speed versuz lormetazepam

Susanne

Bewuste gebruiker
Nou niet elke dag, maar ik gebruik wel eens melatonine (dat kan je gewoon bij de etos halen) of een jointje. Als je te vaak zwaardere slaapmiddelen gebruikt heb je binnen de kortste keren nog een verslaving erbij. Ik denk dat je beter de oorzaak van je slapeloosheid kan aanpakken. Maar hoe gaat het verder met je?

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Speed met benzo's counteren... gevaarlijk gedrag. Ik ben zelf zo verslaafd geraakt. Een andere oplossing is door je pep op een later tijdstip te nemen. Wellicht val je dan eerder in slaap. Melantonine kan je eventueel ook halen ja. :wave:

ooscaar

Wijs gebruiker
Werkt melatonine echt om op te kunnen slapen? Ik heb het nog nooit geprobeerd, maar hoe werkt het normaal gesproken (nuchter) en hoe werkt het onder invloed van een klein beetje pep? Hoeveel heb je ongeveer nodig in beide gevallen? Ik geloof namelijk niet echt dat een tabletje van 100 microgram iets doet aangezien je in het buitenland tot wel 10 mg kan kopen (100 keer zo veel).

Susanne

Bewuste gebruiker
Ik slik de sterkste en dan slaap ik 4-5 uur maar dan word ik weer wakker. Ik doe een pilletje in 3 of meer vloeitjes zodat ik doorslaap. Met pep op word ik alleen duf maar val ik er niet van in slaap, hoeveel ik ook neem. Hoogop een kwartiertje. Als ik erbij blow iets van 2 uur.

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Susanne zei:
Bedoel je niet op een eerder tijdstip?

Excuses, dat ja.

Werkt melatonine echt om op te kunnen slapen? Ik heb het nog nooit geprobeerd, maar hoe werkt het normaal gesproken (nuchter) en hoe werkt het onder invloed van een klein beetje pep? Hoeveel heb je ongeveer nodig in beide gevallen? Ik geloof namelijk niet echt dat een tabletje van 100 microgram iets doet aangezien je in het buitenland tot wel 10 mg kan kopen (100 keer zo veel).

Dat is inderdaad een goede vraag, ik slikte altijd rond de 40/50 weg om goed te kunnen slapen maar had altijd een hele lage dosering, 0.10 ofzo. (kan dat überhaupt?)

Fool

Badass junkie
Bij normaal gebruik geld dit:
The problem with melatonin is that it was discovered long before scientists really understood what it does and how much you need. For example, in the late 80’s and early 90’s, we thought melatonin was a sleep hormone. Now we know it is much more complicated. In addition, tablet sizes average 3-5 mg. New evidence shows that adult males only need 150 micrograms, and the average female needs only 100 micrograms (a microgram is 1/100 th of a milligram). So the average melatonin supplement is 20 – 50 times more than we need! If you are using regular melatonin tablets, you can cut the pill into fourths, otherwise, try to find the smallest pill size available. If you are taking time-released melatonin, do not break the pill, as this will ruin the time-release.
bron

En ik geloof niet dat je tijdens het gebruik van zware uppers veel hebt aan melatonine, dat gaat tegen het hele werkingsprincipe van stimulanten in. :P

ooscaar

Wijs gebruiker
Dankjewel voor de informatie! Zal eens proberen om twee (of anderhalf als dat lukt) van die 100 microgram tabletjes te nemen en dan kijken of dat werkt.

lotske1984-

Wijs gebruiker
Ik weet dat en jointje goed is voor te kunnen slapen maar heb er rare ervaringen mee gehad..met de tranen in de ogen wakker worden..en uren in mijn bedje liggen en niet kunnen slapen daar word ik ampetant van amaai.. :) heb eigenlijk graag mijn slaap..maar is normaal als je moet gaan werke tijdens de week..melatonine ken ik niet maar kan ik wel is proberen..
@ suzanne voor de moment voel ik mij echt niet echt supper..

