dat je voorlopig stopt, dat is het beste denkik voorje :wink:

Rotterdam-gabber

Belezen gebruiker
Explorer zei:
balen voor je dat je compleet de situatie verloor, en knap van je dat je voorlopig stopt, dat is het beste denkik voorje :wink:

Ja is inderdaad het beste, ik heb overal meer zin in, ik ben nu bijna 4 maanden gestopt met die 1e terugval, heb maar 1 keer geblowd 2 weken geleden om een beetje high te worden, en 5 hijsie's na een feest pas, verder niet en ik heb er niet eens trek in, ik hou het nu bij af en toe een biertje en op feesie's of vakantie is wat anders. Gaat echt prima nu, ben met een hoop dingen opnieuw begonnen zoals school, dat gaat ook prima en kan met de zomer me eerste diploma hebben als ik zo door blijf gaan.

Curunir

Experimenterende gebruiker
Wel een interessante report.

Verbaast mij altijd hoe mensen hasj/wiet kunnen onderschatten. Als ik bv. elke dag zou blowen zou dat echt mn hele leven op z'n kop zetten (ongeconcentreerdheid, vaag gevoel, ander eetpatroon, hoofdpijn etc.) en iedereen kent in z'n omgeving die gasten wel die zo leven met wiet: ze staan er mee op en ze gaan er mee naar bed.

Spacecake is ook altijd leuk: 'ja flikker er alles maar in, het is toch maar wiet'. Vervolgens ligt iedereen uitgeteld op de bank en gaat de helft van de mensen bad :wink: .

Bovenaan