San pedro

sipan

Experimenterende gebruiker
Ik kom ze op het net tegen,, ook bij betere smartshops,, maar poeder of gedroogde skin kan ik alleen in het buitenland vinden (wen-shops), soms zijn ze erg prijzig.
Waar kopen jullie de gedroogde ((ik hoop dat deze vraag nuet verboden is, aangezien san pedro wereldwijd legaal is).

En mensen die de effect ervaren hebben, is het effect veel fijner dan paddo's?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
Gr

Welhallodaar

Bewuste gebruiker
celfor zei:
Welhallodaar zei:
celfor zei:
Hey,
Mischien is dit ook wel interessant ivm San Pedro Cactus.
Hier kan je evt. een San Pedro mescalinedrankje en San Pedro powder online bestellen: link
Er staan ook enkele interessante foto's bij.
Je vindt het terug onder de categorie shaman/native op de tweede pagina.
Fun! clfr.
wow bedankt dit is erg handig inderdaad alleen weet ik niet zo goed hoe je dat moet doseeren maar inderdaad erg handig.

Hey,
Een dosis van 10-15gram is genoeg voor een eerste trip.
Blijkbaar ligt de dosis voor iedereen anders; de maximum dosis voor erveran gebruikers is 30 tot 60gram.
Grtz,clfr.

Code:
http://www.comprasperu.com/

Wacky

Badass junkie
online bestellen idd.
Effect van LSD, paddos en mescaline ligt allemaal dicht bij elkaar. Ik heb niet genoeg ervaring er veel over te zeggen, maar na slechts 1 keer proberen met te kleine dosis denk ik dat mescaline de fijnste is.

Atropa

Bewuste gebruiker
Ik heb deze informatie ooit eens geschreven, 'tis alleen in het Engels:

There's no such thing as too much cacti, high concentrated potent cacti is rare, and even with high quality and lots of material you'll have to consume as much as you can. It's VERY hard to get an heroic dose in your system, I'd have to say nearly impossible with home grown cacti if I may believe insiders. And many people who tried it themselve with bought cacti for home grow didn't came further than threshold.

But you can have a very profound experience if you take the time for fasting, and have TOUGH ENDURANCE to swallow, swallow and swallow more more more without puking. Eating 2 hours straight is no exception to me. Keep it in!

Laying down transfers you to your deepest desires and dreams while feeling sick and generally unwell. (This will vanish after about 6 hours) If you pass out and 'wake up' and start to take steps, you'll see why you went through all the effort. This bath, the melting lime and liquid like serenity is what your desires always were. At the peak, there were phases in which I experienced my body size just as small as my head.

You're a child that's jumping around as a fragile being with enormous inner realisation of empathy. Although at the peak you prefer to sit or lay down and dream. Even stones have feelings, or sand. Your body is your self, you think with it. Everything is so bright with natural electricity. Green, green, green, dark green, light green, all appearances of green.

Mescaline trips are extremly tender, colourful and you'll notice how fucked up it is that there are cars in this world, you'll notice how wack all our food is! Even tap water may be dirty. Fruits are made toxic by modern anti-insect chemicals on it, you'll taste these.

By inhaling oxygen you might detect the microdust too that's going into your nose and lungs. The cactus diagnoses EVERY unclear detail in your body. Fuck meat, diary, cafeine, fats in the week prior to your experience.

Your stomach is going to have extreme cramps for hours but once these are over, you're truly safed from this grey world in which our minds are getting demolished.

When meditating, imagination comes very close to reality. Not just visuals, but fantasized imagination seems to get closer to a reality that is seen as sober reality.

Paintings in a frame travelling from left to right. Paint balls, liquid like expansions and exploding in crystals and glitter trails.

All in a deep state of relaxtion and love, like I truly fell asleep, well actually I did but my consciousness became CLEAR! VERY CLEAR! My body was warm and tender, like it was glowing, not connected to gravity. You'll feel spotless from tone to head.

My advice to anyone would be to remove the skin very carefull with a sterile knife (especially if you want to keep a part of the cacti to grow further) and put all the small slices in front of a fan. You might have to wait a few days before the parts are completely dry and reduced in size.

Then, repeat this process untill you have enough dried cacti. (store the other ones in plastic bags in the freezer untill then) Then consume all the small parts by swallowing them with juice on an empty stomach, the taste is so extremly bitter but with this method you won't have to taste anything of it.

