Paddo kweek

KoxBox

Badass junkie
Is het over heel de oppervlakte? Anders kan je gewoon de helft afbreken met de schimmel en die wegsmijten en met de andere helft voort proberen doen...

De Sjeik

Bewuste gebruiker
Tegen de tijd dat de schimmel ontdekt werd, zat het al op verschillende plekken..Nog met een verhit mes weggesneden, maar 't kwam weer terug..Ik baal wel zeg.

KoxBox

Badass junkie
Zeker nu Azarius blijkbaar voor een lange tijd geen kweeksets meer verkoopt. Ik heb geluk gehad, ik heb één van de laatste al dan niet de laatste kunnen bestellen bij hun.

De Sjeik

Bewuste gebruiker
Tja, is erg jammer, ik zou er graag nog een bestellen. Denk dat ik dan maar met de Mushbag aan de slag ga, maar ik zit nu erg krap bij kas..

De Sjeik

Bewuste gebruiker
Hahaha er is nog hoop! Na een paar dagen geleden voor de 2e keer een beschimmelde plek weg te hebben gesneden, namelijk een dikke plak uit het midden van de box waardoor het substraat in tweeën is gedeeld (wat er overigens niet uitziet :rolleyes: ), is de schimmel verdwenen en zijn er 4 stoeltjes weer langzaam aan het groeien :hearteyes:

Gaat alles nog lekker bij jou KoxBox?

KoxBox

Badass junkie
Ben blij voor je!! Hoop dat het vanaf nu goed gaat.

Nog niet veel leven te zien, mijn 2 growboxen staan nu 3dagen open dus zal nog een weekje duren eer er weer kleine paddestoeltjes opkomen. En mijn mushbag ligt nog op een lekker warm en donker plekje te incuberen. :P

De Sjeik

Bewuste gebruiker
Het is toch nog goedgekomen :grin: Nadat de schimmel was verdwenen, verschenen er weer een paar paddo's uit het substraat, maar deze stopten na een paar dagen met groeien. Tegenslag nr. 2, bleek dat de set aan het uitdrogen was (totaal geen condens in de zak). Toen een plantenspuitje gevuld met water en wat waterstofperoxide, gesprayed en nu zit er weer beweging in :)

Hoe gaat het daar? Al een paar stoeltjes te zien? En de Mushbag, al wat mycelium te zien?

KoxBox

Badass junkie
Op mijn oude kweekset zijn er weer aan het doorkomen maar op mijn nieuwe van azarius niet, ik hoop dat hij het nog doet na zo lang onderweg te zijn... En op de mushbag is er nog niets te zien. Ik denk dat het nog wat te vroeg is.

Mayan

Bewuste gebruiker
Nou succes man :) Zal wel goedkomen.
Hier was onlnags broed op maïs gelukt, na maanden klungelen was het me dan toch geluk.
Maar heb het op de compost gegooid.
Moest ik niet stoppen zou ik vast en zeker de cubensis op stro een kans geven.

Met dat broed dat je nu hebt (allez dat er aankomt) kan je heel veel broed maken man :)
Dus draag er zorg voor, ik volg je.

KoxBox

Badass junkie
Er is weer leven te bekennen in mijn 1ste growbox voor de 3de keer nu :). Maar ik moet ze toch wel 2-3 keer per dag water geven want het gaat er weer droog aan toe. In mijn nieuwe growbox zal het niet lang meer duren voor ze er door komen.

In de mushbag is er al wat mycelium te zien! :hearteyes:

Excuzes voor de niet zo duidelijke foto's.

Bijlagen

• IMG_0585.jpg
    IMG_0585.jpg
    49,2 KB · Weergaven: 2.088
  • IMG_0587.jpg
    IMG_0587.jpg
    42,6 KB · Weergaven: 2.086
  • IMG_0588.jpg
    IMG_0588.jpg
    41,5 KB · Weergaven: 2.072

KoxBox

Badass junkie
Oogstje van mijn nieuwe (Cambodiaanse) kweekset van Azarius een lievertje van maar liefst 10gram :hearteyes: . Mijn oude kweekset is de vuilbak in wegens contaminatie... Kan verklaren waarom de paddestoelen altijd maar uitdroogden.

Deze heb ik dan ook geoogst en de andere laat ik nog even bloeien.

En dan de helaasheid zelve:

Bijlagen

• IMG_0618.jpg
    IMG_0618.jpg
    44,8 KB · Weergaven: 1.963
  • IMG_0619.jpg
    IMG_0619.jpg
    39 KB · Weergaven: 1.956
  • IMG_0621.jpg
    IMG_0621.jpg
    53,2 KB · Weergaven: 1.948

Speculoos

Newbie
Hoi allemaal!

