schokken in hoofd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mike

Bewuste gebruiker
Ze heeft niet meer ingelogd na 1 oktober. Ik heb nog wel wat mailcontact met d'r gehad maar ook na 1 okt. niets meer gehoord....

Wendy laat even weten hoe het gaat!

bier

Badass junkie
Ik heb ook vaak last van een soort elektrische schokjes door men hoofd, me psychiater zegt dat het spanning is...

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
bier zei:
Ik heb ook vaak last van een soort elektrische schokjes door men hoofd, me psychiater zegt dat het spanning is...

Je zit aan de antidepressiva toch? Je psychiater zou eigenlijk moeten weten dat er dan ook iets met je serotoninehuishouding aan de hand zou kunnen zijn...

bier

Badass junkie
Marla Singer zei:
bier zei:

Je zit aan de antidepressiva toch? Je psychiater zou eigenlijk moeten weten dat er dan ook iets met je serotoninehuishouding aan de hand zou kunnen zijn...

Mm ik had die schokjes al voordat ik met de antidepressiva begon...

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
bier zei:
Marla Singer zei:
bier zei:

Mm ik had die schokjes al voordat ik met de antidepressiva begon...

Misschien omdat je serotonine niet helemaal op het juiste peil zat/zit?

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
bier zei:
Marla Singer zei:
Misschien omdat je serotonine niet helemaal op het juiste peil zat/zit?

Zou kunnen, maar wat kan ik daar aan doen?

Dat zou je eens met je psycholoog kunnen bespreken, ik weet dat l-tryptofaan en/of 5-htp niet in combinatie met antidepressiva gebruikt mogen worden, maar misschien moet je eens overstappen op een ander voorgeschreven medicijn?

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Exceptional Insight zei:
Marla Singer zei:
misschien moet je eens overstappen op een ander voorgeschreven medicijn?
Is dit niet het simpelweg verplaatsen van het probleem? Is het niet gewoon tijd om de puberteit vaarwel te zeggen?

Lastig, ze is en blijft natuurlijk wel gewoon 15 he... :P

Maar elektrische schokken hebben vaak met het serotonine peil te maken, misschien slikt ze nu wel gewoon niet de juiste pillen. Er zijn zoveel soorten antidepressiva, het gebeurt nogal eens dat men niet direct de juiste voorgeschreven krijgt.

bier

Badass junkie
Marla Singer zei:
Exceptional Insight zei:
Marla Singer zei:
misschien moet je eens overstappen op een ander voorgeschreven medicijn?
Is dit niet het simpelweg verplaatsen van het probleem? Is het niet gewoon tijd om de puberteit vaarwel te zeggen?

Lastig, ze is en blijft natuurlijk wel gewoon 15 he... :P

Maar elektrische schokken hebben vaak met het serotonine peil te maken, misschien slikt ze nu wel gewoon niet de juiste pillen. Er zijn zoveel soorten antidepressiva, het gebeurt nogal eens dat men niet direct de juiste voorgeschreven krijgt.

Maar ik had die schokjes al voordat ik aan de antidepressiva begon, dan kan het toch niet aan die medicijnen liggen?

wendy1980

Newbie
Dag mensen,

Afgelopen vrijdag ben ik inderdaad bij de huisarts geweest.
Ik heb mijn hele verhaal gedaan en ik heb er een half uur gezeten, verteld van mijn problemen, dat ik veel moeite heb met het afblijven van de drugs, dat ik kinderen heb en van mijn lichamelijke klachten.

