Psychedelische kunst

Fyrckant

Bewuste gebruiker
0B1CAD0A-B53F-4A15-97C8-1A902B3B6BFD.jpeg
deze heb ik gisteren tijdens mijn trip gemaakt. Ziet er niet uit natuurlijk maar terwijl ik het aan het maken was, was ik dik ingezoomd en tripte ik er hele werelden in die ik als een meesterartiest met eenvoudige penseelstreepjes op het papier liet vloeien.

de eerste is een formatie ruimteschepen
De tweede een amoebe
De derde een soort robot met 6 tv schermen als ogen op een woestijnplaneet
De vierde een 3D level van een soort middeleeuwse of woestijn stad
De vijfde het beeld vanuit een ruimteschip als je vet hard gaat
De zesde iets met honden
En die verticale waren eerst een paar tieten maar dat is uiteindelijk een soort van wandelende gebraden kip geworden

Gebruiker 0012685732

Badass junkie
Bekijk bijlage 5452
deze heb ik gisteren tijdens mijn trip gemaakt. Ziet er niet uit natuurlijk maar terwijl ik het aan het maken was, was ik dik ingezoomd en tripte ik er hele werelden in die ik als een meesterartiest met eenvoudige penseelstreepjes op het papier liet vloeien.

de eerste is een formatie ruimteschepen
De tweede een amoebe
De derde een soort robot met 6 tv schermen als ogen op een woestijnplaneet
De vierde een 3D level van een soort middeleeuwse of woestijn stad
De vijfde het beeld vanuit een ruimteschip als je vet hard gaat
De zesde iets met honden
En die verticale waren eerst een paar tieten maar dat is uiteindelijk een soort van wandelende gebraden kip geworden

heyy.. leuk!
plaats ze anders volgende keer in deze thread. https://drugsforum.nl/threads/het-deel-je-tekening-topic.66472/
die heeft @Rivalrie er speciaal voor aangemaakt :)

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
Deze hangt thuis, veel ervan is geïnspireerd op het Mandelbrot figuur, wat overigens ook wel fascinerend is. En gister Net of Being van Alex Grey besteld 👌👌

IMG_20220101_162226.jpg

Stratora

Bewuste gebruiker
Er zijn veel mooie en bijzondere afbeeldingen gezien hier en daar wil ik er een aan toevoegen die digitaal gemaakt zijn.
Voor de bezitters van een VR bril (Oculus quest, etc.) een hele dikke aanrader.
Het is met name een filmpje gemaakt door Julius Horsthuis die met fractals iets gemaakt heeft dat je haast gelijk in een trip plaatst. Ik kwam het tegen toen ik wat aan het browsen was met mijn Quest VR bril.
De film duurt iets van 7 minuten en is in 180 graden 3D gemaakt dus je wordt volkomen opgezogen in die fractal wereld en het lijkt wel alsof je in een buitenaardse wereld terecht bent gekomen .
De beelden wareen soms zo intens dat mijn hersenen het nauwelijks konden verwerken en nu heb ik een Quest 1 waarvan de resolutie redelijk beperkt is , wat gaat dat voor een beleving geven met een VR bril met hogere resolutie denk ik dan…

IMG_2546.jpeg

Hier een link naar een trailer van Recombination.

Julius Horsthuis

Laatst bewerkt:

Kleine Bosbeer

Experimenterende gebruiker
Salvia Droid maakt ook hele vette psychedelic art:

Dit forum moet weer meer psychonautisch worden!

Er valt hier heel wat schoons te bekijken, maar de twee prenten die ik hier citeer, katapulteren mij per direct terug naar sommige paddo-trips die ik enkele jaren geleden maakte. :sun:

Alles in die prenten klopt. De hevige kleuren en golvende lijnen, de vervorming van de ruimte rondom me... een continuïteit van beweging... uit het ene groeit het andere... er komt geen einde aan de fantasie van de paddo.

Maar ook het geschetste tafereel: het ene moment rustig in de zetel zitten om dan plots weggesleurd te worden uit de dagelijkse realiteit. Niet goed weten wat er gebeurt, geen houvast meer vinden... lichte paniek die opkomt... om dan snoeihard door de paddo-mangel gehaald te worden. HEERLIJK.
Zelf getuige zijn van hoe uw lichaam en geest uit mekaar worden gehaald... niet enkel visueel, nee... letterlijk voelen hoe ik een psychedelisch biopsie onderga... alles wordt ontleed. Er is geen ontkomen aan. Tal van gekke wezentjes lijken geamuseerd toe te kijken hoe ik probeer wat controle te vinden.... echter, de enige optie is volledige overgave... ik heb het begrepen... en op dat moment hoor ik ze lachen en juichen... de volgende fase komt er aan.......

