Twee weekenden achter elkaar xtc gebruik?

ManoD96

Newbie
Hallo allemaal,

Afgelopen weekend heb ik met een vriendin samen een halfje xtc geslikt (we hebben het dus niet overdreven gebruikt). Nu willen we het aankomende weekend weer gaan gebruiken. Nu vroeg ik me af is dit erg slecht?

We hebben op 31 December ook nog een feest waar we ook weer gaan gebruiken.

Ik vroeg mij dus af of dit niet teveel op elkaar is?

Alvast bedankt voor de reacties.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ja dat is te vaak en heel slecht. Het maakt niet uit hoeveel je gebruikt per keer maar tussen elke keer gebruik hoort 3 maanden te zitten. Dus 3 maanden wachten. 31 december is dus ook nog erg slecht om te gebruiken. Je hersenen hebben (ongeveer) 3 maanden nodig om de verbruikte serotonine weer aan te vullen. Het verkleind de kans enorm op blijvende hersenschade. (Uitsluiten kun je het nooit).
Ook blijft het veel leuker als je je aan de regels houd en het maar af en toe gebruikt. Als je je plan doorzet met 3x gebruiken in 1 maand, zal je van de 3e keer sowieso weinig tot niets merken. Ja het strak staan maar geen love gevoel of happy gevoel. En je dip is waarschijnlijk ook veel erger. Dit omdat je serotonine nog niet is aangevuld.
En de hersenschade hoef je pas over tientalle jaren te gaan merken, dus dat je er nu niets van merkt zegt niets. Doe het dus beter niet. Ik weet zelf hoe geweldig het is en hoe graag je weer wil gebruiken, dat heb ik ook en de meeste anderen ook. Wees sterk en hou je aan de 3 maanden regel, het is echt het verstandigste en het gezondste en het leukste.
En dat kun je allemaal hier op het forum lezen, lees je maar in.

Narayani

Bewuste gebruiker
De 3 maanden regel geldt ook bij een halfje. 3 keer in 3 weken is erg vaak, ik raad het je af..

Klimrek

Experimenterende gebruiker
Helaas een serieuze afrader zoals hierboven al staat. Verpest het nou niet meteen voor jezelf, dat zou erg zonde zijn.

Xtc (mdma) is fantastisch leuk en lekker spul, maar misbruik je het, dan eist het echt z'n tol.

Dus: 3 maanden wachten :wink:

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Ja ik zou aankomend weekend gewoon skippen en dan alleen voor NYE gaan, en daarna gewoon weer netjes drie maanden niks.

benzzzy

Badass junkie
Dunnetjess33 zei:
Ja dat is te vaak en heel slecht. Het maakt niet uit hoeveel je gebruikt per keer maar tussen elke keer gebruik hoort 3 maanden te zitten. Dus 3 maanden wachten. 31 december is dus ook nog erg slecht om te gebruiken. Je hersenen hebben (ongeveer) 3 maanden nodig om de verbruikte serotonine weer aan te vullen. Het verkleind de kans enorm op blijvende hersenschade. (Uitsluiten kun je het nooit).
Ook blijft het veel leuker als je je aan de regels houd en het maar af en toe gebruikt. Als je je plan doorzet met 3x gebruiken in 1 maand, zal je van de 3e keer sowieso weinig tot niets merken. Ja het strak staan maar geen love gevoel of happy gevoel. En je dip is waarschijnlijk ook veel erger. Dit omdat je serotonine nog niet is aangevuld.
En de hersenschade hoef je pas over tientalle jaren te gaan merken, dus dat je er nu niets van merkt zegt niets. Doe het dus beter niet. Ik weet zelf hoe geweldig het is en hoe graag je weer wil gebruiken, dat heb ik ook en de meeste anderen ook. Wees sterk en hou je aan de 3 maanden regel, het is echt het verstandigste en het gezondste en het leukste.
Gvd dan moet ik onderhand hersendood zijn
:kots:

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Benzoboss zei:
Dunnetjess33 zei:

Blijkbaar toch een beetje met zo een opmerking.

benzzzy

Badass junkie
Dunnetjess33 zei:
Benzoboss zei:
Dunnetjess33 zei:

Blijkbaar toch een beetje met zo een opmerking.
Ben er heel trots op hoor.
:wave:

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Sluit me aan bij de rest. Sla deze over tot NYE anders riskeer je veel meer nodig te hebben op NYE en word je helemaal koekiewaus omdat je boven de aanbevolen hoeveelheid zit. 3maanden brake is eigenlijk de beste raad maar zou het ook niet kunnen weerstaan op NYE :grin:

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Je moet steeds hoger doseren. De katers worden steeds erger. En het is dom.

