• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Morfine/Heroine

Berbatov

Bewuste gebruiker
Wacky zei:
Berbatov zei:
1 op de 10 ooitgebruikers die afhankelijk worden van heroïne is hetzelfde percentage als bij cannabis en een lager percentage dan bij amfetamine, alcohol, nicotine en cocaïne.
Lijkt me onzin, bij alcohol is nagenoeg iedereen ooit gebruiker, echt verslaafd raakt volgens mij niet eens 1%, volgens jou zouden er meer dan 1,6 milioen alcohol verslaafden in nederland moeten rondlopen. (wanneer je verslaafd bent is natuurlijk een vaag gebied, maar als je ruim wil rekenen en je gaat iedereen meetellen die elk weekend een biertje of 8 drinken, dan kun je jou hero gebruik ook al onder verslaafd plaatsen) amfetamine, en cocaine weet ik niet, maar ik denk niet dat het de 10% haalt.

Waarom is het dan bij nicotine en canabis anders ? vooral door het onschuldige imago denk ik. Zoals ik zei, die 10% is vooral omdat veel mensen het bij 1 of enkele keren houden, juist uit respect voor de drug.

Als je de alcoholonthouders en religieuze moslims en andere gelovigen meetelt kom je al op een veel lager getal uit dan die 1,6 miljoen. Volgens jellinek.nl en alcoholinfo.nl zijn er inderdaad ruim 1 miljoen Nederlanders afhankelijk van alcohol.
Statistieken over andere drugs zijn er ook te vinden.
Maar weet je? Ik kan dit op deze manier wel gaan weerleggen, maar cijfers spelen hier helemaal geen rol in. Iedereen die ik goed gesproken heb (ook hier op drugsforum in privéberichten), mensen uit mijn persoonlijke omgeving is er van overtuigd dat het bij mij niet uit de hand loopt. Wat jullie hier doen is nonsens lopen uitkramen die nergens op gebaseerd is.

Ik ben sterk genoeg en ik zie de reden niet om 3 maanden te stoppen als ik daar zelf niet achter sta.

Thank you very much now.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Berbatov zei:
Ik ben sterk genoeg en ik zie de reden niet om 3 maanden te stoppen als ik daar zelf niet achter sta.
Waar je wel voor moet oppassen is de lichamelijke afhankelijkheid. Weet je wanneer die optreedt? Ik lees soms dat withdrawal echt een hel is en weer een andere keer dat het een griepje is die je gewoon even uit moet zitten. In het eerste geval lijkt het me dat je daar niet vrijwillig in wilt trappen, dus pas daar wel mee op.

Berbatov

Bewuste gebruiker
ExceptionalInsight zei:
Berbatov zei:
Waar je wel voor moet oppassen is de lichamelijke afhankelijkheid. Weet je wanneer die optreedt? Ik lees soms dat withdrawal echt een hel is en weer een andere keer dat het een griepje is die je gewoon even uit moet zitten. In het eerste geval lijkt het me dat je daar niet vrijwillig in wilt trappen, dus pas daar wel mee op.

Daar ben ik me van bewust en heb in de literatuur gelezen en op dit forum gelezen dat de lichamelijke afhankelijkheid pas optreedt na dagelijks gebruik van rond de twee weken lang.
Ik moet het inderdaad niet zo ver laten komen.

Drientje

DF-koning
Je lijkt me intelligent genoeg om dat allemaal zelf uit te zoeken.
Wat ik me wel afvraag is: Heroine is een opiaat en van opiaten heb ik gemerkt (zelf heb ik heel lang tramadol gebruikt) dat je er erg onverschillig van wordt. Je lijkt mij iemand, mede door een opmerking uit een ander topic, die het juist wel uitmaakt hoe je denkt en alles ervaart. Volgens mij ben kritisch en heb je een afkeer van stootvoets aannemen wat de rest doet en denkt. Ben je niet bang dat de heroine deze houding te niet gaat doen?
Ik geniet er juist van dat ik niet met de rest mee loop en dat ik 'anders' ben en denk, terwijl in de periode dat ik tramadol gebruikte het me geen ene donder schelen kon en totaal niet kritisch was (ik heb toen CDA gestemt, kun je nagaan).

