Serotine

Carlitos

Badass junkie
Hej,

Ik las net in een report een kleine discussie over serotine..
Ikzelf heb 2 weken lang elke dag xtc geslikt soms 1 of 2 of 3 tegelijk/verdeeld.

Nja na 1e/2e dag is me serotine dus op..
Die dag ging ik wel het 'hardst' zeg maar omdat ik toen klappertanden had en nog meer waardoor ik merk dat ik harder ging :wink: .

Maar eigenlijk vond ik dat ik elke keer behoorlijk ging in die tijd ondanks dat me serotine op is / zou moeten zijn.

Wat zorgt er dan nog voor dat ik zo 'hard' ga ?

Bvd :wave:

J0rrit

Badass junkie
Japi-10 zei:
Hej,

Ik las net in een report een kleine discussie over serotine..
Ikzelf heb 2 weken lang elke dag xtc geslikt soms 1 of 2 of 3 tegelijk/verdeeld.

Nja na 1e/2e dag is me serotine dus op..
Die dag ging ik wel het 'hardst' zeg maar omdat ik toen klappertanden had en nog meer waardoor ik merk dat ik harder ging :wink: .

Maar eigenlijk vond ik dat ik elke keer behoorlijk ging in die tijd ondanks dat me serotine op is / zou moeten zijn.

Wat zorgt er dan nog voor dat ik zo 'hard' ga ?

het is seroTOnine, maar maakt niets uit. Had je wel na die paar dagen minder het " ik hou van iedereen " - gevoel? Ik wel maar houdt het altijd, hoe vaak ik ook doe, niet meer zoals op het begin natuurlijk, ook blijf ik altijd super hard gaan en altijd even happy worden ervan, dus ik vraag dat me ook altijd al af wat jij nu vraagt :)

Bvd :wave:[/quote]

Carlitos

Badass junkie
Ja dat heb ik dus ook en hoor iedereen altijd serotoine op bla bla..
Mjah daarom vroeg ik het nu maar is :) ..

Mjah idd iedereen is wel aardig..

flashkop

Bewuste gebruiker
Die serotine is idd op na een a twee dagen, hangt er van af hoeveel je neemt in de weekend, maar na 1 week is die bij mij toch altijd weer genoeg trug op peil hoor, het duurt heus geen drie maanden voor je hersenen om alle serotine terug op peil te krijgen...

Carlitos

Badass junkie
Ja maar ik gebruikte elke dag een tijdje,hoe komt het dat ik gewoon al die dagen lekker stuiterde xD ?

neti

Badass junkie
xtc wordt ook aangelengd met speed vaak, waarschijnlijk ben je daarop gaan driften

Carlitos

Badass junkie
Pille zijn getest ..
Helemaal schoon alleen mdma..

En speed is niet echt freakend ofzo..

flashkop

Bewuste gebruiker
MetaalKonijn zei:
flashkop zei:
het duurt heus geen drie maanden voor je hersenen om alle serotine terug op peil te krijgen...

Hoe weet jij dat zo zeker dan?
Omdat ik altijd na een week weer volledig terug in topconditie ben(zelf al eerder) maar een pil werkt op dat moment ook trug volledig, heb dit ondervonden door dezelefde pillen te gebruiken over 3 weekends...

mind

Newbie
flashkop zei:
Die serotine is idd op na een a twee dagen, hangt er van af hoeveel je neemt in de weekend, maar na 1 week is die bij mij toch altijd weer genoeg trug op peil hoor, het duurt heus geen drie maanden voor je hersenen om alle serotine terug op peil te krijgen...
serotonine raakt nooit op, anders ben je dood.

caatje

Badass junkie
XTC
De werkzame stof in XTC is 3,4-metyleendioxymethamfetamine, ofwel mdma. In de hersenen zorgt mdma voor een verhoogde afgifte van de neurotransmitter serotonine en in mindere mate adrenaline.

* Serotonine is van invloed op je stemming, leervermogen en geheugen.
* Een tekort kan depressie veroorzaken.
* Daarnaast is het stofje betrokken bij slaap/waakritme, eetlust en temperatuursregeling.

