• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Morfine/Heroine

Berbatov

Bewuste gebruiker
speeseend zei:
Berbatov zei:
..De frequentie van gebruik hangt af van de mate waarin het een extraatje blijft na langdurig wekelijks gebruik. ..

Kan je deze zin misschien op een andere manier uitleggen?

Ja dat kan ik. Ik zie heroïne als een vorm van genot wat speciaal moet blijven. Het moet geen gewoonte worden waar ik me op aanpas. Ik wil dan ook in geen geval veel tijd stoppen in het verlangen naar heroïne en ik wil er dan ook geen gewoonte van maken.
Zodra ik voel dat het verlangen groot is naar heroïne en de geestelijke voldoening die ik er uit haal vanzelfsprekender wordt lijkt het me niet verstandig om er mee door te gaan aangezien het dan mijn algemene geluksgevoel tegenwerkt.

Berbatov

Bewuste gebruiker
J0rrit zei:
Je houdt jezelf voor de gek kerel. Waarom laat je het niet gewoon met rust? Ik heb 3 keer heroine gerookt en 1 keer gesnoven ( 3 jaar geleden ) en heb het erna nooit meer gedaan. Heb dat van te voren ook gezegd, en heb m eraan gehouden, jij kon dit blijkbaar niet, LOSER

Ik heet geen J0rrit senior, ik doe het op mijn manier. Het sterkt jezelf als je van visie durft te veranderen nadat je geconfronteerd wordt met nieuwe indrukken. Na het incidentele gebruik was ik van mening dat ik dit wel vaker kon doen zonder dat ik de kans groot acht op afhankelijkheid.

speeseend

Wijs gebruiker
Berbatov zei:
..
Ja dat kan ik. Ik zie heroïne als een vorm van genot wat speciaal moet blijven. Het moet geen gewoonte worden waar ik me op aanpas. Ik wil dan ook in geen geval veel tijd stoppen in het verlangen naar heroïne en ik wil er dan ook geen gewoonte van maken.
Zodra ik voel dat het verlangen groot is naar heroïne en de geestelijke voldoening die ik er uit haal vanzelfsprekender wordt lijkt het me niet verstandig om er mee door te gaan aangezien het dan mijn algemene geluksgevoel tegenwerkt.

In gedachten heb je helemaal gelijk.

Om de week één keer lekker gebruiken, is het dan nog steeds incidenteel? Het genot is op zo een frequentie optimaal, naar mijn mening. Zou jij niet het risico lopen om mettertijd voor de bijl te gaan met je incidentele instelling?

Chris Pontius

Badass junkie
J0rrit zei:
Je houdt jezelf voor de gek kerel. Waarom laat je het niet gewoon met rust? Ik heb 3 keer heroine gerookt en 1 keer gesnoven ( 3 jaar geleden ) en heb het erna nooit meer gedaan. Heb dat van te voren ook gezegd, en heb m eraan gehouden, jij kon dit blijkbaar niet, LOSER

volgens mij is Berbatov een van de weinige die dit wel gewoon aan kan.
Als iemand het al zou kunnen, dan kan hij het iig wel.
En waarom reageer je zo gestrest als het toch maar een 'loser' is..

Bontkikker

Experimenterende gebruiker
@Plantebak,
Het is jammer om iemand zo heel zachtjes maar ook heel zeker de verslaving binnen te zien wandelen. Daarom.

Berbatov

Bewuste gebruiker
speeseend zei:
Berbatov zei:
..

In gedachten heb je helemaal gelijk.

Om de week één keer lekker gebruiken, is het dan nog steeds incidenteel? Het genot is op zo een frequentie optimaal, naar mijn mening. Zou jij niet het risico lopen om mettertijd voor de bijl te gaan met je incidentele instelling?

Ik snap je punt. Op deze manier kan ik geen grens trekken en jouw redenatie is dat de verslaving er daardoor heel traag in kruipt. Ik kan me daar wel in vinden en ik zie dat ook als iets wat ik in mijn hoofd moet houden. Ik overschrijd de grens van eens in de week sowieso niet meer. En als het wekelijks gebruik te 'gewoon' wordt dan wordt het tijd om de frequentie van mijn gebruik te minderen. Ik heb overigens ook nog mijn persoonlijke omgeving die mijn gedrag en gebruik objectief observeert en deze factoren met mij bespreekt.

