Opbiecht verhalen

Frank123

Wijs gebruiker
Nou, zo na vandaag ben ik wel eens benieuwd hoe menig DF-er zijn/haar gebruik heeft opgebiecht aan de ouders.

Ik zit net met mijn ma namelijk over school te praten ( en de problemen die ik daaromheen heb veroorzaakt) en stuiten op het onderwerp drugs. Schijnbaar was dit van haar een gerichte poging om het mij te vertellen dat ze wist dat ik blowde, en ook wel eens wat probeer. Dit kwam omdat ze laatst mijn jas ''vreemd'' vond ruiken en uiteindelijk de geur weer in haar jeugd kon plaatsen ( wiet/hasj geur). Ook had ze in 1 van mijn broeken een leeg snowseal papier gevonden. Uiteindelijk dus maar het hele verhaal opgebiecht aan mijn ma , met de belofte dat ze het niet aan pa zal vertellen. Ik weet gelukkig (bijna) 100% zeker dat ze dit ook niet doet. Maar moest wel zelf de belofte leggen , dat als ze me weer zou betrappen , dan het het internaat zou worden, en het hele verhaal nog aan pa word voorgelegd. Dus ja ,, we moeten het maar weer eens beter verbergen , en eens vaker de deo tevoorschijn trekken.

En nu aan jullie, Hoe hebben jullie het vertelt/zijn je ouders erachter gekomen.

Amaranth

Bewuste gebruiker
Toen mijn moeder er achter kwam dat ik rookte, vroeg ze of ik weleens blowde. Toen zei ik af en toe. Was destijds nog enkel in het weekend. Ze zei: 'Wij (zij en m'n vader) vinden het niet goed, maar we weten dat we het je toch niet kunnen verbieden'. En nouja, op die manier wist ze van het roken en het blowen. Enige keer MDMA die ik heb gedaan weet ze niks van en ook niet dat ik van plan ben met andere drugs te experimenteren, hoeft ze ook niet te weten.

Angramar Temenos

Badass junkie
Ehh, m'n pa weet wel dat ik af en toe wel eens wat heb gebruikt, meer ook niet.. Hij vindt dat ik het niet moet doen en is anti-drugs. Hij wil ook verder niet weten wat en wanneer, en als hij me stoned/trippend/strak/waus betrapt wordt het zeker enorme ruzie, maar zolang het geen probleem is zegt die er geen woord over. Altijd als ik naar een feest ga, zegt die wel "Wees verstandig", met de insinuatie "Kijk uit met drugs".

Peertje

Experimenterende gebruiker
Mijn ouwelui weten helemaal niks.. en als ze er ooit achter komen dat ik ooit een jointje heb gerookt kan ik denk ik mijn erfenis wel op mijn buik schrijven...

caatje

Badass junkie
Mijn moeder vermoede altijd al iets en heeft op een dag mn schooltas onderzocht en hasj gevonden. Na de vondst heb ik beloofd het nooit meer te doen en aan mezelf beloofd het beter te verbergen. Dit is me altijd nog gelukt en nu ik al jaren het huis uit ben vind ik niet dat ik ze het hoef te vertellen. Ik doe er niemand kwaad mee.

Mike

Bewuste gebruiker
Mijn moeder maakte er vroeger niet zoveel van. Ook nu ik de veertig al gepasseerd ben zal ik er niet over liegen. Mijn eigen zoon verbied ik te experimenteren zonder het met mij te overleggen. Niet omdat ik niet wil dat hij gebruikt, maar omdat ik zelf graag wil weten wat er op de markt is... :)
Zonder gekheid, met zoonlief heb ik samen zijn eerste jointje gerookt en we hebben samen paddo's genomen. Ik weet zo precies wat hij gebruikt en wanneer. Hij zal er nooit over liegen. Als hij weer eens wat nieuws wil proberen zal hij het altijd aan mij vragen, hoeft hij er niet zelf naar op zoek en kan hij alle drugs die hij wil proberen op een veilige manier proberen. Op deze manier bereik ik ook dat hij geen drugs uitprobeert waar hij in mijn ogen nog niet aan toe is of waarvan ik vind dat je er gewoon af moet blijven. (Coke, heroine)

paulXTC

Bewuste gebruiker
mij ouders weten alles wat ik doe, ik heb het ze gewoon verteld,
Me moeder is wel anti-alles
Me vader is zoals meestal meningloos, maar vind het niet zo erg

cropp

Badass junkie
mijn ouders weten alleen van blowen, mijn moeder heeft me ooit bij mijn dealer naar buiten getrokken, waarna ruzie ontstond omdat hij anti harddrugs was en beweerde dat ik harddrugs gebruikte, ik ontkennen en mijn moeder over de rooie

thuis zei ze dat ze harddrugs niets voor mij vond en dat ze mij eerder geloofde dan die hells angel.