Mdma blokkeert de terugkeer van serotonine naar de neuron waar het vandaan komt. Daardoor blijft het tussen het zendende en ontvangende neuron in zitten. Telkens als het in aanraking komt met de ontvanger, wordt er een signaal gegeven. Daarbij zorgt mdma dat er ook nog eens meer serotonine dan normaal vrijkomt. De gebruiker krijgt een heel goed humeur en voelt een sterke verbondenheid met andere mensen. De extra adrenaline zorgt voor een groter uithoudingsvermogen. De nadelen zijn dat de lichaamstemperatuur, slaapgevoelens en het geheugen ontregeld worden. Bovendien kan serotonine in het lichaam opraken.Het lichaam breekt verstuurde serotonine af als deze niet terugkeert naar de eigen neuron.
Uiteindelijk kan er meer serotonine afgebroken worden dan er in de hersenen gemaakt wordt. Als de voorraad opraakt, in de kans op een depressie groot. Antidepressiva bevatten daarom serotonine.

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/verslaving/607-de-verslaving-van-drugs.html

J0rrit

Badass junkie
caatje zei:
XTC
De werkzame stof in XTC is 3,4-metyleendioxymethamfetamine, ofwel mdma. In de hersenen zorgt mdma voor een verhoogde afgifte van de neurotransmitter serotonine en in mindere mate adrenaline.

* Serotonine is van invloed op je stemming, leervermogen en geheugen.
* Een tekort kan depressie veroorzaken.
* Daarnaast is het stofje betrokken bij slaap/waakritme, eetlust en temperatuursregeling.

Mdma blokkeert de terugkeer van serotonine naar de neuron waar het vandaan komt. Daardoor blijft het tussen het zendende en ontvangende neuron in zitten. Telkens als het in aanraking komt met de ontvanger, wordt er een signaal gegeven. Daarbij zorgt mdma dat er ook nog eens meer serotonine dan normaal vrijkomt. De gebruiker krijgt een heel goed humeur en voelt een sterke verbondenheid met andere mensen. De extra adrenaline zorgt voor een groter uithoudingsvermogen. De nadelen zijn dat de lichaamstemperatuur, slaapgevoelens en het geheugen ontregeld worden. Bovendien kan serotonine in het lichaam opraken.Het lichaam breekt verstuurde serotonine af als deze niet terugkeert naar de eigen neuron.
Uiteindelijk kan er meer serotonine afgebroken worden dan er in de hersenen gemaakt wordt. Als de voorraad opraakt, in de kans op een depressie groot. Antidepressiva bevatten daarom serotonine.

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/verslaving/607-de-verslaving-van-drugs.html
nou, ik denk eerlijk gezegd dat hij gelijk heeft. Serotonine regelt namelijk zoveel in het lichaam, als ie opraakt, ga je denk ik wel dood ja.

J0rrit

Badass junkie
Qocaïne zei:
DarkScope zei:
nou, ik denk eerlijk gezegd dat hij gelijk heeft. Serotonine regelt namelijk zoveel in het lichaam, als ie opraakt, ga je denk ik wel dood ja.

:confused: Reageer je nou op caatje? :confused:

ja, kijk, er staat dat het op kan raken, dus dat je helemaal geen serotonine meer zou hebben, 0,0. Ik denk dat ze met op bedoelen heel weinig, want serotonine regelt veel, stel het zou op zijn, en het regelt het waak/slaap ritme, als het op is ben je dus niet moe en niet wakker ( maar wat dan? ), en ook het eetritme, als het op is heb je geen honger en ook niet wel honger?

qinn

Bewuste gebruiker
flashkop zei:

Dus jij wil zeggen dat de wetenschappers die hebbe kunnen aantonen dat de serotonine in ongeveer 3 maande weer is bijgevuld in je herssenen onzin lulle?

En wil je daarmee ook zeggen dat alle verslavings netwerken in nederland en omstreken slechte informatie doorspeeld aan drugsgebruikers?

of wat wil je daarmee zeggen flashkop?
dat je bullshit lult?

maja...
Ik weet niet waar jij je informatie vandaan haalt maja :wave:

Qocaïne

Badass junkie
Ooooh Qinn! Rustig jongen :P

Flashkop... ik denk dat Qinn je duidelijk wilt maken dat je er flink naast zit!! :beer:

qinn

Bewuste gebruiker
Mulholland Drive zei:
Dat had wat kalmer aan gekund, maarja... :mrgreen:

ja eigelijk wel he :tongueout:

maar ja jullie moeten de komende maanden niet echt op mij letten, ik kan nogal chagarijnig over komen... maar dat komt gewoon omdat ik een tijdje ga stoppen met blowe en al die andere dingen...

eerst ff inversteeren in de toekomst :beer:
maja... dan moet het wel lukken he :rolleyes:

Carlitos

Badass junkie
hmm volgens mij is het nog niet echt een topantwoord ofzo
lees zometeen nog een keer die tekst ff

oi oi :wink:

qinn

Bewuste gebruiker
Japi-10 zei:

oke, dus als ik je vraag goed begrijp wil je weten waarop je nog "harder" gaat als je pillen slikt als je serotonine op is...