Bontkikker

@Plantebak,
Niemand weet het zeker, maar het verhaal komt zo bekend voor.

@Berbatov,
Je hebt het intellectueel wel allemaal goed in elkaar gestoken, maar in hoeverre wint het verstand het in mensen? In de praktijk en ook verstandelijk geanalyseerd valt de "koelheid" en de objectiviteit van het verstand meestal bar tegen en worden we toch door instincten en gevoelens geregeerd :hearteyes: :wave: .

Berbatov

Bewuste gebruiker
Bontkikker zei:
@Plantebak,
Niemand weet het zeker, maar het verhaal komt zo bekend voor.

@Berbatov,
Je hebt het intellectueel wel allemaal goed in elkaar gestoken, maar in hoeverre wint het verstand het in mensen? In de praktijk en ook verstandelijk geanalyseerd valt de "koelheid" en de objectiviteit van het verstand meestal bar tegen en worden we toch door instincten en gevoelens geregeerd :hearteyes: :wave: .
'
Je hebt wel gelijk met het punt wat je maakt dat het allemaal draait om instincten en gevoelens die bevredigd moeten worden. Het is echter wel zo dat de mens een verstand heeft om deze dingen te overwegen. En als afhankelijke zal mijn geluksgevoel op termijn achteruit gaan. Als ik het op die manier nuanceer en dat in mijn hoofd hou is wint het verstand bij mij aangezien het op termijn veel meer oplevert. Of beter gezegd; minder ellende.

Bontkikker

@Berbatov,

Ik wil je er niet mee blijven vervelen, als lezer vind ik het best wel spannend om je avontuur te volgen.

desondanks :confused: , je zegt
En als afhankelijke zal mijn geluksgevoel op termijn achteruit gaan.
het waardeloze is dat je dan al afhankelijk bent.

Sybliminal

Interessant report/topic!
Ik heb zelf, nog niet zo lang geleden, wat kratom (extract) gebruikt. En ik herken wel het een en ander van wat je in je verslag had beschreven. Echt heerlijk spul, dat kratom. Ik ben ook erg benieuwd naar hero maar weet dat het voor nog lang geen tijd is om me daaraan te wagen, misschien wel nooit, maar zoals iemand hier al een paar pagina's terug had gezegd; zeg nooit nooit.

Ik vind het jammer dat de eerste paar pagina's zo'n gebekvecht was. Zoveel mensen die het zo goed (lijken te) weten, vooroordelen en hoog oplopende emoties.
Ondanks al dat gezeik en continue herhalingen van waarschuwingen vind ik 't tof dat je bent blijven doorgaan met posten. Het niveau was wel ver te zoeken als je 't mij vraagt.

Maargoed, hou ons op de hoogte :)

Sybliminal zei:
Interessant report/topic!
Ik heb zelf, nog niet zo lang geleden, wat kratom (extract) gebruikt. En ik herken wel het een en ander van wat je in je verslag had beschreven. Echt heerlijk spul, dat kratom. Ik ben ook erg benieuwd naar hero maar weet dat het voor nog lang geen tijd is om me daaraan te wagen, misschien wel nooit, maar zoals iemand hier al een paar pagina's terug had gezegd; zeg nooit nooit.

Ik vind het jammer dat de eerste paar pagina's zo'n gebekvecht was. Zoveel mensen die het zo goed (lijken te) weten, vooroordelen en hoog oplopende emoties.
Ondanks al dat gezeik en continue herhalingen van waarschuwingen vind ik 't tof dat je bent blijven doorgaan met posten. Het niveau was wel ver te zoeken als je 't mij vraagt.

