Veranderd door blowen

Ben je verranderd

• Ja, lichamelijk en geestelijk

Stemmen: 2 66,7%
  • Ja, geestelijk

Stemmen: 1 33,3%
  • Ja, lichamelijk

Stemmen: 0 0,0%
  • Nee

Stemmen: 0 0,0%

• Totaal aantal stemmers
    3

moonflower

Experimenterende gebruiker
Merken degenen die al een (paar) jaar stevig blowen (min. 1 per dag) ook veranderingen aan zichzelf, geestelijk en lichamelijk, ik nl wel. Ik ben nu ik vaak :stoned: ben veel "linkser" dan daarvoor en ben heel erg afgevallen (komt dit door blowen?) Kortom, ik heb het gevoel of ik eigenlijk een 2e moonflower ben geworden!! hulje afgegooid en gaan maar weer. Hebben jullie ook dit soort ervaringen? zo ja, deel ze ff als je wilt :beer:

anna

Newbie
Ik was altijd antidrugs :flushed: en moest hier ook helemaal niks van weten.
Op mijn 25ste zat ik al 3 jaar volledig is de wao omdat ik een dubbele whiplash heb. Ik lag in die tijd 16 uur per dag op bed en kon niks meer, had geen sociaal leven meer alles was naar de klote :angry:
Ik was druk bezig met het revalideren totdat een arts tegen me zei;"ik wil dat je elke dag een jointje oprookt als pijnstiller."
Ik had toen al 3 jaar lang zware pijnstillers geslikt maar die werkten niet meer omdat mijn lichaam er immuum voor was geworden.
Ik s'avonds de stoute schoenen toch maar aangetrokken en een jointje gerookt :flushed:
Zo wat was dat heeeeerlijk :stoned: Ik sliep voor het eerst weer een hele nacht door omdat mijn spieren super ontspannen waren en dus geen pijn had.
Sindsdien volg ik braaf het advies van de arts op en het werkt!!!
Ik kan weer stappen wat ik van mijn 16 e niet meer kon door de eerste whiplash.
Ik ben weer hele dagen aan het werk, kan mijn eigen huishouden weer helemaal aan. En ben ook nog gezellig voor mijn vriend en bekenden zonder s;avonds totallloss te zijn.
Ik heb 9 jaar niet goed kunnen functioneren door de klachten die ik had door 1 joint op een dag ben ik weer de oude :wave:
Ik maakte me zorgen hoe verslavend wiet roken was dus besloot ik om er eens mee te stoppen en te kijken hoe het dan met me ging.
Ik viel direkt de eerste week in een diep gat en alle klachten kwamen terug.
Dit doe ik dus de eerste tijd mooi niet meer. Doordat ik weer normaal kan functioneren en geen pijn meer heb ben ik zooo gelukkig geworden :) .
Geef mij dus maar elke dag een jointje dan een zware pijnstiller want een pijnstiller blijft ook 9 maanden in je lichaam hangen en is veel schadelijker voor je dan wiet
:( Ik hoop zo nog lang en gelukkig te leven en ik ben de arts die me dit advies gaf nog elke dag super dankbaar :wave:

anna

Newbie
Nee ik ben niet afgevallen maar eerder aangekomen, maar ja is ook niet gek van al die lekkere vreetbuien als je een jointje rookt :smoke: En ik kan het gelukkig hebben was hiervoor net een anorexiapatient :)

MystiX

:smoke: ja ik vind wel dat ik veranderd ben, ik gebruik het namelijk ook om mezelf wat rustiger te houden. Ik heb namelijk adhd en wil niet aan andere middelen omdat ik dat niet nodig acht. Ik merk dat ik minder hyperactief ben geworden (lichamelijk) en vooral ook minder impulsief, ik denk wat meer na voordat ik doe (geestelijk).

Kleffie

Newbie
Ik ben denk ik vooral geestelijk veranderd.

in het begin moest ik niks van drugs hebben, vond roken vies. dus blowen was dat ook. maar dat was dus niet zo.

blowen is gewoon zo relaxt. kunt lekker nadenken als je met mooi weer aan het water zit een jointje te smoken, of gezellig met vrienden zitten. Geeft gewoon een heel ander sfeertje als dat je met vrienden bier aan het drinken bent.

