San pedro

TrippyShit

Badass junkie
Ja? Is dit echt een middel wat standaard je leven veranderd? Want ben opzich wel blij met mn leven zo :P De reden waarom ik dit wil proberen is het meemaken vooral. De prachtige ervaring en er wat goeds uit kunnen halen. Ik hoef nou niet persee mn leven echt te veranderen?

Of bedoel je het zo dat het een levensveranderende ervaring is die gewoon je kijk op wat dingen veranderd door dingen die je geleerd heb en uit de trip gehaald hebt? Want dat lijkt me logisch. Maar ik zie het niet echt zitten om nou echt te veranderen :P

Atropa

Bewuste gebruiker
Met paddo's, DMT en LSD wordt ik tijdelijke losgekoppeld v/d realiteit en valt m'n bewustzijn gefractaliseerd uiteen tot water, en dan het proces terug maar dan omgekeert. Of uiteraard stagneert het ergens als ik niet full ga.

Met mescaline cactussen veranderd de realiteit niet, je kunt gewoon praten en alles doen zoals altijd, maar het is net alsof je FULL HD lenzen hebt in plaats van de standaard analoge lenzen.

De kleur rood is nooit door iemand gezien die nooit onder invloed is geweest van mescaline. Hetzelfde geldt voor groen en paars. Je beseft dat het lichaam niet iets is waarmee je je verplaats maar waarmee je zweeft op een luchtkussen. Als je ligt, droomt je op een manier waarvan je voorheen nooit durfde te dromen.

Andere psychedelica laten mij zoeken naar de constructie v/d realiteit en geeft de prikkel tot analyseren en nadenken. Na mescaline hoefde ik niet meer op zoek naar vragen, antwoorden of verwezelijking, de realiteit zelf krijgt onbegrenste mogelijkheden doordat ik erin blijf gedurende de nieuwe software z'n werk doet.

Ten opzichte van mescaline, slaan andere psychedelica me uit m'n lood. En mescaline verlichting houd bij mij onafgebroken stand. Alleen zul je echt je best moeten doen om de poort te vinden. Het is nu eenmaal moelijk om het besef te hebben dat zaken die je in je mond steekt grote verschillen kunnen maken.

Alles zal mescaline overheersen, zelfs een kopje koffie, wiet of tabak.

TrippyShit

Badass junkie
I'm ready for it..

Zelf heb ik het idee dat je hiermee moet wachten tot je 18+ bent. Waarom weet ik niet.
Heb meerdere paddotrips achter de rug en een lsd tripje. Wat geven jullie voor raad?
Zal ik idd nog even wachten, of me er aan wagen. Het is niet dat ik alles zo snel mogelijk geprobeerd wil hebben ofzo maar dit middel trekt toch wel aan me. Als je begrijpt wat ik bedoel.

Riel

Bewuste gebruiker
Atropa zei:
Iig moet je zorgen dat je cafeine vrij bent, tabak vrij, vlees en zuivel vrij drie dagen van te voren, lege maag en uitgeslapen, en VEEL nemen.

Ik ben 18 uur onderweg op 60 cm San Pedro. En de trip is niet vermoeiend zoals LSD, vergelijking met paddo's gaat niet eens op. Het lichaam breekt de cactus echt traag af merk ik.

Volgende keer, zal volgend jaar worden, 1 meter. Op een volle dosis schijnt het drie dagen te duren, maar dan zul je het uit de natuur moeten halen.

Dit zal een nieuwe realiteit zijn, een andere 3D wereld met onbegrenste mogelijkheden.

Drie dagen is vrij lang. weet niet wat ik me daarbij moet voorstellen. kun je dan nog wel slapen en wanneer piekt de mescaline in je lichaam?

sipan

Experimenterende gebruiker
Mensen, eindelijk heb ik vorige week 900 gram san pedro poeder uit peru besteld.
heeft iemand ervaring met de poeder-vorm? Is het ook net zo werkzaam?
Ik ga dat samen met een collega van mij innemen. Ik heb met haar afgesproken dat wij op een mooie/zonnige dag naar een mooie natuurgebied kunnen gaan om de ziel van de plant te kunnen ontmoeten.
Ik heb wat ervaring met andere trip-middelen, zij gaat voor het eerst trippen. Is mescaline geschikt voor iemands eerste keer?

Atropa

Bewuste gebruiker
Drie dagen is vrij lang. weet niet wat ik me daarbij moet voorstellen. kun je dan nog wel slapen en wanneer piekt de mescaline in je lichaam?

Het is lastig uit te leggen, maar het lichaam is een adapter, op mescaline ga je heel zuinig met je energie om. Het geeft adviezen voor genezing waarin wij in de Westerse wereld zo vervreemd van zijn geraakt dat het niet meer gelooft wordt of gedetecteert kan worden als zelf diagnose. Slapen gaat prima, de trip is rustiger en kalmer dan het sobere leven als je gaat liggen. De hardheid van het hedendaagse leven is om uit te spuugen.