Mescaline cacti are the plants from the deepest roots of mother nature and the universe. Regarding universal natural love, both mescaline and ayahuasca are our parents. Myself I consider Shrooms and LSD harsh compared to the effects of San Pedro. To pour it out without nuance, acid screws my brain compared with what mesca does.

Mescaline is this kind of fantasy world to me: http://www.youtube.com/watch?v=ihCMx-V6 ... re=related Cheesy now I watch it, but the world of mescaline differs with this distance from the sober life. There is a lot of compassion.

Atropa

Bewuste gebruiker

Riel

Bewuste gebruiker
wowie, mooi stukje atropa. word er zelf al helemaal blij van.

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik heb gelezen dat het effect veel aardser, warmer en zachter is dan paddo's.

Is het trouwens niet zo dat je goed moet kauwen op san pedro omdat mescaline alleen via de mondslijmvliezen word opgenomen en niet via je maag?

Atropa

Bewuste gebruiker
Het is net zo lineair en direct als LSD, maar uber natuurlijk en zo zuiver als groen uit de jungle. Nog een tandje natuurlijker dan paddo's. Zo zacht en teder.

Je kunt het idd kauwen ja, maar de smaak is zo verschrikkelijk extreem bitter en de hoeveelheden die je moet eten zijn best stevig terwijl de cactus ook nog eens taai is. De kans dat je zo voldoende binnen krijgt voor een echt entheogeen effect is nagenoeg uitgesloten. Als je over de drempelwaarde komt is dat al heel wat.

Met peyote wordt dit gedaan omdat deze aanzienlijk potenter en veel kleiner in omvang zijn. Ik raad 60 cm San Pedro aan, vers is dat niet te doen. 30 cm op die manier wegkrijgen is al een hell of een job.

Wat ook een mogelijkheid is, is om de San Pedro van z'n schil te ontdoen, er plakjes van snijden en deze met water blenden tot groene smurrie en wegdrinken. Maar vergis je niet, wat dat doet met je maag en slokdarm is bijna onverdraagbaar, om nog maar te zwijgen over de smaak op je smaakpupillen. En kotsen is kostbaar materiaal verlies en eigenlijk het missen van het effect.

Die hele voorbereiding en de bikkelharde volharding voor het voldoende binnenkrijgen is de reden waarom er weinig over bekend is en veel minder verspreide bekendheid geniet dan DMT, Paddo's, LSD, Ibogaine etc. terwijl het een v/d de oudste magische planten is. Maar als je ooit eens in deze fantasie wereld belandt...

Zul je nooit meer genoeg van jezelf krijgen. Het maakt van ons allen een prachtige bloem.

Atropa

Bewuste gebruiker
Het grootste verschil met alle andere psychedelica is het gevoel van vliegen op de grond waar je staat. Alsof aan jou als geheel geen gewicht zit. Je voelt je net een michellin mannetje op de maan, maar wel verplaatsbaar zoals op aarde.

Het meest bizarre is als je springt, het is dan net alsof je niet te maken hebt met de neerkoming van je voeten op de grond. Lopen is alsof je geen contact hebt met de grond. Ook de grond heeft gevoel...

Uiteraard overbodig om te zeggen dat wanneer je dit meemaakt in de wakkere wereld van mescaline, de gevolgen van een val natuurlijk natuurlijk hetzelfde zijn als altijd. In de slapende wereld van mescaline, kun je wel onbegrenst alles doen zonder consequenties.

sipan

Experimenterende gebruiker
Ik heb nog een vraagje:
Welke van drie items is het beste:
1. Verse
2. skins, gedroogd
3. poeder
Twee keer heb ik verse gebruik, rond 30 cm,, behalve dat ik me een beetje vaag en extreem ziek voelde heb ik niets van gemerkt :(
Is dat niet een beter idee om bijv. een stuk van 50 cm, plus 1 of twee peyotes te gaan koken (peyotes van een jaar of 15), dan moet je wel de wereld van mescaline kunnen betreden neem ik aan?

Atropa

Bewuste gebruiker
Dat zou kunnen, alleen Cactussen bestaan uit veel meer alkaloiden dan enkel mescaline, deze hebben allemaal een werking die bijdragen aan het uiteindelijke effect. Maar denk wel dat 500 mg mescaline je heel ver gaat brengen.