Maargoed, hou ons op de hoogte :)

Ik ben toch blij dat die mensen hun ongezouten mening gaven, ongeacht wat de TS er van vind. elke puber die het woord drug ingeeft..zal dit forum tegen komen,..en een beetje realisme inzake heroine gebruik vind ik dan toch gepast... als de TS een super-karater heeft, dan is dat zeer goed voor hem,.. maar de meerderheid bezwijkt onder de verleiding van hero!...

en dat moet zeker gezegd worden in een topic als deze (vind ik :) )

Berbatov

Bewuste gebruiker
speeseend zei:
Bontkikker zei:
...

desondanks :confused: , je zegt

Berbatov zei:
En als afhankelijke zal mijn geluksgevoel op termijn achteruit gaan.

het waardeloze is dat je dan al afhankelijk bent.

Daar voel je op dat moment niks meer van :) Hero zal die ongenuanceerde gedachte genuanceerd over laten komen.

Mijn gevoel schakel ik in dat geval uit. Ik ga in dat geval probleemoplossend denken. Ik heb ook nog eens mijn omgeving die op de hoogte is en me er op kan wijzen wanneer het uit de hand loopt.

Overigens heb ik niet de indruk dat ik het zo ver ga laten komen.

J0rrit

Badass junkie
plantenbak zei:
J0rrit zei:

Mijn excuses daarvoor, was een beetje verkeerd geuite frustratie wegens andere zaken. Maar het feit dat je achteraf zegt denkt ' ik kan het wel vaker doen dat zonder da ik verslaafd raak ' doet mij eerder denken aan ' ik wil het vaker blijven doen ( na het de 1e keer te hebben ervaren ), en ik denk niet dat ik verslaafd raak '. Dat zijn toch twee verschillende zaken.

Berbatov

Bewuste gebruiker
J0rrit zei:
plantenbak zei:
J0rrit zei:

Mijn excuses daarvoor, was een beetje verkeerd geuite frustratie wegens andere zaken. Maar het feit dat je achteraf zegt denkt ' ik kan het wel vaker doen dat zonder da ik verslaafd raak ' doet mij eerder denken aan ' ik wil het vaker blijven doen ( na het de 1e keer te hebben ervaren ), en ik denk niet dat ik verslaafd raak '. Dat zijn toch twee verschillende zaken.

Het was meer een overweging die ik maakte nadat ik een duidelijker risicoprofiel kon maken naar aanleiding van mijn eigen ondervindingen. Een grens die verschoven is nadat ik heb besloten dat ik hier op deze manier plezier uit haal. Het is een grens die niet meer verder zal verschuiven aangezien ik mezelf geen logische reden meer kan geven om dat te doen. Toegeven aan mijn gevoel zie ik mezelf in zo'n risicovolle situatie niet doen.

geekos

Bewuste gebruiker
Je zou verbaasd zijn hoeveel mensen hun gevoel volgen, en dat geldt ook voor jou want elke mens zit vol gevoelens. Maar goed, je hebt laten blijken dat je verstandig met heroïne kan omgaan, chapeau. Toch stel ik mij nog altijd de vraag waarom mensen eraan beginnen? Je zegt dat je de grens niet meer verder zult verschuiven.. Maar waarom wou je de grens van voor je heroïnegebruik verschuiven? Ik zie voor mezelf geen enige logische reden om heroïne te doen. Dus is mijn vrees dat ook jij ergens de grens gelegd had om heroïne niet te doen, en dat door één of ander gevoel je die grens ook verlegd hebt. Waarom ga je er dan zo van uit dat je niet binnen de kortste tijd je grens gaat verleggen naar 2 keer per week of gewoon naar elke dag? Drugs gebruiken werkt volgens mij echt niet met risicoprofielen en logische redenen, drugs gebruiken is op gevoel en het probleem is dat ze dat gevoel dan ook nog eens gaan veranderen vanaf je eerste gebruik.

Maar als je echt sterk bent en je je gevoelens volledig kan afsluiten en je enkel kan focussen op de rationele gedachten (namelijk meer hero gebruiken MAG NIET, KAN NIET EN IS ONGELOOFLIJK SLECHT VOOR MIJ!!) dan wens ik je veel plezier bij wat waarschijnlijk een van de (qua effect) meest memorabele drugs is.