Onze Westerse manier zal bij velen de reden zijn dat mescaline nooit in volle betekenis zal aanslaan. Het beste haal je alles in de natuur winkel want die E300 e.d. fucken met je lichaam en geest.

Wiet is gewoon giftige zooi vergeleken bij mescaline. Het enige zuivere leven is een blad voor je geslachtsdeel en duizenden jaren terug in de amazone in vrede leven met de dieren.

Ik heb met haar afgesproken dat wij op een mooie/zonnige dag naar een mooie natuurgebied kunnen gaan om de ziel van de plant te kunnen ontmoeten.
Ik heb wat ervaring met andere trip-middelen, zij gaat voor het eerst trippen. Is mescaline geschikt voor iemands eerste keer?

Ja, het is zo helder en teder dat er geen spanning of ongemakkelijkheid is. Alleen kun je je aan zaken ergeren zoals vervuilde lucht (die is er op veel plaatsen) en pijn krijgt een bijna onbegrijpelijke sensatie. Op een mier staan zal gepaard gaan met bijna huilende compassie.

Op mescaline kunnen hemelse lucide dromen met wit licht ontstaan, maar dan moet er extreem veel gegeten worden. Het is het enige middel samen met datura waarop gevlogen kan worden. Mantra is de sleutel voor mescaline.

TrippyShit

Badass junkie
Is het een middel wat je gelijk goed moet ervaren en een volle mik moet nemen of raad je aan om gewoon rustig te beginnen?

En nog even de vraag: Ik ben 17, zal ik hiermee wachten tot 18+ ??
Ik heb tripervaring met 13x paddo's en een keer lsd als psychedelica als dit verder nodig is.
Ik heb zelf het gevoel dat ik er klaar voor ben. Raad je het echt af of zal ik me er aan wagen als ik vind dat ik er klaar voor ben?

Andere mogen ook hun mening geven natuurlijk he :P

Flip Trip

Bewuste gebruiker
Hey, ik wou ff dankjewel zeggen, heb 4 weken geleden bij https://www.compra-segura.com/ 900 gram san pedro poeder bestelt. Gister kwam het binnen, lekker een zak drugs afgehaald bij het postkantoor :hearteyes: . Thuis ik het meteen opengemaakt enzo, toen heb ik een eetlepel, volgens mijn weegschaal was dat 25 gram, maar volgens mij klopt dit niet. Sinaasappelsap erbij gedaan en langzaam beginnen te drinken, bah wat vies, heb ook maar de helft opgedronken. Als ik meer had gedronken, was ik waarschijnlijk over me nek gegaan. Toen ben ik fear and loathing gaan kijken, klopte echt wat ze zeiden in die film over mesc, had sowieso eigenlijk verwacht dat ik er niks van zou merken. Maar ik ben toch na een tijdje lekker gaan trippen, het was niet al te heftig, maar zag lettertjes bewegen op de pc enzo, wel geen kleuren verandering enzo, heb me wel heel goed gevoeld, helemaal geen paras ofzo, gewoon heerlijk.

Ben daarna naar wat vrienden van mij gegaan, daar heeft een jongen 15 g van dat spul afgewogen en opgedronken, dat was een veel betere weegschaal en die 15 g daar zag uit als veel meer als wat bij mij 25 g was. Hij heeft ook al veel ervaring met paddos en 2 keer lsd gedaan (die lsd was wel onder de 80 mics), hij was naar zijn zeggen echt heftig aan het trippen, op een gegeven moment voelde hij zich een met alles :hearteyes: . Dus nog maar es dankjewel voor die goede tip.

Maar wat ik nou wou vragen, ik denk dus dat het mescaline content boven de 2 % zit, dat is heel goed wat ik zo heb gelezen. Wat denken jullie ? En de volgende keer moet ik capsules hebben, waar kan ik die het beste kopen, ik slik nog liever 50 capsules in een uur dan dat nog eens te hoeven drinken. Ik denk dat ik de volgende keer voor 20-25 g ga, wat vinden jullie hiervan? Lijkt me een goede dosis.

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ik kwam even geleden langs een site waar ze redelijk goedkoop san pedro verkopen. En zodoende ben ik me er ook wat meer in gaan verdiepen via het internet. Wellicht dat ik eens is een reis naar San Pedro ga ondernemen. :)

Wat zo al speurende bij me opviel was de grote uiteenlopendheid van de doseeradviesen. In het Engels zag ik dat vaak een 'foot' (=c.a. 30,5 cm) wordt geadviseerd. Maar hier en elders lees ik ook wel dat het dubbele een goede dosis is. En nu bedacht ik: het heeft natuurlijk ook wel enorm met de doorsnede van de cactus te maken! Dat is toch wel iets om op te letten. Dat kan qua volume ook wel de helft schelen.

Maar ja, als ik hier is serieus mee bezig ga dan probeer ik uiteraard wel voorzichtig te werk te gaan. Dus ongeacht de doorsnede van de cactus neem ik echt niet meer dan 40 cm. En wellicht dat ik dat dan weer in 2 porties verdeel, waar ik een geruime tijd tussenhoud.