Zulke trips waren toch wel van de meest bijzondere ervaringen in mijn leven...
Geweldig om -bij het zien van een prentje- daar weer helemaal aan terug te denken...
Dank je :)

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Er valt hier heel wat schoons te bekijken, maar de twee prenten die ik hier citeer, katapulteren mij per direct terug naar sommige paddo-trips die ik enkele jaren geleden maakte. :sun:

Alles in die prenten klopt. De hevige kleuren en golvende lijnen, de vervorming van de ruimte rondom me... een continuïteit van beweging... uit het ene groeit het andere... er komt geen einde aan de fantasie van de paddo.

Maar ook het geschetste tafereel: het ene moment rustig in de zetel zitten om dan plots weggesleurd te worden uit de dagelijkse realiteit. Niet goed weten wat er gebeurt, geen houvast meer vinden... lichte paniek die opkomt... om dan snoeihard door de paddo-mangel gehaald te worden. HEERLIJK.
Zelf getuige zijn van hoe uw lichaam en geest uit mekaar worden gehaald... niet enkel visueel, nee... letterlijk voelen hoe ik een psychedelisch biopsie onderga... alles wordt ontleed. Er is geen ontkomen aan. Tal van gekke wezentjes lijken geamuseerd toe te kijken hoe ik probeer wat controle te vinden.... echter, de enige optie is volledige overgave... ik heb het begrepen... en op dat moment hoor ik ze lachen en juichen... de volgende fase komt er aan.......

Zulke trips waren toch wel van de meest bijzondere ervaringen in mijn leven...
Geweldig om -bij het zien van een prentje- daar weer helemaal aan terug te denken...
Dank je :)
Dat heb je op paddo's ervaren? Deze specifieke artpieces zijn gebasseerd op Salvia ervaringen geloof ik. Maar wat jij omschrijft met die wezentjes doet ook erg aan DMT denken. Maar DMT is dan ook nauw verwant aan paddo's (psilocybine).

Kleine Bosbeer

Experimenterende gebruiker
Dat heb je op paddo's ervaren? Deze specifieke artpieces zijn gebasseerd op Salvia ervaringen geloof ik. Maar wat jij omschrijft met die wezentjes doet ook erg aan DMT denken. Maar DMT is dan ook nauw verwant aan paddo's (psilocybine).
Ik heb enkel trip-ervaringen met paddo's.

En ja, die prenten doen me heel sterk denken aan mijn eerste trips.. dat was met semilanceatas. Stevige dosis. Bij de eerste trip keek ik mijn ogen uit. Ik had nog nooit eerder gehallucineerd en mijn drugservaring beperkte zich tot cannabis en alcohol. Soit, ik zag overal parels en diamanten in allerlei kleuren mijn hele interieur overnemen. Op die eerste prent zie je die paarse zetel, met felgekleurde paarse stippen op de randen ervan. Wel, dat waren de parels in mijn interieur... overal volgden die de lijnen van mijn interieur, langs de balken van het plafond, de poten van de stoel, enz... En terwijl ik probeerde te vatten wat ik zag, hoorde ik een stem in mijn hoofd zeggen: "kom mee met ons, kom mee..." Waarop een andere stem: "laat maar, hij is er nog niet klaar voor..."

En ik wilde zo graag mee... hahahaa...

En zo geschiedde... ik werd meegenomen op een ritje in de rollercoaster en voelde mezelf helemaal uit mekaar gehaald worden.. maar het begon vaak eerst met de kamer waarin ik zat. Zo viel die tijdens een trip open als een doos, alsof de hoeken van de kamer de muren niet meer bijeenhielden, de muren vielen om en plooiden weg onder de vloer en even later was alles verdwenen... in een diep-zwarte omgeving van niets zag ik enkel nog mijn lichaam dat van onder naar boven ook opgeslokt werd door al het zwarte rondom me... ik schreeuwde toen enkel mijn hoofd nog over bleef... maar met het laatste van de schreeuw verdween ook dat samen met mijn 'ego' en werd ik weggekatapulteerd... ver het universum in... hahaha.

