Dat heb je op paddo's ervaren? Deze specifieke artpieces zijn gebasseerd op Salvia ervaringen geloof ik. Maar wat jij omschrijft met die wezentjes doet ook erg aan DMT denken. Maar DMT is dan ook nauw verwant aan paddo's (psilocybine).
Ik heb enkel trip-ervaringen met paddo's.
En ja, die prenten doen me heel sterk denken aan mijn eerste trips.. dat was met semilanceatas. Stevige dosis. Bij de eerste trip keek ik mijn ogen uit. Ik had nog nooit eerder gehallucineerd en mijn drugservaring beperkte zich tot cannabis en alcohol. Soit, ik zag overal parels en diamanten in allerlei kleuren mijn hele interieur overnemen. Op die eerste prent zie je die paarse zetel, met felgekleurde paarse stippen op de randen ervan. Wel, dat waren de parels in mijn interieur... overal volgden die de lijnen van mijn interieur, langs de balken van het plafond, de poten van de stoel, enz... En terwijl ik probeerde te vatten wat ik zag, hoorde ik een stem in mijn hoofd zeggen: "
kom mee met ons, kom mee..." Waarop een andere stem:
"laat maar, hij is er nog niet klaar voor..."
En ik wilde zo graag mee... hahahaa...
En zo geschiedde... ik werd meegenomen op een ritje in de rollercoaster en voelde mezelf helemaal uit mekaar gehaald worden.. maar het begon vaak eerst met de kamer waarin ik zat. Zo viel die tijdens een trip open als een doos, alsof de hoeken van de kamer de muren niet meer bijeenhielden, de muren vielen om en plooiden weg onder de vloer en even later was alles verdwenen... in een diep-zwarte omgeving van niets zag ik enkel nog mijn lichaam dat van onder naar boven ook opgeslokt werd door al het zwarte rondom me... ik schreeuwde toen enkel mijn hoofd nog over bleef... maar met het laatste van de schreeuw verdween ook dat samen met mijn 'ego' en werd ik weggekatapulteerd... ver het universum in... hahaha.
Je kan enkel in zulke hogere sferen komen, door alles los te laten... letterlijk alles... dat was de les die ik uit die trip haalde. En die bevestigde ook de theorieën uit het Boeddhisme en Taoïsme. Maar bij de minste mentale gewaarwording van wat ik meemaakte en bij de minste poging om te proberen te vatten wat ik ervaarde, verdween het nirwana... Ik herinner me dat ik tijdens een trip precies op een bootje zat in een riviertje dat uitmondde in een grote oceaan... alsof ik de 'plaats' had bereikt waar alles is wat ooit was, is en zal zijn. Het was overweldigend. Ik hoorde mezelf lachend roepen: "
genoeg genoeg!! genade!! breng mij terug!!" Hahaha.. Wij mensen zijn niet gemaakt om alles te vatten, dat werd toen duidelijk... Maar dat zuivere witte licht... die oceaan waarin ik terecht kwam... wat een genot was me dat.
In andere trips zag ik mezelf door zo een mangel gehaald worden zoals afgebeeld op die prenten... alsof ik door een gehaktmolen geperst werd, in stukken werd gesneden, op een hoopje werd gegooid en er wat anders van mijn onderdelen gemaakt werd. Er stonden wezens over mij heen gebogen, alsof ik op een operatietafel lag en de verdoving plots was uitgewerkt. Daar stonden de artsen dan rondom mij, mompelend over de dingen die ze uit mij haalden en ik kon enkel bedenken: what the fuck is dit? hoe kom ik hier? LOL. Ik herinner mij nog dat ik een keer op de grond lag en het gevoel had dat iets me bij mijn voeten vasthad en mij probeerde weg te slepen... het voelde kwaadaardig, dus ik hield me dapper vast aan de randen van het tapijt... hahaha, tevergeefs natuurlijk.... 't lijkt heel erg op dat skelet wat de kussens in zijn bed vasthoudt op die tweede prent...
Nu, wat die wezentjes betreft: ik heb die nooit zo uitgesproken gezien als op die tekeningen hier... meestal bleven die vaag, donker... alsof ze liever in de schaduw bleven, maar het gevoel dat ik toen had, komt wel overeen met wat ik hier nu zie. De visualisaties tijdens de trip toonden mij ook vaak cartooneske figuurtjes... vandaar wellicht de associatie met het kunstwerk. In ieder geval: die wezentjes zijn kleine sadistische fuckertjes...

...ik heb er wel veel plezier mee gehad. Tijdens sommige trips voelde het aan alsof ze mij begeleidden... zo juichten en lachten ze wanneer ik mezelf uit een gedachtenloop redeneerde en dan steeg ik naar een volgend niveau en begonnen ze mij opnieuw te jennen met hun pestgedrag (gedachtenloops)... tot ik inzag waarom ik telkens terug in die loop kwam. Dat spelletje speelden ze graag
Ik hoorde Terrence McKenna ooit spreken over DMT-elfjes met rinkelende belgeluiden. Wel, ik ben vrij zeker dat ik dat gerinkel ook gehoord heb tijdens een van mijn trips... hemels gerinkel dat steeds hogere tonen bereikte. Maf. Kundalini heb ik ook een keer ervaren... van onder naar boven langs mijn ruggegraat een flinke dosis energie die explodeerde in mijn hoofd en mij een orgasme gaf dat ik nooit eerder meemaakte. Gevolgd door enkele extatische naschokken.
Ik kan blijven vertellen... niet alle trips waren zulke belevenissen..
En ik heb het ook nog niet kunnen afsluiten... ik ben er nog niet klaar mee, helaas vind ik geen tijd meer om te trippen en dus blijft het gevoel dat ik nog niet veel begrepen heb van wat een paddo-trip nu eigenlijk echt is.