Hier een link naar azarius, waar de 2e recensie van ene John wel interessant is om te lezen. Dit met betrekking tot hoe hevig een geringe(?) hoeveelheid kan zijn: http://www.azarius.nl/smartshop/psyched ... san_pedro/

Dat bereiden lijkt me ook een kunst opzich. Ik zit er zelf wel over te denken om er eventueel thee van te zetten, hoewel ik ook wel de risico's zie dat dit kan 'mislukken.' Maar het koken opzich hoeft volgens mij niet slecht te zijn voor de materie, zoals ook paddothee tot prachtige dingen kan leiden. Maar goed, dit is allemaal geredeneerd vanaf mijn bureaustoel. :P

Als ik het is ga doen, dan breng ik wel verslag uit over de resultaten van mijn onderneming. :sunglasses:

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
Dat san pedro poeder, zie ik nu, ziet er idd ook wel interessant uit. Als 1 trip ongeveer 50 gram is, dan valt de prijs ook enorm mee.
Over die bitterheid: het heeft toch ook wel zijn charme lijkt me dat je er echt even moeite voor moet doen om één te worden met San Pedro. Alles in van die capsules stoppen trekt me niet echt aan. Alhoewel, als je door de bitterheid te vroeg moet overgeven, dan zou dat ook wel weer jammer zijn - 'had ik toch maar...' :)

Ach, misschien is dat idee van bitterheid nemen en heling ontvangen enzo ook maar een mythe van conservatievelingen. Zo las ik laatst een verslag van iemand die overdag ayahuasca had genomen (ipv 's avonds [foei!] :grin: .) En weet je wat? Het was een enorm helende trip. :)

Dus misschien is dat cactus-bitterheid-verhaal wel net zo'n beperkende mythe. Wellicht, maar gevoelsmatig wil ik iig de eerste keer wél volledig ervaren hoe vies, vies kan zijn. :P

J0rrit

Badass junkie
kapitein-x zei:
Dat san pedro poeder, zie ik nu, ziet er idd ook wel interessant uit. Als 1 trip ongeveer 50 gram is, dan valt de prijs ook enorm mee.
Over die bitterheid: het heeft toch ook wel zijn charme lijkt me dat je er echt even moeite voor moet doen om één te worden met San Pedro. Alles in van die capsules stoppen trekt me niet echt aan. Alhoewel, als je door de bitterheid te vroeg moet overgeven, dan zou dat ook wel weer jammer zijn - 'had ik toch maar...' :)

Ach, misschien is dat idee van bitterheid nemen en heling ontvangen enzo ook maar een mythe van conservatievelingen. Zo las ik laatst een verslag van iemand die overdag ayahuasca had genomen (ipv 's avonds [foei!] :grin: .) En weet je wat? Het was een enorm helende trip. :)

Dus misschien is dat cactus-bitterheid-verhaal wel net zo'n beperkende mythe. Wellicht, maar gevoelsmatig wil ik iig de eerste keer wél volledig ervaren hoe vies, vies kan zijn. :P

Ik heb San Pedro uit Peru waar 15 gram een goede trip is. Verschilt per oogst denk ik.

Bymo

Weet iemand of het illegaal is om thuis een san pedro en een peyote te hebben in België?

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
^ Lijkt me niet, aangezien het zelfs in de V.S. ook toegestaan is. Of je het ook mag bereiden en innemen dat is weer een ander verhaal. In Amerika is dat meen ik alleen voor bepaalde religieuze groeperingen.

Ik weet eigenlijk niet precies hoe het nu in Nederland is geregeld, of je alleen zo'n cactus mag bezitten of dat je het ook mag gebruiken (al dan niet in een religieuze setting.)
Als het ook legaal is om te gebruiken, dan kan ik me voorstellen dat er ook meer smartshops zullen komen die san pedro poeder gaan verkopen.

Flip Trip

Bewuste gebruiker
San Pedro zal hoogstwaarschijnlijk niet verboden zijn in belgie, peyeto zou eerder verboden kunnen zijn. Daarnaast is het gebruik van drugs zo goed als nergens in europa strafbaar, het bezit en verhandelen daarentegen wel. Ik denk dat je in nederland wel cactus mag bezitten, maar net zoals het met paddos was geen bewerkte, dus dat met die poeder in de smartshop zal hoogstwaarschijnlijk niet doorgaan.

Bymo

België

In België verschijnen nieuwe wetten in het Belgisch Staatsblad. Ze zijn van kracht door het Koninklijk Besluit.
In RD 22.01.1998 kunnen we mescaline terugvinden onder hoofdstuk II, wat het bezit, kopen, verkopen, bereiden, bewerken, verwerken, verstrekken afleveren, vervoeren, vervaardigen van mescaline verboden maak.