transformated

Badass junkie
Ik gebruik geen speed maar achter een nachtje xtc gebruik ik lormetazepam of en andere benzo voor te kunnen slapen.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Melatonine is echt veels te zwak om ook maar iets te doen als je speed gebruikt hebt. Als ik nuchter ben vind ik het wel een fijn middeltje om wat eerder naar me bed te gaan. Persoonlijk vind ik alleen het zware werk zoals benzo's sterk genoeg om te kunnen slapen bij gebruik van speed. Aangezien ik maar een paar keer speed per jaar gebruik wil ik nog wel eens een benzo pakken erna, maar als je vaak speed doet begin je er beter niet aan. Voor je het weet heb je niet alleen een speed probleem maar ook nog eens een benzo probleem erbij.

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Psychedelibee zei:
Melatonine is echt veels te zwak om ook maar iets te doen als je speed gebruikt hebt. Als ik nuchter ben vind ik het wel een fijn middeltje om wat eerder naar me bed te gaan. Persoonlijk vind ik alleen het zware werk zoals benzo's sterk genoeg om te kunnen slapen bij gebruik van speed. Aangezien ik maar een paar keer speed per jaar gebruik wil ik nog wel eens een benzo pakken erna, maar als je vaak speed doet begin je er beter niet aan. Voor je het weet heb je niet alleen een speed probleem maar ook nog eens een benzo probleem erbij.

Te herkenbaar dit inderdaad... bij mij werkte benzo's zelfs niet eens meer om te counteren bij speed. :(

@ fool mijn dokter zegt dat..

Wat zegt je dokter precies lotske? Dat je melantonine moet nemen om de slaap te kunnen vatten? Kan je niet beter onderliggende problematiek aanpakken?

Fool

Badass junkie
Ja het punt is dat ik het ook vaak hoor, maar er nergens fatsoenlijk onderzoek naar kan vinden, helaas. :(

lotske1984-

Wijs gebruiker
Mijn dokter vergelijkt speed gebruikt samen mee lometazepam als en auto motor gas geven stopen gas geven stopen..das ook niet goed voor de motor als je dat telkes doet..

Fool

Badass junkie
Ja ik geloof ook best dat het niet goed voor je is, maar ik bedoel gewoon dat ik nooit er een onderzoek over heb kunnen vinden, dat betreur ik een beetje. :(

leipebaviaan

Wijs gebruiker
lotske1984- zei:
Mijn dokter vergelijkt speed gebruikt samen mee lometazepam als en auto motor gas geven stopen gas geven stopen..das ook niet goed voor de motor als je dat telkes doet..

Das lachen, dat zei mijn behandelaar ook over antidepressiva en mijn speedgebruik. :grin:

Susanne

Bewuste gebruiker
Echt? Dat is raar. De meeste antidepressiva zijn mao-remmers waardoor een combo met pep juist een optelsom zou zijn

Susanne

Bewuste gebruiker
Nee, zo werkt het niet. Eenmaal 'gestimuleerd' wordt je lichaam niet weer rustig totdat de stimulerende drug. Ook als je slaapt door kalmerende drugs. Denk maar aan de motor van een auto: als je remt en gas geeft, heeft hij geen rust, ook al staat de auto stil. Je lichaam kent alleen rust als je de oorzaak aanpakt, in dit geval de stimulerende middelen

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Susanne zei:
Echt? Dat is raar. De meeste antidepressiva zijn mao-remmers waardoor een combo met pep juist een optelsom zou zijn
De meeste antidepressiva zijn ssri's. Die combineren met pep lijkt me niet perse heel chill, maar maoi's met pep daarentegen is levensgevaarlijk.

ooscaar

Wijs gebruiker
Ik snap dat anderen die (heel af en toe) speed gebruiken nog wel eens een benzo willen nemen om te slapen, maar ik blijf daar toch ook maar liever vanaf. Zie er het nut niet zo van in, neem dan gewoon minder (of geen?) speed als je wilt slapen. Ik moet trouwens ook zeggen dat slapen met twee van die melatonine+valeriaanpillen aardig wilde lukken na een beetje speed. Dan neem ik wel altijd heel weinig en waren er uiteraard al best wat uurtjes verstreken, maar ik voelde me nog best klaarwakker eigenlijk en toch kreeg het me nog een paar uurtjes aan het slapen. Ik ben benieuwd of dit me ook was gelukt zonder de melatonine+valeriaanpillen.