Je kan enkel in zulke hogere sferen komen, door alles los te laten... letterlijk alles... dat was de les die ik uit die trip haalde. En die bevestigde ook de theorieën uit het Boeddhisme en Taoïsme. Maar bij de minste mentale gewaarwording van wat ik meemaakte en bij de minste poging om te proberen te vatten wat ik ervaarde, verdween het nirwana... Ik herinner me dat ik tijdens een trip precies op een bootje zat in een riviertje dat uitmondde in een grote oceaan... alsof ik de 'plaats' had bereikt waar alles is wat ooit was, is en zal zijn. Het was overweldigend. Ik hoorde mezelf lachend roepen: "genoeg genoeg!! genade!! breng mij terug!!" Hahaha.. Wij mensen zijn niet gemaakt om alles te vatten, dat werd toen duidelijk... Maar dat zuivere witte licht... die oceaan waarin ik terecht kwam... wat een genot was me dat.

In andere trips zag ik mezelf door zo een mangel gehaald worden zoals afgebeeld op die prenten... alsof ik door een gehaktmolen geperst werd, in stukken werd gesneden, op een hoopje werd gegooid en er wat anders van mijn onderdelen gemaakt werd. Er stonden wezens over mij heen gebogen, alsof ik op een operatietafel lag en de verdoving plots was uitgewerkt. Daar stonden de artsen dan rondom mij, mompelend over de dingen die ze uit mij haalden en ik kon enkel bedenken: what the fuck is dit? hoe kom ik hier? LOL. Ik herinner mij nog dat ik een keer op de grond lag en het gevoel had dat iets me bij mijn voeten vasthad en mij probeerde weg te slepen... het voelde kwaadaardig, dus ik hield me dapper vast aan de randen van het tapijt... hahaha, tevergeefs natuurlijk.... 't lijkt heel erg op dat skelet wat de kussens in zijn bed vasthoudt op die tweede prent...

Nu, wat die wezentjes betreft: ik heb die nooit zo uitgesproken gezien als op die tekeningen hier... meestal bleven die vaag, donker... alsof ze liever in de schaduw bleven, maar het gevoel dat ik toen had, komt wel overeen met wat ik hier nu zie. De visualisaties tijdens de trip toonden mij ook vaak cartooneske figuurtjes... vandaar wellicht de associatie met het kunstwerk. In ieder geval: die wezentjes zijn kleine sadistische fuckertjes... :sunglasses: ...ik heb er wel veel plezier mee gehad. Tijdens sommige trips voelde het aan alsof ze mij begeleidden... zo juichten en lachten ze wanneer ik mezelf uit een gedachtenloop redeneerde en dan steeg ik naar een volgend niveau en begonnen ze mij opnieuw te jennen met hun pestgedrag (gedachtenloops)... tot ik inzag waarom ik telkens terug in die loop kwam. Dat spelletje speelden ze graag :)

Ik hoorde Terrence McKenna ooit spreken over DMT-elfjes met rinkelende belgeluiden. Wel, ik ben vrij zeker dat ik dat gerinkel ook gehoord heb tijdens een van mijn trips... hemels gerinkel dat steeds hogere tonen bereikte. Maf. Kundalini heb ik ook een keer ervaren... van onder naar boven langs mijn ruggegraat een flinke dosis energie die explodeerde in mijn hoofd en mij een orgasme gaf dat ik nooit eerder meemaakte. Gevolgd door enkele extatische naschokken.

Ik kan blijven vertellen... niet alle trips waren zulke belevenissen..
En ik heb het ook nog niet kunnen afsluiten... ik ben er nog niet klaar mee, helaas vind ik geen tijd meer om te trippen en dus blijft het gevoel dat ik nog niet veel begrepen heb van wat een paddo-trip nu eigenlijk echt is.

Laatst bewerkt:

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Geometrisch is het niet perfect, ik schilder gewoon uit losse hand op gevoel, wat er in je hoofd zit uit zich op het ´doek´ iets fout doen kan niet, alles is mooi als het vanuit jezelf komt

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik heb de berichten over deze twee prenten gevolgd.
Als je intense Salvia-trips hebt meegemaakt.. zie je exact wat deze prenten willen bedoelen.
Je moet de prenten bekijken als een verloop... Het start in de zetel/bed, als je dan de route mee volgt geeft dit eigenlijk een toch wel realistisch beeld hoe een Salviatrip ervaren word, zeker als onderdeel hoe het voelt. Dit is sowieso door iemand gemaakt die Salvia door en door kent. Eigenlijk best prachtig om te zijn hoe iemand dit visueel maakt. Verbluffend eigenlijk, die twee prenten kunnen voor mij nooit van toepassing zijn op een andere drugervaring. Het typeert enorm

