mrorange
Bewuste gebruiker
Afbouw schema’s daar valt over te discussiëren zeg ik altijd maar of het beter is om ineens te stoppen of afbouw is ook weer persoonsgebonden. Ik blijf erbij dat de belevingswereld anders is dan de voelenswaarde van wat je gebruikt. En ja het is gewoon een Hell als je wil of moet stoppen. En anderen kiezen voor het doorgebruiken van middelen wat het ook moge zijn.
Ja ieder z'n eigen gevoel en verantwoordelijkheid, maar wat is er mis om preventief, desnoods onder toezicht in een kliniek ofzo af te bouwen? Gaat er toch om dat je uiteindelijk op een veilige manier van dat middel af komt? Ik moest in de kliniek van de arts zelfs stoppen met afbouwen van benzo's omdat het na 7 dagen zo slecht ging, dat ik een pauze moet inlassen. Eerst nu stabiel een paar maanden op de dosis die ik nu krijg, lichamelijke en geestelijk herstellen en dan ga ik gewoon weer de kliniek in. Ik schreef al eerder dat ik van 150 mg diazepam per dag af kom, is natuurlijk absurd veel. Ik zit nu op 3 x 10 mg, maar als ik daar nu mee stop zijn de ontwenningsverschijnselen hetzelfde. Het is uiteindelijk mijn advies, uit mijn eigen ervaring. Dus no hard feelings en inderdaad iedereen reageert weer anders