In RD 29.08.1997 vinden we Trichocereus spp en Lophophora Williamsii terug in het zogenaamd Plantendecreet: “Considering the urgent necessity motivated by the situation found after an examination by the Food Inspection (following a complaint from the General Secretariat of Prevention Policy), it was established that several sales outlets – so-called “smart-shops” – offer products by the name of “eco-drugs”, “smart-pills”, “energy-drinks”, “pep-drinks”, …, of which some have been prepared using potentially toxic plants. Suchlike products may cause grave harm to their consumers. This Royal Decree is indispensable to take quick legal actions when necessary, and to prohibit, confiscate and destroy these dangerous plants. […]” Het is duidelijk dat de Belgische overheid niet dol is op smartshops en deze probeert tegen te houden.

Het Plantendecreet kent vier lijsten van gereguleerde planten:
• gevaarlijke planten die niet mogen gebruikt worden als voeding.
• het plukken van wild voorkomende medicinale en eetbare paddenstoelen.
• planten die gebruikt worden bij voorschrift.(pil, tablet, capsule etc.)

CACTI

RD 29.08.1997 maakt het illegaal om de volgende cacti te gebruiken om te eten.
• peyote (Anhalonium lewinii Hennig)
• Lophophora wiliamsii (Lem. Ex Salm-Dyck) J.M. Coult);
• Trichocereus spp.

RD 22.01.1998 maakt het illegaal om volgende cacti te importeren, exporteren, en te vervaardigen (wat we kunnen interpreteren als kweken), bezitten, ruilen, verkopen of kopen:
• Peyote (Lophophora williamsii/Anhalonium lewinii)

RD 22.01.1998 reguleert het bezig van mescaline (in alle vormen, bv. hydrochloride)

Besluit: Men kan dus Trichocereus spp (waaronder San Pedro dus valt) kopen, verkopen en kweken, maar men mag deze niet consumeren. Het bezit van Peyote is dus helemaal verboden.

cuber3

Ik ben van plan om het binnenkort eens te proberen met San Pedro.
Rouw opeten lijkt me vrij ondoenbaar, dus ik ben van plan om het te koken en er een soort drank van te maken.
Nu heb ik gelezen dat de hoogste concentraties mescaline net onder de 'schil' van de cactus zitten, en dat de kern van de cactus helemaal geen mescaline bevat.
Zou het dan best zijn om de kern eruit te snijden, al de rest in de mixer te gooien, te mixen tot een poeder (of papje, ik neem aan dat er wel een hoop water inzit)? Of gewoon in stervormige schijfjes te snijden en die zo in de pot gooien?
Hoe lang moet je het ongeveer koken, en zijn er dingen die je zeker niet mag doen, of net wel moet doen om ervoor te zorgen dat er geen mescaline verloren gaat?

Ik lees verschillende dingen. Vb de ene bron zegt 4u koken op een laag vuur, terwijl de andere zegt dat je het meer dan 24 uur moet laten koken. En sommigen voegen ook nog citroensap enzo bij tijdens het koken (is dit voor de smaak of heeft het een bepaald nut met die zuren ofzo?)
Dan lees ik ook nog dat sommigen de cactusschijfjes meermaals bevriezen en ontdooien om de celwanden te breken. Dit is toch niet vereist als je het gaat koken, of wel?
En de dosissen verschillen ook enorm (zoals hierboven al eens gezegd is).
Ik neem aan dat de enige manier om er achter te komen hoe potent je cactus is, het uitproberen is...
Hoeveel zouden jullie (in cm. San Pedro, Trichocereus Pachanoi) aanraden?

hodgepodge

Bewuste gebruiker
cuber3 zei:
Ik ben van plan om het binnenkort eens te proberen met San Pedro.
Rouw opeten lijkt me vrij ondoenbaar, dus ik ben van plan om het te koken en er een soort drank van te maken.
Nu heb ik gelezen dat de hoogste concentraties mescaline net onder de 'schil' van de cactus zitten, en dat de kern van de cactus helemaal geen mescaline bevat.
Zou het dan best zijn om de kern eruit te snijden, al de rest in de mixer te gooien, te mixen tot een poeder (of papje, ik neem aan dat er wel een hoop water inzit)? Of gewoon in stervormige schijfjes te snijden en die zo in de pot gooien?
Hoe lang moet je het ongeveer koken, en zijn er dingen die je zeker niet mag doen, of net wel moet doen om ervoor te zorgen dat er geen mescaline verloren gaat?

