Speed : Cold Turkey Afkicken??

Hallo mijn naam is Tim,
In Gebruik al enig lange tijd de witte duivel : Speed.
Meerdere malen heb ik geprobeerd af te kicken, samen met proffesionele hulp en medicatie.
Nu onlangs ben ik terug hervallen, en heb ik afgelopen vrijdag in men eigen beseft dat de verslaving moet stoppen.
Als eerste heb ik het toegegeven aan andere mensen dat ik moet stoppen en een probleem heb(ben ik fier op me zelf voor).
Door mijn uiterste gedrevenheid deze keer en doordat het in mijn ogen de laatste kans is, en dat ik niet wil FALEN, wil ik het afkicken op "Cold Turkey" style.
Ook al weet en besef ik hoe loodzwaar en zenuwslopend het ook zal worden, en hoe het mij KAN en ZAL breken.
Toch ga ik er 100% voor.
Nu was mijn vraag wat is jullie MENING/ERVARING van het afkicken van speed al dan met of zonder de COLD TURKEY methode.

parkzicht

Newbie
hoi terror mod, ik heb 4 jaar lang elke dag speed gebruikt. ik loop op het moment sinds 2 weken bij het boumanhuis. ik ben door de jaren heen steeds minder gaan gebruiken, steeds minder in hoeveelheid, steeds minder lijntjes per dag, steeds minder nachten doorgegaan. toch gebruik ik het afgelopen jaar nog steeds ieder dag 1a2 kleine lijntjes per dag. deze neem ik altijd in de ochtend. dat is mijn start van de dag. zo'n abrubte detox in 1 x leek mij geen optie. te zwaar, niet uit te houden voor mij. ik ben zowel verslaafd aan het lijntje nemen en mijn geest denkt dat ik dat lijntje nodig heb om actief te kunnen zijn (de dagelijkse activiteiten te kunnen doen). ik had al sinds een half jaar op eigen initiatief nuchtere dagen ingelast, wat ik heel erg moelijk vond. ik kon in het begin niets meer, me hondje uitlaten was al teveel. heel mijn lichaam en geest zijn gewend geraakt allees met dat lijntje te doen. hoewel ik met dat ene lijntje per dag eet en slaap(gewenning), merkte ik dat ik niks actief meer kon doen. ik moet alles overnieuw aanleren nuchter te doen. ik lag die dagen alleen m,aar op bed. nu bij bouman ben ik sinds 2 weken om de dag aan het gebruiken. ik had al wat energie terug inmiddels om mijn dagelijkse activiteieten te doen(hond uitlaten, stofzuigen..) toch lag ik eerste week nog veel op mijn bed. vooral de momenten dat ik niks om handen had. met pep op hou ik mezelf wel in beweging. ik kan nu weer nuchter naar me werk gaan(ik maak huisjes schoon,dit is erg actief werk dus en was altijd gewend met me lijntje op dit te doen. had veel angst dat ik het niet op eigen kracht zou kunnen. leuk is anders maar het lukt me deze 2 weken best goed. de eerste dag dat ik me nuchtere dag had had ik tot 12.00 erg erg erg trek in dat lijntje!! ik geef mijn speed op nuchtere dagen aan mijn buurvrouwtje anders eindigt het toch wel in mijn neus. dit werkt goed. rond 12.00 zakte die trek weg ,denk omdat mijn geest gewend is alleen sóchtend dat lijntje te nemen. in de loop van de dag had ik er minder moeite mee. nu dit bijna 2 weken zo te doen gaat het me goed af. die trek is bijna niet meer. ik kan me op nuchtere dagen ook tyroosten met de gedachte het de volgende dag te kunnen doen. deze week heb ik weer afspraak bij bouman. zij hebben mij geadviseerd afleiding te zoeken bv sport omdat je dan ook energie weer krijgt. een daginvulling hebben. ik denk dat ik vanaf deze week 2 dagen achterelkaar nuchter zal moeten gaan en 1 dag gebruiken en het zo op deze manier zal moeten afbouwen. denk dat ik het de 2e dag (de eerste keer weer net zo moelijk zal krijgen wat die trek betreft als die eerste keer met die ene dag), maar hoop dat dat minder zal worden als ik het een paar keer gedaan heb.. ik krijg ook gropepsgesprekken daar. dat is nog niet van start gegaan. mijn intentie is om alleen de weekenden wat te gaan gebruiken. we moeten dit gaan aankijken als het eenm,aal zover is ofdat ik hiermee om kan gaan. hoop dat je hier wat aan gehad hebt. groetjes parkzicht

Bovenaan