Paddo kweek

haaitand

Experimenterende gebruiker
was denk ik ongeveer 2 liter dus zeer duur maar ja een dierenwinkel. Ken jij geen winkels in de buurt van gent? Ik heb al gezocht op internet zonder resultaat. Zou de Brico dat hebben?

Autsider

Belezen gebruiker
laatste zak die ik heb gekocht was 11 euro voor 100 liter, heb ook wel eens 10 liter zakken gezien voor 5 euro in dierenwinkels.

KoxBox

Badass junkie
haaitand zei:
was denk ik ongeveer 2 liter dus zeer duur maar ja een dierenwinkel. Ken jij geen winkels in de buurt van gent? Ik heb al gezocht op internet zonder resultaat. Zou de Brico dat hebben?

Ja normaal gezien wel maar ik dacht alleen in grote hoeveelheden, anders moet je wachten tot je redelijk wat materiaal nodig hebt en dan is er maar 1 adres http://www.azarius.nl!

hebben jullie ook afvies over mijn kweek?,

ik en mijn buurman, hebben in januari een mushbag (rogge) van azarius geinjecteerd met cambodjanen.
binnen een redelijke tijd, was het substraat in de zak wit gekleurd.

Daarna hebben we een plastic bak steriel gemaakt en daar het substraat in gestrooid, als casinglaag hebben we een zak vermiculiet van azarius gebruikt,
al snel kwamen we er achter dat deze niet droog maar nat moest worden aangebracht, dus hebben we alsnog met een plantenspuit de casinglaag nat gemaakt.

op de foto is te zien dat er al wel pluizig wit de oppervlakte heeft bereikt en dit is ook al een beste tijd zo,
ik maak me namelijk zorgen omdat ik vanaf 10 januari al bezig ben.

als je de deksel openmaakt dan ruikt het naar het dolfinarium.

hebben jullie ook tips en advies, en zie ik misschien dingen over het hoofd?

KoxBox

Badass junkie
Hmmm, ik zie denk ik grijze pluizen op het substraat? (correct me if I'm wrong) Als dit zo is, wegsmijten die handel want dan is het gecontamineerd...

KoxBox zei:
Hmmm, ik zie denk ik grijze pluizen op het substraat? (correct me if I'm wrong) Als dit zo is, wegsmijten die handel want dan is het gecontamineerd...

aha,
ja dit is idd grijze pluis, het oogt heel vochtig.

dan zou het gecontamineerd moeten zijn?

KoxBox

Badass junkie
shag appeal zei:
KoxBox zei:

aha,
ja dit is idd grijze pluis, het oogt heel vochtig.

dan zou het gecontamineerd moeten zijn?

Ik ben bang van wel, ik heb dit ook voorgehad. Je moet een goede vochtigheidsgraad hebben maar als het te vochtig is, is het ook niet goed en dat zal de oorzaak zijn.

Malkovich

Newbie
KoxBox zei:

Misschien een rare vraag, maar wat gebeurd er als je die paddenstoelen met die pluisjes dan toch opeet? Wordt je dan ziek? Er zitten er bij mijn namelijk een paar in de bak... Kan ik ze eruit snijden ofzo?

Malkovich

Newbie
Malkovich zei:
Misschien een rare vraag, maar wat gebeurd er als je die paddenstoelen met die pluisjes dan toch opeet? Wordt je dan ziek? Er zitten er bij mijn namelijk een paar in de bak... Kan ik ze eruit snijden ofzo?

Iemand enig idee? Wat anders eet ik ze met pluis en al op, het is overigens maar een heel dun laagje.

Ik ben nu bij dag 17

Zijn nog wel erg klein, op 1 na en die is omgevallen? Krijgt hij zo nog wel voedingstoffen?(niet 100% contact met ondergrond)
Hopelijk groeien ze nog een stuk en kan ik ze binnenkort annexeren :rolleyes:

Bijlagen

• P5274325.JPG
    P5274325.JPG
    25,7 KB · Weergaven: 1.460

KoxBox

Badass junkie
Ganja Plakker zei:
Ik ben nu bij dag 17

Zijn nog wel erg klein, op 1 na en die is omgevallen? Krijgt hij zo nog wel voedingstoffen?(niet 100% contact met ondergrond)

Dag 17 nadat je gesoaked hebt of nadat de eerste pins het licht zagen?
En het is niet erg dat die ene ligt hoor, heb ik ook al gehad en het gaf geen problemen.

