lolz .. je zou natuurlijk ook gewoon je berichten aan kunnen passen en dan 1 bericht neer kunnen zetten

persoonlijk heb ik liever verschillende berichtjes, majah soms reageren mensen nu eenmaal niet in een dagje of een weekje ... dus of dat nu een zinnige reden is om je te gaan irriteren

daar heb je alleen jezelf mee
ik denk eigenlijk dat je al die critici een beetje hebt geflabbergasted ... ze weten gewoon niet wat ze moeten zeggen omdat jij je gevoelens en belevenissen zo duidelijk hebt neergezet

waarvoor hulde
al zie je mij geloof ik ook als criticus terwijl ik juist bedoelde dat je soms niet meer kon staan van de ontwenning die oxy je kon geven, of juist niet kon staan van de pijnklachten als je zowieso geen oxy nam nadat je eraan gewend was ( over tweesnijdend mes gesproken

.. je kan niet met en je kan niet zonder
als je het niet neemt, ga je dood van de pijn voor je gevoel, maar als je het een tijdje neemt om diezelfde pijn te bestrijden, krijg je last van ontwenning die diezelfde pijn weer terugbrengt op de momenten dat je niet op tijd bent met je oxy)
je hebt letterlijk neergezet wat het grote nadeel is van zooi als morfine en dat zien heel veel mensen hier, misschien dat ze daarom niet reageren ... het went als de pest, opiaten, maar als je dan zonder moet is het ' a living hell' .. eigenlijk is het nooit goed met die zooi

het heeft geen zin om boos te worden op mensen die je in jouw ogen niet begrijpen .. want daarom reageren ze niet ... zorg dan juist dat ze je wel begrijpen .. probeer jezelf nog beter uit te leggen

( just a hint

)
en het is nu eenmaal echt zo ...
er zijn er zat die heel licht kunnen doen over morfine en co ... maar de enigen die er echt over kunnen en mogen praten zijn degenen die het van dichtbij hebben meegemaakt ... en helaas blijkt elke keer dat dat juist diegenen zijn die dus de nare kantjes ervan hebben meegemaakt

en er dus juist door zijn beschadigd .....
thats life ..
ik kreeg trouwens toen ik ooit kanker had ook morfine .. puur tegen de pijn die de tumoren veroorzaakten .. werd wel bestraald en met chemo, maar ze waren er gewoon laat bij .. niet te laat blijkbaar, aangezien we alweer een dik decennium verder zijn

.... morfine wordt inderdaad lang niet altijd alleen maar gegeven aan mensen die 'afgeschreven' zijn ... helaas is in de volksmond morfine gewoon bekend als de killer die er een einde aan komt maken ... ook al is er alleen maar pijn en nog lang geen einde ...
mijn geluk was dat ik niet zoals nogal wat van mijn mede kankercollegapatientjes ( en nee ik scheld niet .. ze waren gewoon mn bedgenootjes in mn belevenis van kanker, hele afdeling vol met kale k kopjes

we waren er zelfs trots op na een tijdje .. op die kale kopjes . mn eigen kankerbelevenis dus

ik kreeg dus morfine om mijn einde te verzachten, of dat einde nu kwam of niet ... ik hoefde dus niet af te kicken na morfine gebruik ( toen bij mij zoals bij zoveel anderen dat levenseinde overduidelijk niet kwam) .. soms nemen ze blijkbaar voorzorgs maatregelen en geven ze je zowieso morfine ,, of je nu doodgaat of niet
helaas was ik 10 jaar later wel zo dom om heroine te gaan gebruiken en moest ik dus na een tijdje alsnog afkicken van de heroine, majah toen was dat kankerverhaal allang verleden tijd bij mij

ik wist zelfs nix meer van mn morfine avonturen toen ik van de heroine afkickte

)
geen idee of het me geholpen zou hebben

boeit me eigenlijk ook totaal niet meer
dingen gebeuren nu eenmaal en je hebt er maar mee om te gaan ... of je nou een ernstige ziekte krijgt en je daarom heel zielig voelt, of omdat je kanariepietje doodging, shit happens ... hoe je met die shit omgaan is hoe je bent als mens ... en daar kan heroine of morfine of wat dan ook eigenlijk maar heel weinig aan veranderen ...