Opbiecht verhalen

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
edhardy zei:
Bekvechten op het internet is net als de paraolympics,zelfs als je wint ben je nog achterlijk :)

Jij wel ja, maar invaliden zijn niet achterlijk. Wat is dit voor onzin? :confused:

OT: Alles lekker vertellen en open kaart spelen. En heb je niet zo'n band met je ouders dan moet je het zelf weten, ik zelf zou alleen niet willen liegen en bedriegen. :wave:

aapkut

Badass junkie
het ging een keer tijdens het eten over drugs en toen vroeg me zus of ik welleens wat geprobeert had :P Dus toen kregen ze te horen wat voor drugs ik allemaal had gedaan en nog steeds doe ;p me ma begon meteen over kieth bakker :P

Ze vonden het niet okee maar echte probleem heb ik er niet me gehad, alleen heeft ze volgens mij wel het idee dat ik veel meer gebruik dan dat ik eigenlijk doe :openmouth:

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
DrippTone zei:
edhardy zei:
Bekvechten op het internet is net als de paraolympics,zelfs als je wint ben je nog achterlijk :)

Jij wel ja, maar invaliden zijn niet achterlijk. Wat is dit voor onzin? :confused:
Hij denkt leuk te zijn door een grap te jatten waarvan het origineel een stuk grappiger is.

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Special olympics ja, maar hij heeft het over de para olympics. Invalieden zijn geen verstandelijk gehandicapten en andersom ook niet, al kan het wel samen gaan.

iraqio

Belezen gebruiker
Ze zijn drachter gkeome. hebbe me met de dood bedreigd, geslage en dat soort shit... wiens idee was t om eerlijk te zijn?

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
Je eigen idee lijkt me..

Ik denk dat je zelf het beste kan inschatten hoe je ouders hierop reageren, afhankelijk van hoe je band met je ouders is en wat de denkbeelden van je ouders zijn.

Wel kut dat ze je met de dood bedreigen en slaan :( Sterkte ermee

PatrickBateman

Bewuste gebruiker
Ik heb mijn ouders weleens verteld over incidenteel paddo- en wietgebruik, dat vonden ze maar raar. M'n moeder vroeg zich echt af "Hm, waarom zou je dat willen?"

Andere dingen hoeven ze niet zo nodig te weten, als ze ernaar vragen zou ik het misschien wel vertellen, maar ik zou het niet uit mezelf opbiechten.

Spor

Wijs gebruiker
Mijn ouders zijn wat dat betreft héél relaxed :) beide mijn ouders hebben vroeger drugs als LSD, speed en paddo's gebruikt. Mijn vader blowd nog, mijn moeder is alles behalve vies van wijn, en benzo´s doen ze allebei.

Blowen doe ik al vanaf mijn 13e, en word vanaf mijn 14e gedoogd door mijn ouders... Vanaf mijn 17e MAG ik het ook echt thuis doen.

Andere dingen zijn ook ongeveer vanaf mijn 17e bekend, maar toen waren ze er nog niet blij mee... Al heb ik wel van mijn moeder toen mijn eerste oxazepam gekregen (niet om te spacen, was toen nodig)

Tegenwoordig ben ik 21, en weten ze in grote lijnen "alles" wel. Ze weten dat ik vanalles gebruik, over sommige dingen als LSD ben ik heel open omdat ze daar redelijk positief tegenover staan. Ze weten ook dat ik aan de coke heb gezeten, en dat ik dat nu niet meer gebruik.

Ik zou voor de rest wel in detail kunnen treden, maar dat ik "iets" doe weten ze toch wel, en om nou precies te weten watik op een avond allemaal door elkaar gooi, dat willen ze denk ik niet eens weten... Is voor hun geen meerwaarde meer.