Koken sta ik huiverig tegenover, vernietigd plant materiaal heb ik het idee. Meeste die dit doen klagen als zoveelste over een te mild effect.

Bovendien heeft dat ziek voelen iets, alsof ik van deze kapitalisische wereld terug ga naar de Hof van eden waar we allemaal naakt begonnen zijn waarvan ik vervreemd was geraakt. Op 1 of andere manier voel ik me met kleding ook altijd ongemakkelijk aan. Maar goed, ik ben dan ook koppig genoeg om mezelf min of meer helemaal in te klappen om daarnaa bevrijd op te staan.

TrippyShit

Badass junkie
Kan hier nu aan komen. Niet via een internet of smartshops. Vanaf 35gram zou je em goed moeten trippen. Maar ik kan ook aan de mescaline kristallen komen, dus ik denk dat ik dan voor deze zou gaan eigenlijk..

Wacky

Badass junkie
Als je een mescaline extractie doet, komen dan die andere alkaloiden er niet mee uit ? (of misschien een aanzienlijk deel ervan)

Angramar Temenos

Badass junkie
TrippyShit zei:
Kan hier nu aan komen. Niet via een internet of smartshops. Vanaf 35gram zou je em goed moeten trippen. Maar ik kan ook aan de mescaline kristallen komen, dus ik denk dat ik dan voor deze zou gaan eigenlijk..

Tjonge, volgens mij hebben wij dezelfde dealer =). Maareh, iemand die poeder ooit geprobeerd?

J0rrit

Badass junkie
Angramar Temenos zei:
TrippyShit zei:

Tjonge, volgens mij hebben wij dezelfde dealer =). Maareh, iemand die poeder ooit geprobeerd?

Same here. Nope niet geprobeerd. Even wat vraagjes aan Atropa. Ik kan dus net zoals die 2 hierboven gemalen san pedro poeder bemachtigen. Dit schijnt vanaf 35 gram een goeie trip te geven, net lees ik boven dat 30 gram voor ervarenen een goede hoeveelheid is, dit zal dus mijn 1e keer worden. Kan het poeder dan ook zoveel in kwaliteit verschillen. Verder, waar moet ik op letten, hoe ziet het poeder eruit? Hoe ruikt het? Kortom, hoe zie ik echt dat het san pedro poeder is.

Kan ook aan synthetische komen, maar die is 100 euro per gram, en dus betaal je ongeveer 50 euro voor een trip, zonde vind ik. Sowieso geeft het gemalen poeder eigenlijk ook een andere trip, een veel natuurlijkere en puurdere trip, de reden waarvoor ik mescaline wil proberen.

TrippyShit

Badass junkie
J0rrit zei:
Angramar Temenos zei:
TrippyShit zei:

Same here. Nope niet geprobeerd. Even wat vraagjes aan Atropa. Ik kan dus net zoals die 2 hierboven gemalen san pedro poeder bemachtigen. Dit schijnt vanaf 35 gram een goeie trip te geven, net lees ik boven dat 30 gram voor ervarenen een goede hoeveelheid is, dit zal dus mijn 1e keer worden. Kan het poeder dan ook zoveel in kwaliteit verschillen. Verder, waar moet ik op letten, hoe ziet het poeder eruit? Hoe ruikt het? Kortom, hoe zie ik echt dat het san pedro poeder is.

Kan ook aan synthetische komen, maar die is 100 euro per gram, en dus betaal je ongeveer 50 euro voor een trip, zonde vind ik. Sowieso geeft het gemalen poeder eigenlijk ook een andere trip, een veel natuurlijkere en puurdere trip, de reden waarvoor ik mescaline wil proberen.

haha nou weet ik bijna zeker dat het dezelfde is :P

Maar ff over je vraag. San pedro poeder zou idd een wat andere trip geven omdat hier meer alkaloiden in zitten dan alleen mescaline. Het moet wel ook meer misselijkheid en diaree geven.
Boven de 30gram voor ervarenen is net hoe je het zelf bekijkt. Tiss beetje rekenen waar ik nu geen zin in heb, maar volgens veel mensen is 250/300mg het niet echt heel erg waard. Je zegt zelf ook dat 500mg mescaline kristallen 1 trip zou zijn. Reken maar eens uit hoeveel miligram mescaline er in 30/35 gram sanpedro poeder zou zitten? Denk geen 100mg ofzo dan.

