Redosen van 2-CB

Blissful

Experimenterende gebruiker
Laatst voor de eerste keer een Nexusflip gedaan. Het was een erg plezierige ervaring en we kijken er erg naar uit deze combi ook op een dagfestival te doen. De dip achteraf was er niet en het gevoel was heerlijk. Maar ik vroeg mij wel af of je 2-CB zou kunnen redosen? Mochten we bijvoorbeeld alleen 2-CB willen gebruiken, werkt een redose bij 2-CB dan hetzelfde als bij MDMA? En is een redose 2-CB ook mogelijk na een Nexusflip (eerst MDMA, dan 2-CB). Of zou je na de Nexusflip bijvoorbeeld ook weer terug kunnen flippen naar MDMA?

Dus ben op zoek naar ervaringen en/of tips voor de derde dosis in de volgende combinaties: MDMA --> 2-CB --> MDMA en MDMA --> 2-CB --> 2-CB.

We hebben alle drie genoeg ervaring met beide middelen en gebruiken 'verstandig'. Nemen doorgaans minimaal 2,5/3 maanden pauze tussendoor. Testen de middelen en wegen af voor gebruik. Ook zijn we prima content met een normale Nexusflip en kunnen we de tijd van inname afstemmen met de tijd op het festival. Maar heb nog weinig kunnen vinden over het redosen rondom een Nexusflip, dus dacht dat ik de vraag maar eens hier stelde.

Bij voorbaat dank voor de reacties.

Pinnacle

Belezen gebruiker
MDMA kan je gewoon blijven redosen, ook als je al 2cb op hebt, 2cb redosen kan ook, alhoewel mijn ervaring is dat het redosen van 2cb niet supergoed werkt. De meeste psychedelica (incl. 2cb) bouwen direct wat tolerantie op, dus je eerste dosis is per saldo het sterkste, bij redosen moet je steeds meer bijnemen voor hetzelfde effect is mijn ervaring (bijv. als je start met 1 pil 2cb, dan werkt deze op 100%, de tweede werkt maar voor 50-60%).

2cb is verder een vrij vergevend middel, je kan het redelijk goed met alles combineren in welke volgorde je wilt, enige waar je voor op moet passen is dat het wel heftig kan zijn als je ook aan MDMA piekt.

_shikantaza

Badass junkie
MDMA kan je gewoon blijven redosen,
We zijn een forum voor verantwoord gebruik en harm reudction. Daar past dit advies niet bij.

@Blissful als ik jou was zou ik rustig aan doen met de redoses. MDMA max 1 keer bijnemen. 2C-B bijnemen zou ik
op een festival eigenlijk niet doen. Of je moet heel laag kunnen doseren. Reden is eigenlijk dat een festival geen al te geschikte
plek is om een heel psychedelische ervaring te krijgen, en je dan een grotere kans krijg op een bad trip met al die drukte, lichten,
muziek, enz. mocht je onverhoopt toch net wat te veel nemen. Actieve dosissen van 2C-B liggen al vrij laag, en de MDMA versterkt
het ook nog eens, en de dose-response-curve van 2C-B is tricky. Een paar mg meer en de trip kan al een stuk sterker worden.

En als je bij gaat nemen zal je kater ook wel wat pittiger worden.

Ik ken zat verhalen van mensen die de MDMA-magie zijn verloren door te veel en te vaak te nemen. Ik zie dat je je
aan de adviezen houdt. Hou dat ook vol dan kun je lang genieten van de magic. De ervaring leert dat de magie echt
minder wordt, en dat die vaak niet meer terugkomt als die eenmaal verspeeld is door overmatig gebruik.

Laatst bewerkt:

Pinnacle

Belezen gebruiker
We zijn een forum voor verantwoord gebruik en harm reudction. Daar past dit advies niet bij.

@Blissful als ik jou was zou ik rustig aan doen met de redoses. MDMA max 1 keer bijnemen. 2C-B bijnemen zou ik
op een festival eigenlijk niet doen. Of je moet heel laag kunnen doseren. Reden is eigenlijk dat een festival geen al te geschikte
plek is om een heel psychedelische ervaring te krijgen, en je dan een grotere kans krijg op een bad trip met al die drukte, lichten,
muziek, enz. mocht je onverhoopt toch net wat te veel nemen. Actieve dosissen van 2C-B liggen al vrij laag, en de MDMA versterkt
het ook nog eens, en de dose-response-curve van 2C-B is tricky. Een paar mg meer en de trip kan al een stuk sterker worden.

En als je bij gaat nemen zal je kater ook wel wat pittiger worden.