Maar ze weten dat ik gebruik, en ze accepteren het :)

Vergeet daarbij niet dat ik alle dingen in mijn dagelijks leven zonder problemen doe: school, werk, sport, hobbies, vrienden en andere belangrijke dingen leiden niet onder mijn gebruik.

stomme eend

Bewuste gebruiker
ik kom uit een hippiegezin. Van opbiechten is eigenlijk nooit sprake geweest. Over drugs werd altijd open gesproken. Ik geloof dat ik daardoor wel mee heb gekregen dat het niet per defenitie verkeerd is om drugs te gebruiken maar dat het wel zaak is er voorzichtig mee om te gaan.
Ik heb zelf wel het een en ander uitgeprobeerd, maar altijd (nou ja, meestal dan...) behoorlijk 'volgens de boekjes'. En als er dan eens iets mis ging, dan hoefde ik niet heel ingewikkeld te gaan doen om het vooral voor mijn ouders te verbergen.

Inmiddels ben ik zelf moeder (en geen actieve genieter van drugs meer). Ik weet niet of ik het precies hetzelfde zal doen als mijn ouders (vond het in mijn puberjaren iets te open soms, hoefde niet eens mijn drugs te verbergen :smilingimp: :wink: ), maar die openheid verder vind ik wel een oke iets om door te geven. Ik zal het niet gaan aanmoedigen, maar ik vínd drugs ook echt niet zozeer slecht, mits er goed mee wordt omgegaan.
(en nu eens kijken hoe het wordt als mijn zoontje echt met grote pupillen thuis komt.... :rolleyes: )

Chris Pontius

Badass junkie
zat een keertje zwaar spacend in een cel dus werd toen opgehaald door mijn ma en alles maar vertelt toen ik weer naar huis mocht.
pijnlijk momentje

Elfquest

Bewuste gebruiker
Laatst m'n GHB gebruik opgebiecht. Niet aan m'n ouders maar aan m'n psychiater. Ik heb al jaren last van zware insomnia en GHB helpt me om te kunnen slapen als ik bv de volgende dag een belangrijke afspraak heb die ik echt niet kan missen. Ik neem het dus niet elke dag en zeker niet 24/7, maar probeer me te houden aan de voorgeschreven dosissen voor Xyrem. Kreeg gelijk een preek alsof ik een of andere junk ben. Ik vroeg haar of ze het niet raar vond om het af en toe nemen van dit spul zo te veroordelen en me aan de andere kant wel voor elke dag Temazepam voor te schrijven en enorme hoeveelheden Valium, wat niet meer helpt voor mij, want je went heel snel aan dat spul. Achterlijke artsen ook. Er zijn meer verslaafden aan benzodiazepines (valium en temazepam) dan aan GHB in Nederland. GHB wordt ook voorgeschreven als het medicijn Xyrem bij narcolepsie en aan mensen met insomnia. Speed (Dexamfetamine, Adderal) wordt gegeven aan mensen niet alleen bij ADHD maar ook bij sociale fobieen, maar dan kan het ineens allemaal wel en horen de bijwerkingen er ineens 'bij' en is het veilig om te stoppen zolang je het maar afbouwt. Maar verslaafd ben je dan niet neuhhh. Ik vroeg haar of ze hetzelfde zou reageren als ik Xyrem voorgeschreven had gekregen door een arts. Daar had ze geen antwoord op. Ze wilde me nu aan de antidepressiva hebben. Echt niet. Heb die troep door het raam naar buiten gegooid. Ik pis op psychiaters met een dubbele moraal. :kots:

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Pwn3D zei:
Elfquest zei:
Speed (Dexamfetamine, Adderal) wordt gegeven aan mensen niet alleen bij ADHD maar ook bij sociale fobieen

Waarom geven ze speed aan mensen met ADHD? :confused:
Ja joh, maak het nog zwart/witter dan Elfquest al doet. Om dexamfetamine voorgeschreven te krijgen moet je wel zwaar adhd (al dan niet met agressie erbij) hebben. Dit uiteraard om dezelfde reden als methylfenidaat, om de symptomen van adhd te onderdrukken,

Arenshi

Bewuste gebruiker
ExceptionalInsight zei:
Pwn3D zei:
Elfquest zei:
Speed (Dexamfetamine, Adderal) wordt gegeven aan mensen niet alleen bij ADHD maar ook bij sociale fobieen