Beetje rekenen dus. Zelf ff geen zin in :P

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ik had laatste keer 60gram san pedro poeder genomen... Best wel heftig, volgende keer gaan we voor de 100...

Maarrr 8-9 november ga ik eerst peyote eten/drinken in een ceremonie, eerst is kijken hoe dat is.
Ik heb ook nog synthetische mescaline liggen maar daar ben ik eigenlijk niet zo geintresseerd in.. maar als ik niemand vind die er intresse in heeft eet ik gewoon alles op wat ik heb liggen... Zal dan nog wel reportje over schrijven mocht dat gaan gebeuren. Maar nogmaals moet ik zeggen dat ik niet zon intresse heb in de synthetische variant, ben meer geintresseerd om de plant gewoon zelf op te eten.

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
net even gewogen maar heb nog 1200mg van die synthetische liggen, word volgens mij een flinke trip als ik dat in 1 keer neem...

Atropa

Bewuste gebruiker
De helft daarvan is al een volle trip. Wat ik ervan begrepen heb als ik het internet aflees is dat synthetische mescaline als alkaloide chaotischer en minder spiritueel is. 'tis slechts 1 alkaloide. De alkaloiden in cactussen werken ook nog eens synergetisch (versterken elkaars werking). Maar ben benieuwd, als je neemt wil ik daar weleens een report over horen.

At Dumpy, zijn er in Nederland peyote ceremonies? :openmouth:

Ben zelf echt v/d rauwe producten, gedroogde paddo's kauw ik altijd een half uur en slik zo min mogelijk door. Thee trekken is 't niet voor mij. Weet ook totaal niets van San Pedro poeder e.d. Maar 60 cm San Pedro is een mooie dosering.

Maar de potentie verschilt onderling nogal en dat kun je aan het plant materiaal niet zien. Aan de afkomst kan wel het een en ander worden afgeleid, in droge gebieden waar veel scherpe zon heerst willen de meest potente peyote cactussen gedijen.

Maar laat ik het zo zeggen dat er niet zoiets bestaat als overdosering met het natuurlijke product. Ongemakkelijk voelen zoals een OD Paddo's of LSD pakt met cactus heel anders uit. De trip is zo zacht en vol compassie dat alle rust bewaard wordt. Diepste wensen gaan dan in vervulling.

Ik kwam erachter dat bewustzijn vrouwelijk en mannelijk tegelijk is, hetgeen niet verdwijnt met de tijd. Een mescaline trip van 3 dagen met ego dissolutie met het natuurlijke product kan de menselijke geest voor de rest van z'n leven laten vliegen.

TrippyShit

Badass junkie
Daar zit ik ook wel eens over na te denken. Een echte badtrip zoals op paddo's of lsd mogelijk is, lijkt me niet echt mogelijk op peyote/sanpedro. Het is gewoon een heel ander soort trippen.
Ik denk bij cacti ook niet echt gelijk aan een tripmiddel zoals lsd of paddo's. Beetje appart geforumuleerd maar misschien dat mensen me wel begrijpen in wat ik bedoel :P

Atropa

Bewuste gebruiker
Ik denk dat je een dosis bedoelt waarin de cirkel geheel rond is. Over dat laatste heb je wel gelijk. Het is totaal anders dan LSD, DMT of shrooms, maar zeker een entheogeen. Alleen blijf je voor zo'n goddelijke ervaring echt verbazingwekkend helder en fris.

Compleet bij de tijd en kunnen spreken met anderen zoals altijd. Alleen ben jij anders aangesloten op de software v/d realiteit. Op een manier die niet niet in woorden valt te omvatten. Pas als je de omschrijving leest na je mescaline trip worden ze begrepen.

Maar ooit, ooit hoop ik nog eens door het schilderij te stappen, een schilderij dat niet langer zal zijn in een lijst. Maar zich zal opentrekken voor een nieuwe 3D werkelijkheid waarin ik m'n voeten op wezenlijke grond verbind.