Maar als je het daarna nooit meer doet, komt het vast weer goed.

benzzzy

Badass junkie
dick Inside zei:
Je moet steeds hoger doseren. De katers worden steeds erger. En het is dom.

Maar als je het daarna nooit meer doet, komt het vast weer goed.
Kom op.
Moet je me niet zwart maken?
:rock:

Jixx

Bewuste gebruiker
Toen ik nog niet op dit forum zat. Vorig jaar dus ergens in 2015 wist ik nog een hoop niet. Ik heb hier dan ook ontzettend veel bijgeleerd over drugs. Het schijnt het zelfde voor alcohol te gelden wordt momenteel beweerd. 2 maanden voor complete herstel serotonine peil goed is. Wat doen mensen ieder weekend weer opnieuw? Juist! Zeg daarmee dat het goed is om elk weekend MDMA te gebruiken, nee natuurlijk niet. Maar stel dat je het eens een paar weekenden achter elkaar doet, kan het dan wel echt kwaad als je niet zo depressiegevoelig bent aangelegd ?

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Jixx zei:
Maar stel dat je het eens een paar weekenden achter elkaar doet, kan het dan wel echt kwaad als je niet zo depressiegevoelig bent aangelegd ?

Ja hoor zeker en vast. Je helpt jou serotoninesysteem naar de haaien :wink: Net dan kan je depressieklachten ontwikkelen...

Jixx

Bewuste gebruiker
Tekzor668 zei:
Jixx zei:
Maar stel dat je het eens een paar weekenden achter elkaar doet, kan het dan wel echt kwaad als je niet zo depressiegevoelig bent aangelegd ?

Ja hoor zeker en vast. Je helpt jou serotoninesysteem naar de haaien :wink: Net dan kan je depressieklachten ontwikkelen...

Pffff , jij hebt je wel erg ver verdiept hierin? Dus min of meer zeg je dat als je dit een paar keer doet , in een later stadium een depressie tot stand kan brengen?

Ik denk dat daarvoor meer elementen samen moeten komen dan alleen dit?
Maar goed dat is slecht in mijn theorie.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Jixx zei:
Tekzor668 zei:
Jixx zei:

Pffff , jij hebt je wel erg ver verdiept hierin? Dus min of meer zeg je dat als je dit een paar keer doet , in een later stadium een depressie tot stand kan brengen?

Ik denk dat daarvoor meer elementen samen moeten komen dan alleen dit?
Maar goed dat is slecht in mijn theorie.

Ik spreek uit eigen ervaring rond mijn 18de levensjaar. Ik was best een enthousiaste jongen zonder aanleg voor depressie of klachten van dergelijke aard. Enkele weekeinden xtc, met lage tot hogere dosissen, heeft geleid tot 3 lange maanden van herstel en 3 lange jaren met psychische klachten. MDMA maakt je gelukkig. Maar bij misbruik heel ongelukkig.

Benzoboss zei:
De oneindige dinsdag dip :rock:

Dit dus....

Jixx

Bewuste gebruiker
Ik weet het niet hoe met de xtc van vroeger zat? Maar volgens mij was dat beter dan het meeste tegenwoordig op de markt ? Al bevind ik mij al jaren niet meer binnen deze drugs en dus weet ik bij god niet wat er precies allemaal in de omloop is momenteel.

Ik heb echt het allerheftigste ervaren niet met een pil, maar een capsule die uit Antwerpen kwam rechtstreeks uit de haven denk. Dit was zo super heftig !

Maar goed, daarna nog regelmatig MDMA gebruikt in diverse sterktes. Sommige noemde we toen destijds chill pillen omdat deze leuker waren voor thuis gewoon op de bank en vaak na 3 uurtjes weer ver uitgewerkt waren. Deze vond ik meestal wel prettig. De nare vind ik die bij waar het effect niet echt wilt doorzetten, en dat je in een soort van trance komt waarin je eigenlijk niet echt weet wat je moet ervaren.