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik heb de berichten over deze twee prenten gevolgd.
Als je intense Salvia-trips hebt meegemaakt.. zie je exact wat deze prenten willen bedoelen.
Je moet de prenten bekijken als een verloop... Het start in de zetel/bed, als je dan de route mee volgt geeft dit eigenlijk een toch wel realistisch beeld hoe een Salviatrip ervaren word, zeker als onderdeel hoe het voelt. Dit is sowieso door iemand gemaakt die Salvia door en door kent. Eigenlijk best prachtig om te zijn hoe iemand dit visueel maakt. Verbluffend eigenlijk, die twee prenten kunnen voor mij nooit van toepassing zijn op een andere drugervaring. Het typeert enorm
Ik vind deze ook super knap gemaakt. Ook al heb ik zelf geen ervaring met salvia (mijn mislukte poging salvia bladeren te kauwen telt niet), spreken deze afbeelding wel erg tot de verbeelding. Ik had het verloop ook al opgemerkt, maar zie nu dat het nog verder gaat dat ik aanvankelijk had gezien.

Twee dingen die me erg opvallen aan de afbeeldingen, naast dat ze prachtig zijn gemaakt, is het schijnbaar vrij letterlijk openritsen van de normale werkelijkheid, met daarachter dus die andere "wereld". En daarnaast dat de wezentjes die je ziet nogal klootzakjes lijken te zijn die ervan houden mensen in stukjes op te delen. :sweatsmile:

Ik heb geen interesse in het zelf doen, maar het is wel interessant om deze afbeeldingen aandachtig te bekijken en nu van jou te horen dat ze zo overeenkomen met de salvia ervaring.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
En daarnaast dat de wezentjes die je ziet nogal klootzakjes lijken te zijn die ervan houden mensen in stukjes op te delen.
🤣, heb zelf ook die ´klootzakjes´ ervaren. Maar mijn interpretaties ervan is dat het geen klootzakjes zijn. Het zijn wezentjes die geroutineerd ´werken´ ze houden de motor/mechanisme draaiend, de motor die realiteiten creëert en aanstuurt. Wat ik heb ervaren is dat die wezentjes willen dat ik ergens meehelp. Ook hebben ze me ´mss fout woord´ uitgelachen. Ze vonden het grappig hoe ik het leven hier op aarde zo serieus nam, voor hun was dat absurd.

Ooit in de Salviarealiteit vond in op de bodem een bolletje, toen ik dat bolletje opnam zag ik in het bolletje mijn aards leven hier, het was mijn enige herinnering aan dit leven hier, ik wou het bolletje niet weggooien. Het enige ik toen meekreeg van ´hun´ is dat ik niet mocht treuzelen en dat ik hun moest volgen en niet halstarrig vastklampen aan dat bolletje. Dat vonden ze onwijs grappig, mijn obsessie aan mijn laatste herinnering aan mijn aards leven. Die herinnering vervaagde als een droom die vervaagd nadat je een uur wakker bent. Ik ga hier niet verder op uitdiepen anders word het plots een tripreport in een psychedelische kunst topic. Evenwel, door die 2 prenten zijn mijn salvia ervaringen terug levendiger dan ooit

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
🤣, heb zelf ook die ´klootzakjes´ ervaren. Maar mijn interpretaties ervan is dat het geen klootzakjes zijn. Het zijn wezentjes die geroutineerd ´werken´ ze houden de motor/mechanisme draaiend, de motor die realiteiten creëert en aanstuurt. Wat ik heb ervaren is dat die wezentjes willen dat ik ergens meehelp. Ook hebben ze me ´mss fout woord´ uitgelachen. Ze vonden het grappig hoe ik het leven hier op aarde zo serieus nam, voor hun was dat absurd.