Ik laat mijn grens wel liggen waar hij nu ligt en heroïne valt wel ver buiten die grens.

Berbatov

Bewuste gebruiker
geekos zei:
Je zou verbaasd zijn hoeveel mensen hun gevoel volgen, en dat geldt ook voor jou want elke mens zit vol gevoelens. Maar goed, je hebt laten blijken dat je verstandig met heroïne kan omgaan, chapeau. Toch stel ik mij nog altijd de vraag waarom mensen eraan beginnen? Je zegt dat je de grens niet meer verder zult verschuiven.. Maar waarom wou je de grens van voor je heroïnegebruik verschuiven? Ik zie voor mezelf geen enige logische reden om heroïne te doen. Dus is mijn vrees dat ook jij ergens de grens gelegd had om heroïne niet te doen, en dat door één of ander gevoel je die grens ook verlegd hebt. Waarom ga je er dan zo van uit dat je niet binnen de kortste tijd je grens gaat verleggen naar 2 keer per week of gewoon naar elke dag? Drugs gebruiken werkt volgens mij echt niet met risicoprofielen en logische redenen, drugs gebruiken is op gevoel en het probleem is dat ze dat gevoel dan ook nog eens gaan veranderen vanaf je eerste gebruik.

Maar als je echt sterk bent en je je gevoelens volledig kan afsluiten en je enkel kan focussen op de rationele gedachten (namelijk meer hero gebruiken MAG NIET, KAN NIET EN IS ONGELOOFLIJK SLECHT VOOR MIJ!!) dan wens ik je veel plezier bij wat waarschijnlijk een van de (qua effect) meest memorabele drugs is.

Ik laat mijn grens wel liggen waar hij nu ligt en heroïne valt wel ver buiten die grens.

Ik nuttig heroïne omdat het me aangename ervaringen bezorgt. Natuurlijk handel ik in het leven op gevoel want daar draait het allemaal om, maar in dit geval ben ik genoodzaakt voorzichtig te zijn. Waarom ik die grens heb verschoven heb ik al beschreven. Ik ben gewoon van mening dat ik het op deze manier kan.
Heroïne is ook een drug waarbij je de risicofactor zelf in de hand hebt. Dat is anders bij lichamelijk schadelijke drugs. Dat zie ik ook als een voordeel.

tripkikker

mijn vader is verslaaft aan de heroïne geweest en hij herkent alles wat hier staat. wat niet wil zeggen dat jou hetzelfde te wachten staat..... hoop ik :( veel succes en plezier natuurlijk want als je het dan toch doet moet je natuurlijk wel er heel veel lol aan hebben :rock: . laat alsjeblieft snel weer wat van je horen!!

DirEnGrey

Wat een gozer. Het feit alleen al dat die zich zo aangevallen voelt komt puur doordat hij geconfronteerd wordt met zichzelf. Diep van binnen weet die dat de mensen hier gelijk hebben. Waarom anders zo gefrustreerd reageren, als 't je niks scheelt en 't toch onzin is, waar maak je je dan druk om?

Zo te zien heb je net je leven een beetje opgebouwd, waarom ga je dan JUIST aan de heroine, dude. Er zijn zoveel drugs en dan ga je precies die doen en ook nog eens elke week met bijsmokkelen. Alleen puur zwart op wit die quote van Bonie maakt al duidelijk wat er bezig is, wat er MIS is. Zelf zie je dat ook, nu er nog iets tegen doen.

En dan kun je nu weer weer komen boeh boeh aanval, maar dan ben je gewoon een sukkel. Doe je ogen open.

Ik geloof best dat 't verstandig te gebruiken valt, maar ik zie gewoon al aan alleen je manier van reageren dat dat bij jou niet het geval is.

Berbatov

Bewuste gebruiker
DirEnGrey zei:
Wat een gozer. Het feit alleen al dat die zich zo aangevallen voelt komt puur doordat hij geconfronteerd wordt met zichzelf. Diep van binnen weet die dat de mensen hier gelijk hebben. Waarom anders zo gefrustreerd reageren, als 't je niks scheelt en 't toch onzin is, waar maak je je dan druk om?

