Psy-fi gecanceld

Dirkdirk

DF-koning
Hoe ze in godsnaam die kaartjes gaan terugbetalen is me een raadsel, ik denk dat daar nog wel een jaar over heen gaat.

MK-ULTRA

Bewuste gebruiker
Janken... Kijk er al zo lang naar uit weer daar te zijn... hopen op een wonder, dat er een andere plek is. Erg kort dag allemaal...

Nasch

Belezen gebruiker
Kan het nog steeds niet bevatten. Het voelt echt raar dat er zo'n bom is gedropt, maar ik nog vol in mijn feeststemming zit. Ik hoop dat er toch wat leuks te organiseren is onder de community

djiego

Badass junkie
Heel jammer. Enige festival waar ik heen zou gaan dit jaar en ook alles voor aan de kant had gezet en zelfs discussies voor gevoerd heb 'dat is dan jammer, maar ik ben er dan dus niet..' Misschien meteen leuk wat likeminded DF'ers kunnen ontmoeten... helaas peanutbutter.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Echt heeel erg sad dit. :cry: Drie jaar op gewacht.

Kreeg trouwens wel even een halve TIA van de lengte en opbouw van de volgende zin, lol:

‘De omgevingsvergunning is vernietigd omdat de voorgeschreven zienswijzeprocedure niet goed is toegepast omdat het college van burgemeester en wethouders het ontwerpbesluit niet opnieuw ter inzage hebben gelegd nadat het ingrijpend was gewijzigd en ook een groot aantal belangrijke stukken die aan die wijzing ten grondslag lagen, niet ter inzage heeft gelegd.’

Nu verder huilen. :sob:

Casrus

DF-koning
Hoef het nu niet jammer te vinden dat ik niet tickets had gekocht.
Echt heeel erg sad dit. :cry: Drie jaar op gewacht.

Kreeg trouwens wel even een halve TIA van de lengte en opbouw van de volgende zin, lol:

‘De omgevingsvergunning is vernietigd omdat de voorgeschreven zienswijzeprocedure niet goed is toegepast omdat het college van burgemeester en wethouders het ontwerpbesluit niet opnieuw ter inzage hebben gelegd nadat het ingrijpend was gewijzigd en ook een groot aantal belangrijke stukken die aan die wijzing ten grondslag lagen, niet ter inzage heeft gelegd.’

Nu verder huilen. :sob:
Kan Psi-Fy niet de betreffende authoriteiten aanklagen?

Laatst bewerkt:

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Geranium-oma die om de hoek woont neukt een paar duizend man de moeder
Het stomme is dat ik veel muurbloempjes daar heb gezien die het festival prachtig vinden. Het schijnt echt letterlijk één specifieke bewoner te zijn die al jaren moeilijk doet.

En dan kan het feest niet doorgaan door een soort vormfout in de aanvraag van vergunningen als ik het goed begrijp?

Echt heel jammer dit...

Cerberus

Wijs gebruiker
Kan Psi-Fy niet de betreffende authoriteiten aanklagen?
Betwijfel het, maar dat zal niets oplossen voor de huidige editie die al over minder dan een maand was.
Het stomme is dat ik veel muurbloempjes daar heb gezien die het festival prachtig vinden. Het schijnt echt letterlijk één specifieke bewoner te zijn die al jaren moeilijk doet.
Ja, diezelfde waardoor het feest vorige keer om middernacht moest stoppen denk ik. Is toen een soort protest-meditatie geweest ofzo onder het zeil van de mainstage, ik was daar ook, al was er niet veel volk want naar het schijnt was er veel man gaan protesteren voor het huis van die bewoner zelf.

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Seriously? Dit zijn toch dingen die je vantevoren even goed voorbereid lijkt me.
Ja dat klopt. Als ik het zo goed begreep komt het ook door fouten die de gemeente heeft gemaakt. Niet de festivalorganisatie. O.a. het verkeerd opvoeren van de geluidsbelasting.

En dan nog was er niets aan de hand geweest als de stichting de groene ster de vergunning niet had aangevochten. Die stichting vind omwille van natuurbelangen dat gebied niet geschikt voor festivals. (Zit wat in tho)

Psyfi heeft het festival dit jaar ook zo laat gepland, bewust om het broedseizoen te vermijden. Dit was voor veel psyfi gangers al een niet zo populaire keuze. En nu blijkt dat ook hierdoor de gevolgen voor de natuur onvoldoende in de aanvraag zijn benoemd.