Toen het paddoverbod een feit werd heb ik snel nog twee kweeksets aangeschaft (gewoon uit de shop). De set heeft nog een maandje of twee in de koelkast gestaan en daarna zijn we gaan kweken. Alleen nu vertoont de set een wit-groenig laagje. Is de set dus besmet?

Ik heb steriel gewerkt, maar misschien heeft er steeds te veel vocht in de zak gezeten? De condens bestaat echt uit druppels. We hebben wel een heel clean huis, maar wel twee katten. Misschien heeft een van die beesten met z'n neus aan het filter geroken? Is het dan meteen over met de pret?

Ik ben dus benieuwd of we de set moeten weggooien, en wat hem besmet zou kunnen hebben (als ie besmet is, maar ik lees overal dat groen niet zo een goed teken is).

Alvast bedankt voor jullie antwoord! :confused:

sky

Belezen gebruiker
Speculoos zei:
Hoi allemaal!

Toen het paddoverbod een feit werd heb ik snel nog twee kweeksets aangeschaft (gewoon uit de shop). De set heeft nog een maandje of twee in de koelkast gestaan en daarna zijn we gaan kweken. Alleen nu vertoont de set een wit-groenig laagje. Is de set dus besmet?

Ik heb steriel gewerkt, maar misschien heeft er steeds te veel vocht in de zak gezeten? De condens bestaat echt uit druppels. We hebben wel een heel clean huis, maar wel twee katten. Misschien heeft een van die beesten met z'n neus aan het filter geroken? Is het dan meteen over met de pret?

Ik ben dus benieuwd of we de set moeten weggooien, en wat hem besmet zou kunnen hebben (als ie besmet is, maar ik lees overal dat groen niet zo een goed teken is).

Alvast bedankt voor jullie antwoord! :confused:

Groen is niet zo'n goed teken inderdaad. Kun je een fotootje plaatsen?

J0rrit

Badass junkie
Kweeksets. Je koopt sporen, hieruit groeien paddenstoelen? Eenmaal beschimmelt is de hele set verneukt of...?

Welke set kan ik het beste kopen?

Waar het beste, azarius of plaatselijke smart/head shop?

KoxBox

Badass junkie
J0rrit zei:
Kweeksets. Je koopt sporen, hieruit groeien paddenstoelen? Eenmaal beschimmelt is de hele set verneukt of...?

Welke set kan ik het beste kopen?

Waar het beste, azarius of plaatselijke smart/head shop?

Ja een kweekset bevat sporen, waar uiteindelijk paddestoelen uitgroeien. Voor zover ik weet is er geen of.. schimmel = vuilbak

Maakt volgens mij niet uit waar je ze koopt.

zaep'

Newbie
dit is mijn mushbag..

nog langer laten staan of een laagje vermiculiet erop doen?

KoxBox

Badass junkie
Geen id, ik zou er gewoon zoveel indoen tot je toch een halve centimeter vermiculiet hebt over heel de oppervlakte.

zaep'

Newbie
5 dagen verder maar zie nog niks.. maar dat is normaal neem ik aan.
die muffe lucht is wel minder geworden.

de vermiculiet had ik er vochtig in gedaan, maar is nu weer helemaal droog.
hoort dat zo of zal ik het vochtig maken?.. ik heb hier nog een plantenspuit liggen..

JJJ

Bewuste gebruiker
zaep' zei:
de vermiculiet had ik er vochtig in gedaan, maar is nu weer helemaal droog.
hoort dat zo of zal ik het vochtig maken?.. ik heb hier nog een plantenspuit liggen..
Staat het wel in hoge luchtvochtigheid? Je moet er een plastic zak of afgesloten bak o.i.d. overheen hebben staan zodat de luchtvochtigheid bijna 100% is, anders droogt alles uit. Paddo's groeien niet in de luchtvochtigheid bij jou in huis.

KoxBox

Badass junkie
Elke dag een keer of 2 water verstuiven in de zak zal ook wel geen kwaad kunnen denk ik. Morgen ga ik mijn paddozak ook activeren. :hearteyes:

zaep'

Newbie
@JJJ

de luchtvochtigheid is goed, er zit condens aan de binnenkant van de zak.

mwa, ik zie nog niks..

de zak heeft ook een 2 dagen op een andere plek gestaan. nu zag ik ook een heel donzig wit schimmeltje op de rogge groeien..
ik denk dat het mislukt is, ik laat hem nog wel een week of 2 staan, als er dan nog niks is begin ik weer opnieuw.

