Paddokweekset: grappig

Doerak

Bewuste gebruiker
Psycho_Chrono zei:
vanwege de sporen die je bak dan verkloten, sporen komen vrij als de stoel opengaat.
Waarom verkloten sporen je bak? Je zou zeggen dat sporen voor nieuwe paddo's zorgen?

Radeon915

Wijs gebruiker
Tripreporter
Tigos zei:
foto's 2de vlucht :grin:

Wat zijn ze mooi!!

Bij mij groeien er nu in totaal 11, k zal binnekort nog voor wat duidelijkere foto's zorgen.

En wat de sporen betreft, misschien als je hele bak zwart zou zien van de sporen dat het mycelicum dan word verstikt? :confused: ik heb geen idee of het zo is, het is alleen een theorie..

En voor mijn eerdere opmerking over evt verder kweken met mycelicum uit de growkit.. waar kan je van dat spul kopen waar ze op groeien?

Radeon915

Wijs gebruiker
Tripreporter
Najah ik heb de meeste maar geplukt.. de hoedjes gingen al open, maar ze waren nog maar half zo groot als die van Tigos... of zo lijkt het in iedergeval :P de grootste is ongeveer 8cm.

Misschien dat ik ze vandaag even ga proberen, alleen hoeveel zal ik er dan nemen?? ik heb geen goeie weegschaal ofzo dus ik heb geen idee hoe zwaar ze zijn per stuk :confused:

Tigos

Experimenterende gebruiker
@ Radeon 915

Ik heb ongeveer 1 week geleden een volledige portie gedroogde genomen(3gram). Ik moet zeggen dat ik zwaar dronken liep van dat spul. Ik kon niks meer herinneren wat ik 5min geleden had gedaan, ook voelde ik me zo licht dat ik mijn evenwicht niet meer kon houden. Ik had bijna geen visuele dingen gezien. Mr x neemt zo een 2gram op school met het gedacht dat het niet zou werken maar begon volop dingen te zien in de klas zoals: bewegende lettertje op het papier, de muur dat bewoog, bomen dat naar voor kwamen en de bewegende vloer. Mr Y nam gisteren ook 2 gram en had ook veel visuele dingen gezien. Hoe het nu komt dat ik geen visuele dingen had gezien weet ik ook niet maar ik denk dat het toch aan de situatie lag. We gingen naar een fuif, maar uiteindelijk nooit geraakt wegens omstandigheden. Ik zal nog wel paddo's nemen maar wel op een rustige plaats :mrgreen:

Radeon915

Wijs gebruiker
Tripreporter
Vet :mrgreen: Op school lijkt me nou niet echt een prettige ervaring.. ik heb altijd het gevoel of mensen je steeds aankijken.. lijkt me echt verrot als je dan in de klas zit met zo'n leraar die je met van die loensende ogen aan zit te staren ofzo :P

Het zijn volgens mij kleine, maar potente dingetjes die ik heb, ze slaan helemaal blauw uit aan de onderkant.
K heb ze nog niet geprobeerd want ik heb echt geen idee hoe zwaar ze wegen.. misschien overmorgen, maar ik hoor graag nog een reactie hoe veel ik er het beste kan nemen.. ze zijn ongeveer 8cm lang en 1.5 cm breed. k heb hiervoor enkel repen en bonbons genomen dus vandaar dat het een beetje moeilijk inschatten is voor mij.

Bedankt!

The Used

Bewuste gebruiker
Ik ben de deksel kwijtgeraakt ... , dus ik heb er maar gewoon water ingegoten voor de tweede vlucht en plasticje opgelegd , is geen probleem neem ik aan, de grond was trouwens kurkgdroog geworden... , ik heb alle paddestoelen van de eerste vlucht ( ongeveer 180-200 gram ) te drogen gelegt en hoop maar dat dit allemaal goed gaat...

IEMAND NOG DROOG TIPS! ?

mattskovic

Wijs gebruiker
voor droog tips ik heb ooit eens gehoord of gelezen dat je ze het best droogt in een schoendoos en in voch absorberen papier inrollen ( die paddo's ) niet de schoendoos :tongueout:

IK WIL OOK PADDO'S!!!! :( :cry:

The Used

Bewuste gebruiker
Dat is precies wat ik nu heb gedaan :grin: , dus hoop dat het allemaal goed komt en als je paddo's wilt HET IS SUPER LEUK en totaal niet slecht voor je , alleen heel erg oppassen als je psychische stoornissen hebt of depressief bent verder kan het dan niet echt fout gaan , zorg wel dat je suiker of vitamine c ofso iets bij je hebt voor ALS het fout gaat , verder kan je zo'n kweeksetje op azarius bestellen ( www.azarius.nl ) , voor vragen kan je altijd pm'en :wink:

mattskovic

Wijs gebruiker
ik zit met veel vragen :tongueout:

vraag1: hoe gaat het bestellen op azaruis in werking ... ( krijg je rekening bij het paket of opvoorand betalen ?)