Ik lees verschillende dingen. Vb de ene bron zegt 4u koken op een laag vuur, terwijl de andere zegt dat je het meer dan 24 uur moet laten koken. En sommigen voegen ook nog citroensap enzo bij tijdens het koken (is dit voor de smaak of heeft het een bepaald nut met die zuren ofzo?)
Dan lees ik ook nog dat sommigen de cactusschijfjes meermaals bevriezen en ontdooien om de celwanden te breken. Dit is toch niet vereist als je het gaat koken, of wel?
En de dosissen verschillen ook enorm (zoals hierboven al eens gezegd is).
Ik neem aan dat de enige manier om er achter te komen hoe potent je cactus is, het uitproberen is...
Hoeveel zouden jullie (in cm. San Pedro, Trichocereus Pachanoi) aanraden?
Ik zou 1 san pedro van 20-30cm proberen om te beginnen. Op Azarius staat beter uitgelegd hoeveel je moet nemen. Citroensap verbeterd de opname van alcoide in water, daar proef je niks van. Verder haal je de stekels en het buitenste schilletje eraf (niet dat groene kleverige spul, daar zit de meeste mescaline in), dat schilletje is ongeveer een milimeter dik en lijkt op kaarsvet ofzoiets. Dan snij je de cactus in stukjes. Kook je dat 3-4 uur op zacht vuur en dan filter je de troep eruit, dus of je alles kookt of niet maakt weinig uit. Alleen door de blender doen is echt te smerig voor woorden. Drink er ongezoete grapefruitsap bij, dan nog is het onmenselijk smerig.

Dat buitenste schilletje wat je eraf moet halen heb ik gelezen dat je daar maagkrampen van kunt krijgen, maar heb het ook een paar keer geprobeerd met dat schilletje en ben er zelf niet ziek van geworden ofzo. Alleen heb ik 1 keer gehad dat ik na een dik uur die zooi uitgekotst heb, maar daarna was het een perfecte trip. Je kan die cactussen overigens bestellen bij cactusplaza.nl, is goedkoper dan een smartshop.

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ik heb zelf (nog) geen ervaring met het bereiden van san pedro. Maar ik heb wel recepten gezien waar ze de gehele cactus gebruikten. Ik las zelfs van iemand die ook de stekels meekookte, omdat die gewoon zacht zouden worden.
Maar nu ik er over nadenk, ze maakten wel thee, dus de pulp (waar de kern en stekels inzitten) gooiden ze uiteindelijk weg.

En het gaat toch niet alleen om de mescaline? Maar ook om bepaalde alkaloiden(?) Dus wellicht dat er zich in de kern wel alkaloiden bevinden.

IK heb het o.a. over dit recept: http://www.erowid.org/plants/cacti/cact ... ion5.shtml

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ik wil ook wel is wat meer weten over de helende kwaliteiten van San Pedro, en dan bedoel ik dus vooral op het fysieke vlak. Ik heb bv last van chronische sinusitis (dat wil zeggen dat aan een kant mijn voorhoofdsholte enigszins verstopt is) Dit is nu al 2 jaar zo, en ik hoop dit op een natuurlijke manier te kunnen helen. En nu las ik iets vrij hoopvols over San Pedro:

"[...]it has unique antimicrobial properties.

Echinopsis pachanoi contains hordenine and ". . .it has been shown that hordenine, N,N-Dimethyl-hydroxyphenylethylamine, exhibits an inhibitory action against at least 18 strains of penicillin resistant Staphylococcus bacteria." "

En wat betreft sinisitus: " A slice of stem is cleaned of thorns, made into a "patch", heated and put onto the forehead "

bron: wikipedia

Nu vraag ik me af of het ook mogelijk is om een san pedro thee/drank te snuiven, of dat, dat echt ongezond is. Ik hoop nog wat meer info te kunnen vinden over de toepassingen van San Pedro.

Flip Trip

Bewuste gebruiker
Omi zei:
Hallo!

Ik vroeg me af, is dit geen oplossing om die vieze smaak tegen te gaan:
http://www.miracleberrypill.org/

Lijkt me wel erg gaaf, want natuurlijk is even doorbijten altijd goed, doe ik ook als ik gedroogde paddos wegwerk, maar misschien is dit wel iets om alles te vergemakkelijken! :)

Edit: Hier ook even de erowid pagina bij http://www.erowid.org/herbs/miracle_berry/ :wink:

Dat hoort zich heel interessant aan, als iemand het wil uitproberen ik hoor graag wat feedback :).

Omi

Newbie
Flip Trip zei:
Omi zei:
Hallo!

Ik vroeg me af, is dit geen oplossing om die vieze smaak tegen te gaan:
http://www.miracleberrypill.org/

Lijkt me wel erg gaaf, want natuurlijk is even doorbijten altijd goed, doe ik ook als ik gedroogde paddos wegwerk, maar misschien is dit wel iets om alles te vergemakkelijken! :)

Edit: Hier ook even de erowid pagina bij http://www.erowid.org/herbs/miracle_berry/ :wink:

Dat hoort zich heel interessant aan, als iemand het wil uitproberen ik hoor graag wat feedback :).

Ja, ik wil het graag eens uitproberen, maar heb helaas niet nu of in een paar weken tijd San Pedro tot mn beschikking, ik ben nog aan het sparen om eens van dat poeder uit Peru te bestellen! :wink:

Dat die bessen werken is gelukkig wel feit, maar ik heb dus nog geen ervaring met cactus en zou dus ook niet weten hoe die smaak reageerd op die vervormde smaak van die bessen/pillen.

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter

Vers uit de doos.

