Ik heb nog een vraag die hier bij aansluit.
Ong. een jaar gebruik ik frequent kratom, nooit meer als 5gr verspreid over een dag, meestal 1 of 2 dosissen van 2 à 3 gram. Af en toe ook een dag niet maar toch gemiddeld 4 à 5x per week. Omdat ik zelf merkte dat de dagen zonder kratom lastiger werden dacht ik, om dan te minderen. Zonder dat ik volledig wil stoppen. Nu heb ik 2 weken na elkaar enkel in het weekend nog kratom gebruikt. Deze week merkte ik wat griepachtige verschijnselen, waarvan ik niet zeker ben of ze lagen aan het stoppen met kratom of misschien toch gewoon een virus. Deze waren vooral, het vaak koud hebben, slecht slapen, vermoeidheid en een algeheel onbehagelijk gevoel. Ik ben er dus niet 100% zeker van dat deze door de kratom kwamen, maar het kan er wel met te maken hebben denk ik. Nu zit ik op dag 4 op een rij zonder kratom te nemen, het is ook niet dat ik er veel drang naar ervaar om het toch te nemen. Wat ik me wel begin af te vragen is of er nu na eenmalig gebruik opnieuw dergelijke verschijnselen zouden optreden, of dat dit pas gebeurt wanneer je terug een periode achter elkaar gebruikt. Ik vraag me dit trouwens ook of voor andere stoffen zoals opiaten, benzos etc, of mensen die deze lang gebruikten en nadien moesten ontwennen, nadien na eenmalig gebruik terug gelijkaardige ontwenningsverschijnselen hebben. Ik zou vermoeden van niet, maar het menselijk lichaam zit soms wel gek in elkaar.