vraag2: hoe krijg je dat dan in de bus... ( een pakket die de postbode afleverd ofzo met in het groot PADDO KWEEKSET)

vraag3: is die truffel kweekset niet makelijker ? ( duurt wel 16 weken ofzo voor ze klaar zijn)

meer vragen volgen wel :tongueout:

Delirium

Badass junkie
mattskovic zei:
ik zit met veel vragen :tongueout:

vraag1: hoe gaat het bestellen op azaruis in werking ... ( krijg je rekening bij het paket of opvoorand betalen ?)

vraag2: hoe krijg je dat dan in de bus... ( een pakket die de postbode afleverd ofzo met in het groot PADDO KWEEKSET)

vraag3: is die truffel kweekset niet makelijker ? ( duurt wel 16 weken ofzo voor ze klaar zijn)

1. Kan op beide manieren: rembours en voorafbetaling. Bij betalen via rembours betaal je wel extra kosten.

2. Het pakketje is discreet verpakt.

3. Klopt, een truffelkweekset (is een afgesloten pot) hoef je helemaal niet naar om te kijken.

Radeon915

Wijs gebruiker
Tripreporter
Alleen van een truffelset kan je maar 1x oogsten, en van een cubensis setjes wel 4 of 5 keer.

En aan het pakketje is niet te zien wat er in zit, t is gewoon een kartonnen doosje met je adres erop :mrgreen:

Edit: Ik bedenk me ineens ook nog dat je m ook bij http://www.multispore.nl kan kopen, voor 20 euro ipv 37,50 :wink:

@ The used, bij mij was de grond ook helemaal uitgedroogd, er zit nu zelfs, nadat iker weer water had ingedaan voor de 2e vlucht, nog een flinke open rand tussen het substraat en het bakje.. hopelijk gaan er geen paddo's tussen groeien, die zijn er zo klote weer uit te halen.

En voor drogen, ik heb gewoon een vergietje aangeschaft à €1,35, daar keukenrol in gelegd en de paddo's erop gedeponeerd. Works like a charm

mattskovic

Wijs gebruiker
geld dit ook voor de wiet zaden of is dat in een envelopen :tongueout: me ouders zijn nog al nieuwschierig :tongueout: ( niet in de goede betekenis)

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
mattskovic zei:
geld dit ook voor de wiet zaden of is dat in een envelopen :tongueout: me ouders zijn nog al nieuwschierig :tongueout: ( niet in de goede betekenis)

Gewoon aan laten komen op het adres van een vriend, of post onderscheppen :wink:

mattskovic

Wijs gebruiker
Psycho_Chrono zei:
mattskovic zei:

Gewoon aan laten komen op het adres van een vriend, of post onderscheppen :wink:

jij denkt dat ik niets beter te doen heb dan te kijken of de postbode is langs geweest :tongueout: ik heb school weetje :tongueout: en tijdens vakanties slaap ik graag uit :openmouth:

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
mattskovic zei:
Psycho_Chrono zei:
mattskovic zei:

jij denkt dat ik niets beter te doen heb dan te kijken of de postbode is langs geweest :tongueout: ik heb school weetje :tongueout: en tijdens vakanties slaap ik graag uit :openmouth:

dan niet zeuren over nieuwsgierige ouders :) Laat het gewoon bij een vriend aankomen of ga op kamers :tongueout:

mattskovic

Wijs gebruiker
Psycho_Chrono zei:
[dan niet zeuren over nieuwsgierige ouders :) Laat het gewoon bij een vriend aankomen of ga op kamers :tongueout:

meeste vrienden gebruiken niet ( en willen het ook niet voor me bij houden ) en degene die het wel gebruiken gaan zelf met de paddokweekset aan de haal :tongueout:

Radeon915

Wijs gebruiker
Tripreporter
hmm lekkere vrienden dan :P

Maar je kan m gewoon thuis laten bezorgen.. ik denk niet dat je ouders JOUW post open gaan maken, of wel :confused:

The Used

Bewuste gebruiker
Ik heb ze 3 dagen geleden allemaal ge oogst en ik heb ook nog heel veel foto's van , maar die staan op mijn broers pc als ik niet al te luit zijn en mensen echt geinteresseerd zijn zal ik ze wel eff posten... Nat lag de opbrengst tussen de 180-200 gram in ongeveer en ik ben ze nu aan het drogen , ik heb ze in een afgesloten doos met een deksel der op gedaan , met vochtvreters er in en verder elke paddestoel helemaal goed ingewikkeld in wc-papier , ik hoop dat dit het doet , ze zijn nu ongeveer de helft lichter geworden in 2 dagen tijd , maar ik vind ze hier en daar wel wat blauw ... Is dit normaal ja toch ?

:grin:

mattskovic

Wijs gebruiker
The Used zei:
Ik heb ze 3 dagen geleden allemaal ge oogst en ik heb ook nog heel veel foto's van , maar die staan op mijn broers pc als ik niet al te luit zijn en mensen echt geinteresseerd zijn zal ik ze wel eff posten... Nat lag de opbrengst tussen de 180-200 gram in ongeveer en ik ben ze nu aan het drogen , ik heb ze in een afgesloten doos met een deksel der op gedaan , met vochtvreters er in en verder elke paddestoel helemaal goed ingewikkeld in wc-papier , ik hoop dat dit het doet , ze zijn nu ongeveer de helft lichter geworden in 2 dagen tijd , maar ik vind ze hier en daar wel wat blauw ... Is dit normaal ja toch ?