Ik ken zat verhalen van mensen die de MDMA-magie zijn verloren door te veel en te vaak te nemen. Ik zie dat je je
aan de adviezen houdt. Hou dat ook vol dan kun je lang genieten van de magic. De ervaring leert dat de magie echt
minder wordt, en dat die vaak niet meer terugkomt als die eenmaal verspeeld is door overmatig gebruik.
Ik zeg dat je het kan redosen, niet dat je extreem veel moet gaan pakken, de vraag was kan je redosen, het antwoord daarop is ja, ik gaf dan aan dat de volgorde daarin niet echt uitmaakt, alleen voor wat je voor 2cb wilt voelen. Ik geef zelfs aan dat je moet oppassen, afijn, ik zal vast wat anders bedoeld hebben dan wat ik schreef...

Blissful

Dank voor jullie beiden reacties. De verantwoordelijkheid ligt in alle gevallen bij mij/ons als gebruikers. De reden dat ik hier zoek naar antwoorden is om mogelijkheden af te wegen. Ik neem zeker ter harte dat aan alle opties risico's zitten en dat hoe meer en hoe vaker je neemt de risico's groter worden en de 'magie' verdwijnt. We weten allemaal nog wel onze eerste keer dat we MDMA nemen. Het streven is zeker niet die ervaring te kopiëren.

Wat we wel zouden willen is kijken naar de mogelijkheden om de belevenis van het festival met ons drieën nog een magischer randje te geven dan het al is. We hebben sowieso een geweldig avond. Als zou het zonder enige middel zijn. Maar de losheid, verbinding, opwinding en energie die sommige middelen geven maakt het net wat specialer.

Wat we in het verleden we vaker deze is één dosis MDMA met twee keer een redose van steeds 50% van de vorige dosis. Nu we deze Nexusflip hebben gedaan was het inderdaad de vraag in hoeverre herdoseren van middelen een optie is in het gebruik van beide middelen.
Het antwoord wat ik lees is: ja het kan met beide middelen. MDMA makkelijker omdat de opbouw van tolerantie minder snel gaat dan bij 2-CB. Deze ervaring hebben we ook al.

Ik denk dat, met wat ik nu heb gelezen, de combinatie MDMA --> redose MDMA (50%) --> 2-CB (rekening houdend met versterkte werking door MDMA) voor ons het meest aansluit bij wat we zoeken.
Hiermee neem ik mee dat we alle drie ervaring hebben met beide middelen. We de situatie goed kunnen inschatten. De middelen getest zijn. De dosis van de 2-CB aanpassen aan de omgeving (festival i.p.v. thuissetting). En we geen andere middelen nemen zoals alcohol of andere drugs (los van Sildenafil of Tadalafil voor de bekende prestatie-uitdagingen).

Snuffelaar

Badass junkie
Tripreporter
MDMA kan je gewoon blijven redosen, ook als je al 2cb op hebt, 2cb redosen kan ook, alhoewel mijn ervaring is dat het redosen van 2cb niet supergoed werkt. De meeste psychedelica (incl. 2cb) bouwen direct wat tolerantie op, dus je eerste dosis is per saldo het sterkste, bij redosen moet je steeds meer bijnemen voor hetzelfde effect is mijn ervaring (bijv. als je start met 1 pil 2cb, dan werkt deze op 100%, de tweede werkt maar voor 50-60%).

2cb is verder een vrij vergevend middel, je kan het redelijk goed met alles combineren in welke volgorde je wilt, enige waar je voor op moet passen is dat het wel heftig kan zijn als je ook aan MDMA piekt.
2c-b is net een van de weinige psychedelica die niet snel tolerantie geeft. Je kan het bv twee dagen na elkaar doen, met dezelfde dosis, en even goed gaan

Blissful

2c-b is net een van de weinige psychedelica die niet snel tolerantie geeft. Je kan het bv twee dagen na elkaar doen, met dezelfde dosis, en even goed gaan
Dank voor de toevoeging. Maar de tolerantie die ik bedoelde is in het herdosering. Dus 2,5 uur na de eerste dosis. Dit is bij MDMA wel goed mogelijk. Wat is jouw ervaring hiermee bij 2-CB?

Pinnacle

Belezen gebruiker
Dank voor de toevoeging. Maar de tolerantie die ik bedoelde is in het herdosering. Dus 2,5 uur na de eerste dosis. Dit is bij MDMA wel goed mogelijk. Wat is jouw ervaring hiermee bij 2-CB?
Ik ben het eens met wat @Snuffelaar zegt, je kan 2cb meerdere dagen achter elkaar doen met ongeveer hetzelfde effect (niet per sé een goed idee verder, maar het kan wel), maar tijdens een trip doet herdoseren minder, het maakt de trip vooral langer, niet heftiger is mijn ervaring. Maar goed, dat kan een persoonlijk verschil zijn.