In ieder geval hoop ik dat je inderdaad zo sterk bent en dat je jezelf echt kent en dat je je niet laat kisten door een middel.

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Drientje zei:
terwijl in de periode dat ik tramadol gebruikte het me geen ene donder schelen kon en totaal niet kritisch was (ik heb toen CDA gestemt, kun je nagaan).

Dat verklaart een hoop, er zijn gewoon veel opiaat gebruikers in NL. Vraag me nu nog af wat de Geert Wilders kiezers hebben gebruikt. :grin:

@ Berbatov, ik weet niet of je mijn vorige post gelezen hebt. Maar ik ben toch wel benieuwd naar het antwoord op die vraag.

DrippTone zei:
Denk ook niet dat je verslaafd bent hoor, maar volgens mij vind je het wel zo leuk om net op het randje te zitten of niet? Kan je geen ongelijk geven, daar ligt ook de spanning en plezier. Net als een slangen bezweerder of een leeuwen temmer, het gevaar sturen, beheersen en bespelen is een mooie kunst.

maxpayne

Belezen gebruiker
plantenbak zei:
Tekno zei:
Interessant topic dit. Toen ik de eerste post van Berbatov las was mijn eerste reactie: oke, nog even en hij is hooked. Niet dat ik heroine als drug goed ken (lees regelmatig in het opiaat topic etc, meer niet). Toch, met je posts heb je mijn visie op de drug verandert en ik denk dat als je jezelf én de drugs goed kent dat je redelijk ver kan gaan met het recreatief gebruik van heroine.
Maar toch blijf ik er bij: stop eens 3 maanden. Je word er sowieso niet slechter van en bovendien zal het dit topic nieuw leven inblazen :wink: . Ben zeeeer benieuwd naar hoe je je in zo'n periode gaat voelen, hoe je het gebruik van heroine na 3 maanden gaat ervaren enz enz.

Exact mijn gedachte.

Berbatov

Bewuste gebruiker
Dripptone, ik had je vorige bericht niet gelezen. Maar het antwoord heb ik 2 pagina's terug al gegeven. Al weet ik niet zeker of het klopt.
Ik maakte deze beslissing vooral op gevoel en gevoel is niet uit te leggen. Alleen verstand is dat.

Berbatov zei:
Ik ben er niet achter wat dat is, maar ik denk dat de reden is dat ik nieuwsgierig ben naar alle dingen die niet normaal gevonden worden. Dat in combinatie met de nodige spanning die zo'n risico met zich meebrengt plus het effect wat vrij fijn is heeft me er denk ik toe gezet.

Je hebt het dus goed gezien.

@ Drientje,
Ik ben niet bang dat mijn persoonlijkheid er op achteruit gaat. Integendeel. Misschien dat ik me wat minder betrokken ga voelen bij sommige dingen omdat ik ze wegrelativeer, maar dat vind ik persoonlijk niet zo'n issue.

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Berbatov zei:
Ik maakte deze beslissing vooral op gevoel en gevoel is niet uit te leggen. Alleen verstand is dat.

Maar daar heb je het mis, gevoel is niet uit te leggen met verstand. Maar dat wil niet zeggen dat je het niet kun uitleggen. Er zijn vele manieren om te communiceren. En zo zijn er ook zonder het verstand nodig te hebben. Je kunt communiceren met je hart en je ziel. Door gevoel. Om zoiets simpels als je fysieke waarneming te noemen. Je kunt communiceren door elkaar aan te raken. En vaak gaat dat meer met gevoel dan met verstand. En zo kun je gevoel ook uitleggen. Alleen je verstand zit je in de weg omdat je de woorden tekort komt. :wink:

