Weer een keer speed proberen (gebruik bupropion)

Benjolink

Belezen gebruiker
Hee

wil komend weekend weer een keer speed gaan doen.
Nou gebruik ik elke dag 150mg Bupropion.

Zijn de speed effecten dan nog wel goed.

of krijg je juist veel onrust enzo.

iemand met ervaring hiermee misschien.

• Like
Waarderingen: ljuv
Ik gebruik dagelijks 300mg Bupropion en ik merk geen verschil met toen ik dat nog niet gebruikte. Toevallig zelf afgelopen weekend na bijna een jaar weer speed gehad maar werkte prima en geen last van onrust gehad.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik gebruik dagelijks 300mg Bupropion en ik merk geen verschil met toen ik dat nog niet gebruikte. Toevallig zelf afgelopen weekend na bijna een jaar weer speed gehad maar werkte prima en geen last van onrust gehad.

Ik ben voor de tweede keer in mijn leven aan de bupropion. Ook 300 mg. Heb er vooral de eerste keer (jaren geleden) dat ik het lang achter elkaar gebruikt hebt - love het middel als antidepressivum - vaak recreatief stimulanten naast gebruikt. Ik merk geen interactie. Hoogstens is er een milde stim-tolerantie, maar te weinig om echt heel significant te zijn is mijn ervaring. Ik gebruik er trouwens wel lisdexamfetamine bij, dus dat verklaart waarschijnlijk meer tolerantie dan de bupro ansich.

In bijsluiters en richtlijnen wordt de combinatie van bupropion en amfetamine waarschijnlijk actief afgeraden. Dat geldt voor bijna alle antidepressiva + stimulanten, en stimulantencombi’s. Eigenlijk moeten we het op DF dan ook afraden voor de veiligheid. Maar ja… Ik doe deze combinaties zelf ook. Voor een keertje kan het i.m.o. dus wel, maar let op: wij kunnen hier geen medische adviezen geven en zijn ook niet verantwoordelijk voor eventuele gevolgen. Ik denk dat je dat sowieso al wel begreep. 🙂

Wees wel heel voorzichtig als er epilepsie in je familie zou zitten. Van bupropion is bekend dat het de convulsiedrempel verlaagt. Toevoegen van een stim zoals pep vergroot de kans op een aanval. Maar ik vermoed dat je de bupro al niet voorgeschreven had gekregen als je epilepsiegevoelig was.

En gebruik absoluut met mate - combinatiegebruik is altijd onvoorspelbaarder, en stim + stim (bupropion is een milde psychostimulans) kan wel gewoon een hardere dreun geven aan je lichaam.

Damius

Bewuste gebruiker
Amfetamine en bupoprion remt allebei de heropname van dopamine. Speed natuurlijk in grotere mate. Daarnaast verhoogt speed de dopamine afgifte. Bij bupoprion is dat nauwelijks het geval. Lang verhaal kort, het heeft gedeeltelijk eenzelfde werking (met groot verschil in intensiteit). In ieder geval dus geen conflicterende tegengestelde werking.

Denk wel dat de kater niet mals zal zijn. Bupoprion gebruik je niet voor niets. Speed ondermijnt die werking de dagen erop door uitputting. Je kunt er vanuit gaan dat precies de redenen waarvoor je bupoprion gebruikt, een stuk steviger om de hoek komen kijken.

Benjolink

Belezen gebruiker
Zaterdag Paar keer een sleutelpuntje 3mmc gehad en speed. Nu 3 dagen later nog geen last gehad van kater, alleen iets meer moe.

de volgende dag een heerlijke afterglow voel me dan echt goed. Op een klein bier katertje na

ging er wel lekker op 😎

Benjolink

Belezen gebruiker
Heb morgen weer een feestje, ben van plan weer te gebruiken, had vorige x de Bupropion een dag van te voren niet genomen.
Is dat nu ook beter om te doen……

Ben nog wel beetje moe van de vorige speed/3mmc puntjes

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Heb morgen weer een feestje, ben van plan weer te gebruiken, had vorige x de Bupropion een dag van te voren niet genomen.
Is dat nu ook beter om te doen……

Ben nog wel beetje moe van de vorige speed/3mmc puntjes

Ehm? Ik zou de pep en de 3-MMC lekker even laten liggen in plaats van de bupropion. Een tijdsbestek van een week is veel te kort om opnieuw te gaan gebruiken. Je gooit je hele neurotransmitter-systeem overhoop. Niet verstandig, al zeker niet als je een antidepressivum voorgeschreven krijgt - ik neem aan dat daar een reden voor is.

Bovenaan