I Love weed en hash, aan de rest kom ik niet. en hard drugs vind ik echt gewoon eng. een pilletje van iemand kopen en niet weten wat er mee gedaan is, neen niks voor mij :sunglasses:

breggie

Newbie
haaai

ik ben ook wel wat veranderd :stoned: :grin: , maar ik heb een klein probleempje en ik weet niet hoe ik ervan af geraak...sinds een maand ben ik een beetje geminderd met blowen , en wanneer ik nu wakker word smorgends ben ik helemaal bezweet , mijn bed is nat van het zweet, maar ikzelf heb het ongeloofelijk koud :confused: ! kan iemand me hierbij helpen?....thx...

breggie

Newbie
anna zei:
Nee ik ben niet afgevallen maar eerder aangekomen, maar ja is ook niet gek van al die lekkere vreetbuien als je een jointje rookt :smoke: En ik kan het gelukkig hebben was hiervoor net een anorexiapatient :)
once again weed proves his good uses :P

groenroker

ghehe geinig is dit ik moest ook eerst niks van drugs hebben nu rook ik ook regelmatig een joint, alcohol en wel eens een pilletje en eens in de 2 jaar een snuifje :grin: :stoned:

BacingsPen

Badass junkie
Als ik dagelijks blow krijg altijd allerlei inzichten... Ik ben daar dan ook naar op zoek. Verder denk ik veel meer na over wat ik denk. Ga zo maar door. Ik weet niet of het alleen maar door de wiet komt maar het lijkt alsof ik door de wiet bewuster ben gaan leven. Ik zie ook in veel meer dingen positieve kanten. Wat als ik nuchter ben weer minder wordt en dat is meteen het nadeel van cannabis gebruik...

heidrun

Belezen gebruiker
ik ben niet afgevallen, maar ik denk dat blowen wel iets met mijn slanke postuur te maken heeft. als je ziet wat ik soms wegvreet....dan zou ik echt 100kg moeten wegen.
beetje vies praatje, maar volgens mij poep je ook meer, je stofwisseling gaat sneller.

geestelijk ben ik ook wel veranderd. ik ben meer mellow geworden. aan de ene kant is dat positief, ik kon me best bitchie gedragen, maar op een gegeven moment sloeg het door. ik werd supermakkelijk en liet iedereen over me heen lopen. ik gaf m'n vriend altijd z'n zin, draaide op m'n werk altijd de klote diensten( de nachtdiensten dus) enzovoorts
ik voelde me op een geveven moment zo k*t, ik was echt een slappeling geworden, terwijl ik vroeger voor mijn mening uitkwam, hield ik nu liever m'n mond.

er moest iets veranderen en ik ben daarom in therapie gegaan en dat doe ik nu nog, ook slik ik medicijnen (antidepressivum)
ik blow nog steeds, maar laat me er niet in meeslepen. het gaat nu weer een stuk beter, maar ik ben nog niet helemaal de oude

jaja

Bewuste gebruiker
:wave:

Relateer niet gelijk alles aan het gebruik van middelen; het is echt niet abnormaal om als weldenkend mens b.v. een periode van depressiviteit te ondergaan, dit getuigt eerder van een stel goed-werkende hersens, het leven is geen doorlopend feest!

heidrun

Belezen gebruiker
jaja, je weet niet waar je het over hebt. ik was niet een beetje somber, ik was heel erg ziek!!

als mensen zich down voelen zeggen ze gelijk ik ben depressief, dat is dus niet zo. depressieviteit is een ernstige ziekte en ja, komt helaas erg veel voor. maar nog meer mensen denken dat ze het zijn.

en ik zeg niet dat alles door het blowen komt, maar het had er wel een grote rol in

BacingsPen

Badass junkie
Kan me goed voorstellen dat mensen die langdurig en overmatig(dus vaker dan 3 ker per week ongeveer) cannabis hebben gerbuikt een veel grotere kans hebben om depressief te worden. Je bent 25 niet waar? Dan is het wel ernstig als je dan al een medicijn als antidepressive nodig hebt :confused:
Dit medicijn zorgt tenslotte voor een grotere hoeveelheid serotonine, mij lijkt dat je na het stoppen met dit medicijn nog depressiever kan worden? Maar goed ik weet het fijne er niet van, jij misschien wel:P

Wat ik niet snap en ik wou dat er een onderzoek naar gedaan was. Hoe zit dat precies, van blowen eerder depressief worden? Dat cannabis je belongingssysteem beinvloed dat is bekend maar of overmatig gebruik altijd leidt tot een vermindering van seretonine of een andere stof(dopamine) als je stopt is niks bekend :confused: Ik heb er in ieder geval nog nooit wat over gelezen.

