Vandaag blijf ik nuchter

PiraatPanda

Belezen gebruiker
Er wordt gezegd 'dag per dag', dus vandaag kies ik ervoor om niets te gebruiken.

Wellicht zijn er hier meer mensen die wel eens een dag helemaal nuchter zijn? Ik hoop dat we wat steun kunnen vinden aan elkaar :)

PiraatPanda

Belezen gebruiker
Ik voel me best duf vandaag, maar iig trots dat ik nog geen lijntje, wijntje of pilletje heb gepakt. Hopelijk voelt het in m'n hoofd binnenkort weer een beetje opgeklaard

Ik wens jullie allemaal een fijne dag:kissingheart:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Heb het toch best wel moeilijk, 1 rosétje moet kunnen toch?
Als je echt nuchter wilt blijven zul je sterk moeten zijn en dus ook niet 1 wijntje nemen. 1 wordt er vaak 2, 2 worden er 3, etc. En ook al houd je het wel bij 1, nuchter ben je niet meer.

Kan me best voorstellen dat het moeilijk is hoor, zeker in het weekend.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Het blijft moeilijk als je er steeds 'nog maar eentje' blijft nemen.

Aparte definitie van nuchter trouwens Tijdloos.:confused:

Dan ben ik ook nuchter (op die 1p-lsd na dan he :smirk: )

PiraatPanda

Belezen gebruiker
Weet niet zo goed of ik t beste met alles in 1 keer kan kappen, of bv eerst met de sosa en dan benzo's afbouwen. En alcohol, dat blijft gewoon lastig omdat iedereen t overal voor je neus houdt en ik mensen met lekker drankje op terrasje zie zitten enzo

Mudita

Belezen gebruiker
Tja ik vind van wel al helemaal in het weekend. Ben vandaag ook (op 2 Rose na) nuchter: )
Wat maakt het moeilijk ? Niks te doen of gewoon zin in iets ?

Als iemand verslaafd is aan alcohol vind ik dit echt heel slecht advies....

marc

Newbie
ik drink de laatste maanden te veel bier nu het verlof is kan dit oplopen tot 24 jupilers
daarbij neem ik dat nog slaapmedicatie een slaappil en een doorslaper
vandaag niets gedronken zweten beven ongemakkelijk voelen hoop dat bij en dag of twee beter wordt

Drugslover43

Belezen gebruiker
Ik doe niet mee met stoppen:blush:
Ben al jaren elke dag onder invloed en heb t ook gewoon nodig om te kunnen functioneren.
Maar petje af voor iedereen die t lukt om te stoppen met middelengebruik!

Fruitvlieg

Experimenterende gebruiker
Weet niet zo goed of ik t beste met alles in 1 keer kan kappen, of bv eerst met de sosa en dan benzo's afbouwen. En alcohol, dat blijft gewoon lastig omdat iedereen t overal voor je neus houdt en ik mensen met lekker drankje op terrasje zie zitten enzo

Heel begrijpelijk, maar wat helpt (bij mij dan) is om verder te denken dan het moment dat je zin hebt en verder te denken dan het eerste wijntje. Wat gbeurt er na het eerste wijntje? Meer wijntjes. Door meer wijntjes word ik onrustig. Als ik onrustig ben wil ik een lijntje en ook roken. Als de lijntjes op zijn wil ik weer een wijntje om te relaxen en kan ik niet slapen. Als ik niet kan slapen wil ik een benzo. Als ik die op heb ga ik slapen en word ik wakker met een rotgevoel en moet ik weer van voor af aan beginnen. Als je het eerste wijntje niet pakt, zakt de sterkste drang (3 minuten) snel weg.

Ik ga wel iets anders doen in de tijd dat ik anders had zitten drinken o.i.d. Wandelen, sporten, natuur werkt helend! Ik ga ook vaker even kringlopen. Een leuk topje of jurkje vinden voor weinig (dat geld was je ook kwijt als je wel had toegegeven aan je zin in wappie zijn) en dat zien als een beloning voor jezelf. Met een goedkoop treinkaartje van het kruidvat ofzo even naar een andere stad. En nieuwe dingen ondernemen is ook erg fijn!!! Je geest is gewend aan bepaalde prikkels, nieuwe dingen ontdekken (museum, stad, plekken in de buurt, ga gewoon eens een stuk fietsen op de bonnefooi) geeft nieuwe prikkels waar je geen kater van hebt.

Succes meid!!!

Bovenaan