Zo te zien heb je net je leven een beetje opgebouwd, waarom ga je dan JUIST aan de heroine, dude. Er zijn zoveel drugs en dan ga je precies die doen en ook nog eens elke week met bijsmokkelen. Alleen puur zwart op wit die quote van Bonie maakt al duidelijk wat er bezig is, wat er MIS is. Zelf zie je dat ook, nu er nog iets tegen doen.

En dan kun je nu weer weer komen boeh boeh aanval, maar dan ben je gewoon een sukkel. Doe je ogen open.

Ik geloof best dat 't verstandig te gebruiken valt, maar ik zie gewoon al aan alleen je manier van reageren dat dat bij jou niet het geval is.

Het gaat er niet om dat het een aanval is. Helemaal niet. Ik zou het juist fijn vinden als iemand me met mijzelf zou confronteren mits het onderbouwd was. Als het echter niet-onderbouwde zelf getrokken conclusies betreft kan ik mezelf niet van de mogelijkheid onthouden om er tegen in te gaan.
Wat weet je eigenlijk over heroïne? Waar baseer je op dat het mis is? Baseer je het ergens op?
Je doet met die post net of ik niet zelf kan denken en dat frustreert me inderdaad.

speeseend

Wijs gebruiker
Die overschatting van jezelf, wat jij (nog) niet wilt zien, is zo herkenbaar. Je denkt misschien dat jouw verhaal uniek is?! Ik verzeker je dat elk beginnend verslaafde de gedachte heeft 'sterker te zijn'. en zo te zien bezit je ook nog eens de capaciteit om bezorgde mensen die om verantwoording vragen te negeren, in bepaalde situaties :) klik

Heb je nu al eens de topics van fuller zelf bekeken? Ik ben erg nieuwsgierig hoe jij over zijn ervaringen denkt.

Daze

Newbie
Het is me opgevallen dat dit gesprek al maandenlang aan de gang is.
Je begon deze topic om je ervaring te delen, het was een trip-report. Maar al gauw bleek dat men naast de "hé-goed-geschreven-man"-berichten, meer geinteresseerd waren in jouw ogenschijnlijk sluipende heroine verslaving. Fel reagerend op dat ene zinnetje van bijsmokkelen en de overziene gevaren van heroine, reageer jij op je beurt weer (fel) terug op andermans gebrek aan onderbouwing en kortzichtigheid. En wanneer men wel onderbouwd en ervaringsrijk is, ga je door over waarom het jou wel lukt en je levenslust en hoe belezen je erover bent. Ruw weg 90 procent van alle dialogen gaan zo en in 10 procent zeggen er mensen dat ze er wel in geloven, dat jij het wel kan. Vervolgens reageer je daar positief op.

Nu is mijn vraag, wat haal jij nou eigenlijk uit deze dialogen?

Gezien de mensen die het niet met je eens zijn, niet genoeg weten over jouw situatie of ongeinformeerd en/of kortzichtig zijn en de mensen die het wel eens zijn, niet echt verschil kunnen maken in hoe jij omgaat met jouw gebruik, want zelf weet je het natuurlijk het best.
Ik bedoel dit ook helemaal niet aanvallend of wat dan ook, ik vroeg me alleen af waarom je in gesprek gaat met mensen hier al maanden lang, als ze je veelal frustreren.

Ik heb nog nooit heroine gebruikt, dus ik heb waarschijnlijk niet veel nuttigs toe te voegen volgens jou, en ook al had ik dat, wat dan nog, toch?

DirEnGrey

Het gaat me niet eens om het feit dat 't heroine is, maar om het feit hoe je reageert, dat zegt al genoeg. Beter ban je niet gelijk alle dingen die niet met jouw mening samengaan, want jij geeft die dingen ook geen kans en dat is net zo kortzichtig als 'deze mensen hier zijn'. Alleen omdat je een moeilijke jeugd gehad hebt, heb je nog niet de wijsheid in pacht. Geloof me, er zijn hier genoeg mensen die hier een moeilijke jeugd gehad hebben en meer ervaring hebben met heroine dan jij. Dit soort naïviteit is dus juist het punt. Je posts zijn gefrustreerd en eenzijdig, wat aangeeft dat je nog veel te leren hebt. Oftewel, raak niet te overmoedig. Maarja, het is jouw leven, ken je verder toch niet. Je zal er waarschijnlijk toch niet naar me luisteren, maarja toch beter een poging gewaagd dan niet.