heidrun

Belezen gebruiker
nou leeftijd heeft er in iedergeval niks mee te maken. er zijn ook kinderen depressief en dat zijn niet allemaal mishandelde kinderen.
er is ook gewoon een biologische oorzaak, wat je al noemde een tekort aan serotine.

antidepressiva mag je alleen slikken onder strikte begeleiding van een arts, helaas wordt het vaak veel te makkelijk voorgeschreven.
ik wilde er zelf eerst ook niks mee te maken hebben. ik ken die medicijnen van m'n werk en ken dus ook de bijwerkingen, daar had ik geen zin in.
maar het ging echt niet meer, ik zat in therapie, maar het lukte me niet eens meer om daar naartoe te gaan. ik kon niks enkele de hele dag op de bank liggen, ik zonderde me helemaal af, nam de telefoon niet op, at niet meer....

dus toen ging ik toch maar aan die pillen en het hielp. het ging veel beter met me en na ruim een half jaar wilde ik stoppen, maar dat mag nog niet omdat de kans op een terugval groot is.
ik moet het nog 2 maanden blijven slikken en daarna wordt het heel langzaam afgebouwd.
in 1x stoppen is heel slecht

en van cannabis kan je wel depressief worden
ik heb het idee dat het bij mij vooral kwam door hoe ik me gedroeg door cannabis, dan door de werking van cannabis op mijn brein
(maar ik vraag me ook wel af of ik dat echt denk of dat het een slap verslaafden praatje is :rolleyes: )

BacingsPen

Badass junkie
Ja, ik ook... Dus als ik het goed begrijp kan depressiviteit zo uit de lucht vallen hoe oud je ook bent? En dat het vaak ontstaat door gebeurtenissen in je leven in combinitie met bijvoorbeeld overmatig cannabis gebruik? En neem je nu gewoon elke dag een anti-deprissiva pilletje? Wat voor effect heeft het? Geeft het je gewoon een beetje een gelukzalig gevoel zoals bijvoorbeeld xtc of cannabis?

Wat zijn de bijwerkingen?

heidrun

Belezen gebruiker
ik slikt 1 pilletje 20 mg paroxetine (merknaam: seroxat) per dag. dat is een normale dosis.

de bijwerkingen die het meest voorkomen zijn:misselijkheid, slaperingheid, transpireren, trillingen, spierzwakte, droge mond, slapeloosheid en seksuele stoornissen (meestal uitgestelde zaadlozing) duizeligheid, obstipatie, verminderde eetlust.

ik ben zelf van mening dat je een depressie alleen te boven kan komen als je in therapie gaat, al dan niet ondersteunt met medicatie.
ik denk dat als je niet in therapie gaat je veel meer kans op een terugval hebt als je stopt/afbouwt met medicatie

BacingsPen

Badass junkie
ah ok... Maar als je eenmaal aan die medicijnen bent begonnen proberen ze wel je na een tijdje(als het weer wat beter gaat) heel langzaam aan te laten afkicken? Wordt zo'n persoon dan niet prikkelbaar? Het lijkt mij dat iemand die dagelijks iets toegedient krijgt wat je serotonine gehalte verhoogt nogal prikkelbaar is omdat hij of zij zich niet meer zomaar zonder er wat voor te doen weer helemaal lekker voelt.

blowen

:stoned:
Als ik een weed jointje rook duurf ik niet meer naar buiten en dan krijg ik mensenvrees druuf nix :cry: meer de zeggen echt heel erg vaag :confused:
En met een hasj jointje heb ik dat weet niet :stoned:

BacingsPen

Badass junkie
Mensen hebben wel vaker angst om met anderen te praten als ze knetter zijn, en dan natuurlijk met name de mensen die nuchter zijn.

spacekonijn

Badass junkie
veel mensen zoals ik zijn nu rond de 18 en zijn waarschijnlijk rond 14 15 16 jaar begonnen met blowen in die periode verander je sowieso heel erg maar blowen heeft denk ik wel een grote rol gespeeld en paddos al helemaal..

blij zijn met wat je hebt meer kunnen genieten van kleine dingen geen stress opzoeken enz

:confused: en ik weet bijna 100% zeker dat ik dit al eens gepost had maar zie t nergens staan :confused: :grin:

Waterpijp

Bewuste gebruiker
Met blowen, tsja, lichamelijk en geestelijk. Meer lichamelijk eigenlijk, want me conditie is achteruit gegaan en niet zo'n beetje ook.