ze denken dat ik af en toe blow, en daar hebben ze vrede mee, er word bij ons thuis nergens over gepraat.

mijn vader vind alles best, ook als ik een joint draai aan de ontbijttafel, maar harddrugs ziet ie niet zo zitten. mijn vader is tolerant, maar als ik het met drugs of geld een keer uit de hand laat lopen ben ik hem kwijt voor altijd.

MCHZK

Belezen gebruiker
ik heb m'n ouders verteld dat ik ooit es heb geblowd , maar ze weten niets af van mijn gebruik nu..

Dig_this_vibe

Belezen gebruiker
Gewoon verteld in een goed gesprek. Alles wat ik tot nu toe ooit gebruikt heb (van coke tot mdma tot lsd). Ze heeft er geen problemen mee, zolang ik het maar voorzichtig en met mate doe. En dat is ook precies het geval. Ben geen groot gebruiker verder... eens in de zoveel maanden "iets" gebruiken en dat gaat nog steeds prima. Het moet wel leuk blijven :)

M'n vader heeft er overigens meer problemen mee, maar dat is voor een groot deel bezorgheid. En dat is harstikke mooi natuurlijk! Het is alleen jammer dat er geen speld tussen te krijgen valt als je vertelt over effecten/schadelijkheid/verslaving etc. Drugs blijft voor hem een no no.

kiekert

Bewuste gebruiker
Angramar Temenos zei:
Ehh, m'n pa weet wel dat ik af en toe wel eens wat heb gebruikt, meer ook niet.. Hij vindt dat ik het niet moet doen en is anti-drugs. Hij wil ook verder niet weten wat en wanneer, en als hij me stoned/trippend/strak/waus betrapt wordt het zeker enorme ruzie, maar zolang het geen probleem is zegt die er geen woord over. Altijd als ik naar een feest ga, zegt die wel "Wees verstandig", met de insinuatie "Kijk uit met drugs".
:tearsofjoy: Laatst vertelde je nog dat je getript had met je pa. Wat ben jij ook een ontzettende lul hè.

kiekert

Bewuste gebruiker
SchilDpadDo zei:
Dus ja ,, we moeten het maar weer eens beter verbergen , en eens vaker de deo tevoorschijn trekken.
Kennelijk ben je nog niet volwassen genoeg met drugs. Ik zou er gewoon nog vanaf blijven, ipv je moeder (die je een belofte gedaan hebt!!) zo te bedonderen. :wave:

Ga eerst maar eens beter je best doen op school, en vervolgens volwassen worden. Daarna misschien weer eens aan de drugs beginnen. :wave:

Frank123

Wijs gebruiker
kiekert zei:
SchilDpadDo zei:
Dus ja ,, we moeten het maar weer eens beter verbergen , en eens vaker de deo tevoorschijn trekken.
Kennelijk ben je nog niet volwassen genoeg met drugs. Ik zou er gewoon nog vanaf blijven, ipv je moeder (die je een belofte gedaan hebt!!) zo te bedonderen. :wave:

Ga eerst maar eens beter je best doen op school, en vervolgens volwassen worden. Daarna misschien weer eens aan de drugs beginnen. :wave:

Van de ene kant heb je wel gelijk ja , ben nog wat jong en naief ( zoals mijn pa zeg) daarom is het qua harddrugs idd. slim om er even een stop op te zetten , eventjes op school concentreren.

En ja , die belofte, bij ons in huis hebben beloftes geen hoge prioriteit. Want als mijn ouders hun beloftes nog na moesten komen , dan mis ik toch nog een hoop tripjes naar pretparken e.d.

Sarori

Bewuste gebruiker
Als je nog niet volwassen bent doe je er idd verstandig aan in ieder geval met je tengels van de harddrugs af te blijven. Hoe later je begint hoe beter je hersenen gerijpt zijn en des te kleiner de verslavingskans. Jong geleerd is vaak oud gedaan. Als je ouder bent zie je ook de risico's en de gevaren gewoon veel beter, omdat je de eerste struikelgevallen al bent tegengekomen...

Dat beloftes bij jou thuis niet zo nauw worden nagekomen is spijtig, maar zie daarin voor jezelf geen excuus om jouw beloftes niet na te komen. Uiteindelijk is het het beste om aan je zelf de belofte te doen, gewoon omdat het in je eigen belang is.

