Psychedelisch ?

mvematthaus

Belezen gebruiker
Hey toppers

Ik heb zelf nu 2x XTC gebruikt (Methyleendioxymethamfetamine)

Het schijnt zo te zijn dat XTC psychedelische effecten met zich meebrengt ?

ikzelf ervaarde alleen een kapot sterke energieboost, ik kon alles, (en kleuren waren IETS feller)

Ik snap eigenlijk niet "Wat zijn nou precies die psychedelische effecten bij XTC dan ?"

Zou iemand dit misschien kunnen uitleggen

kokosmakroon900

Bewuste gebruiker
de typische hallucinaties zijn mensen met brillen op, terwijl ze die niet op hebben. Mensen met snorren, die geen snor hebben, en dranghekken die er niet zijn.

mvematthaus

Belezen gebruiker
kokosmakroon900 zei:
de typische hallucinaties zijn mensen met brillen op, terwijl ze die niet op hebben. Mensen met snorren, die geen snor hebben, en dranghekken die er niet zijn.

Jaa klopt, heb daar eerder van gehoord.

Wat ik me ook afvraag, hoe kan het dat veel mensen precies zulke zelfde visuele hallucinaties beleven en niet iedereen wat anders ?

En klopt het dat dit pas bij hoge doseringen gebeurt ?

Bedankt voor je reacties, en zijn dat de enige psychedelische effecten trouwens ? beleving van muziek schijnt namelijk ook intenser te zijn... ?

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
XTC heeft een zeer milde psychedelische werking vind ik persoonlijk. Iedereen die denkt echt te trippen op XTC heeft denk ik nog nooit goed getript op psychedelica.

De mild psychedelische werking van XTC uit zich in een verhoogde zintuiglijke waarneming, echter is die verhoogde zintuiglijke waarneming vele malen lichter dan wanneer je bijvoorbeeld truffels of LSD neemt. Als je XTC neemt zul je kleuren wat feller zien, muziek klinkt intenser, bewegen voelt anders, aanraking voelt intenser en bij hoge doseringen XTC komen bij sommige ook hallucinaties opzetten. Echter is het zo dat die hallucinaties bij XTC meer weg hebben van echte hallucinaties en bij psychedelica zijn de hallucinaties vaak geen echte hallucinaties maar meer vervormingen. Met andere woorden, als je hallucineert bij XTC ga je dingen zien die er niet zijn en als je hallucineert bij psychedelica zie je de dingen die er zijn vervormen. Daarom spreken trouwens veel mensen bij het gebruik van psychedelica ook niet over hallucinaties, maar visuals.

Zoals hierboven benoemd heeft XTC dus lichte psychedelische trekjes die zich uiten in veranderde zintuiglijke waarneming. Wat XTC echter niet heeft en echte psychedelica wel is een sterk mentaal effect wat dingen uit het onderbewuste omhoog haalt. Psychedelica kunnen daardoor ook alle kanten op gaan, van heel duister tot extreem euforisch. Terwijl XTC eigenlijk standaard je mindset richting de euforie stuurt. XTC is dus behoorlijk voorspelbaar en psychedelica juist totaal niet.

Snowblind

Belezen gebruiker
Een keer hadden we MDMA poeder genomen en toen gingen in die dancing de muren en plafonds licht pulseren. Dat was very nice.
De keer daarop nam ik in mijn über-impulsiefheid 3 zware pillen. Alles werd zwart om me heen en er kropen een soort gouden slangen door die duisternis.

Met die overdosering heb ik de boel voor altijd verneukt.
Krijg geen love-feeling of hallucinaties meer. Dus vaarwel MDMA. :sunglasses:

Narayani

Bewuste gebruiker
De laatste tijd krijg ik dus wel psychedelica-achtige hallucinaties op xtc. Of anders geformuleerd: visuals die atypisch zijn voor xtc.

Voordat ik voor het eerst truffels gebruikte had ik op xtc (bij te hoge doseringen, dat weet ik zelf ook :( ) zag ik wel eens een dranghekje hier en daar. Sinds de eerste keer truffels, maar het lijkt of het na de tweede en derde keer nog erger is geworden, kreeg ik de paar keer dat ik mdma gebruikte hallucinaties van een heel ander soort, en veel meer 'in your face'. Dat wil zeggen ik zie het ook écht, waar de xtc-dranghekken vaak meer een idee zijn dat er een dranghek zou kunnen staan. Ik kan er niet omheen.
Zoals ik bij truffels sterk patroontjes, fractals, bloemetjes etc zie die vaak ook in beweging zijn, begin ik deze op mdma nu ook te zien. Kleuren worden écht heel veel feller (of veranderen zelfs compleet); ik heb iemand best wel laten schrikken denk ik, omdat ik schrok van zijn extreem blauwe ogen, en ik heb na maanden pas ontdekt dat onder een laagje witte verf iemand ooit met roze stift op de muur in mijn wc thuis heeft geschreven.