Elohtibbar

Badass junkie
Ik heb respect voor de TS, denk zeker niet dat het een domme kerel is die zich door heroïne voor de wagen laat spannen. Ook ben ik het met EI eens dat heroïne "ook maar gewoon een drug is", zeker gevaarlijker dan veel andere soorten drugs, maar desalniettemin een drug die niet iedere gebruiker meteen tot een verslaafde maakt. Tevens ben ik ervan overtuigd dat Berbatov zijn matige heroïnegebruik maanden, zo niet jaren op dit peil kan weten te houden. Maar dat je niet meer gaat gebruiken, wil niet zeggen dat je niet afhankelijk bent. Het grote verschil tussen heroïne en andere drugs is dat een heroïneverslaving erin sluipt, en zich vaak pas na jaren laat zien.

speeseend zei:
Hero zorgt voor Hero-gedrag. Zelfoverschatting hoort hier zeker bij. Doe het voor de lol eens drie maanden niet meer en kijk dan naderhand of die drie maanden nog iets van lol bevatte.

Heb je nu al Fuller ontmoet? Deze forum-bezoeker heeft een interessant verhaal. Erg herkenbaar..

Ik ben naar aanleiding van deze post eens de berichtgeschiedenis van Fuller doorgegaan, en ben echt geschrokken van de parallellen tussen jullie. Hij heeft 3 of 4 jaar lang zijn heroïnegebruik weten te beperken tot 1 gram per maand, ongeveer een tientje per week dus - volgens zijn eigen zeggen minder dan hij aan wijn of aan telefoonkosten uitgaf. Zelfs na al die tijd is het bij hem nog fout gegaan, en ik zeg natuurlijk niet dat dat bij jou ook gebeurt, maar ik wil gewoon even zeggen dat dat - ondanks dat je misschien niet meer heroïne gaat gebruiken - niet wil zeggen dat je daar niet verslaafd van kan raken. Jarenlang regelmatig gebruik zorgt ervoor dat je van veel dingen niet meer nuchter kan genieten. Dat is denk ik ook een groot risico, of je nu echt verslaafd raakt of niet.

Ik ben blij dat je hebt besloten om in ieder geval twee weken niets te gebruiken. Blijf daarna echter ook op jezelf letten (ik weet dat je dat doet want je bent een verstandige kerel), want ondanks alle romantische verhalen over opiumgebruik in de literatuur waar ik ook gek op ben, blijft het één van de meest verraderlijke drugs die er zijn.

Ik wil nogmaals zeggen dat je er goed mee omgaat en dat je zeker niet verslaafd hoeft te raken, maar áls je het wel wordt, is het vaak al te laat.

Berbatov

Bewuste gebruiker
DrippTone zei:
Berbatov zei:

Maar daar heb je het mis, gevoel is niet uit te leggen met verstand. Maar dat wil niet zeggen dat je het niet kun uitleggen. Er zijn vele manieren om te communiceren. En zo zijn er ook zonder het verstand nodig te hebben. Je kunt communiceren met je hart en je ziel. Door gevoel. Om zoiets simpels als je fysieke waarneming te noemen. Je kunt communiceren door elkaar aan te raken. En vaak gaat dat meer met gevoel dan met verstand. En zo kun je gevoel ook uitleggen. Alleen je verstand zit je in de weg omdat je de woorden tekort komt. :wink:

Hier geloof ik niet in.

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Geloof. :rolleyes: Ik geloof niks, je weet iets of je weet het niet. Of je bent er niet zeker van. Geloof of ongeloof is onzekerheid. En iets wat je zelf niet hebt ervaren kun je dus ook moeilijk als werkelijkheid aan nemen. Dat hoeft ook niet, maar ontken niet dat het er niet is tot het tegendeel is bewezen. Misschien werkt het voor jou niet zo, maar ik heb toch echt ervaren dat het mogelijk is.

Berbatov

Bewuste gebruiker
DrippTone zei:
Geloof. :rolleyes: Ik geloof niks, je weet iets of je weet het niet. Of je bent er niet zeker van. Geloof of ongeloof is onzekerheid. En iets wat je zelf niet hebt ervaren kun je dus ook moeilijk als werkelijkheid aan nemen. Dat hoeft ook niet, maar ontken niet dat het er niet is tot het tegendeel is bewezen. Misschien werkt het voor jou niet zo, maar ik heb toch echt ervaren dat het mogelijk is.