Als ik 's avonds blow dan blijf ik altijd hangen tot in de late uurtjes, zeker nu het vakantie is. De volgende dag stap ik pas uit me bed rond 2 uur en dan houd ik het verder rustig, nu kan dat nog, maar straks moet ik weer werken..

shakes

Belezen gebruiker
Ik heb ook een tijdje geblowed, nu allang gekapt, nu trille me hande als de tering wanneer ik iets met me vingers doe, bijvoorbeeld een shaggie draaie. Ik weet niet of het door de wiet/hasj komt maar het is wel heel irritant!

BacingsPen

Badass junkie
mmmmz zou best is kunnen volgens mij zijn er best wel een soort van afkickverschijnselen... Alleen bij iedereen anders...

caravanbezoeker

tja.. ... ben heel erg vergeetachtig en slordig. Moet ook heel veel hoesten s'ochtends als ik wakker word. En ik ben er emotioneel oppervlakkig van geworden. ik zal niet snel ergens enthousiast van worden.

BacingsPen

Badass junkie
mja volgens mij hebben dat ook wel meer!

Op sites en dergelijke wordt daar niet heel erg goed voor gewaarschuwd!

spacekonijn

Badass junkie
ja door blowen ben ik misschien wel kritischer geworden vind mensen sneller saai minder boeiend en sneller vervelend ,computerspelletjes saai tv saai zulke dingen.

aan de andere kant komt er wel meer interesse voor andere dingen voor terug en leer je dingen toch van een wat natuurlijke manier bekijken .

maargoed dit kan ook gewoon komen doordat je ouder word misschien was het zonder wiet net zo gegaan ik weet het niet.

zolang blowen je ontwikkeling maar niet stopzet is er niet zoveel aan de hand denk ik

Moon

Bewuste gebruiker
Ik rook elke dag een paar jointjes en ik merk dat mijn geheugen er veel slechter door is geworden. Ik vergeet echt heel veel. Als ik boodschappen ga doen moet ik echt een lijst maken want anders weet ik niet meer wat ik nodig heb. Soms vergeet ik zelfs delen van een gesprek of zo dat ik gehad heb een dag geleden of zo. Erg vreemd allemaal maar ja. Ik voel met doordat ik blow een stuk relaxter. Vroeger maakte ik me altijd druk om vanalles en nu ben ik een stuk zelfverzekerder geworden.

BacingsPen

Badass junkie
spacekonijn zei:
ja door blowen ben ik misschien wel kritischer geworden vind mensen sneller saai minder boeiend en sneller vervelend ,computerspelletjes saai tv saai zulke dingen.

aan de andere kant komt er wel meer interesse voor andere dingen voor terug en leer je dingen toch van een wat natuurlijke manier bekijken .

maargoed dit kan ook gewoon komen doordat je ouder word misschien was het zonder wiet net zo gegaan ik weet het niet.

zolang blowen je ontwikkeling maar niet stopzet is er niet zoveel aan de hand denk ik

IDD! ik ben ook veel interesse voor dingen verloren heb voor idd natuurlijke dingen meer interesse gekregen...

op het moment van stoned zijn hou ik ook meer van andere mensen/dieren.

BacingsPen

Badass junkie
Moon zei:
Ik rook elke dag een paar jointjes en ik merk dat mijn geheugen er veel slechter door is geworden. Ik vergeet echt heel veel. Als ik boodschappen ga doen moet ik echt een lijst maken want anders weet ik niet meer wat ik nodig heb. Soms vergeet ik zelfs delen van een gesprek of zo dat ik gehad heb een dag geleden of zo. Erg vreemd allemaal maar ja. Ik voel met doordat ik blow een stuk relaxter. Vroeger maakte ik me altijd druk om vanalles en nu ben ik een stuk zelfverzekerder geworden.

Mja dan blow je echt VEEEEEEEL te veel denk ik...

Heb dat ook wel eens gehad hoor! Maar dan blowde ik echt extreem veel en niet langer dan een maand deze hoeveelheid! (als je er mee doorgaat loop je ook ontzettend veel risico's!)

als je slechts 3 keer in de week of minder blowt zul je dit al een stuk minder hebben!

Ik ben wat afgevallen sinds ik zwaar begon te smoren en nog wat andere dop :smoke: . Ik ben vooral geestelijk verandert: evenwichtiger, nog minder stress en ik geef bijna nergens nog een f*ck om. Maar ik amuseer mij rot, het is ongeveer mijn sociaal leven, al mijn vrienden smoren. Echt totaal relaxed

Bovenaan