Good luck

T-men

Bewuste gebruiker
lysergine25 zei:
Inhoudelijk ga ik niet in op heroine reports, ik weet namelijk allang dat het veel meer is dan alleen maar een warme gloed.

Nou, hoe hapklaar en goudeerlijk wil je het hebben...

buubdaman

Newbie
Ik vind het een rare discussie.
Je doet net alsof het goed is als je gematigd heroïne kan gebruiken. Nou news to sender, wekelijks heroine gebruik langdurig is ook k*nkerslecht slecht voor je.

Verder, heb je het imniddels al gehaald bij een andere dealer??

Berbatov

Bewuste gebruiker
Jullie noemen weer allemaal andere factoren die ik mee heb gewogen in mijn oordeel. Ik kan die dingen zelf ook wel bedenken. Ik reageer zo op die berichten omdat ik het gevoel heb dat jullie denken dat ik mezelf niet bewust ben van al die risico's. Ik kan zelf ook denken, dat is ook de reden dat ik nogal moe word van de mensen die pretenderen met iets nieuws te komen.

Wat ik haal uit deze discussies? Eigenlijk helemaal niks. Behalve dat ik besef dat er zelfs onder drugsgebruikers nog een enorm taboe op heroïne heerst.

Verder is wekelijks gebruik van heroïne lichamelijk en geestelijk absoluut niet schadelijk. Ik heb geen idee waar je gelezen hebt dat het wel zo is, maar ik kan je vertellen dat het niet klopt. Ik kan me beroepen op meerdere betrouwbare bronnen.

maxpayne

Belezen gebruiker
DirEnGrey zei:
Het gaat me niet eens om het feit dat 't heroine is, maar om het feit hoe je reageert, dat zegt al genoeg. Beter ban je niet gelijk alle dingen die niet met jouw mening samengaan, want jij geeft die dingen ook geen kans en dat is net zo kortzichtig als 'deze mensen hier zijn'. Alleen omdat je een moeilijke jeugd gehad hebt, heb je nog niet de wijsheid in pacht. Geloof me, er zijn hier genoeg mensen die hier een moeilijke jeugd gehad hebben en meer ervaring hebben met heroine dan jij. Dit soort naïviteit is dus juist het punt. Je posts zijn gefrustreerd en eenzijdig, wat aangeeft dat je nog veel te leren hebt. Oftewel, raak niet te overmoedig. Maarja, het is jouw leven, ken je verder toch niet. Je zal er waarschijnlijk toch niet naar me luisteren, maarja toch beter een poging gewaagd dan niet.

Good luck
Idd. Overmoedigheid heerst.
Heroine is nieuw voor je en je weet gewoon niet hoe je erop reageert. Dan kan je nog zo sterk in je schoenen staan, etc, je weet gewoon niet of je later verslaafd wordt. Dit kun je gewoon niet met 100 procent zeggen dat je dat niet wordt omdat je nog maar in de beginfase zit. Wie weet veranderd je denken wel. Dan kun je nog zo bewust van de risico's zijn, ook jij kan verslaafd raken. Het is naief om te zeggen dat je het zo wel in de hand kan blijven houden. Als je het over een jaar nog zo in de hand kan houden denk ik dat je dit wel kunt zeggen.

Berbatov

Bewuste gebruiker
Daze zei:
Jeetje.
Snel op je teentjes getrapt.
Ontwenningsverschijnselen?

Haha, dit bericht maakt me best wel aan het lachen. Wat een expert hier.
Jongens, ik heb geen zin in deze eindeloze discussie van dit onwijs lage niveau. Dit is dan ook mijn laatste bericht hier. Dit gaat nergens meer over.