J0rrit

Badass junkie
Atropa zei:
Ik denk dat je een dosis bedoelt waarin de cirkel geheel rond is. Over dat laatste heb je wel gelijk. Het is totaal anders dan LSD, DMT of shrooms, maar zeker een entheogeen. Alleen blijf je voor zo'n goddelijke ervaring echt verbazingwekkend helder en fris.

Compleet bij de tijd en kunnen spreken met anderen zoals altijd. Alleen ben jij anders aangesloten op de software v/d realiteit. Op een manier die niet niet in woorden valt te omvatten. Pas als je de omschrijving leest na je mescaline trip worden ze begrepen.

Maar ooit, ooit hoop ik nog eens door het schilderij te stappen, een schilderij dat niet langer zal zijn in een lijst. Maar zich zal opentrekken voor een nieuwe 3D werkelijkheid waarin ik m'n voeten op wezenlijke grond verbind.

Nice. Hoelang is san pedro poeder dan trippen? Is dat andere trip van peyote? Dus bad trip of paniek of paranoia is bijna niet mogelijk, soort verdovende trip of hoe moet ik dat zien?

Atropa

Bewuste gebruiker
Als jij ligt op een bloemenkleed, en wegdroomt in de armen van je vriendin. Is er dan een smet om je ongemakkelijk bij te voelen?

Peyote is potenter en heeft nog meer alkaloiden in zich. Maar om genoeg peyotes te hebben voor een trip, dat gaat je honderden euro's kosten.

shokora

Wijs gebruiker
Welhallodaar zei:
Hey,
Een dosis van 10-15gram is genoeg voor een eerste trip.
Blijkbaar ligt de dosis voor iedereen anders; de maximum dosis voor erveran gebruikers is 30 tot 60gram.
Grtz,clfr.

holy fuck wat een awesome website, thx <3

Iemand ervaring met die webshop? Vooral dat san pedro poeder is echt awesome.

TrippyShit

Badass junkie
Atropa zei:

Okok, dan zal ik aankomende zomer, als ik 18 ben geworden. Samen met 1 vriend van me kennis maken dit magische fenomeen. Of ik de mescaline kristallen of de gedroogde sanpedro poeder haal zie ik dan wel weer. Kan mooi kiezen :P

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
Atropa zei:
At Dumpy, zijn er in Nederland peyote ceremonies? :openmouth:

Yep! :grin: een rondtrekkende sjamaan uit mexico zet voet aan wal in nederland voor een tijdje. Daarna trekt hij weer verder maar ik maak mooi van deze kans gebruik! Zaterdag is het zover, denk dat er nog wel een reportje zal komen. Als de ervaring zich laat vangen in woorden natuurlijk :wink:

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
TrippyShit zei:
Okok, dan zal ik aankomende zomer, als ik 18 ben geworden. Samen met 1 vriend van me kennis maken dit magische fenomeen. Of ik de mescaline kristallen of de gedroogde sanpedro poeder haal zie ik dan wel weer. Kan mooi kiezen :P

Die mescaline kristallen zijn dat synthetische of organisch? Als het syntetische zijn zou ik je aanraden om het san pedro poeder te nemen, van wat ik gehoord heb schijnt dat toch intenser te zijn dan synthetisch. en daarbij komt dat die kristallen echt ziekelijk duur zijn...

shokora

Wijs gebruiker
Wat is ongeveer de dosering met san pedro poeder? en wat is de beste manier om het in te nemen?

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
30-40 gr voor kennismaking, 50-60 voor goede flinke trip (bij mij dan (65gr), maar had er ook wiet bij gerookt. weet niet of dat het versterkte) 70-100 als je er echt vol tegen aan wilt gaan. Houd rekening met een egodeath op deze sterkte, dus wees voorbereid :wink:

Wij hadden het poeder gewoon in een liter vruchtendrank gedaan. Was echt heel vies en moeilijk weg te drinken, we hebben er wel 2 uur over gedaan ofzo. Sommige doen het ook in capsules maar dan moet je wel 50-100 capsules innemen.

TrippyShit

Badass junkie
Dumpy zei:
TrippyShit zei:

Die mescaline kristallen zijn dat synthetische of organisch? Als het syntetische zijn zou ik je aanraden om het san pedro poeder te nemen, van wat ik gehoord heb schijnt dat toch intenser te zijn dan synthetisch. en daarbij komt dat die kristallen echt ziekelijk duur zijn...