Nou dat zit namelijk zo...

Een Xtc trip heeft met veeeeel meer dinge te maken dan alleen die serotonine...
De serotonine zorgt alleen voor het vrolijke en gebroederlijke gevoel...
Zo zitten er ook nog andere stoffen (weet niet zo gauw welke) waardoor je meer energie krijgt, je straker gaat staan, je meer gaat praten enz.. enz..

Dus als die serotonine op is wil niet zeggen dat die andere stoffen niet meer aanslaan...
natuurlijk heb je het gevoel dat je harder gaat als je meer slikt...

maar of dat nou zo verstandig is betwijfel ik... :wave:

Carlitos

Badass junkie
Ik ga niet harder als ik meer slik..
Wel als ik tegelijk slik maar kan niet iets 2x voelen inslaan..

Maar oke die blijheid heb ik ondanks dat ik geen serotine (Nauwelijks) blijkbaar had ben ik toch redelijk blij..

Al hoewel ik af en toe ook geiriteerd begon te raken als mensen naar me keken omdat ik mooi geniete..

Bendankt voor info !

Gr :wave:

Mulholland Drive

Bewuste gebruiker
qinn zei:
Japi-10 zei:

oke, dus als ik je vraag goed begrijp wil je weten waarop je nog "harder" gaat als je pillen slikt als je serotonine op is...

Nou dat zit namelijk zo...

Een Xtc trip heeft met veeeeel meer dinge te maken dan alleen die serotonine...
De serotonine zorgt alleen voor het vrolijke en gebroederlijke gevoel...
Zo zitten er ook nog andere stoffen (weet niet zo gauw welke) waardoor je meer energie krijgt, je straker gaat staan, je meer gaat praten enz.. enz..

Dus als die serotonine op is wil niet zeggen dat die andere stoffen niet meer aanslaan...
natuurlijk heb je het gevoel dat je harder gaat als je meer slikt...

maar of dat nou zo verstandig is betwijfel ik... :wave:

Wat zijn al die stoffen dan? De werkzame stof in xtc is toch mdma?

matthijs

Badass junkie
MDMA zorgt voor een verhoogde afgifte van serotonine. Serotonine zorgt ervoor dat de plekjes die aangeraakt moeten worden zodat jij je gelukkig voelt en iedereen lief vindt, worden aangeraakt.

Mulholland Drive

Bewuste gebruiker
Dat weet ik...

Maar qinn zegt dat er nog meer stoffen mee gemoeid zijn...wat zijn die dan?

In sommige pillen zit ook speed, dat weet ik...

pff ik ga maffen :grin:

matthijs

Badass junkie
MDMA werkt ook op je dopamine. Geloof dat, die stof de reden is dat je alsnog wel vaag wordt ook al is je serotine op.

J0rrit

Badass junkie
matthijs zei:
MDMA werkt ook op je dopamine. Geloof dat, die stof de reden is dat je alsnog wel vaag wordt ook al is je serotine op.

kijk dit is wat wij wilde weten. Als ik veel achter elkaar mdma neem is dat gevoel van ik hou van alles wel wat minder, maar voel me altijd nog wel verbonde met de gene waarmee ik trip ( maar na een weekje is het natuurlijk weer een klein stukje bijgevuld daarom dus ). De dopamine is dan dus de reden dat ik me wle nog altijd zpo gelukkig voel als ik mdma neem ( maakt dus niet uit hoevaak achter elkaar ), en dus ook de reden dat je nog tript en nog steeds even vaag wordt. Wat ik wel merk is dat als ik 2 maanden wacht, dat dan de muziek opeens weer geweldig klinkt, en als ik het elke week doe klinkt het maar een stukje beter als normaal ( dus dat zou dan met serotonine samen moeten hangen?).