Omdat de huisarts zich zorgen maakte over het verdoofde gevoel in mijn achterhoofd en dat in combinatie met de schokken/flitsen in mijn hoofd vond hij het noodzaak dat ik zo snel mogelijk naar de neuroloog ging. Daar ben ik dus gisterochtend geweest , ben meteen in een scan geweest en de uitslag is zwaar kut want er zit een tumor in die nu zo groot is als een knikker en die knelt zenuwen af.......Donderdag wordt ik opgenomen en gaan ze proberen operatief te verwijderen en kijken of er uitzaaingen zijn. Al met al lekker kut en dit had ik niet verwacht. De tumor is trouwens geen gevolg van drugsgebruik, dit had iedereen kunnen overkomen. Afgelopen weekend thuis geweest (toen wist ik nog niet van de hersentumor) en vroeg naar bed gegaan, had vorige week alle pilletjes die ik nog had en GHB weggegooid. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet eens behoefte aan heb gehad maar toen ik gisteren dit allemaal hoorde had ik in eerste instantie vreselijk veel zin om helemaal van de kaart te zijn maar al snel bedacht ik dat dat geen enkele zin heeft, ik wil beter worden en leven, ik wil mijn kids nog groot zien worden. De tumor is kwaadaardig een daarom word ik donderdag al geholpen, ik hoop dat ze dat ding er gewoon uit snijden en dat het dan verholpen is maardat is allemaal afwachten...Ik kon van de huisarts trouwens anti-depressiva krijgen maar wil het op eigen kracht doen. Ik heb nu kracht genoeg (denk ik...) want wil gewoon niet ziek zijn/worden!
Ik wil jullie nogmaals bedanken voor al jullie reacties, ookal waren sommige niet zo fijn om te lezen ik werd wel even met beide benen op de grond gezet en juist dat had ik misschien wel nodig. Ik ben doordat ik op dit forum ben gekomen wel gaan inzien dat ik een probleem heb en ben daarom naar de huisarts gegaan. Als ik jullie reacties niet had gehad was ik waarschijnlijk echt niet gegaan en misschien was ik dan pas een jaar later geweest en wie weet hoe groot die tumor dan was geweest. Ik wil niet zielig doen, ik ben positief (tja...hoe dat nog kan...haha) en ga ervan uit dat er geen uitzaaiingen zijn en dat dat ding eruit gesneden wordt en dan zien we wel weer verder. Het gaat jullie goed.
Liefs, Wendy

Elohtibbar

Badass junkie
Wendy, wat ongelooflijk rot voor je! Dit had niemand van ons verwacht denk ik. Ik wens je ontzettend veel sterkte en kracht toe, en ik weet dat je het vol kunt houden om je leven een gezonde draai te geven! Je gaat gewoon vechten tegen die tumor, en je kinderen groot zien worden! De schadelijke effecten van xtc waren misschien een wake up call, nu heb je ingezien wat er moet veranderen en ik weet zeker dat dat gaat lukken! Heeeeeeel veel sterkte en beterschap, en ik hoop dat je ons op de hoogte houdt!

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Oh my God, wat een ontzettende klap voor je Wendy!! Dit raakt me echt heel erg en dit had ik zeker ook niet verwacht, maar ik ben nu wel alleen maar extra blij voor je dat je toch die stap hebt gezet om naar de huisarts te gaan. Ik wens jou en je kinderen voor de komende tijd heel veel sterkte en kracht toe, want dat zullen jullie zeker nodig hebben. Waar een wil is, is een levensweg meis!! Je komt er wel! Mocht je behoeft hebben om nog eens via pb je hart bij me te luchten, dan ben je meer dan welkom hoor!!!

bier

Badass junkie
wendy1980 zei:
Dag mensen,

Afgelopen vrijdag ben ik inderdaad bij de huisarts geweest.
Ik heb mijn hele verhaal gedaan en ik heb er een half uur gezeten, verteld van mijn problemen, dat ik veel moeite heb met het afblijven van de drugs, dat ik kinderen heb en van mijn lichamelijke klachten.

Omdat de huisarts zich zorgen maakte over het verdoofde gevoel in mijn achterhoofd en dat in combinatie met de schokken/flitsen in mijn hoofd vond hij het noodzaak dat ik zo snel mogelijk naar de neuroloog ging. Daar ben ik dus gisterochtend geweest , ben meteen in een scan geweest en de uitslag is zwaar kut want er zit een tumor in die nu zo groot is als een knikker en die knelt zenuwen af.......Donderdag wordt ik opgenomen en gaan ze proberen operatief te verwijderen en kijken of er uitzaaingen zijn. Al met al lekker kut en dit had ik niet verwacht. De tumor is trouwens geen gevolg van drugsgebruik, dit had iedereen kunnen overkomen. Afgelopen weekend thuis geweest (toen wist ik nog niet van de hersentumor) en vroeg naar bed gegaan, had vorige week alle pilletjes die ik nog had en GHB weggegooid. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet eens behoefte aan heb gehad maar toen ik gisteren dit allemaal hoorde had ik in eerste instantie vreselijk veel zin om helemaal van de kaart te zijn maar al snel bedacht ik dat dat geen enkele zin heeft, ik wil beter worden en leven, ik wil mijn kids nog groot zien worden. De tumor is kwaadaardig een daarom word ik donderdag al geholpen, ik hoop dat ze dat ding er gewoon uit snijden en dat het dan verholpen is maardat is allemaal afwachten...Ik kon van de huisarts trouwens anti-depressiva krijgen maar wil het op eigen kracht doen. Ik heb nu kracht genoeg (denk ik...) want wil gewoon niet ziek zijn/worden!
Ik wil jullie nogmaals bedanken voor al jullie reacties, ookal waren sommige niet zo fijn om te lezen ik werd wel even met beide benen op de grond gezet en juist dat had ik misschien wel nodig. Ik ben doordat ik op dit forum ben gekomen wel gaan inzien dat ik een probleem heb en ben daarom naar de huisarts gegaan. Als ik jullie reacties niet had gehad was ik waarschijnlijk echt niet gegaan en misschien was ik dan pas een jaar later geweest en wie weet hoe groot die tumor dan was geweest. Ik wil niet zielig doen, ik ben positief (tja...hoe dat nog kan...haha) en ga ervan uit dat er geen uitzaaiingen zijn en dat dat ding eruit gesneden wordt en dan zien we wel weer verder. Het gaat jullie goed.
Liefs, Wendy