Fool

Badass junkie
Susanne zei:
De meeste antidepressiva zijn helemaal geen MAOi's?

lotske1984-

Wijs gebruiker
@suzanne Heeft toch en tegenwerking speed pept op en lormetazepam kalmeert..heeft toch invloed op het hart..

Fool

Badass junkie
Klopt, maar dan is het de vraag op welke plekken in de aansturing dit plaats vindt en of dit daarom juist wel of niet slecht is voor je hart, je zou bijvoorbeeld ook kunnen denken(niet perse waarheid) dat een benzo je hartslag omlaag gooit, waardoor je hart minder overuren draait en dus minder schade zou oplopen?

Dat het er een werking op heeft lijkt me in ieder geval vanzelfsprekend. :wink:

MeejheM

Badass junkie
speed gebruiken en binnen 6 uur willen slapen gaat niet echt samen. of door de speed, of door de slaappillen, je zal geen normale slaapcyclus krijgen en ook niet uitgeslapen wakker worden.

volgens mijn interpretatie van de onderzoeken die ik gelezen heb is melatonine nuttig tot ongeveer 3mg, dus 1, 2 of 3mg zou genoeg moeten zijn. mijn persoonlijke ervaring is dat je niks merk van melatonine als je uppers gebruikt.

het middeltje is eerder nuttigom je biogische klok goed te zetten. benzo's werken wel, maar daarvan gaat de kwaliteit van je slaap niet beter worden.

lotske1984-

Wijs gebruiker
@meejhem ofwel terug wakker worden na paar uurtjes slaap..zal is terug wat proberen gaan te slapen met behulp van lormetazepam..ga toch eens raad vragen aan mijn dokter ivm melatonine als ik het niet vergeet..

Susanne

Bewuste gebruiker
Lotske waarom zou je niet gewoon minder gebruiken of bijvoorbeeld 6 uur voordat je wil slapen helemaal niet meer?

LoveQuality

Bewuste gebruiker
Susanne zei:
Lotske waarom zou je niet gewoon minder gebruiken of bijvoorbeeld 6 uur voordat je wil slapen helemaal niet meer?

Als ze nog een paar jaartjes doorgaat kan ze gewoon slapen onder in vloed van pep
Het is gewoon een kwestie van tijd... :tearsofjoy:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
lotske1984- zei:
@suzanne ja is idd geen slecht idd..slechte gewoonte eigenlijk inslapers gebruiken maar is wel makkelijk..
Voor je het weet heb je naast een pep verslaving er ook nog een benzo verslaving bij. Dan is wel het einde zoek zeg maar.

MeejheM

Badass junkie
zo krijg je dubbele verslavingen. ik ben alcohol gaan zien als een 'medicijn' om beter te slapen, terwijl ik gewoon te veel snoof. probeer daar maar eens mee te stoppen.

lotske1984-

Wijs gebruiker
MeejheM zei:
zo krijg je dubbele verslavingen. ik ben alcohol gaan zien als een 'medicijn' om beter te slapen, terwijl ik gewoon te veel snoof. probeer daar maar eens mee te stoppen.
Ja is ook en oplossing veel drinken daarna slape..heb ik ook een heel tijdje gedaan en dan lormetazepam er nog is bij..dan geraak je wel in slaap meestel..
Maar in de morgend ploeg kunde beter drinken want lormetezepam als dat dan nog nie uitgewerkt is tege je opstaat is beetje vervelend..ofwel niks meer gebruiken he.. :wink:

Bovenaan