Weet niet zo goed of ik t beste met alles in 1 keer kan kappen, of bv eerst met de sosa en dan benzo's afbouwen. En alcohol, dat blijft gewoon lastig omdat iedereen t overal voor je neus houdt en ik mensen met lekker drankje op terrasje zie zitten enzo
Heel begrijpelijk, maar wat helpt (bij mij dan) is om verder te denken dan het moment dat je zin hebt en verder te denken dan het eerste wijntje. Wat gbeurt er na het eerste wijntje? Meer wijntjes. Door meer wijntjes word ik onrustig. Als ik onrustig ben wil ik een lijntje en ook roken. Als de lijntjes op zijn wil ik weer een wijntje om te relaxen en kan ik niet slapen. Als ik niet kan slapen wil ik een benzo. Als ik die op heb ga ik slapen en word ik wakker met een rotgevoel en moet ik weer van voor af aan beginnen. Als je het eerste wijntje niet pakt, zakt de sterkste drang (3 minuten) snel weg.
Ik ga wel iets anders doen in de tijd dat ik anders had zitten drinken o.i.d. Wandelen, sporten, natuur werkt helend! Ik ga ook vaker even kringlopen. Een leuk topje of jurkje vinden voor weinig (dat geld was je ook kwijt als je wel had toegegeven aan je zin in wappie zijn) en dat zien als een beloning voor jezelf. Met een goedkoop treinkaartje van het kruidvat ofzo even naar een andere stad. En nieuwe dingen ondernemen is ook erg fijn!!! Je geest is gewend aan bepaalde prikkels, nieuwe dingen ontdekken (museum, stad, plekken in de buurt, ga gewoon eens een stuk fietsen op de bonnefooi) geeft nieuwe prikkels waar je geen kater van hebt.
Succes meid!!!