Waar ik de visuals op truffels als prachtig entertainment ervaar is het op xtc eigenlijk niet zo gewenst door het onverwachte deel. Terwijl ik dezelfde pillen en poeders heb als voorheen (want zelfde voorraad van een vriend). Het is een beetje verwarrend om ineens alles om je heen te zien krioelen, terwijl je gewoon wil feesten :wink: De mensen in mijn omgeving kunnen het niet zo goed verklaren. Ik ben zeker niet meer gaan gebruiken, zelfs iets minder ivm gewichtsafname, en minder frequent. Zelf denk ik dat het komt doordat de eerste keer dat ik truffels gebruikte zo 'slim' was om direct daarna verder te partyen op xtc, en mijn hersenen nu die link zodanig hebben gelegd, dat xtc gebruik een flashback oproept. Ik kan alleen niemand aanraden dit bewust op te zoeken. Mdma is fine the way it is.

mvematthaus

Belezen gebruiker
Super ! Bedankt voor jullie info !

Nu weet ik echt hoe het in elkaar zit, ik kon er niet uitkomen, maar nu weet ik precies wat daarmee bedoelt wordt !

TOP !!!

(Wat is het verschil tussen 1 gram MDMA poeder, en 1 gram MDMA kristallen ?)
Zitten tussen deze 2 ook weer andere effecten ? En de prijs ?

(Leest u gerust mijn topic over welke keuze ik moet maken 12 september. XTC of Kristalletjes, ik dacht dat er bij MDMA alleen maar kristallen bestonden als men spreekt over de pure vorm van MDMA ??)

mvematthaus

Belezen gebruiker
Psychedelibee zei:
XTC heeft een zeer milde psychedelische werking vind ik persoonlijk. Iedereen die denkt echt te trippen op XTC heeft denk ik nog nooit goed getript op psychedelica.

De mild psychedelische werking van XTC uit zich in een verhoogde zintuiglijke waarneming, echter is die verhoogde zintuiglijke waarneming vele malen lichter dan wanneer je bijvoorbeeld truffels of LSD neemt. Als je XTC neemt zul je kleuren wat feller zien, muziek klinkt intenser, bewegen voelt anders, aanraking voelt intenser en bij hoge doseringen XTC komen bij sommige ook hallucinaties opzetten. Echter is het zo dat die hallucinaties bij XTC meer weg hebben van echte hallucinaties en bij psychedelica zijn de hallucinaties vaak geen echte hallucinaties maar meer vervormingen. Met andere woorden, als je hallucineert bij XTC ga je dingen zien die er niet zijn en als je hallucineert bij psychedelica zie je de dingen die er zijn vervormen. Daarom spreken trouwens veel mensen bij het gebruik van psychedelica ook niet over hallucinaties, maar visuals.

Zoals hierboven benoemd heeft XTC dus lichte psychedelische trekjes die zich uiten in veranderde zintuiglijke waarneming. Wat XTC echter niet heeft en echte psychedelica wel is een sterk mentaal effect wat dingen uit het onderbewuste omhoog haalt. Psychedelica kunnen daardoor ook alle kanten op gaan, van heel duister tot extreem euforisch. Terwijl XTC eigenlijk standaard je mindset richting de euforie stuurt. XTC is dus behoorlijk voorspelbaar en psychedelica juist totaal niet.

Held ! Super uitgebreid antwoord, bedankt, Psychedelibee :wink:

Narayani

Bewuste gebruiker
mvematthaus zei:

(Leest u gerust mijn topic over welke keuze ik moet maken 12 september. XTC of Kristalletjes, ik dacht dat er bij MDMA alleen maar kristallen bestonden als men spreekt over de pure vorm van MDMA ??)

Dat is zoiets als poedersuiker en kristalsuiker.

mvematthaus

Belezen gebruiker
Narayani zei:
mvematthaus zei:

Dat is zoiets als poedersuiker en kristalsuiker.

Aah oke, op die manier !

Zit er tussen die vormen van MDMA ook nog een prijsverschil over het algemeen ? En ik neem aan dat er verder geen verschillen zitten tussen poeder en kristal, aangezien het dezelfde stofjes zijn !

mikoz

Bewuste gebruiker
MDMA is de werkzame stof in XTC.

XTC = (als je 'schone' pillen hebt) MDMA + bindmiddel + kleurstof (+vulstoffen??)
MDMA poeder = MDMA
MDMA kristal = MDMA

Er zal geen verschil zijn in effect tussen MDMA poeder of kristallen, mits de puurheid van beiden hetzelfde is en je eenzelfde dosis bij zowel poeder als kristallen aanhoudt.
Meestal zijn MDMA kristallen nagenoeg puur. En de maximale puurheid is geloof ik 84,..%.

Over prijzen zeg ik liever niet teveel. Dat is verboden op dit forum, maar aangezien je vraagt of er een prijsverschil is kan ik wel antwoord geven. Ik heb nooit iets gemerkt van prijsverschil tussen poeder en kristal. Ene keer was kristal wat duurder, andere keer was poeder wat duurder. Maar het is niet zo dat ik kan stellen welke over het algemeen duurder is.

mvematthaus

Belezen gebruiker
mikoz zei:
MDMA is de werkzame stof in XTC.

XTC = (als je 'schone' pillen hebt) MDMA + bindmiddel + kleurstof (+vulstoffen??)
MDMA poeder = MDMA
MDMA kristal = MDMA

Er zal geen verschil zijn in effect tussen MDMA poeder of kristallen, mits de puurheid van beiden hetzelfde is en je eenzelfde dosis bij zowel poeder als kristallen aanhoudt.
Meestal zijn MDMA kristallen nagenoeg puur. En de maximale puurheid is geloof ik 84,..%.

Over prijzen zeg ik liever niet teveel. Dat is verboden op dit forum, maar aangezien je vraagt of er een prijsverschil is kan ik wel antwoord geven. Ik heb nooit iets gemerkt van prijsverschil tussen poeder en kristal. Ene keer was kristal wat duurder, andere keer was poeder wat duurder. Maar het is niet zo dat ik kan stellen welke over het algemeen duurder is.

Thanks voor je uitleg !!!

MeejheM

Badass junkie
mdma poeder ken je makkelijker versnijden zonder dat het opvalt, die smaak overheerst alles. mdma kristallen zijn meestal wat bruin en vaak gewoon zuiver. de prijs varieert met de kwaliteit, beschikbaarheid van precursors, je locatie, de hoeveelheid die je inslaat en of je je laat naaien.

maargoed, je kan mooi C11H15NO2 van je to do lijstje schrappen en naast xtc zetten :rolleyes:

mikoz

Bewuste gebruiker
MeejheM zei:
"mdma poeder ken je makkelijker versnijden zonder dat het opvalt, die smaak overheerst alles."

Daarom is het belangrijk je spul te laten testen.

"mdma kristallen zijn meestal wat bruin en vaak gewoon zuiver. de prijs varieert met de kwaliteit, beschikbaarheid van precursors, je locatie, de hoeveelheid die je inslaat en of je je laat naaien.
maargoed, je kan mooi C11H15NO2 van je to do lijstje schrappen en naast xtc zetten :rolleyes:"
Edit: ik vroeg wat over C11H15NO2, maar zie dat het MDMA is :tongueout:.

mvematthaus

Belezen gebruiker
mikoz zei:
MeejheM zei:
"mdma poeder ken je makkelijker versnijden zonder dat het opvalt, die smaak overheerst alles."

Daarom is het belangrijk je spul te laten testen.

"mdma kristallen zijn meestal wat bruin en vaak gewoon zuiver. de prijs varieert met de kwaliteit, beschikbaarheid van precursors, je locatie, de hoeveelheid die je inslaat en of je je laat naaien.
maargoed, je kan mooi C11H15NO2 van je to do lijstje schrappen en naast xtc zetten :rolleyes:"
Edit: ik vroeg wat over C11H15NO2, maar zie dat het MDMA is :tongueout:.

Hahaha ja nee klopt, want MDMA is eigenlijk ook XTC dus wat dat betreft kan ik die er wel afhalen ja ;P

MeejheM

Badass junkie
je kan het ook 3,4-Methylenedioxymethylamphetamine noemen, of N,​α-​dimethyl-​1,​3-​benzodioxole-​5-​ethanamine,​ monohydrochloride. die twee heb ik allebei opgezocht hoor.

die C11H15NO2 had ik nog in mijn geheugen omdat ik boven zo'n poster heb hangen met de molecuul uitgetekend en dat eronder. maar dat is een opsomming atomen en geen formele naam.

daarom hou ik het graag op MDMA, daarmee bedoel ik dat strandzand spul. poeder en tabletten zou ik eerder omschrijven als xtc, wat suggereerd dat je er van in extase kan geraken, maar niks zegt over de inhoud en werkzame stoffen.

ooscaar

Wijs gebruiker
Gezien je verleden met drugs, zou ik erg op jezelf blijven letten wat betreft xtc. Ga niet op zoek naar de psychedelische kant van xtc, want als je zoveel neemt dat je gaat trippen van xtc, is dat erg schadelijk. Daarom is het aan te raden om niet meer dan 1.5 mg/kg lichaamsgewicht te nemen en drie maanden pauze te houden. Het is echt af te raden om een psychedelische xtc-ervaring op te zoeken.

mikoz

Bewuste gebruiker
MeejheM zei:
je kan het ook 3,4-Methylenedioxymethylamphetamine noemen, of N,​α-​dimethyl-​1,​3-​benzodioxole-​5-​ethanamine,​ monohydrochloride. die twee heb ik allebei opgezocht hoor.

die C11H15NO2 had ik nog in mijn geheugen omdat ik boven zo'n poster heb hangen met de molecuul uitgetekend en dat eronder. maar dat is een opsomming atomen en geen formele naam.

Ja, C11H15NO2 betekent dat al die atomen in het molecuul zitten. 11 koolstof-, 15 waterstof-, 1 stikstof- en 2 zuurstof atomen. Met C11H15NO2 kan je allerlei stoffen bedoelen, bijvoorbeeld 5-methyl-mda of MDPH.

Ik heb dit vooral opgezocht, ik ben geen scheikundig wonder, dus misschien dat er een foutje in mijn post zit. Al geloof ik zelf dat het wel klopt. Hier zelfs een lijst met 6667 stoffen die dezelfde molecuul formule hebben als MDMA:

MeejheM

Badass junkie
Carbon, Hydrogen, Nitrogen en Oxigen ken je toch nog wel van het periodiek systeem in je natuurkundelokaal?

wat je er nog meer van kan maken zou ik ook op moeten zoeken. wat wel grappig is is dat je drie ervan constant inademt, en als je rookt alle 4 :)

Spirit Wolf

Experimenterende gebruiker
Hallucinaties op MDMA.

De werkzame stof waardoor je gaat hallucineren heet MDA. Dit is een stofje dat wordt gemaakt vanaf een bepaalde hoeveelheid MDMA. Wat ik hiermee wil zeggen is dat een kleine hoeveelheid MDMA wordt omgezet in MDA.

Ik weet de getallen hier niet voor maar ik kan je nog wel een kleine uitleg hier verder over geven, deze getallen kloppen niet!

Stel dat je lichaam van 200 mg mdma, alle mdma boven dit getal 5% daarvan omzet in MDA. Dat betekent dus dat je met 300 mg mdma 5 mg MDA heb gekregen waardoor je hallucinaties kan ervaren. Er spelen wel factoren mee, de ene zet het pas om bij 250 mg en de ander al bij 150 mg. Ook is de hoeveelheid die wordt omgezet bij iedereen anders. Het kan zo zijn dat jij 5% omzet en ik 2%. Ook speelt de gevoeligheid voor MDA een grote rol.

Dit is een "idee" wat er precies gebeurd. De getallen kloppen natuurlijk niet want 200 mg (laat staan 300 mg) is in mijn opzicht een onverwantwoordelijke dosis. Veilig drugs gebruiken is het belangrijkst. Ook de percentage dat wordt omgezet kloppen niet.

Hoop dat je wat aan deze info heb.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Spirit Wolf zei:
Hallucinaties op MDMA.

De werkzame stof waardoor je gaat hallucineren heet MDA. Dit is een stofje dat wordt gemaakt vanaf een bepaalde hoeveelheid MDMA. Wat ik hiermee wil zeggen is dat een kleine hoeveelheid MDMA wordt omgezet in MDA.

Ik weet de getallen hier niet voor maar ik kan je nog wel een kleine uitleg hier verder over geven, deze getallen kloppen niet!