Zelf heb ik nooit hoeven opbiechten dat ik drugs gebruik. Heb ooit weleens laten vallen dat ik weleens een jointje rookte, maar daarop kwam geen commentaar. Mijn ouders wisten dat toch wel want ze kennen hun zoon door dik en dun: altijd bereid dingen te doen en te proberen die anderen (waaronder mijn keurige broertje en oudere zus) niet doen, de aard van het beestje zeg maar. Ook al zijn ze allebei - nog steeds - fel tegen drugs, ze weten het en ze spreken er gewoon niet met mij over, want dat is toch onbegonnen werk :)

Ze kennen me gelukkig ook goed genoeg om te weten dat ik het wel in de hand houd en dat het dus zo'n vaart niet zal lopen. Ik loop weleens door zeven sloten tegelijk, maar daarin hebben ze mij kennelijk altijd wel vertrouwd. Ben trouwens ook pas met harddrugs begonnen toen ik al volwassen was, dus die belofte aan mijzelf ben ik gewoon goed nagekomen. Was ook niet moeilijk, want een volwassen leven is nog erg lang, dus genoeg tijd om te doen wat je nog wil doen.

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
Ik zat na enkele jaren flink dealen,losgaan en gebruiken zo diep in de sjit dat ik express altijd alles aan mn ouders vertelde. alle boevendingen die ik deed, alle drugs die ik evt van plan was te gebruiken die ik nog niet op had. Het enige wat ze niet wisten was dat ik aan de heroine zat. Maar dat was een kleinigheid :tongueout:

stel dat ik na een ripdeal of wat dan ook opeens met nog meer kogels in mn donder in een greppeltje lag, dan hadden mn ouders tenminste geweten waar ze moesten zoeken.

idem ditto voor als ik opgepakt zou worden. Wat dat betreft hebben mn ouders en vrienden toendertijd heel veel verschil gemaakt als ik was opgepakt. astmamedicijnen brengen met hasj erin verstopt enzo :)

Dat 'eerlijk opbiechten' was puur egoïsme want mn ouders hebben dr nu, zo'n tien jaar later heel wat tics aan overgehouden. Maar ja ik vertrouwde bijna geen mens en zelfs mn ouders niet helemaal, maar alleen ergens liggen creperen leek me nog erger dan het gejammer van mn ouders :)

sindsdien vertel ik eigenlijk bijna alles wel aan mn ouders :)

:wave:

Angramar Temenos

Badass junkie
kiekert zei:
Angramar Temenos zei:
:tearsofjoy: Laatst vertelde je nog dat je getript had met je pa. Wat ben jij ook een ontzettende lul hè.

Waar heb ik dat gezegd, bosmongool? Link de post.

Mindgamer

Badass junkie
Tja..Ik zei tegen mijn ouders op 10-jarig leeftijd: "ik heb net met vrienden shag van de grond geraapt en opgerookt"
Toen wou mijn lieve papie mij in de kast opsluiten met een berg shag en vloei. Mocht ik er pas uitkomen als ik had gekotst, zei de beste man.
Ik was 12 toen ik begon met blowen. Op 13-jarig leeftijd had ik het gewoon verteld. Moest toen direct het huis verlaten.

Gemini

Badass junkie
Ik heb nooit wat opgebiecht. M'n ouders kwamen er keer op keer achter; ze vonden iets of ze betrapten me. Ik beloofde altijd dat ik het niet meer zou doen, om vervolgens de dag erna er schijt aan te hebben en gewoon door te gaan waar ik mee bezig was. Ze zijn alleen achter het blowen gekomen. Cocaïne en XTC enzo weten ze niet en hoeven ze ook nooit te weten. Het is toch te lang geleden en niet meer relevant voor hun om te weten.
Ik heb wel een keer heel erg geluk gehad. Toen had ik m'n pillen in het doorzichtige hoesje van m'n sigaretten gedaan en die op tafel laten liggen. Gelukkig vond ik hem de dag erop als eerste.

underworld

Wijs gebruiker
mijn vader weet dat ik blow vanaf me 14de, hij haalde zelfs wiet voor mij. aangezien hij vond dat ik dan het beste coffeeshop kwaliteit kon roken ipv vieze dealerwiet als ik het toch zou doen. sindsdien blow ik ook gewoon in huis, in het bijzijn van me vader (hij blowt zelf niet )
hij weet ook dat ik lsd,paddo's en lachgas heb gedaan, en hij vermoed dat ik weleens snuif op feestjes aangezien hij er af en toe een grap over maakt als ik weer eens naar een feest ben geweest.
en hij weet dat ik af en toe pillen doe op feesten. (niet in welke regelmaat dan he :tongueout:)
de rest weet hij niet, want als ik alles op zou biechten wat ik gedaan heb zou die weleens heel raar opkijken

PatrickBateman

Bewuste gebruiker
Angramar Temenos zei:
kiekert zei:
Angramar Temenos zei:

Waar heb ik dat gezegd, bosmongool? Link de post.