JJJ

Bewuste gebruiker
zaep' zei:
de zak heeft ook een 2 dagen op een andere plek gestaan. nu zag ik ook een heel donzig wit schimmeltje op de rogge groeien..
ik denk dat het mislukt is, ik laat hem nog wel een week of 2 staan, als er dan nog niks is begin ik weer opnieuw.
De schimmel zou door de vermiculiet heen moeten groeien. Ververs je de lucht regelmatig, of zit er een filter in de zak? Verse zuurstof is erg belangrijk.

zaep'

Newbie
ye, er zit een filter bij. ik doe hem ook soms open zodat ik beter in kan kijken (je kan niet goed door de zak heenkijken vanwege de condens).

Finesse*

Belezen gebruiker
Question: Ik heb mijn growkit al een tijdje staan nu alweer voor de 3e flush, had na een tijdje 3 hele grote geplukt, maar heb de rest nu laten doorgroeien, aangezien er heel veel in wording waren. Het lijkt nu wel alsof ze versteend zijn, ik weet niet zeker of ze (nog) groeien en of ik ze nog (later) kan oogsten. Tevens is over enkele kleinere een donzig grijs vliesje gekomen.

Paddo-experts, make my day!

De Sjeik

Bewuste gebruiker
Hmm, donzig grijs vliesje klinkt niet goed man.. Zeker weten dat dit geen schimmel is? Het eerste waar ik aan denk bij een stilstaande groei is of een contaminatie, of een gebrek aan vocht. Bij uitdroging stopte de groei bij mij ook. Als het erop lijkt dat er te weinig vocht in je box zit kun je een beetje sprayen met een plantenspuitje, en ik zou ook echt ff checken wat dat grijzige precies is.

KoxBox

Badass junkie
Ai, had je beter niet gedaan op precies dezelfde manier heb ik zo mijn 1ste growbox naar de kloten geholpen. Grijze dons op de paddestoel betekend dat de paddestoel geen voeding krijgt doordat het substraat helemaal uitdroogt. Vandaar dat je tussen de vluchten moet soaken.
Ik had er ook een paar vantussen gehaald omdat er nog 100 groeiden; resultaat: totale uitdroging en uitputting van het substraat, bij elke flush groeiden ze tot een cm en dan kwam er weer die grijze dons... Ik heb het dan maar in de vuilbak gesmeten want uiteindelijk kwam er groene schimmel op.

Ik hoop dat dit niet het geval is bij jou en dat je nog voort kan kweken. Succes.

puntnl

Newbie
Hoi, ik probeer het maar in deze topic, ik kom er namelijk niet helemaal uit. Ben nieuw met dit en heb een hoop gelezen, ik hou alleen maar vragen over en nu ben ik bang dat er schimmel en dons al wat niet op zit, ik zal wat foto's plaatsen.

Ziet er groen uit en er komt inmiddels ook dons op, *hele diepe zucht* waar ik bleef steken was dat de paddenstoelen omgekeerd gingen groeien, die dingen schoten uit de grond en sommige zijn na een paar dagen al heel groot. Maar er komen puntjes op, misschien niets aan de hand, maar kan ik het nu weggooien of moet ik er ook stukken uit snijden?

Baal best als een stekker :(

puntnl

Newbie
Ja bijzonder wat er in nog geen 9 uur kan veranderen :(

Ik heb een mail gestuurd naar waar ik het weg hebheb al eerder een mail gestuurd maar kreeg geen reactie, misschien nu wel?

TB-303

Experimenterende gebruiker
Om geen nieuw topic te openen stel ik mijn vraag hier maar.

Heb dus een mushbag geinjecteerd met B+, maar als het vermiculiet erin gaat (ga het broed verdelen over enkele bakjes die eerst goed gesteriliseerd zijn :wink:) moet het vermiculiet dan vochtig erin, of moet ik eerst soaken of whut?

Kortom, mensen hier die wat knowledge willen sharen mbt hun mushbag kweekjes?

Danku! :grin:

Pak Suiker

Wijs gebruiker
Ik heb zojuist mijn paddestoeltjes voor de 5e keer kunnen oogsten, alleen zag ik dat er een zwarte aanslag op de hoeden zit en dat is niet goed natuurlijk.
Dus nu twijfel ik, mijn verstand zegt dat ze onbruikbaar zijn, maar is dat ook zo?
Alhier een fotootje:

Wat denken jullie: drogen om te consumeren of gewoon weggooien?
Alvast bedankt! :grin:

TB-303

Experimenterende gebruiker
Uit mijn kweekboxervaringen weet ik dat ik wat zwart aangeslagen hoeden had, geen sporen die erop zijn gevallen?

Heb ze btw gewoon opgegeten. :)

Pak Suiker

Wijs gebruiker
TB-303 zei:
Uit mijn kweekboxervaringen weet ik dat ik wat zwart aangeslagen hoeden had, geen sporen die erop zijn gevallen?

Heb ze btw gewoon opgegeten. :)

En werkten ze gewoon even goed als paddestoelen zonder zwart aangeslagen hoeden?

Bovenaan