Ik heb de jaren daarna nog ontzetten veel geblowd en was ook altijd opgewekt. Ook nooit gedacht dat ik dat kon worden. Toch overkwam mij het ook. Alleen wel pas tiental jaar later, en niet zo snel als jij het zegt. Maar ik geloof je wel.

Alleen bij mij gebeurde er een zware omslag in het leven, en ik denk dat dat ook parten heeft gespeeld. Echter, was er toch wel een keer een moment komen , maar dan later. Dus ja?

Maar weet je ook iets over de rol van oxytocine bij angsten? Want dit is dan wel het knuffelhormoon en heel fijn om te stimuleren, maar sommige onderzoeken tonen aan dat ditzelfde hormoon ervoor zorgt dat een angstsituatie erg lang in het geheugen kan blijven zitten, en ervoor zorgt dat je er bij elke situatie weer in terecht komt die angst weer naar boven komt?

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Dat is nieuw wat ik daarover lees. Teveel gebruik richt tot oxydatieve stress een hormoon die ook via de bijnier geproduceerd word. Zijn deze overeenstemmend?

benzzzy

Badass junkie
Jixx zei:
De nare vind ik die bij waar het effect niet echt wilt doorzetten, en dat je in een soort van trance komt waarin je eigenlijk niet echt weet wat je moet ervaren.
Ik heb ook wel is een zwaar aparte ervaring gehad op mdma cristallen en truffels.
Ong. 250mg mdma met 10 g high hawaiians ben op mijn bed gaan liggen koptelefoon op pink floyd 20min later was ik leterlijk weg.
En kwam pas bij bewustzijn na 4 uur.
Nou ik was niet echt K.O. maar zegmaar in niemands land ik was er maar ook weer niet het gebeurde gewoon.

Ik heb ook wel is een zwaar aparte ervaring gehad op mdma cristallen en truffels.
Ong. 250mg mdma met 10 g high hawaiians ben op mijn bed gaan liggen koptelefoon op pink floyd 20min later was ik leterlijk weg.
En kwam pas bij bewustzijn na 4 uur.
Nou ik was niet echt K.O. maar zegmaar in niemands land ik was er maar ook weer niet het gebeurde gewoon.
Ik vraag me echt af wat dit moest voorstellen
Mijn eerste keer truffels had ik ool wat teveel en kwam ik in een angstige mindspace.
Ik lag op mij bed ogen dicht en het was alsof ik heelemaal leeg vanbinnen was er was totaal niks.
Als iemand mij hier wat over kan uitleggen want ik snap er na 1 jaar tijd nog geen fuck van

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Tekzor668 zei:
Jixx zei:

Oui met depressiegevoeligheid kun je beter helemaal geen xtc gebruiken. Of met héél lange tussenpozen. (Moet ik nodig zeggen dus, maar ik gebruik het maar één á twee keer per jaar en dat lijkt do-able.)

Over oxytocine en angsten weet ik niks. Ik weet wel uit eigen ervaring dat je angstproblemen (terug)komen door drugsgebruik :wink: Nouja, niet alleen daardoor.. Het was de hele situatie. Maar ik denk dat het wel een bijdrage geleverd kan hebben.

Jixx

Bewuste gebruiker
Nee, dat klopt. Alleen is dat soms lastig in te schatten of je depressiegevoelig bent?

Dat je een paar jankbuien in het verleden hebt gedaan, en eens wat neerslachtig bent zegt dit in feite nog helemaal niks over depressiegevoeligheid ?

Soms lijkt het zelfs zo dat mensen waar het soms te lang iets te goed mee gaat (dat ervaar jezelf niet) eerder in een (zware) depressie lijken te kunnen komen, dan mensen die wat gevoeliger zijn en zich vaker uiten met verdriet en zo? Maar ik zeg dat gewoon gebaseerd op wat ik lijk te ervaren.

Dat hoeft dus niet altijd te kloppen met zoveel wiet. Hehe.

Maar zijn er mensen die hier een kern van waarheid in zien, dan hoor ik het graag ?

OT: Ik heb bijna geen angstklachten meer. (gelukkig maar)

Of wiet mij daar al die tijd goed bij heeft gedaan? Ik vermoed natuurlijk van niet, en zeker niet i.c.m. diverse medicatie. Toch heeft het zichzelf opgelost, en wordt nu niet snel angstig meer, en ervaar momenteel ook geen hinder van het gebruik in die zin dat het iets triggert. De volhouder wint?