Geloof dat 'ie dit bedoelt: viewtopic.php?f=10&t=17831

iSmokex

Bewuste gebruiker
Vorig jaar toen mijn blowgedrag uit de hand liep en vrienden het te ver vonden gaan hadden zij het aan de schoolmaatschappelijkwerkster versteld. In de veronderstelling dat zij zwijgplicht etc. had en zij mij dus alleen zou helpen.
Het draaide echter uit op een gesprek met mn ouders. Ze wisten dat ik had geblowd, maar alle vragen die zij nog hadden heb ik neit beantwoord. Ze wisten niet hoe vaak, en met wie, hoezo ik het deed etc.
Het enige wat ik heb gedaan is beloofd te stoppen.

Één week na het gesprek: Recherche's op school wegens meldingen van xtc handel. Ik werd uit mijn Duitse luistertoets geplukt door mijn rector die mij vertelde dat 'de wijkagent me eventjes wilde spreken'. Ik liep met haar mee naar dat kamertje. Daar tref ik 3 vrouwen aan, schud de eerste 2 de hand. Ze stelden zich voor als recherche. De derde vrouw die ik de hand schudde was dan de wijkagent. Ze vroegen mij of ik wist waarvoor ik daar zat. Ik zei dat ik geen idee had. Dat had ik wel, het kon bijna niets anders zijn. Ik probeerde me van alels te bedenken wat het ook zou kunnen zijn en hoopte zo dat er me iets te binnen schoot. Maar nee, het moest wel daar over gaan.
Ik kreeg allemaal vragen waar ik nauwelijks antwoord op gaf. Ik heb er 4 uur lang gezeten en in het eerste uur helemaal niks gezegd. Ik klapte dicht en kon ook gewoon niks meer uitbrengen. Geen enkele zin kon uit mn mond komen. Vanaf dat moment wist ik pas echt was sprakeloos is. Na 10 minuten van gewoon helemaal leeg zijn kwam er weer wat gebrabbel uit. Vanaf dat moment heb ik ze alles verteld, behalve namen en persoonsgegevens etc.
Uiteindelijk moest ik terug naar mijn les, ze verwachtten me die middag nog terug opt het bureau, een gesprek met mn ouders.

In de resterende 2 lesuren die ik nog had probeerde ik me op elke mogelijke manier uit het klaslokaal te krijgen. Maar ik mocht niet, niet naar de wc, niet voor een aspirintje, niet voor een zogenaamd gesprek met de rector. Ik wilde nog iemand spreken voor ik naar het bureau mocht. Uiteindelijk waren de pogingen sowiezo voor niets omdat zij in de tijd dat ik was verhoort naar het bureau was vervoert.

Op het bureau zeiden ze tegen me dat ze haar al hadden en dat ze alles heeft bekend en dat ik ook vrij uit kon praten. Vanaf dat moment heb ik alles verteld behalve van wie zij het weer had.
(op dat moment wist ik niet dat de recherches mochten liegen over het feit of iemand wel of niet bekend had.)

Nouja door dat mn ouders ook ingelicht werden wisten zij dus ook dat ik xtc in mijn bezit had. Ik heb ook de vraag voor hun open gelaten of ik het ooit heb gebruikt. Ik weet niet wat ze nu denken, zal me niks verbazen als ze denken dat ik het alleen in mijn bezit had, maar nog nooit had gebruikt. Want dit hebben de recherches niet verteld.

Ze denken dat ik nu helemaal ben gestopt met alles, en voor zover hun weten heb ik nog 1 x na het blowfiasco geblowt (toen had ik mn kamer ondergekotst door de combi met drank en ze vonden toen hasj in mn tas).