Het werd niet helemaal wat ik gehoopt had (qua sterkte), dus de volgende keer ga ik het op een iets andere manier bereiden, wellicht gewoon eten (nu had ik thee gemaakt. Naja, thee - het was een snotachtige substantie wat men San Pedro thee noemt.) :P
Maar opzich heb ik, al met al, wel een relaxte avond/nacht gehad...

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
mellowWw zei:
Tripreportje? :)

Hoeveel had je genomen?

Ben steeds nieuwschieriger naar dit middel.

:wave:

Ik heb thee gezet van deze cactus, die 19 cm lang was en 5 cm in diameter. Eerst was ik van plan om minsten 40 cm te nemen, totdat ik o.a. dit las op azarius (ik quote mezelf):

"Hier een link naar azarius, waar de 2e recensie van ene John wel interessant is om te lezen. Dit met betrekking tot hoe hevig een geringe(?) hoeveelheid kan zijn: http://www.azarius.nl/smartshop/psyched ... san_pedro/

Daar schrijft een ervaren tripper dat hij met een cactus van 30 bij 5 een zware trip had beleefd, terwijl hij maar 2/3 tot zich had genomen. Oftewel 30 maal 5= 150, en daar 2/3 van is 100.
Dus ik bedacht dat als ik mijn 19 maal 5=95 klaar zou maken, dat ik dan toch ook wel een heel eind zou kunnen komen. Zeker als je bedenkt dat ik bij andere middelen doorgaans makkelijk trip.

Maar ik kreeg dus niet een full blown trip. Er zijn natuurlijk verschillende mogelijke redenen voor aan te wijzen.
De potentie van de cactus kan verschillen. Maar ik denk dat het vooral met de bereidingswijze te maken heeft. Zo heb ik bewust geen zuur (citroensap) gebruikt, terwijl dat wel een ideale manier is om de werkzame stoffen eruit te trekken. Wat me niet bevalt aan dat zuur toevoegen is dat je niet precies weet wat het effect van dat zuur is op de werkzame stoffen (heeft het effect op de helende eigenschappen?) En die paar citroenen die je maag te verwerken krijgt, hoe goed is dat?
Maar een volgende keer ga ik het misschien wel met zuur proberen om zelf te ondervinden wat het effect is. Dus ik ben niet conservatief wat dat betreft, maar ik wil zoveel mogelijk opties onderzoeken.

Maar nu ik dus zo'n cactus versneden/ontleed heb, snap ik ook al die recepten veel beter. Ik zag nu met eigen ogen (en dat had ik nooit begrepen) dat de huid van de cactus niet groen is, maar doorzichtig! Dus al dat groene wat je ziet zijn werkzame stoffen onder de huid. Nu ik dat weet, zal ik de volgende keer veel beter in staat zijn om de huid te verwijderen. En ik zal mezelf ook een beter tangetje aanschaffen om de naalden te verwijderen. Dit soort dingen leer je toch het beste in de praktijk.

Dus ik zag deze eerste keer ook echt als een 'doe en leer'-proces. Ik had dus ook geen hooggespannen verwachtingen van de trip. Het is niet interessant genoeg om er een report over te schrijven. Maar de volgende keer doe ik dat misschien wel.
Om aan het minimumbestelbedrag te komen moest ik namelijk 3 cactussen bestellen. Dus het kan best zijn dat ik over een week of 2 weer is een poging doe. Wellicht dat ik het dan ga eten. En eventueel ipv 1 die 2 cactussen ga bereiden (en langzaam met tussenpozen tot mij neem), en wat ik overhoud dat kan ik dan nog invriezen (al dan niet in theevorm.)

Ik was trouwens voor een flink aantal uren wel duidelijk aan het trippen, maar het kwam nooit echt van de grond. Soms zag ik achter mijn ogen heel mooie dingen en voelde ik een bepaalde warmte in mijn lichaam, en dan dacht ik 'ja, nu breekt het aan.' Maar dan ebde het na 2 minuten toch weer weg.
Maar al met al, heb ik het best wel naar mijn zin gehad. In mijn slaapzak zittend op de bank. Muziekje erbij... :)

mellowWw

Belezen gebruiker
Je qoute had ik idd gelezen, klinkt inderdaad vrij heavy dat verhaal van John.
Had je last van je maag gekregen trouwens nu? Of viel dat nog wel mee?

Ondanks dat je zelf aangeeft dat het niet heel bijzonder was, klinkt het toch wel als een mooie 'trip' voor zo ver je daar van kan spreken.. :) .

:) Komt zeker op m'n to-do lijstje..

Bedankt voor de uitleg.

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
^Om de 8 a 10 minuten nam ik een flinke slok. Op een gegeven moment begon ik me wel redelijk misselijk te voelen, vooral als ik net een slok had genomen. De slok opzichzelf vond ik (hoewel erg vies) toch wel te doen, maar dat gevoel wat er direct na komt als het richting je maag gaat, dat was naar. Dus ik nam eerst een slok en dan pas na 5 seconden kreeg ik zo'n 'ieuuw jakkes gevoel,' alsof je lichaam aangeeft: 'dit is niet gezond!'