Je interpreteert het woord geloof verkeerd. Of ik gebruikte het verkeerd. Dat kan ook. Ik heb vrij vaak een discussie over het interpreteren van een woord. Dan bedoelen we hetzelfde, maar dan zeggen we het anders, vrij vervelend.
Ik bedoelde dat de denkwijze die jij beschrijft over het gevoel niet op mij van toepassing is. Ik kan me er althans niet in vinden.
Misschien dat jij het wel zo ervaart, dat zou goed kunnen.

Over je visie over geloof ben ik het overigens helemaal met je eens.

Wacky

Badass junkie
Gevoel is echt wel uit te leggen met verstand, iig de oorsprong ervan en de gevolgen..

Alleen houden mensen zichzelf veel voor de gek waardoor het moeilijk of ja tijdelijk onmogelijk word om het uit te leggen.

Over 10 jaar, kun jij wel met je verstand uitleggen waarom je deze keuze op gevoel hebt gemaakt hoor.

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Berbatov zei:
DrippTone zei:

Je interpreteert het woord geloof verkeerd. Of ik gebruikte het verkeerd. Dat kan ook. Ik heb vrij vaak een discussie over het interpreteren van een woord. Dan bedoelen we hetzelfde, maar dan zeggen we het anders, vrij vervelend.
Ik bedoelde dat de denkwijze die jij beschrijft over het gevoel niet op mij van toepassing is. Ik kan me er althans niet in vinden.
Misschien dat jij het wel zo ervaart, dat zou goed kunnen.

Over je visie over geloof ben ik het overigens helemaal met je eens.

Hehe, inderdaad we bedoelen het zelfde en we zijn het met elkaar eens. Toch appart dat woordkeuze zo'n invloed kan hebben op het verloop van een gesprek.

En @ wacky, ja die dingen wel. Maar dat heeft dan op zichzelf weer meer met verstand dan met gevoel te maken. :P

Berbatov

Bewuste gebruiker
Wacky zei:
Gevoel is echt wel uit te leggen met verstand, iig de oorsprong ervan en de gevolgen..

Alleen houden mensen zichzelf veel voor de gek waardoor het moeilijk of ja tijdelijk onmogelijk word om het uit te leggen.

Over 10 jaar, kun jij wel met je verstand uitleggen waarom je deze keuze op gevoel hebt gemaakt hoor.

Ik denk dat de oorsprong van bepaalde drangen en instincten inderdaad wel degelijk met verstand uitgelegd kunnen worden zoals jij zegt. Op een oppervlakkige manier.
Ik denk echter niet dat het veel dieper dan dat kan gaan. Ik denk dan ook de reden van mijn gebruik nooit te weten te komen. Ik denk dat het een combinatie van dingen is.

lente

Newbie
ik vraag me 1 ding af. je wilt ermee stoppen als je merkt dat je verslaafd wordt. Maar is het dan al niet te laat? Het kenmerk van ergens aan verslaafd zijn is toch juist het probleem dat je ergens mee wil stoppen maar dat niet kan? dus ben benieuwd hoe je dat op wilt gaan lossen. Want dan is het al te laat.....

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
lente zei:
ik vraag me 1 ding af. je wilt ermee stoppen als je merkt dat je verslaafd wordt. Maar is het dan al niet te laat? Het kenmerk van ergens aan verslaafd zijn is toch juist het probleem dat je ergens mee wil stoppen maar dat niet kan? dus ben benieuwd hoe je dat op wilt gaan lossen. Want dan is het al te laat.....
Waar jij hier op doelt is het geestelijke aspect, ik denk dat hier vooral de lichamelijke afhankelijkheid bedoeld wordt. De geestelijke verslaving is makkelijk op te lossen door er niet aan toe te geven.