(Oké, dit verhaal had ik ook zoveel korter neer kunnen zetten, excuses xD)

Lauu

Badass junkie
ik kwam een keer met grote doppen en een scheve kaak thuis..toen wisten ze dat ik xtc had gedaan...

na mijn eerste keer LSD...ook maar gelijk vertelt 2c-b ook wat dat hadden ze gevonden...vonden ze niet heel erg gellukig...sinds zijzelf ook wel wat dingen hebben geprobeerd vroegah :)

Coke & speed gebruik moet ik nog vertellen...maar dat kan later

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Mijn ouders vinden het wel grappig zolang ik verantwoordelijk gebruik. Mijn eerste space cake heb ik samen met mijn moeder gebakken die vervolgens zelf ook een stukje nam. Toen ik vertelde dat ik samen met een vriend op paddo's en lsd had getript vonden ze het wel interessant en leuk dat ik zulke dingen probeerde. Maar van mijn verdere drugs gebruik weten ze vrij weinig. Heb ook zelf niet de behoefte het mee te delen, en ze vragen er ook niet naar. Maar als ze het zouden willen weten dan zou ik het wel eerlijk vertellen.

raizeredge

Wijs gebruiker
ik had ruzie met me ouwelui over iets en toen heb ik gelijk gemeld dat ik blowde want ze waren toch al boos.

coke gebruik ben ik er ook mee naar ze gestapt en het gewoon eerlijk bekend maar eerst aan me moeder :)

edhardy

Newbie
Blowen had me moeder al lang door,vind ze niet zo'n probleem als het maar met mate gebeurd(ze heeft liever dat ik zaterdagavond stoned dan dronken thuis kom)
LSD is ze achtergekomen door mijn psychotische trip naar het ziekenhuis,dat was iets minder.
DXM,hoestdrank verpakking heeft ze een keer in me broekzak gevonden.
En laats zei ze nog:Als je naar dat feestje gaat ga je toch geen foute drugs gebruiken?
Ik antwoorde nee,alleen goede.Mijn moeder: dus geen xtc(zal haar wel een keer opgevallen zijn dat ik strak thuiskwam)toen heb ik haar gezegd nee maar wel ff uitgelegd dat MDMA bij gematigd gebruik helemaal niet zo ernstig is.
Over paddo's heb ik haar eerlijk verteld.
GHB weet ze volgens mij ook wel,maar want ze begon er laats opeens over dat als je dat gebruikt je heel goed op de dosis moet letten.

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
Mn pa rook de wiet in mijn kast en heeft er toen naar gevraagd. Toen heb ik ook gelijk toegegeven dat ik het al 6 jaar doe en dat mn school of werk er nooit onder te lijden heeft gehad. Hij zei dat hij er niet blij mee was, maar dat het mijn eigen keuze is zolang ik het verantwoordelijk gebruik. Mn moeder weet er niks over.

Dat ik 2 of 3 keer per jaar paddo's eet, weten ze niet. Ik zou het wel gelijk zeggen als ze er naar zouden vragen. Op mijn leeftijd (22) vind ik dat je daar gewoon eerlijk over moet kunnen zijn.

Evil_Eyes

Experimenterende gebruiker
Mijn moeder heb ik het moeten vertellen omdat mn huisarts zn beroepsgeheim vergat, hij ging er vanuit dat mn moeder wel wist dat ik blowde enzo. Ze was echt totaal verbaasd, maar zolang ik er mee bezig was te minderen vond ze het oke.
En mn vader heb ik het ook maar gewoon verteld, en die reageerde heel droog en vond het niet zo'n punt. Hij blowd zelf ook al sinds dat ik 5 ben, dus hij heeft niet echt recht van spreken als hij zou zeggen dat ik absoluut niet mag blowen.
Maarja, ik woonde al tijden niet meer thuis toen ze het eenmaal wisten, dus controle hadden ze sowieso al niet meer :P

Van andere drugs weten ze niks en dat wil ik graag zo houden :wink:

tomz0r

Badass junkie
Angramar Temenos zei:
Volgens mij heeft kiekert kanker aan z'n ogen of zo.

Josti.

Ik wens je een overdosis meth toe.

Ik wil dat jou in het echt horen zeggen, niet veilig achter je pc. :wave:

edhardy

Newbie
tomz0r zei:
Angramar Temenos zei:
Volgens mij heeft kiekert kanker aan z'n ogen of zo.

Josti.

Ik wens je een overdosis meth toe.

Ik wil dat jou in het echt horen zeggen, niet veilig achter je pc. :wave:
En ik zou graag zien dat jullie elkaar gewoon in elkaars waarden laten en wat vriendelijker doen :grin:
Steek gewoon gezamelijk de vredenspijp(joint) aan :stoned:
En bedenk je:
Bekvechten op het internet is net als de paraolympics,zelfs als je wint ben je nog achterlijk :)

Bovenaan