Alinde
Badass junkie
Dankjewel. Wat naar dat je ervaring met groepen zo slecht is.Oeioei. @Alinde , dit klinkt niet erg positief!
Heb je al veel therapie gehad in het verleden?
Je kunt je afvragen of je al die therapie nog wel nodig hebt...
Te lang en teveel therapie zet vaak geen echte zoden aan de dijk.
Als je in deze kliniek geen programma hebt, en dan ook nog eens geen klik met de groep hebt, dan vraag ik me af of deze kliniek wel iets kan bijdragen aan verbetering van jouw welzijn.
Denk wél goed na, voordat je een beslissing neemt!
Ikzelf heb veel therapie gehad.
Echt veel had ik er niet aan, omdat de problemen van anderen mijn problemen werden, en ikzelf diep in mij wel wist waar de schoen wrong.
Ik heb zelf met mijn problemen leren leven.
Enkele zijn opgelost, andere zijn niet oplosbaar, ook niet in een groep, die wijze van behandeling heeft bij mij een zeer grote schade ( geestelijk) aangericht die jarenlang doorge etterd heeft.
Maar dat is mijn ervaring natuurlijk.
Maar, ik heb maar heel weinig mensen gekend, die er beter van werden, al die therapieën...
Ik heb zelfs mensen gekend, die volledig vast liepen in al die therapie en zelfmoord hebben gepleegd.
Waarmee ik maar zeggen wil, overdaad schaadt....
Bedenk één ding goed, ook mijn ervaring,
Je moet het z e l f doen. Niemand anders doet het of kan het voor je doen.
Ik heb veel behandeling gehad maar nauwelijks therapie. Met behandeling bedoel ik gesprekken waarin je bespreekt hoe het afgelopen week gegaan is, wat je volgende week gaat doen, etc. Je maakt een signaleringsplan en houd je stemming in de gaten. Dit is met een verpleegkundige.
Echt therapie vind ik wat anders. Ik heb een reeks EMDR behandelingen gehad omdat ik aan mijn eerste opname een trauma had overgehouden. De manier waarop dat gegaan is en de dingen die ik in die tijd ben kwijtgeraakt. Dat was met een psycholoog.
En bij mijn laatste detox had ik ook een psycholoog. 5 gesprekken denk ik, ik vond het heel nuttig.
Gisteren gesprek gehad met de casemanager, dat was een goed gesprek. Hij denkt dat ik ook gewoon moet wennen hier, met deze groep. En mij focussen op de positieve dingen. Bijv focussen op de verpleegkundigen waar ik een klik mee heb, in plaats van een groepsgenoot die niets zegt. We gaan mij aanmelden voor schematherapie, althans voor de intake daarvoor.
Gisteravond was ik bij een meeting. Ook daar moest ik even wennen, weer allemaal nieuwe gezichten. Toch blij dat ik gegaan ben. Vandaag ben ik heel erg moe. Ik sliep ook nog zo lekker toen we er uit moesten, heb last van die zomertijd denk ik.