Afkicken G in detox

Hey ik heb een vraag.

Hoe hebben jullie het volgehouden om van de G te blijven? Dit is namelijk mijn eerste keer en ik ben sowieso niet meer van plan het te gebruiken.. tis niet echt mijn ding en het is er eigenlijk per ongeluk ingeslopen ofzo. Heb er iets langer dan een half jaar aangezeten. Mede door wachtlijsten voor G. Dus ik vraag me af in hoeverre je nog nahulp nodig gaat hebben? Of is de detox zelf alleen al genoeg?

Alle tips zijn meer dan welkom!

Damius

Bewuste gebruiker
Zelf nooit structureel aan de G gezeten (een enkele keer geprobeerd). Algemeen bekend dat het ontzettend verslavend is. Zoek vooral therapie voor na jouw detox. Van belang om te leren hoe je omgaat met trek-momenten en/of onderliggende problematiek, als daar sprake van is. Therapie ga je nodig hebben, wel helemaal gezien je schrijft dat het “niet helemaal jouw ding is” en het er “perongeluk in sloop”, en er vervolgens wel een half jaar aan zit. Nadat je clean bent zul je nieuwe gezonde patronen moeten aanleren. De detox zorgt enkel voor fysieke ontwenning. Dat is niet genoeg.

_shikantaza

Badass junkie
Hey ik heb een vraag.

Hoe hebben jullie het volgehouden om van de G te blijven? Dit is namelijk mijn eerste keer en ik ben sowieso niet meer van plan het te gebruiken.. tis niet echt mijn ding en het is er eigenlijk per ongeluk ingeslopen ofzo.
Klinkt toch wel als verslaving. En helaas heb je dan niet veel te willen. Van plan zijn om niet te gebruiken is waarschijnlijk niet genoeg om clean te blijven.
Heb er iets langer dan een half jaar aangezeten. Mede door wachtlijsten voor G. Dus ik vraag me af in hoeverre je nog nahulp nodig gaat hebben? Of is de detox zelf alleen al genoeg?

Alle tips zijn meer dan welkom!
Zorg ervoor dat je in behandeling kunt gaan na de detox, het liefst zo kort mogelijk opvolgend. En zelfs na een behandeling zal het af en toe nog wel lastig zijn om nuchter door het leven te gaan.

Klinkt toch wel als verslaving. En helaas heb je dan niet veel te willen. Van plan zijn om niet te gebruiken is waarschijnlijk niet genoeg om clean te blijven.

Zorg ervoor dat je in behandeling kunt gaan na de detox, het liefst zo kort mogelijk opvolgend. En zelfs na een behandeling zal het af en toe nog wel lastig zijn om nuchter door het leven te gaan.
Doel je daarmee op een klinische opname? Of kan dat ook ambulant zijn? Het liefst ga ik namelijk nog voor 6 weken naar een andere locatie namelijk.

Ps. Fijn dat er zo op gereageerd word. Ik vond het super spannend maar er word gewoon oprecht en met aandacht gereageerd. Bedankt! 😁❤️ Ik zal morgen ook wel e.e.a. bijvertellen, wat dit topic wat makkelijker te lezen maakt. Ik ga naar bed. Een fijne avond allen!

_shikantaza

Badass junkie
Doel je daarmee op een klinische opname? Of kan dat ook ambulant zijn? Het liefst ga ik namelijk nog voor 6 weken naar een andere locatie namelijk.
Er zijn verschillende opties voor detox en behandeling. Als je open en eerlijk je verhaal doet bij je huisarts dan zal hij of zij jou een advies geven dat past bij jouw gebruik en situatie.

Oke thanks... ik zal laten weten hoe dingen verlopen. Ik ben nu precies een week in de detox en tot nu toe weinig klachten. Enige minpunt is de slaap en het om de 2 uur wakker gemaakt worden.

Ik zal het e.e.a. wel even een beetje toelichten: ik heb al jaren ervaring met verschillende middelen, die ik dagelijks gebruik. (Speed, weed, alcohol). Ik ging dus een keer op een after wel 'lekker' op wat G, samen met een chick.. had het eigenlijk al wel vaker gebruikt, maar ik bleef plakken bij een chick voor een maandje omdat het zo gezellig was, ja 🫠 (STUPID). Dus ik nachten doorgaan met haar en toen kwam ik natuurlijk erachter dat ik hooked was.

Dus dat eigenlijk.. En dit is allemaal net gebeurt, nadat ik net een jaar van een heroïne verslaving hersteld was.... wat voelde ik me stom. Nog steeds, maar ach, hebben we dat ook maar weer achter de rug.

Vandaag is de laatste dag afbouw van de G! I made it! Ik voel me een stuk beter en bedankt voor alle support van iedereen heeft geholpen! Jullie horen nog van me als ik de kliniek voor een langere tijd in ga!

Love

_shikantaza

Badass junkie
Ik kwan een podcast tegen die je misschien interessant vindt @Junglist1104 (knoop het in je oren :))

Thema: nazorg (dus na de kliniek). De rest heb ik nog niet geluisterd maar dit was van hoge kwaliteit (goed spul 😇).

Gefeliciteerd met het einde van de afbouw. Nu begint het pas echt :)

Bovenaan