Twijfeltje

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Deze mod heeft een twijfelmomentje. Ik heb zaterdag fissa en we gaan wss wel een pilletje nemen (of niet) (maar vast wel). Dus ik heb van die rottige dingen van 90mg getest. Ik (en mijn vriendinnetjes) weeg/wegen rond de 60-65 kilo. Wat is dan het beste? Er een stukje afbijten, weggooien en dan maar 80% van het pilletje innemen? Of hem in tweeën breken, de ene helft nemen en zo'n 3 kwartier later de andere helft innemen? Ik kan ze niet in kwartjes snijden, want het zijn paddestoel-vormpjes.
Ik heb zelf nog 1 pilletje van 150mg en die neem ik gewoonlijk in halfjes, dus voor mezelf gaat dat net. Maar ik moet ook even goed m'n vriendinnetjes instrueren, ik geef hen tenslotte die troep en ze hebben niet zo veel ervaring. 90mg is echt een kutdosis, net te veel denk ik met ons gewicht om in één keer te nemen.

Adviezen?

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik zou zeggen vooraf breken en in capsules doen! Geen vieze smaak, geen geklooi en geen verlies (al kost een pilletje bijna niks)

MusicIsLife

Wijs gebruiker
Ik zou een halfje nemen, en op het moment dat ie lekker valt (moeten ze zelf even aanvoelen) de volgende halve nemen. Dit is natuurlijk wel lastig als je weinig ervaring hebt dus ik snap je twijfel.

Ik zou ze gewoon zeggen: pak een halfje, als je hem voelt en hij voelt goed, vraag dan ff aan mij of het verstandig is om al bij te nemen.
Als je ze dan even goed aankijkt kun je denk ik ook wel zien of ze nog wat kunnen hebben. Je ziet het namelijk wel redelijk goed als iemand aan zn max zit. Moet je natuurlijk wel zorgen dat je helder genoeg bent om daar fatsoenlijk over te oordelen.

Als je 80% van de pil neemt kan je denk ik beter dat laatste stukje toch bewaren. Voor het geval je later op de avond toch nog wat extra wil.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Indien je een weegschaal hebt kan je ook 1 pil wegen, noteren. Daarna poeder maken van 2-3-4? pillen en zo zelf je 'perfecte' dosis maken. En daarna inderdaad in capsules doen zoals SmartieAndMe al zegt.

Dat kwam bij mij in me hoofd op toen ik het las / zo zou ik het zelf doen zo gedaan en lekker makkelijk doseren.

Just my 2 cents

Fool

Badass junkie
Om nog maar eventjes te herhalen wat de personen voor mij zeiden, aangezien dat ook gelijk in mijn hoofd schoot. Weeg één pil en bereken de verhouding voor aantal milligram MDMA per milligram pil (90/gewicht). Doe een aantal pilletjes in een zakje en bewerk dit zakje met een hamer/deegroller en weeg daarna de gewichten af per capsule (aantal milligram / berekende zuiverheid) en je hebt precies zoveel als je wilt :)

Je hoeft de pillen trouwens niet helemaal te verpoederen, als je ze in kleine stukjes hebt kun je in principe al nauwkeurig genoeg wegen. :)

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Hmmm dat van die pillen pletten en in capsules doen is wel een strak plan. Ik ga het morgen even met één van hen bespreken, capsules kan je bij een smartshop halen toch? Heb er nog wel 4 liggen maar dat is dan denk ik niet genoeg. Heb op het moment geen weegschaaltje, maar beetje inschatten moet ook wel kunnen.
Oké, nouja, zaterdagochtend maar even bij mij thuis afspreken van te voren I guess en dan uitzoeken wat we gaan doen. Maar thanks voor de tips allemaal :grin:

Fool

Badass junkie
Bij een degelijke smartshop kun je gewoon capsules halen, ja :)

En op het oog doseren is makkelijker dan het lijkt, vooral met ongeveer even grootte brokjes :) Je hebt alleen een referentiepunt nodig (een halfje?).

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Hey!
Als laatste geef ik je advies: Haal ze bij de apotheek (een zak lege capsules voor paar euro)... scheelt 10-20euro echt belachelijke prijzen in smartshops vaak :(

Veel plezier vast!

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
En vooral: Veel plezier :grin:! Heb niet echt wat toe te voegen, capsules lijken mij the way to go.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Hmmm ja dat met die capsules heb ik niet meer gedaan. Ik heb mijn klasgenootje 2 pillen van 90mg meegegeven, doormidden gesneden. De eerste keer had ze namelijk kwartjes gehad en een halfje van zo'n lichte pil komt dan toch best overeen met een kwartje van een zwaardere pil. En ookal is het fucking irritant als 'ie net niet binnen komt als je te weinig hebt, het stelde haar wel meer gerust dat ze altijd meer kon nemen als ze het net niet voelde.
Zo ging het dus ook. Na één halfje merkte ze wel iets maar niet genoeg, na de tweede ging ze precies goed. M'n andere klasgenootje deed uiteindelijk niet meer omdat haar thuissituatie op 't moment niet zo top is. Wel verstandig ^^

Bovenaan