Ik gebruik dagelijks 300mg Bupropion en ik merk geen verschil met toen ik dat nog niet gebruikte. Toevallig zelf afgelopen weekend na bijna een jaar weer speed gehad maar werkte prima en geen last van onrust gehad.
Ik ben voor de tweede keer in mijn leven aan de bupropion. Ook 300 mg. Heb er vooral de eerste keer (jaren geleden) dat ik het lang achter elkaar gebruikt hebt - love het middel als antidepressivum - vaak recreatief stimulanten naast gebruikt. Ik merk geen interactie. Hoogstens is er een milde stim-tolerantie, maar te weinig om echt heel significant te zijn is mijn ervaring. Ik gebruik er trouwens wel lisdexamfetamine bij, dus dat verklaart waarschijnlijk meer tolerantie dan de bupro ansich.
In bijsluiters en richtlijnen wordt de combinatie van bupropion en amfetamine waarschijnlijk actief afgeraden. Dat geldt voor bijna alle antidepressiva + stimulanten, en stimulantencombi’s. Eigenlijk moeten we het op DF dan ook afraden voor de veiligheid. Maar ja… Ik doe deze combinaties zelf ook. Voor een keertje kan het i.m.o. dus wel, maar let op: wij kunnen hier geen medische adviezen geven en zijn ook niet verantwoordelijk voor eventuele gevolgen. Ik denk dat je dat sowieso al wel begreep. 🙂
Wees wel heel voorzichtig als er epilepsie in je familie zou zitten. Van bupropion is bekend dat het de convulsiedrempel verlaagt. Toevoegen van een stim zoals pep vergroot de kans op een aanval. Maar ik vermoed dat je de bupro al niet voorgeschreven had gekregen als je epilepsiegevoelig was.
En gebruik absoluut met mate - combinatiegebruik is altijd onvoorspelbaarder, en stim + stim (bupropion is een milde psychostimulans) kan wel gewoon een hardere dreun geven aan je lichaam.