Het is erg ongelukkig uitgekomen op deze manier. Lijkt me voor de organisatie ook zo lastig om dit te blijven doen. Jaar in jaar uit rechtzaken moeten doen om je festival te mogen uitvoeren.
Toch is dat schijnbaar de makkelijkere weg dan een nieuwe locatie zoeken. Eerlijk is eerlijk, de groene ster is ook wel echt een pracht locatie voor dit festival.

Ambtenaar zijn moet een psychische diagnose worden
De GGZ is al overbelast genoeg op het moment; niet waar?

Neo-Shulginist

Badass junkie
En vanwege privébelangen want de voorman van De Groene Ster Duurzaam is omwonende van het festivalterrein en nu kan hij lekker 3 weken langer zwemmen op steenworpafstand van zijn dikke koophuis.
Hij heeft er trouwens ook mede voor gezorgd dat de muziek 's nachts uit moest, dat je met de auto aan de andere kant van de stad moest parkeren en dan een shuttlebus pakken van 10 euro en dat de camping ineens 5 kilometer verderop lag. Je kan hem zeker de aanhouder noemen want hij is sinds dag 1 Psy-Fi non-stop aan het procederen tegen alles wat hij kan bedenken.

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Hij heeft er trouwens ook mede voor gezorgd dat de muziek 's nachts uit moest, dat je met de auto aan de andere kant van de stad moest parkeren en dan een shuttlebus pakken van 10 euro en dat de camping ineens 5 kilometer verderop lag. Je kan hem zeker de aanhouder noemen want hij is sinds dag 1 Psy-Fi non-stop aan het procederen tegen alles wat hij kan bedenken.
Hij zou zo'n festival goed kunnen gebruiken dus....
Jammer dat ie er niet voor open staat.

Wat dat betreft zijn dit soort festivals erg lastig in zo'n dichtbevolkt land 😅

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Ik heb geen kaartjes en toch vind ik dit maar erg kut nieuws en dan ook nog zo kort dag. Vooral erg jammer voor de mensen die kaartjes hadden en er zo naar uit aan het kijken waren. Hier een dikke knuffel voor jullie :blushing:......

Maar echt wat een prutsers hoor... zo kort van te voren afzeggen echt ongelofelijk!

Kitty Katt

Wijs gebruiker
Godverdomme.
Drie jaar na elkaar zal het einde van het festival zijn.

Kut Friesland.
🥰😜Friesland is best leuk hoor, maar dit is balen, ken al wat boze bezoekers, balen dus..

ik woon er en we hebben ook mooie evenementen gehad (paar jaar terug,)? Had je wel willen rondleiden #culturelehoofdstad2018 . Met reuzen, was 3 dagen magisch, mooi verhaal ...🪄🔮💫😎🥳

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik heb geen kaartjes en toch vind ik dit maar erg kut nieuws en dan ook nog zo kort dag. Vooral erg jammer voor de mensen die kaartjes hadden en er zo naar uit aan het kijken waren. Hier een dikke knuffel voor jullie :blushing:......

Maar echt wat een prutsers hoor... zo kort van te voren afzeggen echt ongelofelijk!

Ik had m’n ticket voor dit festival drie jaar geleden al. Het zou ook m’n enige festival en vakantie (als in even ‘weg’) zijn dit jaar. Dus ja, ‘t is echt jammer. Ik verheugde me erop na alle goede verhalen. Maar ik heb nog veel meer te doen met al die mensen die vanuit het (verre) buitenland vliegtickets, treintickets en campings of hotels hadden geboekt en die (los van hun ticket) nu gewoon al dat geld en hun tijd kwijt zijn. Zo kort dag - bizar dat dit kan gebeuren.

Wat een zure lul die van Gelder zeg, en dan doen alsof het hem om de natuur te doen is. Dit is zoals @Neo-Shulginist zegt gewoon een vent die procedeert om het procederen. Ik hoop dat-ie lekker heeft kunnen fappen op zijn ‘overwinning’ waarmee hij vele duizenden mensen een mooi, liefdevol en duurzaam festival door de neus geboord heeft.

