Nee heb je gelijk in. Het is ook niet dat ik eronder gebukt ga of zo en zo erg identificeer ik me ook niet meer met Friesland/Fries zijn, maar het is wel gewoon jammer. Ik en anderen hier facepalmen al geregeld bij hoe hier dingen gedaan worden en dit specifieke geval is wel één van de grootste facepalms.Hoeft niet. Jij bent een individu, en niet verantwoordelijk voor de acties van een ander, zelfs al was dat "iedere andere Fries ter wereld". Maar het is hier één specifieke, al is de bijval die hij krijgt wel enorm verwonderlijk. Ik ken het specifieke van die zaak niet, maar ik denk dat als Psy-Fi echt geliefd was door de stad en enzo, dat zij het festival wel konden gered hebben van die pestkop. Maar dat soort mensen zijn zelfs niet typisch Fries denk ik, maak je geen zorgen, ik heb ook hier via via weet van zo iemand, hij procedeert tegen alles wat maar kan, draagt zelfs zelf de rechtzaken voor, zonder advocaat, het is precies een soort hobby om te procederen. Een vriendin van mij is maandenlang in ziekteverlof moeten gaan door hem door alle opgeleverde stress, zo'n types kunnen extreem veel schade aanrichten, rechtstreeks én onrechtstreeks want zij had een soort maatschappelijk werker functie waar veel mensen met mentale problemen afhankelijk van waren.
En ik denk hetzelfde: waarschijnlijk is psy-fi echt wel geliefd door de stad (ben zelf geen Leeuwarder). Maar zo gaat het vaak met dingen: een enkeling of enkelingen verpesten het voor de rest. De bijval die hij krijgt is inderdaad verwonderlijk ja...