Heel veel sterkte toegewenst. Ik hoop voor jou en voor je kinderen dat alles goed komt. Ik zal voor je bidden.

kiekert

Bewuste gebruiker
En ook ik wens je heel veel sterkte, evenals je familie. Probeer je ons nog een beetje op de hoogte te houden?

Dubz

Bewuste gebruiker
Wow. Dat is natuurlijk niet het nieuws wat je graag hoort van de dokter.

Maar aan de andere kant: Laat dit het begin van je nieuwe leven zijn. Versla deze tegenslag, en ga met opgeheven hoofd positief de toekomst in. Je zal mentaal heel veel sterker worden in de situatie. Blijf jezelf voeden met positieve kracht!

Heel veel sterkte en succes de komende tijd.

wendy1980

Newbie
Hallo mensen,

Mijn vriendin heeft mij gevraagd om een bericht te posten op dit forum. Ze wilde jullie laten weten hoe het met haar gaat. Afgelopen donderdag is zij geopereed en is een stukje weefsel weggenomen van de tumor. De uitslag was niet positief en ze gaan woensdag al beginnen met chemotherapie/radiotherapie. Het is ook zeldzaam want meestal komt deze kanker voor bij ouderen, maar zij heeft weer de pech dat het bij haar overkomt. De arts zei dat deze vorm bij 1op 10.000 jongere mensen voorkomt. De tumor kon niet in zijn geheel weggehaald worden daar deze helemaal vergroeid was. we zijn ons kapot geschrokken en ik wist natuurlijk datze last had van die schokken in aar hoofd maar wij dachten datdat kwam door het drugsgebruik.Ik heb haar vele malen gezegd naar de huisarts te gaan,ik heb veel gedaan om haar er vanaf te helpen maar het is me nooit gelukt. Nadat zij op het forum wasgeweest, had ze haar ogen eindelijk geopened en ging voor hulp naar de huisarts. Daardoor kwam deze ellende dus aan het licht. Ik hoop zo en vooral voor onze kinderen dat het goed komt maar de artsen zijn nietpositief. Ik heb vanaf donderdag dag en nacht op internet gezeten om ook maarergens positieve verhalen te lezen maar er is weinig hoop.Maar wie weet, ze heeft al zoveel overwonnen dat dit haar misschien ook gaat lukken. Bedankt voor jullie berichten, fijn te weten dat er mensen zijn die meeleven. Ik zal een stukje tekst kopieren van hetgeen wat ze nu precies heeft, ik kan het moeilijk uitleggen, dus dan maar even zo;

"Glioblastoma multiforme (GBM) (astrocytoom graad 4)
Het glioblastoma multiforme is het meest voorkomende en helaas ook meest agressieve glioom, en komt vooral voor op hogere leeftijd tussen de 50 en 70 jaar. Het komt iets vaker voor bij mannen dan bij vrouwen.

Symptomen
Het glioblastoma multiforme groeit snel en geeft veelal direct ernstige klachten:

Hoofdpijn, misselijkheid, braken
Gedragsveranderingen, in het bijzonder verwardheid en een in korte tijd ontstaan traag denkvermogen
Moeite met / uitval van spraak en taal
Stoornissen van het gezichtsvermogen
Verlammingsverschijnselen, in het bijzonder zwakte van een lichaamshelft
Epileptisch insult
Diagnose
De symptomen zijn vaak zo ernstig dat een patiënt snel wordt verwezen naar een neuroloog. Het kenmerkende beeld van een glioblastoma multiforme op een MRI is een grillige hersentumor, waarbij de randen veel contrast opnemen rond een contrastarm tumorcentrum met weinig bloedvaten (dood weefsel). De diagnose moet gesteld worden middels weefselonderzoek.

