Wacky zei:Lijkt me onzin, bij alcohol is nagenoeg iedereen ooit gebruiker, echt verslaafd raakt volgens mij niet eens 1%, volgens jou zouden er meer dan 1,6 milioen alcohol verslaafden in nederland moeten rondlopen. (wanneer je verslaafd bent is natuurlijk een vaag gebied, maar als je ruim wil rekenen en je gaat iedereen meetellen die elk weekend een biertje of 8 drinken, dan kun je jou hero gebruik ook al onder verslaafd plaatsen) amfetamine, en cocaine weet ik niet, maar ik denk niet dat het de 10% haalt.Berbatov zei:1 op de 10 ooitgebruikers die afhankelijk worden van heroïne is hetzelfde percentage als bij cannabis en een lager percentage dan bij amfetamine, alcohol, nicotine en cocaïne.
Waarom is het dan bij nicotine en canabis anders ? vooral door het onschuldige imago denk ik. Zoals ik zei, die 10% is vooral omdat veel mensen het bij 1 of enkele keren houden, juist uit respect voor de drug.
Als je de alcoholonthouders en religieuze moslims en andere gelovigen meetelt kom je al op een veel lager getal uit dan die 1,6 miljoen. Volgens jellinek.nl en alcoholinfo.nl zijn er inderdaad ruim 1 miljoen Nederlanders afhankelijk van alcohol.
Statistieken over andere drugs zijn er ook te vinden.
Maar weet je? Ik kan dit op deze manier wel gaan weerleggen, maar cijfers spelen hier helemaal geen rol in. Iedereen die ik goed gesproken heb (ook hier op drugsforum in privéberichten), mensen uit mijn persoonlijke omgeving is er van overtuigd dat het bij mij niet uit de hand loopt. Wat jullie hier doen is nonsens lopen uitkramen die nergens op gebaseerd is.
Ik ben sterk genoeg en ik zie de reden niet om 3 maanden te stoppen als ik daar zelf niet achter sta.
Thank you very much now.
Ik geloof niks, je weet iets of je weet het niet. Of je bent er niet zeker van. Geloof of ongeloof is onzekerheid. En iets wat je zelf niet hebt ervaren kun je dus ook moeilijk als werkelijkheid aan nemen. Dat hoeft ook niet, maar ontken niet dat het er niet is tot het tegendeel is bewezen. Misschien werkt het voor jou niet zo, maar ik heb toch echt ervaren dat het mogelijk is.

Wees voorzichtig