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
ExceptionalInsight zei:
lente zei:
Waar jij hier op doelt is het geestelijke aspect, ik denk dat hier vooral de lichamelijke afhankelijkheid bedoeld wordt. De geestelijke verslaving is makkelijk op te lossen door er niet aan toe te geven.

Dat is inderdaad de makkelijkste oplossing. Maar om dat ook echt te doen is nog zo makkelijk niet. :P

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
DrippTone zei:
Dat is inderdaad de makkelijkste oplossing. Maar om dat ook echt te doen is nog zo makkelijk niet. :P
Dat kan ik je pas vertellen wanneer ik het gedaan heb. Maar zoals ik het nu zie is heroïne net als alle andere drugs ook maar gewoon iets dat je niet te vaak moet doen. Volgens mij kan dat prima (:

Elohtibbar

Badass junkie
ExceptionalInsight zei:
DrippTone zei:
Dat kan ik je pas vertellen wanneer ik het gedaan heb. Maar zoals ik het nu zie is heroïne net als alle andere drugs ook maar gewoon iets dat je niet te vaak moet doen. Volgens mij kan dat prima (:

Ik ben het met je eens dat het gewoon een drug is en dat iemand met een sterke wil en persoonlijkheid het sporadisch recreatief zou kunnen gebruiken. Maar het staat wel vast dat heroïne verslavender is dan veel andere soorten drugs. Het verwoest makkelijker levens, en moet daarom met grotere voorzichtigheid behandeld worden. Recreatief gebruik is niet voor iedereen weggelegd. Het zou goed kunnen dat jij en de TS daar wel sterk genoeg voor zijn. :) Stiekem denk ik dat ik daar zelf ook sterk genoeg voor ben aangezien ik niet zo verslavingsgevoelig ben, maar ik ben nog steeds bang om zo'n risico te nemen en denk daarom niet dat ik het ga gebruiken (maar zeg nooit nooit - ik ben zeer openminded). Misschien moet ik maar eens aan de codeïne gaan ofzo. :beer:

Berbatov

Bewuste gebruiker
Rabbithole zei:
ExceptionalInsight zei:
DrippTone zei:

Ik ben het met je eens dat het gewoon een drug is en dat iemand met een sterke wil en persoonlijkheid het sporadisch recreatief zou kunnen gebruiken. Maar het staat wel vast dat heroïne verslavender is dan veel andere soorten drugs. Het verwoest makkelijker levens, en moet daarom met grotere voorzichtigheid behandeld worden. Recreatief gebruik is niet voor iedereen weggelegd. Het zou goed kunnen dat jij en de TS daar wel sterk genoeg voor zijn. :) Stiekem denk ik dat ik daar zelf ook sterk genoeg voor ben aangezien ik niet zo verslavingsgevoelig ben, maar ik ben nog steeds bang om zo'n risico te nemen en denk daarom niet dat ik het ga gebruiken (maar zeg nooit nooit - ik ben zeer openminded). Misschien moet ik maar eens aan de codeïne gaan ofzo. :beer:

Ik heb de indruk dat het vergeleken met andere drugs de verslavinjgskans niet veel groter is. Wat echter wel groter is, is de last die je ondervindt in de maatschappij als je verslaafd bent.
Met een nicotineverslaving kan je normaal functioneren, met een alcohol- of speedverslaving vaak ook. Maar met een heroverslaving is dit onmogelijk.
Ik denk dat dit aspect hetgene is wat heroine zo afschrikwekkend maakt.

Zie de vorige pagina voor cijfers of zie jellinek.nl. De verhouding ooitgebruiker/verslaving ligt bij heroine lager dan bij nicotine, alcohol, cocaine en speed. Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat het veilig is. Het hangt ook met de frequentie van gebruik samen. Natuurlijk is dagelijks gebruik van heroine zo goed als een zekerheid op een verslaving op den duur. Zo ver moet je het dus ook niet laten komen.

Dit is niet enkel mijn ervaring, maar het komt ook naar boven in wat ik er over gelezen heb. De fabel dat éénmalig gebruik al een verslaving veroorzaakt is nonsens. En zelfs al was dat het geval denk ik dat ik er nog van af zou komen.

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
ExceptionalInsight zei:
DrippTone zei:

Nou zoals je dus al zelf zegt, het is bij elke drugs het zelfde. Dus je bent nooit verslaafd geweest als je dus niet kunt zeggen hoe het is? In ieder geval, je kunt dan wel leuk gestopt zijn. Maar dagen, weken, maanden en zelfs jaren nadat je gestopt bent blijven die 'cravings' je achtervolgen en maken je dus vatbaar voor een terug val. Dus hoe sterk je in je geest ook bent, het gaat tegen vallen. :wink:

Berbatov

Bewuste gebruiker
DrippTone zei:
ExceptionalInsight zei:
DrippTone zei:

Nou zoals je dus al zelf zegt, het is bij elke drugs het zelfde. Dus je bent nooit verslaafd geweest als je dus niet kunt zeggen hoe het is? In ieder geval, je kunt dan wel leuk gestopt zijn. Maar dagen, weken, maanden en zelfs jaren nadat je gestopt bent blijven die 'cravings' je achtervolgen en maken je dus vatbaar voor een terug val. Dus hoe sterk je in je geest ook bent, het gaat tegen vallen. :wink:

Ik ben nooit verslaafd geweest, maar als ik logisch redeneer liggen die cravings ook aan hoe je je verslavingsperiode hebt afgesloten. Als je het achter je laat en weer wilt gaan leven denk ik dat de cravings minder zullen zijn dan bij iemand die door familie/kliniek gedwongen wordt te stoppen.

Makkelijk lijkt het me overigens niet, maar zeker wel mogelijk. Zo ver laat ik het trouwens niet komen.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
DrippTone zei:
Maar dagen, weken, maanden en zelfs jaren nadat je gestopt bent blijven die 'cravings' je achtervolgen en maken je dus vatbaar voor een terug val.
Definieer dat eens als je wilt. Heb je dan momenten dat je denkt van.. "hm, ik zou best een hitje lusten"? Of is het meer van; "hhnnnnggggg IK MOET HEBBENNN!!!!" Of is het echt iets compleet anders?
Dat eerst zou ik me best voor kunnen stellen, dat heb ik bij sigaretten ook wel, maar het feit dat ik daar niet aan toegeef maakt mij niet minder gelukkig ofzo. Hoe moet ik dat precies zien volgens jou?

speeseend

Wijs gebruiker
Berbatov zei:
..De fabel dat éénmalig gebruik al een verslaving veroorzaakt is nonsens...

Een ervaringsdeskundige zal niet beweren dat je na éénmalig gebruik verslaving hebt veroorzaakt. Het is immers éénmalig, toch?!

Berbatov zei:
..En zelfs al was dat het geval denk ik dat ik er nog van af zou komen.

En hier zit het gevaar nu net in. Good luck man.

Mindgamer

Badass junkie
Een discussie uitlokken, en van andere perspectieven genieten.
Clever hooorrr...

Persoonlijk vind ik morfine ook erg lekker, en lijkt heroïne mij ook heel erg lekker, maar ik ben verslaafd geworden aan het ontwikkelen van mezelf, waardoor er een afkeer is ontstaan tegen de dingen die mij hierin belemmeren. Heroïne is ondanks zijn idyllische werking, geen middel dat je geheugen verbreedt en het denken verrijkt met verbindingen wat je aan de werkelijkheid kunt koppelen. Mensen zullen je een engerd, een rare vinden wanneer jij je archetypische elementen vanuit je onderbewustzijn verkeerd interpreteert en je ouders ermee pijnigt.

Ik zou zeggen: gebruik, geniet, en leer :wave:

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
ExceptionalInsight zei:
DrippTone zei:
Maar dagen, weken, maanden en zelfs jaren nadat je gestopt bent blijven die 'cravings' je achtervolgen en maken je dus vatbaar voor een terug val.
Definieer dat eens als je wilt. Heb je dan momenten dat je denkt van.. "hm, ik zou best een hitje lusten"? Of is het meer van; "hhnnnnggggg IK MOET HEBBENNN!!!!" Of is het echt iets compleet anders?
Dat eerst zou ik me best voor kunnen stellen, dat heb ik bij sigaretten ook wel, maar het feit dat ik daar niet aan toegeef maakt mij niet minder gelukkig ofzo. Hoe moet ik dat precies zien volgens jou?

Een beetje van beiden en compleet iets anders. Ik kan het je niet goed uitleggen. Maar je moet niks zien volgens mij. Beter dat je niet weet hoe het is om verslaafd te zijn en er ook nooit achter te komen.

Maar in de eerste 6 maanden na dat ik was gestopt met cocaïne waren die cravings wel het ergst. Als je je kut voelt dan is het echt het ergst, dan is het wel zo van hhhnnnngggg ik MOET ff een lekkere lijn pakken. Maar ook als je gewoon aan het genieten bent, en denkt: hmmm, een lijntje zou nu toch echt zo lekker zijn he. Maar omdat je het dan niet mag van jezelf ga je je weer kut voelen en word die craving dus weer zo erg als dat je je al kut voelde en er dan zin in krijgt. Dus steeds brengt het je weer tot dat punt dat je zwetend met je telefoon in je handen staat, proberen je dealer te bereiken.

Gelukkig neemt de frequentie en de hevigheid van die cravings wel af. Maar het is echt een reële kans op terug val. Ik heb er echt wel moeite voor moeten doen. En het gevaar blijft nogsteeds. Want die grens die je normaal hebt, coke dat gebruik ik niet. Die is er niet meer en komt ook niet terug. Dus als je weer in de verleiding word gebracht moet je echt goed nadenken en sterk in je schoenen blijven staan. Want er blijft altijd zo'n duiveltje op je schouder die zegt waarom niet? Wat kan het kwaad? Toe maar, dat vind je lekker.

Edit: wat het ook is, je ego gaat gekke spelletjes met je gedachten spelen. Die plaatst de drug waar je aan verslaafd bent op een voedstuk. Het is iets lekkers, iets goeds, iets geweldigs. Je zou al je problemen er mee kunnen oplossen. Hoe je je ook voelt, met die drug is het altijd beter.

En probeer dan te blijven zeggen, flikker op. Het is troep, ik moet het niet. Dat is een tegenstrijd in je hoofd waar je echt gek van kunt worden.

r@r@

Wijs gebruiker
speeseend zei:
Hero zorgt voor Hero-gedrag. Zelfoverschatting hoort hier zeker bij. Doe het voor de lol eens drie maanden niet meer en kijk dan naderhand of die drie maanden nog iets van lol bevatte.

Ik spreek je op 3 augustus, Eend! Ff denken... over 3 weken precies :P

(Enne... ik heb nog steeds veel lol hoor...) :wink:

r@r@

Wijs gebruiker
Berbatov zei:
Het is natuurlijk wel zo dat als je verslaafd bent aan heroine je niet meer mee kan doen in de maatschappij, in tegenstelling tot een verslaving aan de andere middelen. Dat maakt heroïne zo afschrikwekkend.

Niet mee eens en ik spreek uit eigen ervaring.
Ik ben getrouwd, heb kinderen en werk 3 dgn. p.w. in het onderwijs.

Ik ben nu clean, maar heb in het verleden periodes heroïne gebruikt in combinatie met studie, normaal werk én een sociaal leven met niet-verslaafden.
Het is dus niet "natuurlijk" zo, het is in veel gevallen zo.

Maar op straat en in de media zie je alleen de verslaafden die "natuurlijk" niet mee kunnen doen in de maatschappij.

En de verslaafden die wél meedoen aan de maatschappij? Die herken jij (en vele anderen met jou) niet als zijnde verslaafd, maar dat wil niet zeggen dat ze er dus niet zijn.

Het is voor iedereen anders; als je hero had vervangen voor basecoke in jouw bewering, was ik het 100% met je eens geweest; door coke heb ik een paar maanden in de goot gelegen (of beter gezegd: was ik niet in staat mezelf uit die goot te houden).

