De laatste tijd krijg ik dus wel psychedelica-achtige hallucinaties op xtc. Of anders geformuleerd: visuals die atypisch zijn voor xtc.
Voordat ik voor het eerst truffels gebruikte had ik op xtc (bij te hoge doseringen, dat weet ik zelf ook

) zag ik wel eens een dranghekje hier en daar. Sinds de eerste keer truffels, maar het lijkt of het na de tweede en derde keer nog erger is geworden, kreeg ik de paar keer dat ik mdma gebruikte hallucinaties van een heel ander soort, en veel meer 'in your face'. Dat wil zeggen ik zie het ook écht, waar de xtc-dranghekken vaak meer een idee zijn dat er een dranghek zou kunnen staan. Ik kan er niet omheen.
Zoals ik bij truffels sterk patroontjes, fractals, bloemetjes etc zie die vaak ook in beweging zijn, begin ik deze op mdma nu ook te zien. Kleuren worden écht heel veel feller (of veranderen zelfs compleet); ik heb iemand best wel laten schrikken denk ik, omdat ik schrok van zijn extreem blauwe ogen, en ik heb na maanden pas ontdekt dat onder een laagje witte verf iemand ooit met roze stift op de muur in mijn wc thuis heeft geschreven.
Waar ik de visuals op truffels als prachtig entertainment ervaar is het op xtc eigenlijk niet zo gewenst door het onverwachte deel. Terwijl ik dezelfde pillen en poeders heb als voorheen (want zelfde voorraad van een vriend). Het is een beetje verwarrend om ineens alles om je heen te zien krioelen, terwijl je gewoon wil feesten

De mensen in mijn omgeving kunnen het niet zo goed verklaren. Ik ben zeker niet meer gaan gebruiken, zelfs iets minder ivm gewichtsafname, en minder frequent. Zelf denk ik dat het komt doordat de eerste keer dat ik truffels gebruikte zo 'slim' was om direct daarna verder te partyen op xtc, en mijn hersenen nu die link zodanig hebben gelegd, dat xtc gebruik een flashback oproept. Ik kan alleen niemand aanraden dit bewust op te zoeken. Mdma is fine the way it is.