Behandeling
De standaardbehandeling van een glioblastoma multiforme is een operatie gevolgd door radiotherapie. Bij relatief jonge patiënten (jonger dan ca. 65 jaar) in goede conditie wordt in het algemeen radiotherapie in combinatie met chemotherapie geadviseerd. Er is geen standaardbehandeling voor tumoren van deze aard die terugkeren. Wel zijn er meerdere experimentele behandelingen die in studieverband worden gegeven."

We proberen positef te blijven en over een tijdje zal ik jullie berichten hoe het gegaan is. Voor nu ben ik vee lbij haar en ben ik erg druk met de kinderen.
Groet, Jasper

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Zo, hier schrik ik echt even van zeg!! :openmouth: Nogmaals heel veel sterkte en kracht toegewenst! Dat kunnen jullie allemaal zeker goed gebruiken in deze moeilijke, onzekere tijd... Ik leef erg met jullie mee!

Mike

Bewuste gebruiker
Pfffffff..... :(

Jasper, ik wens je veel wijsheid en sterkte toe de komende tijd, doe Wendy de groeten en wens haar ook het beste. Ik hoop ook dat je je goed laat adviseren betreffende je kinderen en hoe daarmee om te gaan in deze moeilijke periode. Mocht je behoefte hebben om daar wat inlichtingen over in te winnen, mag je me een PM sturen, ik heb er beroepsmatig verstand van. Hoe dan ook. ik hoop dat je ons op de hoogte wil houden!

Mike

Dione

Badass junkie
Emeritus Mod
Wat een heavy topic.. Hopelijk ben je er nog op tijd bij. Ik wil jou, Jasper en je kinderen heel erg veel sterkte wensen de komende tijd. Take care.

vaarklaas

Belezen gebruiker
Dit raakt me.. mijn moeder heeft deze vorm ook gehad, graad 4, maar dat was niet meer te opereren, dus dan kan je wel raden wat de afloop was. Ze was ook jong.
Ik ben blij dat ze die tumor bij jou nog kunnen weghalen. Er zijn genoeg voorbeelden waarbij het niet meer is teruggekomen. Dus ga ervoor!
Ik wens jou en de mensen om je heen alle liefde en kracht toe....

Mindgamer

Badass junkie
Hele topic zojuist doorgelezen, en dat dit zo moest eindigen vind ik erg vreselijk.

Ik wens jou Wendy, heel veel sterkte toe met het overwinnen hiervan...

L

Lid 6909

Gast
kiekert zei:
En ook ik wens je heel veel sterkte, evenals je familie. Probeer je ons nog een beetje op de hoogte te houden?

dat jij nog aardig durft te reageren, eerst haar helemaal de grond in boren dat ze zo dom is, en dan lief en aardig doen?!

loser...

Wendy meid, heel veel sterkte gewenst.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik lees net in het andere topic dat Wendy afgelopen zaterdag overleden is.... Ongelooflijk dat dit zo snel kon gaan!! :( Ik post het hier ook nogmaals:

want ben er dus echt even goed stil van... Ik heb nota bene eerder nog via pb een aantal uitgebreide mailtjes met haar uitgewisseld. De redenen van haar overmatig drugsgebruik kwamen toen ook veel meer aan het licht voor mij. Deze vrouw had dus al aardig wat meegemaakt in haar leven en nu is haar dit overkomen... Ook was mijn eerste reactie op haar topic eigenlijk de aanleiding voor het bezoek aan haar huisarts. Ik vind het afschuwelijk dat dit dan toch zo af moest lopen. :cry:

Dit heeft me echt enorm geraakt en ik wens Jasper, de kinderen en alle andere nabestaanden heel veel sterkte met het verwerken van dit grote verlies!! :(

kiekert

Bewuste gebruiker
gNuxx zei:
kiekert zei:

dat jij nog aardig durft te reageren, eerst haar helemaal de grond in boren dat ze zo dom is, en dan lief en aardig doen?!

loser...

Wendy meid, heel veel sterkte gewenst.
Hoezo dat ik zo durf te reageren? En waarom ben ik gelijk een loser?
Ja ik boorde iemand de grond in, die in mijn ogen drugs op een achterlijke manier gebruikte, maar ik ben wel MANS genoeg om iemand alsnog sterkte te wensen bij een kut situatie.

Wat is daar het probleem van?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan