Psy-fi gecanceld

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Hoeft niet. Jij bent een individu, en niet verantwoordelijk voor de acties van een ander, zelfs al was dat "iedere andere Fries ter wereld". Maar het is hier één specifieke, al is de bijval die hij krijgt wel enorm verwonderlijk. Ik ken het specifieke van die zaak niet, maar ik denk dat als Psy-Fi echt geliefd was door de stad en enzo, dat zij het festival wel konden gered hebben van die pestkop. Maar dat soort mensen zijn zelfs niet typisch Fries denk ik, maak je geen zorgen, ik heb ook hier via via weet van zo iemand, hij procedeert tegen alles wat maar kan, draagt zelfs zelf de rechtzaken voor, zonder advocaat, het is precies een soort hobby om te procederen. Een vriendin van mij is maandenlang in ziekteverlof moeten gaan door hem door alle opgeleverde stress, zo'n types kunnen extreem veel schade aanrichten, rechtstreeks én onrechtstreeks want zij had een soort maatschappelijk werker functie waar veel mensen met mentale problemen afhankelijk van waren.
Nee heb je gelijk in. Het is ook niet dat ik eronder gebukt ga of zo en zo erg identificeer ik me ook niet meer met Friesland/Fries zijn, maar het is wel gewoon jammer. Ik en anderen hier facepalmen al geregeld bij hoe hier dingen gedaan worden en dit specifieke geval is wel één van de grootste facepalms.

En ik denk hetzelfde: waarschijnlijk is psy-fi echt wel geliefd door de stad (ben zelf geen Leeuwarder). Maar zo gaat het vaak met dingen: een enkeling of enkelingen verpesten het voor de rest. De bijval die hij krijgt is inderdaad verwonderlijk ja...

Cerberus

Wijs gebruiker
Hier een foto van vorige editie, is bij de ingang van het terrein genomen. Een spendoek met tekst "Welkom Psy-Fi, namens (bijna) de hele buurt". Is een spandoek die het festival cadeau gekregen heeft van de buren van het festival. Om te tonen dat zij wél het festival een goed hart toedragen, en tegelijk een sneer te geven aan die ene pestkop, die blijkbaar ook niet populair is bij zijn buren :wink:

Bijlagen

• psyfispandoek.png
    psyfispandoek.png
    575,4 KB · Weergaven: 33

Dirkdirk

DF-koning
Hier een foto van vorige editie, is bij de ingang van het terrein genomen. Een spendoek met tekst "Welkom Psy-Fi, namens (bijna) de hele buurt". Is een spandoek die het festival cadeau gekregen heeft van de buren van het festival. Om te tonen dat zij wél het festival een goed hart toedragen, en tegelijk een sneer te geven aan die ene pestkop, die blijkbaar ook niet populair is bij zijn buren :wink:
Goud :sweatsmile: Humor verbindt

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Wauw... Het bewijs dat het echt weer enkelingen waren die het verpesten voor de rest.

Sowieso, welk mens is zo bekrompen dat een paar dagen muziek teveel voor je zijn. Gun een ander een feestje. Ik hou ook niet van de vele Nederlandstalige meezingers tijdens Sneekweek, maar het is maar een weekje en aan de ene kant ook gezellig dat er leven in de stad is.

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Godver de godver!!! Hier kan ik me dus zo over opwinden he... We hebben door die klote pandemie drie jaar moeten wachten om weer met een hele mooie internationale groep mensen een duurzaam en liefdevol feestje te houden. En dan komen ze hier mee aanzetten. Ik vind het echt onbegrijpelijk en kan het maar moeilijk verteren.
Ik had inderdaad in coronatijd een donatie van 150 euro gedaan omdat ik Psy-Fi nog graag zag terugkeren.
Ik had ook mijn vorige kaartje gedoneerd en opnieuw betaald na corona omdat ik het festival een warm hart toedraag en graag wil dat het voort kan bestaan.

En dan is er gewoon 1 zuurpruim zonder leven die alle juridische loopholes bestudeerd om ergens iets te vinden waarmee hij het festival kan tegenhouden. Niet uit idealisme maar omdat hij zijn eigenbelang dient:
En vanwege privébelangen want de voorman van De Groene Ster Duurzaam is omwonende van het festivalterrein en nu kan hij lekker 3 weken langer zwemmen op steenworpafstand van zijn dikke koophuis.
En dat er zo'n zuurpruim rondloopt vind ik nog niet het ergste. En zelfs niet dat ze bij de gemeente een procedure foutje hebben gemaakt in het woud van wet- en regelgeving dat we in Nederland hebben. Wat ik echt het ergste vind is de wijze waarop onze rechtspraak plaatsvind. Omdat er 1 zielig figuur is die op een vormfoutje wijst zet de rechter een streep door het hele festival. Hoe zit het dan met:
* de belangen van de duizenden festivalbezoekers die vrij hebben gevraagd en vaak zelfs vluchten en hotels hebben geregeld;
*de belangen van de artiesten en festivalorganisatie die mogelijk failliet gaat;
* de belangen van de ondernemers in Leeuwarden die nu omzet mislopen;
* de belangen van Gemeente Leeuwarden die ondanks de procedurefoutjes overduidelijk voorstander zijn van het festival.

Mogen al die belangen door de rechter opzij worden gezet omdat 1 zeiksnor een procedurefoutje aan het licht brengt? Ik kan daar met mijn goed verstand niet bij. Dan is er toch echt serieus iets mis met onze rechtspraak en wetgeving. Hopelijk worden er nog wat mooie feestjes georganiseerd in/rond Leeuwarden. LIjkt me leuk toch een deel van de mensen daar te ontmoeten en samen een party te bouwen...

Levensgenieter🌈

Badass junkie
Bovendien is De Groene Ster van oudsher niet eens een natuurgebied, maar een recreatiegebied, zoals er meerdere zijn gebouwd in de jaren 60. Door achterstallig onderhoud hebben zich een paar zeldzame soorten gevestigd.
Het is inderdaad idioot dat de rechter de vergunning op deze manier intrekt! Nederland, het land van de regeltjes!

Ik vind het ontzettend jammer dat het niet doorgaat.. Ik had me er zo op verheugd!

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Heb er bijna buikpijn van.
Ik ook! Ik heb niet vaak de tijd en vrijheid om een festival te bezoeken. Voor Psy-Fi heb ik vroegtijdig verlof aangevraagd op mijn werk en al maanden geleden afspraken gemaakt dat mijn vrouw die dagen alles thuis zonder mij aankan. Ik had me er zo hard op verheugd dat het eindelijk door kon gaan na al die Corona ellende. Ik ben er echt niet goed van 😢

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Ja, zo gebeurt het nu al, je ziet amper tor geen afval. Ik zie op Psy-Fi niet overal vertrappeld gras als op andere festivals (al zou ik dat niet echt schade noemen, dat groeit direct terug), en omheiningen rond struiken en bomen zijn er eerlijk gezegd amper omdat er niemand op Psy-Fi de maniak gaat uithangen door dom te doen en op die struiken te springen ofzo.
Afval is ook zeker niet het probleem. Al vraag ik me af of die zuurpruim daarvan op de hoogte is. Ik durf zelfs stellig te beweren dat, wat betreft het campingterrein dan, de boel netter werd achtergelaten, dan het werd aangetroffen.

Wat ik me wel kan voorstellen dat een probleem is, is simpelweg de massale verstoring tijdens een broedseizoen. Inneens heel veel mensen en hard geluid. Het mogen dan misschien bomen knuffelaars zijn, maar dat ziet zo'n dier niet direct als er zoveel bombarie bij komt kijken.

Maar goed, dit is inderdaad niet de reden dat er een streep door het festival gaat.

Hoe zit het dan met:
* de belangen van de duizenden festivalbezoekers die vrij hebben gevraagd en vaak zelfs vluchten en hotels hebben geregeld;
*de belangen van de artiesten en festivalorganisatie die mogelijk failliet gaat;
* de belangen van Gemeente Leeuwarden die ondanks de procedurefoutjes overduidelijk voorstander zijn van het festival.
Bizar eigenlijk ja, dat dit kan. Zoveel belangen en toch moeten wijken voor één persoon.

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Hopelijk worden er nog wat mooie feestjes georganiseerd in/rond Leeuwarden. LIjkt me leuk toch een deel van de mensen daar te ontmoeten en samen een party te bouwen...
Ik heb al veel berichten gezien van mensen die wél gewoon naar de camping gaan en daar gezellig samenkomen.

Ook al een idee van een gedecentraliseerd alter-psyfi feest. Maar of dat nou van de grond gaat komen 😅

Toch zou ik er niet raar van staan te kijken dat er ergens wel een illegale rave opgezet wordt.

• Like
Waarderingen: ljuv

Natriumon

Newbie
Echt zo fucking kut dat het niet doorgaat. Was vanmiddag echt pissig, nu vooral verdrietig. Oprecht het festival waar ik elk jaar het meest naar uitkijk. Ben net terug van Sziget, mooi feestje, maar kan het qua sfeer niet tippen aan Psy-Fi voor mij.

Ik zag inderdaad wat berichten over onofficiële feesten op het terrein of ergens in de omgeving. Zo'n illegale rave lijkt me niet echt wat. Niet heel ontspannend trippen als het feestje elk moment stopgezet kan worden door de politie. Denk dat ik liever Space Safari (BE) of Indian Spirit (DE) meepak.

Iemand tips voor goeie psychedelische festivals in de nazomer?

Cerberus

Wijs gebruiker
Het is helaas 100% zeker dat een illegale rave op het zelfde terrein gaat stopgezet worden, garantie dat onze vriend de goeie gebuur de flikken gaat bellen. Dat gezegd zijnde, als ik in de buurt woonde had ik wel gaan kijken :wink:

• Like
Waarderingen: ljuv
Ja ontzettend balen!!!!
Ik heb inmiddels een kaartje gekocht voor space safari. Ben heel benieuwd. Niet hetzelfde als psyfi maar toch iets. Iemand ervaringen met space safari? Sfeer? Goed om te trippen ook.? (Lsd)

Dirkdirk

DF-koning
Godver de godver!!! Hier kan ik me dus zo over opwinden he... We hebben door die klote pandemie drie jaar moeten wachten om weer met een hele mooie internationale groep mensen een duurzaam en liefdevol feestje te houden. En dan komen ze hier mee aanzetten. Ik vind het echt onbegrijpelijk en kan het maar moeilijk verteren.

Ik had ook mijn vorige kaartje gedoneerd en opnieuw betaald na corona omdat ik het festival een warm hart toedraag en graag wil dat het voort kan bestaan.

En dan is er gewoon 1 zuurpruim zonder leven die alle juridische loopholes bestudeerd om ergens iets te vinden waarmee hij het festival kan tegenhouden. Niet uit idealisme maar omdat hij zijn eigenbelang dient:

En dat er zo'n zuurpruim rondloopt vind ik nog niet het ergste. En zelfs niet dat ze bij de gemeente een procedure foutje hebben gemaakt in het woud van wet- en regelgeving dat we in Nederland hebben. Wat ik echt het ergste vind is de wijze waarop onze rechtspraak plaatsvind. Omdat er 1 zielig figuur is die op een vormfoutje wijst zet de rechter een streep door het hele festival. Hoe zit het dan met:

Mogen al die belangen door de rechter opzij worden gezet omdat 1 zeiksnor een procedurefoutje aan het licht brengt? Ik kan daar met mijn goed verstand niet bij. Dan is er toch echt serieus iets mis met onze rechtspraak en wetgeving. Hopelijk worden er nog wat mooie feestjes georganiseerd in/rond Leeuwarden. LIjkt me leuk toch een deel van de mensen daar te ontmoeten en samen een party te bouwen...
Er is waarschijnlijk ook nog iemand met hem getrouwd, dag is allemaal nog veel zieliger.

Casrus

DF-koning
Nederland is gewoon idioot veel te dichtbevolkt.

Du moment dat je zelf behoorlijke woonruimte hebt, word je zelf noodgedwongen een totale NIMBY.

Cerberus

Wijs gebruiker
Wel, ik ga morgen naar dit feestje ter vervanging:

https://www.psylan.frl/neushoorn

On Sunday the 18th of September, Neushoorn is hosting the final event of the week in Leeuwarden. While the campsite Kleine Wielen does not provide a program anymore, we can gather all together in Neushoorn!

Together with the leading Leeuwarder psytrance organization 3rd BIT and the techno heads of Nøthing, we will try to bring a little bit of your annual dose of happiness to Neushoorn this Sunday. Both parties were part of the festival as local organizations that programmed on various stages.
This indoor event will consist of three different fully decorated stages, the main hall will be transformed into a Psytrance Area, our second stage called Arena into a Techno Area and the entire foyer will become one large Chill-Out Area.

This 12 hours-long event starts at 13:00 and ends at 01:00

The entrance is free!

Ruiterskwartier 41, 8911 BP, Leeuwarden

𝑳𝑰𝑵𝑬-𝑼𝑷 + 𝑻𝑰𝑴𝑬𝑻𝑨𝑩𝑳𝑬:​

𝐆𝐫𝐨𝐭𝐞 𝐙𝐚𝐚𝐥 - 𝐏𝐬𝐲𝐭𝐫𝐚𝐧𝐜𝐞 𝐀𝐫𝐞𝐚
13:00-14:30 ManDraQ
14:30-16:00 Wichuri
16:00-17:30 Psykela
17:30-19:00 Sannergy
19:00-20:30 Nilezz
20:30-22:00 V-NIX
22:00-23:30 Enkele Reis
23:30-01:00 Paul B

𝐀𝐫𝐞𝐧𝐚 - 𝐓𝐞𝐜𝐡𝐧𝐨 𝐀𝐫𝐞𝐚
13:00-15:00 Shane Belles
15:00-17:00 Libere
17:00-19:00 Sir Dancealot B2B DJames Two Tone
19:00-21:00 Thalia
21:00-23:00 Wytze Young
23:00-01:00 Nachtstroom
Visuals by Ava Loki

𝐅𝐨𝐲𝐞𝐫 - 𝐂𝐡𝐢𝐥𝐥-𝐎𝐮𝐭 𝐀𝐫𝐞𝐚
13:00-15:00 Paul B
15:00-17:00 Nilezz
17:00-19:00 Sati
19:00-21:00 Wichuri
21:00-23:00 Anand
23:00-01:00 Trolliwood

Nog mensen die gaan?

Het is verre van bij de deur voor me, maar goed zo kan ik toch even mijn psytrance honger (mild) stillen.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik had eigenlijk verwacht dat het definitief niet meer zou mogen in de Groene Ster, dus dan is dit nog soort van goed nieuws...

Is dan nog wel de vraag welke festivals er straks nog naar Leeuwarden willen komen, want echt welkom voel je je na dit alles niet meer, kan ik me voorstellen. Elke keer dat ik eraan denk, denk ik: zo typisch: heb je eens echt iets dat je stad bekijks geeft, verpest je het...

Cerberus

Wijs gebruiker
Ik had eigenlijk verwacht dat het definitief niet meer zou mogen in de Groene Ster, dus dan is dit nog soort van goed nieuws...

Is dan nog wel de vraag welke festivals er straks nog naar Leeuwarden willen komen, want echt welkom voel je je na dit alles niet meer, kan ik me voorstellen. Elke keer dat ik eraan denk, denk ik: zo typisch: heb je eens echt iets dat je stad bekijks geeft, verpest je het...

Ik snap niet dat het überhaupt zo lang moet duren. Ik weet wel dat politiek nooit snel gaat tenzij voor extreme "hot issue" dingen, maar het blijft verbazend. En dan die zin dat die ene zuirpruim weer kan bezwaar tekenen en dat je dan weer een jaar verder bent 🤣

Neo-Shulginist

Badass junkie
Waarschijnlijk ook alleen maar omdat hij in een dure villa woont met z’n dikke anus, vast niet omdat hij zo’n joviale, liefdevolle charmante dude is. 😅

Ik krijg hier een heel slap slurfje van.

Het leven is oneerlijk.

Een vriend van me had via Google Maps het bedrijf 'Zeiksnor B.V.' op zijn adres gezet. Het bedrijf had ook al een aantal slechte reviews van 1*.

Heeft toch een goede maand online gestaan 😂

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Voor iedereen die in die die periode toch een soort psy gathering wilt. Ik ben benieuwd hoe ze dit een beetje in gaan vullen. Maar het zal vast groter zijn dan afgelopen jaar omdat ze er nu wat ruchtbaarheid aan kunnen geven.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik ben helemaal geen festivalganger, maar iets als Psy-fi lijkt me wel interessant om eens mee te maken. Sucky dat Psy-fi 2023 niet doorgaat, zal me eens verdiepen in dat Psylân.

Lijkt me wel wat om met jullie af te spreken bij de volgende echte Psy-fi. En dan aan de LSD en 6-APB door het sprookjesbos of whatever ze daar hebben gemaakt. :grimacing:

LucidLucy

Verslaafde in herstel
door het sprookjesbos

Het keta bos! Je zat al erg warm 😂

Ergens vind ik het nog steeds wel jammer dat ik van Boom af moet zien dit jaar. Maar ik heb ook niet te klagen, want ik ga niet vanwege de verhuizing naar mijn eerste koophuis.

Luxeproblemen 😂

Overigens vandaag wèl kaartjes gekocht voor Psychedelic Rave in November. Ik twijfel nog over die in september 🤔

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Mag je daar zonder keta niet in?

Geen truffel trippers toegestaan? Geen lysergic junkies allowed? :(

Ergens vind ik het nog steeds wel jammer dat ik van Boom af moet zien dit jaar. Maar ik heb ook niet te klagen, want ik ga niet vanwege de verhuizing naar mijn eerste koophuis.

Luxeproblemen 😂
Aparte prioriteiten hoor... :wink:

Nee gefeliciteerd!

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Mag je daar zonder keta niet in?
Ongetwijfeld wel hoor, maar het is maar de vraag of je weer nuchter naar buiten loopt 😂

Geen truffel trippers toegestaan? Geen lysergic junkies allowed? :(
Alles mag en alles kan! Maar het zou zomaar kunnen dat je zo af en toe ineens 'ketaaaa?' voorbij hoort komen 😂

Aparte prioriteiten hoor... :wink:
Ja eigenlijk moet ik gewoon gaan hè, verhuizen kan daarna ook nog wel 😏

Nee gefeliciteerd!
Danku danku 🙏

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Gelukkig hebben we hier ons 'eigen ' psyfi' (illegaal) kunnen vinden. Illegale forest psy party was vorig jaar öok een een groot succes 🥰
Deep in the woods ...

Laatst bewerkt:

StraffeNeel

Badass junkie

Luxeproblemen 😂

Overigens vandaag wèl kaartjes gekocht voor Psychedelic Rave in November. Ik twijfel nog over die in september 🤔
Gefeliciteerd!

MDMAutist

Bewuste gebruiker
Door 1 Volkert de boel om zeep geholpen. Bedankt!
Ik zie toevallig de formule voor Agent Orange voorbijkomen 😈

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Oeh yeah! Goed nieuws party peepz en happy hippies!

Het is Meneer van G. - alias 'Zeiksnor B.V.' deze keer niet gelukt om de boel te cancellen.

Voor degenen die naar Psylân gaan, heel erg veel plezier gewenst! Ik ben die periode op vakantie, anders was ik zeker wel gegaan.

Bovenaan