Als jullie hiermee denken dat jullie gelijk hebben geef ik jullie dat bij dezen. Gefeliciteerd.

Mochten mensen -in plaats van deze nonsens- iets serieus te vragen hebben mogen ze altijd een privébericht sturen. In privéberichten heb ik in tegenstelling tot hier heel diepgaande conversaties gevoerd waarin in mijn hart ook opende. Overigens steunen al die mensen net als alle mensen uit mijn persoonlijke omgeving me met dit besluit.
Het zijn vooral de mensen die niks over heroïne en over mij weten die lukraak vooroordelen en nonsens uitkramen.

maxpayne

Belezen gebruiker
Berbatov zei:
Daze zei:
Jeetje.
hmm jammer.. Ik vind dit anders best een leuke discussie :).

Maar goed. Als ik nog één ding mag toevoegen: Als er ergens een taboe over terecht is dan is dat voor mij bij heroine wel. Onderbouwing?:
* enkele familieleden zijn er zwaar aan verslaafd geweest. Zij gaven wel toe enkele te kennen die het gebruik in de hand wisten te houden maar dit waren mensen die het 2 a 3 keer geprobeerd hebben of met minimaal een half jaar pauze ertussen. Jij hebt vaker geprobeerd.
* Laatst een documentaire gezien over heroinegebruikers en die vertelden allemaal dat "hoe sterk je ook denkt te zijn' als je ermee doorgaat raak je hooked". Natuurlijk zijn het wel de junks aan wie dat gevraagd wordt maar toch, ze wilden allemaal stoppen maar konden niet.
* ze kregen allemaal steeds meer schijt overal aan en DAT is juist het gevaarlijke want dan krijg je misschien ook schijt aan dat frequente heroinegebruik.
* WAAROM denk je dat heroine zo'n taboe is? Voorzichtigheid geboden dus.
* Een googeltje hier, een drugsinfoteampje daar en je leest zowat overal dat het gevaarlijk is en zeer verslavend.

Overigens beweer ik niet dat je verslaafd bent omdat ik je niet ken. Maar ik denk (let op, denk) dat je er wat te luchtig mee omgaat. En die gedachte is gebasseerd op o.a. bovenstaande dingen.

J0rrit

Badass junkie
maxpayne zei:
Berbatov zei:
Daze zei:
Jeetje.
hmm jammer.. Ik vind dit anders best een leuke discussie :).

Maar goed. Als ik nog één ding mag toevoegen: Als er ergens een taboe over terecht is dan is dat voor mij bij heroine wel. Onderbouwing?:
* enkele familieleden zijn er zwaar aan verslaafd geweest. Zij gaven wel toe enkele te kennen die het gebruik in de hand wisten te houden maar dit waren mensen die het 2 a 3 keer geprobeerd hebben of met minimaal een half jaar pauze ertussen. Jij hebt vaker geprobeerd.
* Laatst een documentaire gezien over heroinegebruikers en die vertelden allemaal dat "hoe sterk je ook denkt te zijn' als je ermee doorgaat raak je hooked". Natuurlijk zijn het wel de junks aan wie dat gevraagd wordt maar toch, ze wilden allemaal stoppen maar konden niet.
* ze kregen allemaal steeds meer schijt overal aan en DAT is juist het gevaarlijke want dan krijg je misschien ook schijt aan dat frequente heroinegebruik.
* WAAROM denk je dat heroine zo'n taboe is? Voorzichtigheid geboden dus.
* Een googeltje hier, een drugsinfoteampje daar en je leest zowat overal dat het gevaarlijk is en zeer verslavend.

Overigens beweer ik niet dat je verslaafd bent omdat ik je niet ken. Maar ik denk (let op, denk) dat je er wat te luchtig mee omgaat. En die gedachte is gebasseerd op o.a. bovenstaande dingen.