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Ik vind dat je met wiet bepaalde klachten in een hokje in je lichaam stopt. Ik ben door elke periode dan ook blijven blowen tot begin dit jaar. Zonder wiet kwam alles veel heftiger op mij af. Als je jou depressief voelt en rookt wiet dan word dat gevoel ook versterkt maar de wiet lijk het te verdoezelen. Als je dan een tijdje stopt maakt dat veel los. Uit eigen ervaring weet ik dat het beter is om angsten te verwerken zonder middelengebruik. Sowieso moet je geconfronteerd worden met je eigen IK en wiet verdoezeld ergens het gevoel om die confrontatie te ondergaan..

Jixx

Bewuste gebruiker
Tekzor668 zei:
Ik vind dat je met wiet bepaalde klachten in een hokje in je lichaam stopt. Ik ben door elke periode dan ook blijven blowen tot begin dit jaar. Zonder wiet kwam alles veel heftiger op mij af. Als je jou depressief voelt en rookt wiet dan word dat gevoel ook versterkt maar de wiet lijk het te verdoezelen. Als je dan een tijdje stopt maakt dat veel los. Uit eigen ervaring weet ik dat het beter is om angsten te verwerken zonder middelengebruik. Sowieso moet je geconfronteerd worden met je eigen IK en wiet verdoezeld ergens het gevoel om die confrontatie te ondergaan..

Lastig te beantwoorden? Maar sommige mensen gaan juist hun confrontatie aan met een middel zoals ayahuasca, klopt? Dus in deze zin wordt er drugs gebruikt om de confrontatie met jezelf aan te kunnen gaan?

Betreft wiet, ja gezond is natuurlijk niet. De reden dat ik ook niet echt durf te stoppen met wiet is omdat ik dan bang ben dat alles verkeerd gaat.

Ik heb nooit echt ervaren dat ik er echt tolerantie voor opbouwde, totdat bepaalde medicatie in het spel kwam. Daarna is de tolerantie ervan enorm gestegen.

Maar goed, waarom dan niet maar gewoon de rest van je leven blijven onderdrukken, en wat eerder dood gaat maar wel redelijk prettige ervaring hebt gehad?

Ik durf te wedden dat als een alcoholist zoveel alcohol zou drinken als ik dagelijks cannabis rook, en dan de vraagt stelt of hij/zij zich ook gelukkig voelt, denk ik dat het antwoord is : Nee.

Dat kan ik over wiet tot nu toe nog steeds niet zeggen eerlijk gezegd.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Jixx zei:
Nee, dat klopt. Alleen is dat soms lastig in te schatten of je depressiegevoelig bent?

Dat je een paar jankbuien in het verleden hebt gedaan, en eens wat neerslachtig bent zegt dit in feite nog helemaal niks over depressiegevoeligheid ?

Soms lijkt het zelfs zo dat mensen waar het soms te lang iets te goed mee gaat (dat ervaar jezelf niet) eerder in een (zware) depressie lijken te kunnen komen, dan mensen die wat gevoeliger zijn en zich vaker uiten met verdriet en zo? Maar ik zeg dat gewoon gebaseerd op wat ik lijk te ervaren.

Maar zijn er mensen die hier een kern van waarheid in zien, dan hoor ik het graag ?

Of wiet mij daar al die tijd goed bij heeft gedaan? Ik vermoed natuurlijk van niet, en zeker niet i.c.m. diverse medicatie. Toch heeft het zichzelf opgelost, en wordt nu niet snel angstig meer, en ervaar momenteel ook geen hinder van het gebruik in die zin dat het iets triggert. De volhouder wint?
Depressieklachten verschillen heel erg van persoon tot persoon. Bij sommige mensen gaat een depressie gewoon weer over. Maar bij anderen is het hardnekkiger of zit het vast in bepaalde negatieve gedachtepatronen. Depressiegevoeligheid is lastig in te schatten maar als je vaak negatief denkt, je bent gauw aangedaan om bepaalde zaken of het zit in je familie kun je al wel een idee hebben.

Je idee is niet raar, soms gaan mensen te lang te hard door en knallen dan een depressie in. Het kan ook zijn dat mensen zich al langer depressief voelen maar het dan pas naar de buitenwereld tonen, als je op gegeven moment instort kun je niet zo veel meer natuurlijk.

En heel fijn dat je geen angstklachten meer hebt. Ik ook bijna niet meer, high five!