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Ik redose bijna elke psychedelica wel.
Met 2C-B en MDMA zit mijn sweetspot rond de 2uur na de eerste dosis. Zo begint de tweede dosis precies iets te werken als de piek van de eerste begint te zakken.
Met M doe ik ook 50% van de eerste dosis en met 2C-B voel ik dat meestal aan maar vaak dezelfde dosis als de eerste. Neem dan vaak ook niet een zeer hoge dosis.
MDMA alleen zou ik rond de +-100mg + 2uur later +-50mg nemen.
2C-B alleen zou ik rond de 15mg nemen + 2uur later 10 a 15mg

Ga ik combineren dan zou ik M gewoon rond de 100mg nemen en 1uurtje later de 2C-B nemen a 10mg, Dus zodra de M zijn werking doet.
2 uurtjes later (de M zit op einde piek en 2C-B zit op de begin piek) voel ik aan welke van de twee nog eventueel bijgedoseerd kan worden.
Zal rond de 50% van eerste dosis liggen meestal.

Ik persoonlijk zou het echter wel bij maar 1x bijdoseren houden en vooral met M. Beetje voorzichtig met die hersentjes zijn kan geen kwaad :wink:

ManPaardKrokodil

Bewuste gebruiker
Ik ken zat verhalen van mensen die de MDMA-magie zijn verloren door te veel en te vaak te nemen

ik ben zo’n sukkel die jaren geleden te vaak en teveel mdma heb gebruikt, en inderdaad nu werkt de magie niet meer. ( zou het inmiddels wel weer eens willen proberen, het is inmiddels meer dan drie jaar geleden dat we het voor het laatst geprobeerd hebben. Misschien krijgen we een tweede kans en zijn de betreffende receptoren weer hersteld). 2cb moeten we nog proberen. Werkt dat op dezelfde receptoren? 4-fma doet het bijvoorbeeld nog wel prima voor ons, dat heeft klaarblijkelijk weer een heel andere werking

_shikantaza

Badass junkie
ik ben zo’n sukkel die jaren geleden te vaak en teveel mdma heb gebruikt, en inderdaad nu werkt de magie niet meer. ( zou het inmiddels wel weer eens willen proberen, het is inmiddels meer dan drie jaar geleden dat we het voor het laatst geprobeerd hebben. Misschien krijgen we een tweede kans en zijn de betreffende receptoren weer hersteld). 2cb moeten we nog proberen. Werkt dat op dezelfde receptoren? 4-fma doet het bijvoorbeeld nog wel prima voor ons, dat heeft klaarblijkelijk weer een heel andere werking
MDMA is een serotonine releaser. 2C-B is een serotonine agonist, dwz 2C-B past in een serotonine-receptor. Het zorgt niet voor een vloedgolf aan serotonine. Zou dus prima moeten werken, zelfs met MDMA-tolerantie.

4-FMA is volgens mij een heropnameremmer, dat verhoogt ook serotonine- en dopaminegehaltes in het brein maar ook niet met de vloedgolf die MDMA teweegbrengt.

Blissful

Ik redose bijna elke psychedelica wel.
Met 2C-B en MDMA zit mijn sweetspot rond de 2uur na de eerste dosis. Zo begint de tweede dosis precies iets te werken als de piek van de eerste begint te zakken.
Met M doe ik ook 50% van de eerste dosis en met 2C-B voel ik dat meestal aan maar vaak dezelfde dosis als de eerste. Neem dan vaak ook niet een zeer hoge dosis.
MDMA alleen zou ik rond de +-100mg + 2uur later +-50mg nemen.
2C-B alleen zou ik rond de 15mg nemen + 2uur later 10 a 15mg

Ga ik combineren dan zou ik M gewoon rond de 100mg nemen en 1uurtje later de 2C-B nemen a 10mg, Dus zodra de M zijn werking doet.
2 uurtjes later (de M zit op einde piek en 2C-B zit op de begin piek) voel ik aan welke van de twee nog eventueel bijgedoseerd kan worden.
Zal rond de 50% van eerste dosis liggen meestal.

Ik persoonlijk zou het echter wel bij maar 1x bijdoseren houden en vooral met M. Beetje voorzichtig met die hersentjes zijn kan geen kwaad :wink:
Begrijp ik goed dat jij dus ook ervaring hebt met de optie MDMA --> 2-CB --> MDMA (redose)?
Mag ik je vragen wat de afwegingen voor je zijn om het in die volgorde te doen ipv MDMA --> MDMA (redose) --> 2-CB?
En hoe lang denk je dan ongeveer onder de pannen te zijn van T0 tot laatste merkbare effecten?

Bovenaan