Ja kristallen zijn best prijzig. 100euro per gram. Dat is onderhand 50euro per trip dus.

@ shokora

Wat ik weet is dat 30/35 gram een goede dosis is met sanpedro poeder..

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
Zou inderdaad ook kunnen.. ik ben mischien niet de juiste persoon om een dosis aan te vragen. Ik vond 65 in ieder geval een goede flinke trip. :)

Atropa

Bewuste gebruiker
Iig moet je zorgen dat je cafeine vrij bent, tabak vrij, vlees en zuivel vrij drie dagen van te voren, lege maag en uitgeslapen, en VEEL nemen.

Ik ben 18 uur onderweg op 60 cm San Pedro. En de trip is niet vermoeiend zoals LSD, vergelijking met paddo's gaat niet eens op. Het lichaam breekt de cactus echt traag af merk ik.

Volgende keer, zal volgend jaar worden, 1 meter. Op een volle dosis schijnt het drie dagen te duren, maar dan zul je het uit de natuur moeten halen.

Dit zal een nieuwe realiteit zijn, een andere 3D wereld met onbegrenste mogelijkheden.

TrippyShit

Badass junkie
Atropa zei:
Iig moet je zorgen dat je cafeine vrij bent, tabak vrij, vlees en zuivel vrij drie dagen van te voren, lege maag en uitgeslapen, en VEEL nemen.

Oei. Dit worden toch wel lastige taken voor mij. Cafeine vrij is geen probleem maar de rest wel.
3 dagen niet roken is echt een hele opgave. Rook gemiddeld iets meer dan pakje per dag. Vlees is eigenlijk het enigste wat ik eet. Dat wordt dus 3 dagen chips enzo :P Zuivel lukt ook nog wel.
Uitslapen is ook lastig. Als ik 6uur slaap is het veel maar echt topfit uitgeslapen ben k dan niet.

Waarom zijn deze dingen nodig eigenlijk?? Want 3 dagen niet roken en geen vlees :openmouth:

mellowWw

Belezen gebruiker
:) Het lijkt me wel meer een drug die het 'lekkerst' voelt als je de mogelijkheid hebt om echt naar buiten te gaan en van de natuur te genieten is 't niet?

En communiceren is dus gewoon mogelijk? Hoe zit het dan met het uiterlijk van diegene waar je tegen praat? Aangezien nuchtere mensen er onder invloed van paddo's bij mij altijd vrij bizar uit zien...

Ben wel erg nieuwschierig naar deze plant, maar zit me dan af te vragen of zo'n speciale drug interssant is om op een (regenachtige-) winterdag (ergens in december) binnen te nemen, en gedurende de trip ook waarschijnlijk binnen uit zal zitten?

Of (voor diegene die het dus al gebruikt heeft), zeggen jullie 'neem het wanneer buiten de zon weer schijnt, je het bos in kan enz. enz..?

Gr Mellow.

Wacky

Badass junkie
Dat uiterlijk heeft toch niets met communiceren te maken ?

Heb wel eens tijdens een trip met iemand staan praten die eruit zag alsof ie in zon special effect verouderd werd tot ie een zombie was zon beetje. Kon nog prima communiceren. Ik von het wel grappig. :grin:

Niet meer kunnen comuniceren kan best natuurlijk tijdens een trip, maar dat is iets mentaals dat niets met visuals te maken heeft.

Atropa

Bewuste gebruiker
Wacky zei:
Die zijn niet "nodig" lijkt mij. Maar het kan helpen natuurlijk :)

Idd, uiteraard doet het niets af aan de werking, maar bij cactussen maken is je ontvankelijk heel erg belangrijk omdat je gevoelsleven makkelijk op slot gaat als er 'onreine' zaken in je lichaam zitten.

Ik heb eenmaal 3 teugen wiet genomen en dat heeft uren een zwaar droge huig achter gelaten. Puur omdat je door de cactus merkt dat rook in je slokdarm brandt. Nuchter merk je zoiets niet. En voelde om ongezond en dat had weer invloed op m'n stemming.

Cactus is een zeer heilig medicijn voor zelf diagnose. Om echt een levensveranderende ervaring te ondergaan moet je echt secuur te werk gaan.

Bovenaan