Jixx zei:
Maar goed, waarom dan niet maar gewoon de rest van je leven blijven onderdrukken, en wat eerder dood gaat maar wel redelijk prettige ervaring hebt gehad?
Omdat je problemen vroeg of laat wel naar boven komen en je dan met de gebakken peren zit.

UmbraVitae

Bewuste gebruiker
Den dat het vaak overdreven wordt hoor, ik hen nu al meerdere malen xtc genomen (pilletjes van 220mg,hoger doseren lijkt me niet nodig), soms wat sneller achtereen, dan weer wat meer tijd ertussen, en amper last van de dip fzo, eerder dag erna nog nagenieten en dan weer werken, nooit problemen mee gehad. Ik zie dat ik wel deftig en gezond heb gegeten voor inname, tijdens de 'trip' om het uur biertje, vodka red bull of ne simpele cola en goaaan, regelmatig koelte opzoeken als je het ff te warm krijgt, ook hier heb ik weinig last van. Enkel de lichamelijke effecten zijn soms minder leuk, zoals witte tong, droge mond, maar dat hoort erbij e. Hangt weer van persoon tot persoon af en of je goed spul hebt of rommel.
Grtz :sunglasses:

Jixx

Bewuste gebruiker
ZERO- zei:
Jixx zei:

Depressieklachten verschillen heel erg van persoon tot persoon. Bij sommige mensen gaat een depressie gewoon weer over. Maar bij anderen is het hardnekkiger of zit het vast in bepaalde negatieve gedachtepatronen. Depressiegevoeligheid is lastig in te schatten maar als je vaak negatief denkt, je bent gauw aangedaan om bepaalde zaken of het zit in je familie kun je al wel een idee hebben.

Je idee is niet raar, soms gaan mensen te lang te hard door en knallen dan een depressie in. Het kan ook zijn dat mensen zich al langer depressief voelen maar het dan pas naar de buitenwereld tonen, als je op gegeven moment instort kun je niet zo veel meer natuurlijk.

En heel fijn dat je geen angstklachten meer hebt. Ik ook bijna niet meer, high five!

Jixx zei:
Omdat je problemen vroeg of laat wel naar boven komen en je dan met de gebakken peren zit.

Maar ik ben juist bang om te stoppen, niet alleen verslaafd maar ook echt bang om te stoppen. Ik heb een familieverwant die zonder wiet al meer paranoia lijkt dan ik soms ben, en wil die persoon ook niet evenaren. Daarnaast ben ik dus bang voor uiteindelijke rebound effect, en wil ik dus blijven onderdrukken tot ik dood ga. Of gaat dat niet?

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ik lees dat er wederom mensen zijn die de hoge en vele doseringen van xtc niet slecht vinden omdat ZIJ zelf geen negatieve mankementen merken. A: wat bij jou goed gaat hoeft bij een ander niet goed te gaan. B: de hersenschade kun je vaak pas over 10 of 20 jaar merken...
Maar hee, be my guest en doe wat je wil. :sunglasses:

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
UmbraVitae zei:
Den dat het vaak overdreven wordt hoor, ik hen nu al meerdere malen xtc genomen (pilletjes van 220mg,hoger doseren lijkt me niet nodig), soms wat sneller achtereen, dan weer wat meer tijd ertussen, en amper last van de dip fzo, eerder dag erna nog nagenieten en dan weer werken, nooit problemen mee gehad. Ik zie dat ik wel deftig en gezond heb gegeten voor inname, tijdens de 'trip' om het uur biertje, vodka red bull of ne simpele cola en goaaan, regelmatig koelte opzoeken als je het ff te warm krijgt, ook hier heb ik weinig last van. Enkel de lichamelijke effecten zijn soms minder leuk, zoals witte tong, droge mond, maar dat hoort erbij e. Hangt weer van persoon tot persoon af en of je goed spul hebt of rommel.
Grtz :sunglasses:

Gevalletje lekker stoer doen en alles wat overdreven vinden zijn we liever kwijt dan rijk op DF. Je enige zin die iets toevoegd aan dit topic is dat het van persoon tot persoon afhangt...

Dunnetjess33 zei:
Ik lees dat er wederom mensen zijn die de hoge en vele doseringen van xtc niet slecht vinden omdat ZIJ zelf geen negatieve mankementen merken. A: wat bij jou goed gaat hoeft bij een ander niet goed te gaan. B: de hersenschade kun je vaak pas over 10 of 20 jaar merken...