Maar, als ik mdma neem voel ik me beter/gelukkiger dan als ik sos neem ( dat ook veel dopamine vrijmaakt ). Dus ik kan ervan uitgaan dat mdma meer dopamine vrijmaakt dan coke? En, van coke wordt je niet of nauwelijks vaag eigenlijk, terwijl het ook je dopamine verhoogd? dus mdma doet het meer of in andere gebieden van je hersenen?

sorry voor al deze vragen ben gewoon heel nieuwsgierig.

nutsss

Wijs gebruiker
google mdma eerste link:

MDMA (3,4-methylenedioxy-N-methylamphetamine), most commonly known by the street names Ecstasy, E, X, or XTC is a semisynthetic entactogen of the phenethylamine family, whose primary effect is believed to be the stimulation of secretion as well as inhibition of re-uptake of large amounts of serotonin as well as dopamine and norepinephrine in the brain, inducing a general sense of openness, empathy, energy, euphoria, and well-being.

dopamine en norepinephrine spelen dus ook een rol. En verder is nog lang niet alles bekend van het hoe en waarom van dergelijke stoffen dus een exact antwoord zal moeilijk worden. En voor wat norepinephrine doet ga je zelf maar een keer aan t googelen! :grin:

nutsss

Wijs gebruiker
the mechanism by which MDMA causes its unusual psychoactivity is largely unknown

En dan vraag jij die dingen aan een stelletje pillenslikkers hier? Is user A.Einstein al aangemeld? Ik denk dat er heel veel processen in gang worden gezet waarvan men dus nog geeneens weet heeft. Dus er zal wel een chemische verklaring zijn maar die is er of nog niet of is altijd weer discutabel.

En wat is vaag worden? Dat is op zichzelf al vaag.

nicole1973

Belezen gebruiker
misschien een hele stomme vraag hoor.. maar als je serotonine op is zou je dat in je dagelijkse ding toch vooral moeten merken .. in de zin van zwaar down zijn enz.. en zo lang je je ok voelt de dagen na gebruik zou dat toch ook moeten betekenen dat het nog voldoende aanwezig is? Of ben ik helemaal verkeerd geïnformeerd???

Grz

Bal0n

Badass junkie
Als je serotonine op is, leef je niet meer. Tuurlijk verbruik je niet al je serotonine als je vaak MDMA gebruikt, dan zou je overlijden. Er is alleen dusdanig minder in de pre-synaptische cel aanwezig dat MDMA weinig tot geen effect meer heeft.

nicole1973

Belezen gebruiker
Bal0n zei:
Als je serotonine op is, leef je niet meer. Tuurlijk verbruik je niet al je serotonine als je vaak MDMA gebruikt, dan zou je overlijden. Er is alleen dusdanig minder in de pre-synaptische cel aanwezig dat MDMA weinig tot geen effect meer heeft.

ja ok maar als het "echt " aan het opraken is merk je dat toch als eerste aan een depri gevoel ?

Ik heb nogal wat feestjes de afgelopen tijd dus gebruik 3 van de 4 weekenden ca 2 pillen en behalve wat vermoeidheid (2de dag ) voel ik me prima ...ook tijdens het gebruik "hakt"die lekker zoals gewoonlijk.. hij is sneller weg of dat gevoel heb je dat moet ik toegeven dus je bent geneigd bij te nemen en die komt ook weer gewoon goed op en doet zn werk... het mega uitgelaten gevoel is idd wat minder dan eerst maar zeker niet weg .. Nou moet ik zeggen dat ik dagelijks L- tryptofaan neem ( nam ik al om lekker te slapen ) misschien scheelt dat ook wel iets

Grz Nicole

J0rrit

Badass junkie
Ik heb 2 maanden geleden zon anderhalve maand elk weekend wel gebruikt, 1 keer ongeveer, dat is dus zon 6 keer ahcter elkaar. Nou is het komend weekend carnaval hier dus wil eig weer. Ben dan precies 2 maanden gestopt. Is dat genoeg zodat me serotonine weer helemaal hoog is, ook al heb ik het 2 maanden geleden 6 keer achter elkaar gedaan?

waar haal je die 5-HTP dan?

Wat ik zelf inderdaad ook vreemd vind is dat het inderdaad niet meer lovy moet zijn als je serotonine op is maar ooit gebruik ik ook een aantal weekenden achter elkaar en ik heb toch écht elke keer weer dat lovy-feeling. Niet zo heftig als na 2 maanden niet maar zeker wel heftig.... elk weekend weer.. Hoe kan dat dan? Als het een maand of 2/3 duurt om op peil te komen?

Bovenaan