Open your mind... :wink:

En je schreef ook: "k gebruik het nu 1 keer in de week, en ik merk niet echt een enorme drang of zo, maar ik merk wel dat ik elke dag enorm naar het weekend uit kijk. Het is tenslotte wel extreem fijn. Ik denk en hoop dat ik dit wel vol hou, al smokkel ik soms wel doordeweeks al af en toe."
Zo ben ben ik de eerste paar jaar ook doorgekomen; alleen in het weekend op mn studentenkamertje.
Vraag je af wat je gaat doen als er nou iets heel kuts gebeurd in je leven (relatie gaat uit, iemand overlijdt etc.).
Ga je dan niet elke dag gebruiken?
Houd jezelf niet voor de gek. Heroïne blijft de snelste en makkelijkste manier om shit te vergeten, maar op dat moment denk je er niet aan dat de hero op de lange termijn de grootste shit zal zijn.
De (beste) tijdelijke oplossing wordt het (ergste) probleem op de lange termijn.

Groetjes, R@r@ :wave:

speeseend

Wijs gebruiker

Flameon

Badass junkie
Mooi geschreven report ... kan me een best wel goeie voorstelling maken hoe heroine en morfine is. Maar pas op dat je niet de fout in gaat, je klinkt in je laatste zinnen best wel gevaarlijk (hooked gevaar)

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
15 dagen later, zijn je benen loom zwaar ?
Moe ?
Alle levenslust eruit ?
Spierpijn ?

Tijd voor een nieuwe hit hobbyist, u go u show us how to get hooked.

:hearteyes:

Mooi verslag,..ik heb altijd al willen weten wat heroine nu juist met een persoon doet.

Ik hoop dan ook dat je inderdaad alles in controle hebt, is dat niet zo...its your life right : :smoke: Wees voorzichtig :wave:

Daze

Newbie
Jeetje.
Zonder onderbreking het hele forum grondig doorgelezen.
Wat me zeer doet afvragen hoe het nu met je gaat, Berbatov.
Goed verslag, en leuke discussie hier! :)

speeseend

Wijs gebruiker
^Inderdaad, die veer mag TS van mij krijgen. Zeer goed omschreven, prettig om te lezen. Vooral die Naïeve stijl..

Berbatov

Bewuste gebruiker
Ik maak me goed. Mijn dealer is op vakantie naar Ibiza en ik wil me er niet aan wagen om bij een ander te kopen in verband met mogelijk onzuiver gevaarlijk spul. 2 weekjes pauze dus nadat ik twee weken geleden ook al een week pauze had.
De levenslust is er nog steeds.

solid80

Newbie
Nu al 4 dagen verder..
Gaat die nog goed ?
Ik ben hier niet om partij te kiezen maar ik ben enorm geintrigeerd geraakt door de discussies en de gesprekken en dus ook hoe je het nu maakt na al 4 dagen Zonder dealer.

Grtz

Berbatov

Bewuste gebruiker
Waarom ben je in de veronderstelling dat hero een hoofdzaak in mijn leven is? Ik mis het niet en ik ben er van overtuigd dat ik even veel voldoening uit mijn leven haal dan voor mijn gebruik.

Hero wordt bij mij geen gewoonte, maar incidenteel een extraatje. De frequentie van gebruik hangt af van de mate waarin het een extraatje blijft na langdurig wekelijks gebruik. Als het dan meer een gewoonte wordt ga ik minderen.
De levenslust blijft bij mij sowieso bestaan, maar je daar maar niet druk om.

J0rrit

Badass junkie
Je houdt jezelf voor de gek kerel. Waarom laat je het niet gewoon met rust? Ik heb 3 keer heroine gerookt en 1 keer gesnoven ( 3 jaar geleden ) en heb het erna nooit meer gedaan. Heb dat van te voren ook gezegd, en heb m eraan gehouden, jij kon dit blijkbaar niet, LOSER

Bovenaan