Et voila :rock:

benzzzy

Badass junkie
Dunnetjess33 zei:
Ik heb nooit gezecht dat het slecht is.
Ik heb 3 maanden lang ieder weekend hooge doseringen 3-4 pillen per avond.
En ik merk weldegelijk dat mijn brein er niet blij mee is.
Ik ben vergeet achtig ik kan je niet eens vertellen wat ik gister heb gegeten.
Het voelt vaak alsof iets dat gister is gebeurd veel eerder was gebeurd en niet gister een soort gat in mijn geheugen.
Verder denk ik dat mijn angsten en somberheid ook wel door xtc kunnen komen.

UmbraVitae

Bewuste gebruiker
Tekzor668 zei:
Gevalletje lekker stoer doen en alles wat overdreven vinden zijn we liever kwijt dan rijk op DF. Je enige zin die iets toevoegd aan dit topic is dat het van persoon tot persoon afhangt...
Dus ondervinden dat je er weinig tot geen nadelen mee hebt en dit delen, zeggen hoe iemand het positief beleefd is stoerdoenerij en hoort hier niet??? Wat is dat voor gezwets sech, dus enkel waarschuwen mag en preventieve quotes? Hehehe boeien, ieder zn mening zeker :grin:

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
UmbraVitae zei:
Dus ondervinden dat je er weinig tot geen nadelen mee hebt en dit delen, zeggen hoe iemand het positief beleefd is stoerdoenerij en hoort hier niet??? Wat is dat voor gezwets sech, dus enkel waarschuwen mag en preventieve quotes? Hehehe boeien, ieder zn mening zeker :grin:

Doel er meer op als firsttimers jou gedrag gaan kopieren omdat je er zo licht over gaat. Bijvoorbeeld, elk uur een wodka cola of een pint maakt de boel wat linker omdat alcohol je lichaam net meer uitdroogt. No offense verder :wink:

UmbraVitae

Bewuste gebruiker
Tekzor668 zei:
Doel er meer op als firsttimers jou gedrag gaan kopieren omdat je er zo licht over gaat. Bijvoorbeeld, elk uur een wodka cola of een pint maakt de boel wat linker omdat alcohol je lichaam net meer uitdroogt. No offense verder :wink:
Mijn mening als stoerdoenerij bestempelen vond ik nogal met het vingertje wijzen :rolleyes: Tuurlijk moet iedereen voor zich uitmaken wat ie aankan en hoe ie het beleefd en daarop anticiperen. De hoeveelheid alcohol ik tussendoor drink is ook gewoon pak minder dan je anders drinkt bij nachtje uit, ik heb er echt geen alcohol bij nodig, maar water en cola smaakt eerste uren gewoon niet en beter nog biertje drinken dan helemaal niets en tuurlijk is het nemen van xtc geen dagelijks iets, nu reeds 3.5maand sinds laatste keer, omdat ik ook meer bezig ben met hallucinogenen nl lsd, salvia, 2cb, kratom,...daar heb ik persoonlijk nog meer genot van en gaat dieper, allé kratom is eerder soft :wink: MDMA is goed vr vette party en is pakken beter dan u in den alcohol kappen, alcohol vind ik meer ellende dan bovengenoemde drugs. Maar zo heeft ieder zn favo's en dingen die ie maar smurrie vind, ik moet persoonlijk minder hebben van speed en coke. Aaaah ben weer meer aan het neertypen dan bedoeld xD grtz

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Jixx zei:
Maar ik ben juist bang om te stoppen, niet alleen verslaafd maar ook echt bang om te stoppen. Ik heb een familieverwant die zonder wiet al meer paranoia lijkt dan ik soms ben, en wil die persoon ook niet evenaren. Daarnaast ben ik dus bang voor uiteindelijke rebound effect, en wil ik dus blijven onderdrukken tot ik dood ga. Of gaat dat niet?
Tja, je kan het proberen om te blijven onderdrukken, maar het is wel een risico. Nu is (veel) wiet roken wel iets wat in verband staat met het ontwikkelen van een psychose en zeker als het in je familie voorkomt, dus je kunt zelf wel raden of het verstandig is. Ik weet niet of onderdrukken zin heeft, misschien komt het wel gewoon alsnog. Of niet. Je weet het niet. Aan jou de keuze hè.

Bovenaan