Stel dat je lichaam van 200 mg mdma, alle mdma boven dit getal 5% daarvan omzet in MDA. Dat betekent dus dat je met 300 mg mdma 5 mg MDA heb gekregen waardoor je hallucinaties kan ervaren. Er spelen wel factoren mee, de ene zet het pas om bij 250 mg en de ander al bij 150 mg. Ook is de hoeveelheid die wordt omgezet bij iedereen anders. Het kan zo zijn dat jij 5% omzet en ik 2%. Ook speelt de gevoeligheid voor MDA een grote rol.

Dit is een "idee" wat er precies gebeurd. De getallen kloppen natuurlijk niet want 200 mg (laat staan 300 mg) is in mijn opzicht een onverwantwoordelijke dosis. Veilig drugs gebruiken is het belangrijkst. Ook de percentage dat wordt omgezet kloppen niet.

Hoop dat je wat aan deze info heb.
Buiten dat de percentages niet kloppen, klopt je hele verhaal niet eigenlijk. Het is niet zo dat er pas boven een bepaalde hoeveelheid MDMA wordt omgezet in MDA. Van elke milligram MDMA die je binnenkrijgt zal er een x percentage worden omgezet in MDA, gemiddeld is dit dacht ik 7% maar dat kan uiteraard nog wel per persoon verschillen.

Verder is het ook maar zeer de vraag of alleen de omzetting naar MDA verantwoordelijk is voor de hallucinaties. Vermoedelijk speelt de omzetting naar MDA wel een rol in de hallucinaties, maar die rol is waarschijnlijk minimaal. Veel waarschijnlijker is dat MDMA zelf in hogere doseringen verantwoordelijk is voor de hallucinaties. De reden is als volgt, een actieve dosis MDA is ongeveer vergelijkbaar aan die van MDMA. Om dus bijvoorbeeld 100mg MDA in je systeem te krijgen doormiddel van omzetting vanuit MDMA moet je gemiddeld genomen wel 1428mg MDMA in nemen. Zelfs bij redelijk hoge doseringen MDMA is de hoeveelheid MDA dus te verwaarlozen. Bovendien weet ik inmiddels uit persoonlijke ervaring met MDA dat je ook daarvan wel wat hogere doseringen nodig hebt om te gaan hallucineren, 110mg MDA gaf bij mij nul hallucinaties.

mikoz

Bewuste gebruiker
Ikzelf denk dat MDMA opzich zelf ook een psychedelische werking kan veroorzaken. Ik denk dat het aan de hersenen bij de persoon in kwestie ligt in hoeverre de psychedelische werking zich uit. Aangezien ieder persoon een uniek neurotransmitter plaatje heeft, bijvoorbeeld de hoeveelheid aanwezige neurotransmitters, in hoeverre de seintjes worden doorgegeven, en waarschijnlijk nog veel meer.
Ook zijn er wel meer stoffen naast MDA waar MDMA in wordt omgezet een x aantal uren na inname die wellicht ook een psychedelische werking hebben. Misschien dat de combinatie van deze stoffen een kleine werking teweeg kunnen brengen.

Een percentage van zelfs 10% omzetting naar MDA zou nog te weinig zijn om er veel van te merken, al zou je bijvoorbeeld 300mg MDMA ingenomen hebben. Dit zou dan 30mg MDA zijn. Zou dit er nou voor zorgen dat je ineens in een jungle loopt of om, stel, 3 uur 's nachts een groep mensen aan het werk ziet aan de weg, aanhanger, drilboren, Graafmachine, alles erbij? Ik geloof van niet.

In het kort, heb ik dus idee dat het ligt aan hoe de hersenen van de persoon in elkaar zit en misschien dat de omzetting naar die andere psychedelische stoffen een kleine werking teweeg kan brengen.

Spirit Wolf

Experimenterende gebruiker
Psychedelibee, bedankt voor de verheldering dan!

Toch even verder gaan lezen omdat ik mijn interesse in MDMA wil verbreden. Zoals hierboven gezegd is de hoeveelheid MDA die vrijkomt te weinig om te hallucineren.

Maar stel je voor, het iets bekendere stofje Cocaethyleen? Het stofje wat vrijkomt wanneer Cocaïne en Alcohol in combinatie wordt gebruikt. Zou het misschien ook zo zijn met de combinatie MDMA en MDA?

Hier werd ook op een engelse forum gediscusseerd.

https://drugs-forum.com/forum/showthread.php?t=62405

Wat vinden jullie hiervan?

MeejheM

Badass junkie
de malondialdehyde word afgebroken door je lever, waar het zn laatste schade aanricht. de rest aan mdma word dan door de nieren uitgescheden.

ik denk niet dat die mda de psychedelische effecten veroorzaakt.

Bovenaan