+1, vooral deze ' ze kregen allemaal steeds meer schijt overal aan en DAT is juist het gevaarlijke want dan krijg je misschien ook schijt aan dat frequente heroinegebruik ' kan ik me heel erg goed in vinden ( geen ervaring, maar kan me dit heel goed voorstellen ). Ook moet je oppassen met grote tegenslagen, zodra je een zeer grote tegenslag ( verlies familielid of iets dergelijks ) krijgt te verwerken zal het misschien zeer lastig zijn de heroïne te laten liggen.

speeseend

Wijs gebruiker
Dat is het nu net. Zodra je Hero kent, zal het in moeilijke situaties een uitkomst kunnen bieden. Je weet wel, zo'n moment dat je rationele denken je even in de steek laat.

Ik ben er zelf van overtuigt dat niets voor niets is. Dus ook een verslaving heeft zo zijn nut!

Maxpayne geeft een jaar als 'zekerheid' aan. Ik denk dus niet zozeer in tijd maar in situaties.

:wave:

maxpayne

Belezen gebruiker
Vergeten: 'a heroin addiction is for life'.
Dit is iets wat veel mensen zeggen en een familielid van mij die dus verslaafd is geweest 7 jaar geleden geeft nog steeds toe dat de heroine nog steeds in zijn hoofd speelt af en toe. Hij kan er goed van afblijven nu maar de drang is aldoor nog een beetje aanwezig.

De Mosselman

Bewuste gebruiker
Wat mij opvalt aan dit topic is dat TS zich enorm ergert aan oordelen van anderen. Anderen weten niet hoe jij in je schoenen staat, mensen weten niet wat Heroine met jou doet etc.. Ik snap dat die oordelen op jou aankomen als aanval, maar ik wil je toch even meenemen naar een oude post van jezelf:

Berbatov zei:
Jij oordeelt nogal snel over een persoon wat je helemaal niet kent, en ik ben ervan overtuigd dat het mijn leven niet kapot zal maken. Mensen die hero proberen zijn meestal van die trieste mensjes die het leven niet zien zitten en op deze manier een uitvlucht zoeken. Ze raken verslaafd omdat ze toch al schijt hebben aan alles. Ik ben er niet zo eentje. Mijn persoonlijkheid is sterker dan een rots.

Hier pak je iemand aan op zijn oordeel dat hij over jou heeft (nota bene uit bescherming, misschien wel voor iets dat voor hem/haar onbekend is maar toch) terwijl je in de zin erop ALLE Heroïne gebruikers ervan beschuldigd zielige mensen zonder sterke persoonlijkheid te zijn. Maar wie geeft jou dan het recht om wél te kunnen oordelen over heroïne gebruikers? Omdat jij toevallig een zeldzaam exemplaar bent dat (wellicht nog) niet verslaafd bent? Denk je dat dat alleen met de persoonlijkheid van hem/haar te maken heeft? Dat kan met zo verschrikkelijk veel zaken te maken hebben waar wij ons niet eens bewust van KUNNEN zijn.

Dat dit hypocriet is zal ik je niet in je gezicht wrijven, zie deze reactie als een spiegel. Uiteindelijk oordelen we allemaal dus neem het voor lief dat mensen jou hier bestempelen als heroïne-verslaafd als je echt overtuigd bent van jou rotssterke persoonlijkheid, en hou dit topic in leven voor diegene die net als jou er 100% bewust van zijn niet verslaafd te raken aan heroïne. Alleen zo kun je werken aan het enorme taboe dat op heroïne heerst, zoals je in 1 van je laatste posts vermeld. Mensen kennen namelijk alleen maar het beeld van de eigenwijze heroïne-verslaafde, die uiteindelijk in een kliniek opgenomen moeten worden.

Ben je echt zo overtuigd van je gelijk? Hou je topic dan in leven voor diegene die zonder dit soort topics wellicht op het randje van de afrgrond komen te staan :wink: Er heerst, zelfs onder doorgewinterde drugs gebruikers, vaak maar 1 beeld van heroïne-gebruikers en dat is er 1 van junks met een straatkant. Jij bent blijkbaar niet zo, super.. Make the change! Daar is dit forum voor.

(ik ben overigens zelf geen (geinteresseerd) gebruiker van heroïne)

Bovenaan