Autsider

Belezen gebruiker
Ganja Plakker zei:
Ik ben nu bij dag 17

Hoe warm staan ze? wat voor lichtbron heb je? sproei je ook?

Koxbox:
Nadat ik ze gesoaked heb. Oke dan laat ik hem liggen :P
Houd jullie op de hoogte :wave:

Autsider:
Ze staan op mijn upc, weet niet precies de temperatuur maar het is wel warm en ze staan in indirect zonlicht.

Autsider

Belezen gebruiker
Als het met je hand warm aanvoelt is het dus warmer als je hand en dus te warm :wink: Te warm zorgt dus voor vertraagde groei of thermische dood.

Licht van boven zou best kunnen helpen met een betere oogst, gewoon iets van een spaarlamp ofzo. 12 uur max per dag.

KoxBox

Badass junkie
Ganja Plakker zei:
Koxbox:
Nadat ik ze gesoaked heb. Oke dan laat ik hem liggen :P
Houd jullie op de hoogte :wave:

Autsider:
Ze staan op mijn upc, weet niet precies de temperatuur maar het is wel warm en ze staan in indirect zonlicht.

Dan zal het waarschijnlijk nog een 5tal dagen duren eer ze oogstklaar zijn denk ik.
Wat ik ook heb opgemerkt is dat er op 1 van je paddestoelen zo een blauwe streep staat, dit kan wijzen op een te lage vochtigheidsgraad. Zorg dat de zak altijd goed beslagen is dan kan er weinig mis gaan en inderdaad TE warm is ook niet goed.

Thnx, kheb ze gisteren van de UPC afgehaald.

Bij de grootste is het vliesje wel een beetje gescheurd, moet ik wachten tot hij helemaal open is of moet ik em claimen?

Batterijen van camera zijn op, ik plaats vanavond een foto.

KoxBox

Badass junkie
Ganja Plakker zei:
Thnx, kheb ze gisteren van de UPC afgehaald.

Bij de grootste is het vliesje wel een beetje gescheurd, moet ik wachten tot hij helemaal open is of moet ik em claimen?

Batterijen van camera zijn op, ik plaats vanavond een foto.

Wacht nog even totdat het hoedje op een paraplu lijkt. Je kan hem al oogsten hoor, dat moet je zelf beslissen... :)

TB-303

Zo ben je een weekje niet thuis, kom je terug staan je 2 mushbags volop te groeien met B+... :)

Ziet er niet helemaal super tiptop uit, maar de paddo's groeien mooi, dus dat zal wel prima gaan :)

KoxBox

Badass junkie
TB-303 zei:
Zo ben je een weekje niet thuis, kom je terug staan je 2 mushbags volop te groeien met B+... :)

Ziet er niet helemaal super tiptop uit, maar de paddo's groeien mooi, dus dat zal wel prima gaan :)

Hoe bedoel je niet tiptop? Wat is er mis mee?

KoxBox

Badass junkie
Ganja Plakker zei:

Die kunnen nog een flink stuk groeien!! Die grote zou ik er bijna uithalen, wel zeer voorzichtig: handen wassen, als het kan met zo steriele handschoenen aan en hem er zo snel mogelijk uithalen.
Contaminatie ligt dan echt op de loer dus probeer zo veel mogelijk contact met iets anders dan de paddestoel zelf te vermijden.

TB-303

KoxBox zei:
TB-303 zei:

Hoe bedoel je niet tiptop? Wat is er mis mee?
Zitten enkele kleine groenig uitgeslagen paddo's tussen, weet niet of het aborts zijn.
Was ook meer een testje of het werkte met een paar jaar oude sporenspuit... :)

Gaan die kleintjes nog groeien of kan ik ze beter weg halen? ( die helemaal voorover buigen, ze raken het substraat bijna)

Bijlagen

• P5314330.JPG
    P5314330.JPG
    21,2 KB · Weergaven: 1.244

TB-303

zou die grote iig nog even laten staan tot de hoedjes opengaan... dan die voorzichtig weghalen en de kleine nog even laten groeien :)

Heb al wat geoogst, maar er zijn ook een paar kleintjes met blauwe strepen en ze liggen bijna op het substraat :confused:
Gaan ze dood :cry:

Bijlagen

• dag24.JPG
    dag24.JPG
    21,8 KB · Weergaven: 1.201
KoxBox zei:

ik heb de bak weggedaan, heb nu ondertussen een gekoloniseerd kweeksetje binnen :) ,
mijn vraag is: kan ik deze ook in de zelfde ruimte plaatsen?