:grin:

zien ze blauw :tongueout: heum volgens mij moeten ze zo wat bruin krokant achtig worden maar wie ben ik heb niet echt zo'n verstand van paddo's :tongueout:

The Used

Bewuste gebruiker
Nou niet helemaal idd :P , maar dat blauwe is van kneuzingen , maar ik vraag me af of het niet wat te veel is...

mattskovic

Wijs gebruiker
The Used zei:
Nou niet helemaal idd :P , maar dat blauwe is van kneuzingen , maar ik vraag me af of het niet wat te veel is...

mischien gaat het wel weer weg :tongueout: hoopelijk voor jouw is het geen 'schimmel' of zieke paddo's :tongueout:
hoop dat je gelijk hebt :tongueout:

Radeon915

Wijs gebruiker
Tripreporter
Dat blauwe hoort, dat is de reactie van de werkzame stof op zuurstof.

'K heb hier ook nog een fotootje net voor dat ik ze plukte:
http://www.putfile.com/pic.php?img=5172182

De 'grootsten' had ik de dag ervoor al geplukt (niet dat het zo heel veel scheelde)
Zoals je kan zien waren ze nog best klein, ongeveer 8cm, maar toch gingen de hoedjes al open :confused:

Radeon915

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ja dat weet ik... alleen omdat ze nog zo klein waren twijfelde ik
Nu zijn ze droog.. en ze lijken nu eerder op van die kleine lichtbruinige paddestoeltjes die altijd langs de weg groeien aan het eind van de zomer, dan dat het paddo's lijken..

Maargoed, morgen maar eens proberen denk ik :mrgreen:

Tigos

Experimenterende gebruiker
Deze 3de keer geoogst. Deze oogst weegt 130gram. De sporen zijn vrijgekomen van de paddestoelen waardoor alles zwart ziet. Het substraat is uitgedroogd en ligt los in het plastieken bakje. Hoop dat ik nog een 1 oogst van 125gram krijg dan heb ik het gemiddelde gehaald van de aangegeven oogst in totaal.

mattskovic

Wijs gebruiker
Radeon915 zei:
Nu zijn ze droog.. en ze lijken nu eerder op van die kleine lichtbruinige paddestoeltjes die altijd langs de weg groeien aan het eind van de zomer, dan dat het paddo's lijken..

toch zeker dat niemand ze heeft verwisseld :tongueout:

The Used

Bewuste gebruiker
Radeon915 zei:

aaaaah jezus man , wat zijn ze nog klein! wat zonde ! en het zijn er ook nog eens heel weinig , je valt dood als je ziet hoeveel ik er had :P en de meeste toch wel rond de 15-20 cm ik had er 1tje van rond de 30 gram en de meesten zo'n 15 gram ook nog wat kleintjes , ik zal nog binnenkort de oogst posten!

Radeon915

Wijs gebruiker
Tripreporter
Jah ik snap echt niet dat ze zo klein waren :(
Er zijn er vandaag weer 2 opgedoken, alhoewel ze er wat donkergekleurder uitzien :confused:
Najah hopelijk worden het geen bonsaipaddo's deze keer.

The Used

Bewuste gebruiker
haha idd :P , bij mij is de 2de vlucht ook opgekomen! :grin: , ik zal even heel veel foto's posten van onder andere mijn 1e vlucht , de gedroogde hoe ze der nu uit zien! ( ben heel erg benieuwd wat julie der van vinden! ben beetje bang dat ze niet te eten zijn , ze zijn erg klein en blauwig , maarja je zult het wel zien ) en verder nog de hele kleintjes van mijn nieuwe vlucht :grin:

Ze komen eraan ben ze nu aan het uploaden :grin:

mattskovic

Wijs gebruiker
Radeon915 zei:
Jah ik snap echt niet dat ze zo klein waren :(
Er zijn er vandaag weer 2 opgedoken, alhoewel ze er wat donkergekleurder uitzien :confused:
Najah hopelijk worden het geen bonsaipaddo's deze keer.

bonsaipaddo's misschien nieuwe rage :tongueout: eigenlijk wel een mooi woord bonsaipaddo's

The Used

Bewuste gebruiker
Radeon915 zei:
Duurt wel erg lang cker dat uploaden? :P :mrgreen:

Ik weet gvd niet hoe het moet en mijn foto's staan op mijn broers pc , maar als ik klaar ben met mijn pw week neem ik er eff rustig d etijd voor.

Radeon915

Wijs gebruiker
Tripreporter
Mijn 2e flush is nu ook goed in gang, ik tel er nu 6, waarvan de grootste 2cm is gegroeid in de afgelopen 24 uur :openmouth: (hij was toen ongeveer 1cm)
Hopelijk blijven deze even wat langer doorgroeien :mrgreen:

En vanmiddag eindelijk na veel uitstellen me 1e flush proberen. Heb er zin in!

Bovenaan