Ooit in de Salviarealiteit vond in op de bodem een bolletje, toen ik dat bolletje opnam zag ik in het bolletje mijn aards leven hier, het was mijn enige herinnering aan dit leven hier, ik wou het bolletje niet weggooien. Het enige ik toen meekreeg van ´hun´ is dat ik niet mocht treuzelen en dat ik hun moest volgen en niet halstarrig vastklampen aan dat bolletje. Dat vonden ze onwijs grappig, mijn obsessie aan mijn laatste herinnering aan mijn aards leven. Die herinnering vervaagde als een droom die vervaagd nadat je een uur wakker bent. Ik ga hier niet verder op uitdiepen anders word het plots een tripreport in een psychedelische kunst topic. Evenwel, door die 2 prenten zijn mijn salvia ervaringen terug levendiger dan ooit
Erg interessant en doet me ook heel erg denken aan wat velen vertellen over DMT, met de "machine elves" (althans, zo noemde Terence McKenna ze).

Heb je ook ervaring met DMT en soortgelijke ervaringen daarop?

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Erg interessant en doet me ook heel erg denken aan wat velen vertellen over DMT, met de "machine elves" (althans, zo noemde Terence McKenna ze).

Heb je ook ervaring met DMT en soortgelijke ervaringen daarop?
Als je een mislukte ervaring een ervaring kan noemen , ja dan🤣

Heb het 6 jaar terug zelf gemaakt, 1x geprobeerd. Vond het moeilijk om te verdampen. Vond het een soort van bloemetjes/plastiek smaak hebben. Gekeken naar het proces dat heeft plaatsgevonden om de DMT the extraheren...is bij mij de paranoia er ingeslopen... waardoor het sinds die eerste ervaring in de diepvries is gebleven.
Soms denk ik eraan, maar na al die tijd denk ik ook dat het niet meer goed is... weggooien kan ik dan ook weer niet💁‍♂️

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Als je een mislukte ervaring een ervaring kan noemen , ja dan🤣

Heb het 6 jaar terug zelf gemaakt, 1x geprobeerd. Vond het moeilijk om te verdampen. Vond het een soort van bloemetjes/plastiek smaak hebben. Gekeken naar het proces dat heeft plaatsgevonden om de DMT the extraheren...is bij mij de paranoia er ingeslopen... waardoor het sinds die eerste ervaring in de diepvries is gebleven.
Soms denk ik eraan, maar na al die tijd denk ik ook dat het niet meer goed is... weggooien kan ik dan ook weer niet💁‍♂️
Ah jammer man, DMT is wel super magisch. Niet dat ik er nou zoveel ervaring mee heb. Alleen 3 ervaringen met changa. Die waren wel ongelofelijk, al heb ik daarop nog geen breakthrough ervaring gehad en ook geen entiteiten gezien. (Was wel mogelijk, degene waarvan ik het had heeft breakthroughs gehad op deze changa, maar dan moet je wel goed je best doen)

Maar ik snap je terughoudendheid helemaal. Gek genoeg, ondanks dat elke keer prachtig was, had ik steeds grote angst en terughoudendheid om het weer te doen. Ook al waren het prachtige ervaringen, waren ze tegelijk ook heel overweldigend en rap opkomend. Dit maakt het voor mij zo dat ik er veel meer tegenop zie dan een langzaam werkend tripmiddel zoals LSD of psilocybine.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Maar ik snap je terughoudendheid helemaal. Gek genoeg, ondanks dat elke keer prachtig was, had ik steeds grote angst en terughoudendheid om het weer te doen. Ook al waren het prachtige ervaringen, waren ze tegelijk ook heel overweldigend en rap opkomend. Dit maakt het voor mij zo dat ik er veel meer tegenop zie dan een langzaam werkend tripmiddel zoals LSD of psilocybine.
Mijn terughoudendheid heeft niets te maken met de intensiteit en de snelle come-up van de ervaring. Mijn terughoudendheid heeft alles te maken met hoe het proces verlopen is om de DMT te extraheren, het eindproduct was met glans geslaagd, allemaal witte kristalletjes. Maar als je dan nadenkt wat er aan vooraf is gegaan en welke producten je hebt gebruikt en met welke voorzichtigheid je alles moest benaderen. Mondkapje, handschoentjes, veiligheidsbrilletje... . Ik ben helemaal geen chemicus of iets dergelijks, heb heel amateuristisch een stappenplan gevolgd en juiste materiaal aangekocht.

Het feit dat ik hierin amateuristisch ben geeft me nadien een toch wel onveilig gevoel met de nodige paranoia om het te gebruiken :tearsofjoy:
Heb ik alles goed gedaan? Zijn er misschien reststoffen in de DMT die je niet ziet? Is alles wel behoorlijk uitgefilterd? ....

Bovenaan