KoxBox

Badass junkie
shag appeal zei:
KoxBox zei:

ik heb de bak weggedaan, heb nu ondertussen een gekoloniseerd kweeksetje binnen :) ,
mijn vraag is: kan ik deze ook in de zelfde ruimte plaatsen?

Ja dit zou geen problemen mogen geven, verlucht anders eens goed.

TB-303

Blauwe strepen zijn mijn inziens niet echt een ramp.. Heb ze ook bijna altijd op mn gedroogde paddo's en ze zijn gewoon goed... :)

Zondag mijn mushbags geoogst, kwam op 130 gram, morgen kunnen de paddo's die ik had laten staan geoogst worden, lijkt me ook wel weer rond de 100 gram te zitten... :)

Hello,

Ik heb een kleine groene paddo die op het substraat lag gepakt, is die te eten?
En er zijn een aantal paddo's, die lijken niet meer te groeien als die deaud gaan komt er dan geen schimmel die men kweekset ownd?

En er blijven maar paddo's uit de grond schieten, moet ik ze gewoon verzuipen of houd het straks op?

Dag 25

Bijlagen

• groene.JPG
    groene.JPG
    25,8 KB · Weergaven: 613

KoxBox

Badass junkie
Ik zie niet echt iets verkeerds aan die paddestoel...
En als je wil gaan soaken moet je eerst alle paddestoelen eruit halen.

TB-303

Hehe.. Met 0,3ml inoculant toch al weer een dikke 300 gram uit m'n mushbag weten te krijgen.. :grin:

Ziet er ook naar uit dat het voorlopig nog niet over is. :grin:

Bij het drogen worden de paddestoelen wel erg blauwig, kan weinig kwaad toch? :)

Afgelopen vrijdag samen met een maat allebei 5 stuks gehad, en jezus, wat een lompe trip... Helemaal de weg kwijt. :grin:

Ja, ik heb ze ook al geprobeerd. Zijn behoorlijk sterk, khad ook wel 40gram genomen.
Maar jezus wat een trip, kwas een totaal ander persoon en het claimde zoveel energie! :tearsofjoy:

KoxBox

Badass junkie
TB-303 zei:
Hehe.. Met 0,3ml inoculant toch al weer een dikke 300 gram uit m'n mushbag weten te krijgen.. :grin:

Ziet er ook naar uit dat het voorlopig nog niet over is. :grin:

Bij het drogen worden de paddestoelen wel erg blauwig, kan weinig kwaad toch? :)

Afgelopen vrijdag samen met een maat allebei 5 stuks gehad, en jezus, wat een lompe trip... Helemaal de weg kwijt. :grin:

Het blauwe is gewoon waar de paddestoel gekneusd is en dat slaat blauw uit door de psilocybine en psilocyne dus hoe meer blauw hoe meer vreugd :wink:.

spacewoman

Ik heb trouwens een goeie tip gekregen,in plaats van het water weg te gooien van de kweekbak kan je het gewoon in je tuin weggooien,misschien ontstaat daar dan een kollonie wildgroei paddestoeltjes.
Ik heb gister mijn bak binnengekregen.
Ben benieuwd,
Groetjes

Petard

Aantal dagen geleden ook mijn eigen setje in huis gehaald. Heb ze op zolder gezet waar het behoorlijk warm is. Behoorlijk stoffig wel daar, maar dat maakt neem ik aan niks uit omdat het toch in een afgezonderde zak zit? Staat naast een zolderraam dus het krijgt genoeg zonlicht. Zo ff een plantenspuit en wat spa blauw halen en dan zit ik gebakken^^

Nog ff een vraagje, jullie hebben het hier over waterstofperoxide of iets in die trant, is dit een moeilijk woord voor iets wat je overal kan halen of is het daadwerkelijk iets waar je voor op pad moet?

Bvd

Petard

Bovenaan