Waarom geven ze speed aan mensen met ADHD? :confused:
Ja joh, maak het nog zwart/witter dan Elfquest al doet. Om dexamfetamine voorgeschreven te krijgen moet je wel zwaar adhd (al dan niet met agressie erbij) hebben. Dit uiteraard om dezelfde reden als methylfenidaat, om de symptomen van adhd te onderdrukken,
Achzo, wist ik niet. Weeral iets bijgeleerd vandaag :wink:

Perrin

Newbie
Ik heb het nooit opgebiecht. Ik zie de noodzaak ook niet echt. Als ze nog niet door hebben dat ik daar interesse in heb, dan zal het wel nooit komen. Ik groei m'n eigen wietplanten, cactussen en heb een goede twintig boeken over psychedelica op een prominente plaats in de boekenkast staan.

azgaza

Badass junkie
Ik heb na een of twee maanden blowen meteen verteld dat ik dat af en toe deed. Ik ben niet goed in geheim houden en vind het bovendien onprettig, ik hou niet van taboe's als het over open praten gaat dus ik ben meteen eerlijk geweest. Het was ook eigenlijk helemaal geen probleem. Nu rook ik regelmatig een jointje samen met mijn moeder dus dat is gewoon heel open en makkelijk.

Van de LSD en paddo's weet ze ook, ik mag het meestal in overleg ook gewoon thuis met vrienden doen en van de feesten weet ze ook. Ik heb haar alles uitgelegd, de risico's en ook de voordelen, de redenen om het te doen etc. Ze heeft er totaal geen probleem mee. Mijn opa en oma aan mijn moeders kant weten trouwens ook van de LSD, mijn oma had ik het vrij snel verteld omdat zij het toen ze jonger was ook wel eens gedaan heeft. Mijn opa heb ik het verteld op de dag dat Albert Hofmann overleden was, toen hij eenmaal hoorde dat de uitvinder die het zelf ook vaak genoeg gedaan had 102 was geworden was zijn mening ineens toch redelijk veranderd en zei hij dat als hij jonger was geweest hij het nog wel had overwogen. Mijn opa is een persoon van wetenschap.

Het lachgas weet alleen mijn moeder van, dat vind ze ook goed zolang het niet te vaak is. Ik ben blij met de openheid in mijn familie. Het lijkt trouwens misschien in eerste instantie vreemd dat mijn opa en oma ook alles weten maar ik heb ruim 16 jaar met ze in één huis gewoond dus dan is de hele situatie natuurlijk anders, en de neiging tot openheid bij dergelijke mensen ook groter.

Het enige waar ze niks van weten is de enkele experimenten met Ketamine, mijn moeder zou het niet snappen en het snuif-gedeelte maakt alleen maar onnodig bang. Ik ben er bovendien erg voorzichtig mee dus houdt ik dat maar gewoon geheim. Het enige kleine geheim in mijn gebruik hier :)

Dopezilla

Badass junkie
Ik ben met drank en blowen betrapt door lazerus danwel stoned thuis te komen. Dat was al een definitieve no-no voor m'n ma, dat ik niet echt de neiging heb om haar te vertellen wat ik verder uitspook.

M'n ex daarentegen dacht dat het leuk was om m'n ma van m'n xtc/mdma en lsd gebruik te vertellen.

Ik heb het met glashard ontkennen kunnen sussen, maar anders zou ze me eigenhandig naar de psych sleuren alwaar ik dan weer 'n jaar stomme gesprekken die nergens over gaan kan gaan voeren.

Gister kwam ik strak thuis, maar omdat we hier aan de sfeerverlichting doen is het haar niet opgevallen, maar ik ga voorzichtiger zijn, want anders breekt de pleuris los.

Het begrip "verstandig gebruik" kent ze niet, en ze gaat er al bij voorbaat van uit dat ik spontaan verslaafd raak. Dat ik zelf de boel wel in de gaten kan houden wil ze niet zien, en dat is niet alleen zo met drugs en drank.

Erg vermoeiend allemaal.

Ik houd het lekker stil, en zal blij zijn als ik volgend jaar op mezelf kan gaan wonen. :)

Olle

Bovenaan