Maar ik heb uiteindelijk niet hoeven overgeven, hoewel ik daar wel helemaal mentaal op voorbereid was. Zeker sinds ik bij m'n laatste paddotrip (enkele maanden geleden) moest overgeven (wat erg opluchte), heb ik helemaal vrede met het kotsproces. :grin:

mellowWw

Belezen gebruiker
Heb je het gemaakt volgens de door jou geplaatste link?

http://www.erowid.org/plants/cacti/cact ... ion5.shtml

:flushed: Toch een behoorlijk werk, vooral dat 4/5 uur laten staan trekt me niet echt aan, in de zin van 'vernietigen van mescaline' door de hoge temperaturen..

Misschien een idee om hier 'het grote San Pedro/ Peyote' topic te openen met de daarin door jullie beschreven manieren van bereiden van de Peyote / San Pedro cactus. :)

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
mellowWw zei:
Heb je het gemaakt volgens de door jou geplaatste link?

http://www.erowid.org/plants/cacti/cact ... ion5.shtml

:flushed: Toch een behoorlijk werk, vooral dat 4/5 uur laten staan trekt me niet echt aan, in de zin van 'vernietigen van mescaline' door de hoge temperaturen..

Misschien een idee om hier 'het grote San Pedro/ Peyote' topic te openen met de daarin door jullie beschreven manieren van bereiden van de Peyote / San Pedro cactus. :)

Met enkele detailverschillen heb ik dat wel zo gedaan.

Maar ik heb die andere 2 cactussen enkele dagen geleden ook tot thee gemaakt (staat nu in de vriezer voor minimaal een week. Niet omdat het moet rijpen ofzo :grin: , maar omdat ik niet meteen weer wil trippen.) En die tweede keer ben ik veel grondiger te werk gedaan. Dat wil zeggen dat ik alle naalden heb verwijderd en de kern en het grootste gedeelte van de witte binnenlaag. Dus wat ik in de pan kookte was bijna alleen maar groen spul. De toekomst moet dus nog uitwijzen wat het resultaat is, maar ik heb er alle vertrouwen in.
Het idee om zoveel mogelijk weg te snijden heb ik van dit recept (van een sjamaan): http://www.erowid.org/plants/cacti/cact ... ion1.shtml

Ik heb dus een beetje wat recepten gecombineerd, en mijn eigen inzichten toegevoegd. Zo heb ik bijvoorbeeld ontdekt dat de naalden (dat zijn clusters van meerdere naalden) het makkelijkst verwijderd kunnen worden met een pincet (door een bepaalde draaibeweging.) Vervolgens heb ik de cactus(en) in plakken gesneden en dan kun je het makkelijkst bij elke plak de transparante huid verwijderen door er eerst een beetje met je nagel onder te pielen. Daarna heb ik met een aardappelschilmesje zoveel mogelijk wit spul erbij weggesneden.
Daarna de boel met heet water in de blender, zodat het geheel lekker mengt.
En toen het kookproces, en ja dat is best langdurig. Maar van alle recepten die ik lees is 4 uur toch wel zo'n beetje de minimumkooktijd.

Je kunt het natuurlijk ook vers eten en dus geen thee maken. Dat bespaart je iig veel kooktijd. Ik heb zelf begrepen dat thee iets makkelijker weg te krijgen is, dan het vers eten van stukjes. Wellicht dat, dat ook een van de redenen is waarom in veel traditionele San Pedro rituelen (in Zuid Amerika) thee wordt gedronken en niet verse San Pedro. Er zullen ongetwijfeld wel rituelen zijn waarbij San Pedro vers wordt gegeten, zoals ik ook wel heb gehoord van rituelen waarbij peyote vers wordt gegeten. Maar het is dus niet zo dat thee maken een typisch westerse methode is, voor mensen die geen zin hebben om langdurig te kauwen.

En zou verhitting schade aanrichten aan de werkzame stoffen? Dat weet ik eigenlijk niet. Misschien dat het 'scheikundig' gezien wel zo is. Maar ik lees op het net toch ook dat langer koken tot betere resultaten kan leiden.

Dit is bijvoorbeeld een quote van een San Pedro-heler die het lang koken verdedigt:

"Most shamans peel and cut the cactus then boil it for between four and eight hours. They may also add alcohol and sometimes other plants or ingredients. I cook mine for twenty hours, however, so it is much stronger and also means that people are less likely to vomit when they drink it. Other San Pedro brews feel weak to me now and rarely give the same visions."

bron: http://www.erowid.org/plants/cacti/cact ... ngs1.shtml

De laatste keer dat ik thee heb gemaakt ben ik al met al wel een hele werdag bezig geweest. Ruim vier uur koken, daarna de thee zeven en daarna nog inkoken (omdat het nog iets te veel was.) En daarvoor dus dat versnijden van die cactus, wat niet zo snel ging omdat ik ook een beetje aan het verkennen was. Ik moest er nog een beetje handigheid in krijgen.