Sorry, voel af en toe nog even een agressievlaag naar boven komen hierover. 😊🫢

Sebas-

Belezen gebruiker
voel af en toe nog even een agressievlaag naar boven komen hierover.
Ik leef met je mee... ik snap dat je zeer gefrustreerd bent door deze teleurstellingj....

Dit is natuurlijk voor iedereen die in psy-fi was geïnteresseerd een enorme domper vervelend maar voor jou dubbel zo kut....

Ik hou nog een klein beetje hoop dat het verplaatst wordt naar een nieuwe plek, maar om in zo'n korte tijd het hele psy-fi evenement te verhuizen gaat wel lastig worden.

Ennnnnn,, mocht het definitief niet meer doorgaan dit jaar hoop ik dat je een ander leuk evenement/festival kunt vinden wat binnen je planning valt.... en mocht dit ook niet lukken dan volgend jaar dubbel en dwars goedmaken!! 🙏🏼

Dirkdirk

DF-koning
Dus je koopt een kaartje terwijl je weet dat het misschien gecanceld wordt? Ik zou dat nooit kunnen. Die spanning! Ik zou binnen drie dagen al mijn plinten kapot gekauwd hebben, puur van de zenuwen.

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Dus je koopt een kaartje terwijl je weet dat het misschien gecanceld wordt? Ik zou dat nooit kunnen. Die spanning! Ik zou binnen drie dagen al mijn plinten kapot gekauwd hebben, puur van de zenuwen.
Hehe voelt net als raven in corona tijd!

'Normaal' is dit niet de gang van zaken voor psyfi. T/m 2019 is het altijd prima gegaan volgens mij, ondanks de vele rechtzaken.

Cerberus

Wijs gebruiker
En dan nog was er niets aan de hand geweest als de stichting de groene ster de vergunning niet had aangevochten. Die stichting vind omwille van natuurbelangen dat gebied niet geschikt voor festivals. (Zit wat in tho)

Nee, zit niets in, het is gewoon een zuur persoon die plezier van andere mensen haat. Het is hem niet écht om natuurbelangen te doen.

Ik denk dat iedere psy-fi bezoeker best 1 euro wil doneren om dat soort types ff op vakantie te sturen

Nee, dat soort type krijgt niets van mij.

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Nee, zit niets in, het is gewoon een zuur persoon die plezier van andere mensen haat. Het is hem niet écht om natuurbelangen te doen.
Er zit wel wat in. Psyfi heeft niet voor niets het festival verplaatst buiten het broedseizoen. De natuur heeft echt wel eventjes last van zo'n verstoring. Wat die gevolgen precies zijn, weet ik niet en zijn denk ik ook erg lastig in kaart te brengen.
Dat die persoon misschien zuur is en de reden met twijfelachtige intenties aandraagt, maakt niet de gehele stelling lariekoek.

Ik had inderdaad in coronatijd een donatie van 150 euro gedaan omdat ik Psy-Fi nog graag zag terugkeren.
Same here! Het is echt by far de mooiste gathering die ik ooit gezien heb. Dus ik zie het ook heel graag wél doorgaan volgend jaar.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Er zit wel wat in. Psyfi heeft niet voor niets het festival verplaatst buiten het broedseizoen. De natuur heeft echt wel eventjes last van zo'n verstoring. Wat die gevolgen precies zijn, weet ik niet en zijn denk ik ook erg lastig in kaart te brengen.
Dat die persoon misschien zuur is en de reden met twijfelachtige intenties aandraagt, maakt niet de gehele stelling lariekoek.
Hij is inderdaad echt heel creatief met het bedenken van legitieme bezwaren. Maar de natuur is niet de reden waarom Psy-Fi gecancelled is. Het is omdat de gemeente na de verplaatsing de plannen niet ter inzage heeft aangeboden waardoor er voor dezelfde meneer Van Gelder geen tijd was om nog meer bezwaar te maken. En daar heeft 'ie nu handig gebruik van gemaakt want hij maakt tegen alles bezwaar waartegen bezwaar valt te maken.

