Beste oud collega gebruikers,
Het is inmiddels 9 maanden geleden dat ik ben afgekicked van de heroïne. Dit heb ik gedaan bij stichting Miroya, te Amersfoort. Dit programma bestaat uit meerder onderdelen:
1. Intake – uitgebreide inventarisatie van middelengebruik, lichamelijk onderzoek en analyse psychosociale situatie.
2. Detox – Dit is een 24 uur opname, waarbij je onder een lichte narcose clean wordt. Als je wakker wordt ben je clean. Ook heb je een Naltrexon implantaat, zodat opiaten gewoon niet werken. Geloof me, je hebt geen trek in heroïne.
3. Cognitieve therapie – Mensen van Miroya kunnen je dit veel professioneler vertellen, maar het leven aan de rand van de maatschappij leidt tot de nodige beschadigingen en ‘kronkels’. Waarom heb je drugs nodig gehad? Het is veel meer dan dat ik hier kan vertellen.
Mijn leven is gedurende deze 9 maanden radicaal verandert. Verslaving is niet echt leven. Ik ben vele malen zelf afgekicked, maar uiteindelijk redde ik het nooit. Die aanvullende therapie is essentieel om weer mens te worden, weer leren te voelen, emoties te ervaren. Dit alles is een heel proces met pieken en dalen. De methode die stichting Miroya hanteert is voor mij veruit de beste. Kijk op de website voor meer info –
http://www.miroya.nl . Dit zijn mensen (bij Miroya dus) die weten waar ze mee bezig zijn, en doen het op een ongekend sympathieke manier.
Dit lijkt misschien een reclame boodschap, maar het is echt!! Mensen die echt serieus willen stoppen mogen me mailen. Je kunt natuurlijk gewoon direct contact opnemen.
Met vriendelijke groet, en heel veel succes,
Michel