Man wat een stuk tekst weer. :) Ik hoop dat iig iemand er nog iets aan heeft. :wave:

edit: ook wel aardig was iets wat ik ergens las. Namelijk dat sommige sjamanen nog een aparte thee zetten van de huid. En die wordt dan ook gedronken tijdens het ritueel, zodat je juist gaat overgeven. Sommige sjamanen hechten blijkbaar heel erg aan de helende werking van het overgeven.

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ok, de thee is genuttigd.
En deze keer was het dan ook een 'echte' trip, en dus niet half-half.
Dus blijkbaar heeft het opschroeven van de dosis en/of het aanpassen van de bereidingswijze zijn effect.

Ik zal maar niet te veel op de trip ingaan, want om het goed uit te leggen heb ik wel een a4tje nodig. En daar heb ik nu niet zoveel zin in, en bovendien, de trip was afgelopen nacht/ochtend (heb nog niet geslapen) dus het moet ook allemaal bezinken.

Interessant was dat ik de trip redelijk goed kon sturen. Daar bedoel ik mee dat ik ervoor kon kiezen om me bijvoorbeeld te verliezen in mijn kamerplant, of de smaak van een banaan, of muziek. Maar ik heb er voornamelijk voor gekozen om als het ware af te dalen in mijn lichaam, met gesloten ogen. En zo kwam ik uit bij bepaalde negativiteit die ik voelde als iets drukkends in mijn hart (chakra), en daar heb ik, met wat onderbrekingen, een flink aantal uren 'rondgehangen'. En hoe vrolijk alles leek met mijn ogen open (de hele kamer had iets zonnigs) zo veel ellende zag ik achter mijn gesloten ogen. Tenminste als ik bij dat drukkende gevoel bleef. Echt hel-achtig, pure ellende. Ik zal jullie, en mijn, gemoed niet verpesten door hier expliciete beschrijvingen te geven.
Ik had het gevoel dat ik door het voelen/zien van deze shit als het ware op slag een oud krakkemikkig mannetje werd. De gedachte dat ik de volgende ochtend grijs haar zou hebben leek mij niet eens zo ongeloofwaardig. :P Maar blijkbaar was er toch ergens diep in mij een vertrouwen dat dit zeer nuttig was, om hier bij te blijven, dat het dus helend was.

Typisch was dat ik niet geplaagd werd door deze ellende, maar dat ik er voor koos om het onder ogen te zien. Dus zodra ik mijn ogen opende kon ik probleemloos genieten van bijvoorbeeld een kaarsvlam, om vervolgens relaxed een glaasje water te halen (heel veel water)

Uiteindelijk ervoer ik die negativiteit in mijn hart niet langer als strikt negatief. Ja, het verwees naar ellende in de wereld en in mijzelf. Maar het herkennen van die ellende en daar geraakt door worden is tegelijkertijd een teken van Liefde. Dus door bij datgene te blijven wat is en niet te vluchten in droomwerelden is het echt mogelijk om kracht en liefde in het hier en nu te ervaren. Echte Liefde is alleen in het hier en nu.
En nu voel ik nog wel lichtelijk dat gevoel in mijn hart. Ellende heeft ook zijn plaats, en de beste, meest gezonde plaats is in het hart. :)

Het was niet zo dat ik de trip helemaal in vreugde ofzo afsloot. Die verkeerde indruk wil ik niet wekken. Maar ik voelde me zeker wel voldaan.
Maar dit moet eerst maar is allemaal flink bezinken en zijn plaats krijgen.

Ach, nu heb ik toch een mini-reportje geschreven. :)
Misschien is het wel iets té vers van de pers, en lees ik dit volgende week met gefronste wenkbrauwen terug. :P Maar, dat zal wel meevallen.

En mocht het zo zijn dat kapitein-x vanaf binnenkort niet/zeer weinig op dit forum te zien is, dan komt dat omdat het in mijn planning staat om is een jaar lang niet te trippen, en me met een aantal andere/leuke/belangrijke zaken bezig te houden.

groetjes van kapitein-x, die over een uurtje al zijn bedje inkruipt en dan heel lang en lekker gaat slapen... :hearteyes:

Mayan

Bewuste gebruiker
WOw man, ook al ff niet meer trippen? Nog spirituele trippers dat zoiets aanvoelen, te stoppen? Er ff met te kappen?
Mooi report, als het van jou komt is het altijd zuiver. Blij dat je nu het gewenst effect eruit hebt kunnen halen, en zoveel uit jezelf hebt kunnen halen.
Moge de lift down als wijsheid in je leven komen aangedrukt man, meen ik oprecht.

Deze zin blijft bij me hangen, en dat zal nog even blijven hangen:

Maar het herkennen van die ellende en daar geraakt door worden is tegelijkertijd een teken van Liefde.

DAt is eentje om door te geven aan de komende generaties.

Bovenaan