Cerberus

Wijs gebruiker

Heeft Psy-Fi niet het festival verplaatst omdat dat een van de talloze argumenten was die die Van Gelder gooide in zijn rechtzaken? Eerder dan dat het écht daarom verplaatst is. Maar als je niet weet wat de gevolgen zijn, hoe kun je dan claimen dat de natuur er last van heeft? Gaat de Groene Ster erop achteruit jaar naar jaar door Psy-Fi? Ik betwijfel het.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Heeft Psy-Fi niet het festival verplaatst omdat dat een van de talloze argumenten was die die Van Gelder gooide in zijn rechtzaken? Eerder dan dat het écht daarom verplaatst is. Maar als je niet weet wat de gevolgen zijn, hoe kun je dan claimen dat de natuur er last van heeft? Gaat de Groene Ster erop achteruit jaar naar jaar door Psy-Fi? Ik betwijfel het.
Gewoon een kwestie van de rommel naderhand goed opruimen lijkt me en de natuur waar nodig beschermen met afzettingen of weet ik veel.

Ik vind het echt dom... Leeuwarden wil al jaren meer als een hippe stad overkomen. Iedereen (ook hier in Friesland) weet dat Groningen veel cooler is. En dan heb je zo'n populair festival naast je stad en dan cancel je het... Hoe dom kun je zijn... En dat was dan culturele hoofdstad 2018...

Ik begrijp niet waarom er geen andere optie is. Zo uit de mouw geschudt: bouw een grote groene geluidswal naast Camminghaburen (wijk naast de Groene Ster). Zo zijn er vast nog meer dingen te bedenken.

Maar nee... Leeuwarden: het is het net niet en met deze mentaliteit zal het het ook nooit worden. Dan kun je nog zoveel reuzen van hout neerzetten in de stad, maar als je een hippe stad wilt, moet je de jeugd meekrijgen en dat begrijpen ze hier niet. En in bijvoorbeeld Groningen wel.

Cerberus

Wijs gebruiker
Gewoon een kwestie van de rommel naderhand goed opruimen lijkt me en de natuur waar nodig beschermen met afzettingen of weet ik veel.
Ja, zo gebeurt het nu al, je ziet amper tor geen afval. Ik zie op Psy-Fi niet overal vertrappeld gras als op andere festivals (al zou ik dat niet echt schade noemen, dat groeit direct terug), en omheiningen rond struiken en bomen zijn er eerlijk gezegd amper omdat er niemand op Psy-Fi de maniak gaat uithangen door dom te doen en op die struiken te springen ofzo.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ja, zo gebeurt het nu al, je ziet amper tor geen afval. Ik zie op Psy-Fi niet overal vertrappeld gras als op andere festivals (al zou ik dat niet echt schade noemen, dat groeit direct terug), en omheiningen rond struiken en bomen zijn er eerlijk gezegd amper omdat er niemand op Psy-Fi de maniak gaat uithangen door dom te doen en om die struiken te springen ofzo.
Nee inderdaad, het zijn ook meer peace loving hippies dan dronken idioten. :wink: Treehuggers zelfs. :laughing:

Hier in de kleinere stadjes en dorpen worden geregeld openbare of private bezittingen verwoest door luidruchtige dronken jeugd en dat wordt al sinds jaar en dag gezien als "iets wat er gewoon bijhoort op die leeftijd". :expressionless:

En nogmaals: dom dom dom om psy-fi te laten gaan... Ik kan er niet bij en schaam me er als Fries zelfs wat voor. We hebben al een knullig imago en psy-fi was iets dat Friesland op de kaart zette.

Cerberus

Wijs gebruiker
Ik kan er niet bij en schaam me er als Fries zelfs wat voor
Hoeft niet. Jij bent een individu, en niet verantwoordelijk voor de acties van een ander, zelfs al was dat "iedere andere Fries ter wereld". Maar het is hier één specifieke, al is de bijval die hij krijgt wel enorm verwonderlijk. Ik ken het specifieke van die zaak niet, maar ik denk dat als Psy-Fi echt geliefd was door de stad en enzo, dat zij het festival wel konden gered hebben van die pestkop. Maar dat soort mensen zijn zelfs niet typisch Fries denk ik, maak je geen zorgen, ik heb ook hier via via weet van zo iemand, hij procedeert tegen alles wat maar kan, draagt zelfs zelf de rechtzaken voor, zonder advocaat, het is precies een soort hobby om te procederen. Een vriendin van mij is maandenlang in ziekteverlof moeten gaan door hem door alle opgeleverde stress, zo'n types kunnen extreem veel schade aanrichten, rechtstreeks én onrechtstreeks want zij had een soort maatschappelijk werker functie waar veel mensen met mentale problemen afhankelijk van waren.

Bovenaan