Mephedrone

Naj

Experimenterende gebruiker
Ik heb 2 blue swirls gehad, normaal nooit een crash ook niet van mdma, maar nu toch een harde crash dikke craving en allemaal iritante kwaaltjes aan me lichaam.

Vrouwtje_Amsterdam

Bewuste gebruiker
Ik liet donderdag twee pillen testen. In een zat 60-80 mdma in en in die andere Mephedrone. De mevrouw bij de Jellinek zei dat dit spul wordt verkocht als MDMA in pillen.

De bloedsomloop problemen zoals ik hier boven lees zijn een bijwerking van de Mephedrone. Hierdoor krijg je ook vlekken over je lichaam omdat het bloed niet goed kan stromen.

En Mephedrone = Cathinone!
4-MMC = Mehphedrone = 4 methyl meth cathinone
En sterke drang om weer op nieuw te gebruiken zeiden ze bij Jellinekk dus pas er mee op!

Edit: Mephedrone = afgeleide van Cathinone volgens drugsinfoteam.nl

endor

Badass junkie
Je moet je niet teveel zorgen maken om die rare bijwerkingen.
Een vriend van me snuift ongeveer een gram op een dag.
En hij blijkt niets van die symptomen te hebben.
Pas wel op met de verslaving , ik hoor langs alle kanten dat je er niet zo makkelijk afblijft.

tripkop

Belezen gebruiker
endor zei:
Pas wel op met de verslaving , ik hoor langs alle kanten dat je er niet zo makkelijk afblijft.

Het is niet omdat die vriend van je er voorlopig niets van merkt dat er geen schade is..

endor

Badass junkie
tripkop zei:
endor zei:

Het is niet omdat die vriend van je er voorlopig niets van merkt dat er geen schade is..

Daar heb je me. :P

azgaza

Badass junkie
Vrouwtje_Amsterdam zei:
En sterke drang om weer op nieuw te gebruiken zeiden ze bij Jellinekk dus pas er mee op!

Dat is ook sterk terug te vinden op erowid.org in meerdere reports; lijkt me spul om mee op te passen.

crazyMed

Newbie
endor zei:
Er zijn idd al veel gevallen bekend van mensen die verslaafd zijn aan mephedrone alleen is dit niet zonder gevalen, mephedrone is wss een 5HT2B agonist wat op lange termijn schade aan het hart kan veroorzaken.

Ook lijken sommige mensen gevoeliger te zijn voor die extreme vasoconstrictie, het probleem is dat die mensen 6 maanden later nog altijd blauw zien.

Of meph neurotoxisch is weet niemand, er zijn wel verontrustende verhalen over het amphetamine broertje uit Rusland te vinden (4 methyl amphetamine).

Kwa effect is het toch wel een van de beste high's ooit moet ik zeggen.

Vrouwtje_Amsterdam

Bewuste gebruiker
crazyMed zei:
Er zijn idd al veel gevallen bekend van mensen die verslaafd zijn aan mephedrone alleen is dit niet zonder gevalen, mephedrone is wss een 5HT2B agonist wat op lange termijn schade aan het hart kan veroorzaken.

Ook lijken sommige mensen gevoeliger te zijn voor die extreme vasoconstrictie, het probleem is dat die mensen 6 maanden later nog altijd blauw zien.

Of meph neurotoxisch is weet niemand, er zijn wel verontrustende verhalen over het amphetamine broertje uit Rusland te vinden (4 methyl amphetamine).

Dat is een beetje de moeilijkheid met de nieuwe rc's. Lange termijn gevolgen zijn nog niet bekend. Net als met GHB toen het net 'populair' begon te worden. Oh nee hoor geen lange termijn gevolgen en toen bam...ineens mensen die allemaal verslaafd er aan waren...

crazyMed

Newbie
Vrouwtje_Amsterdam zei:
crazyMed zei:

Dat is een beetje de moeilijkheid met de nieuwe rc's. Lange termijn gevolgen zijn nog niet bekend. Net als met GHB toen het net 'populair' begon te worden. Oh nee hoor geen lange termijn gevolgen en toen bam...ineens mensen die allemaal verslaafd er aan waren...
Idd. We kunnen iig wel een idee krijgen over de mogelijk gevaren door naar gerelateerde drugs te kijken.
Methedrone is bv iets waar ik ver weg van zou blijven omdat het de beta ketone analoog is van PMMA, en met PMA hebben we al veel problemen gehad.

Al die amphetamine/cathinones met een groep op de 4de positie zijn vrij slecht nieuws.

Vrouwtje_Amsterdam

Bewuste gebruiker
crazyMed zei:
Methedrone is bv iets waar ik ver weg van zou blijven omdat het de beta ketone analoog is van PMMA, en met PMA hebben we al veel problemen gehad.

Al die amphetamine/cathinones met een groep op de 4de positie zijn vrij slecht nieuws.

Dit vind ik interessant...leg uit, wat is er mis met een beta ketone analoog? En PMA ken ik alleen van de film Berlin Calling waarin hij in een psychose terecht komt? En waarom is dat slecht nieuws?

Vrouwtje_Amsterdam

Bewuste gebruiker
Oom Klaas zei:
Vrouwtje_Amsterdam zei:
My bad Oom Klaas, dat zei die mevrouw van de Jellinek namelijk.

Word 't tijd om die jellinek eens voorlichting te geven

Hej klaas, ze zeggen toch bij drugsinfoteam dat mephedrone een afgeleide is van de cathinone.

"De laatste tijd wordt Mephedrone als vervanger van XTC genomen.
Mephedrone wordt zowel aangetroffen in als XTC verkochte pillen, als in producten die bijvoorbeeld als "Neo - organics" via internet worden verkocht.
Deze producten die behalve Mephedrone ook vergelijkbare stoffen als 3- Fluoromethcathinone en Ethcathinone kunnen bevatten, zijn verkrijgbaar als vervangers van XTC en cocaïne. De producten worden ook verkocht als "herbal" of "powerboosters".

Wij zijn geïnteresseerd in jullie ervaringen met Mephedrone of vergelijkbare producten. Wij willen graag weten wat de effecten van dit middel zijn bij de gebruikers. Bij welke pillen of poeders en in welke dosering? Je kunt je ervaringen mailen. Wij bewaren je emailadres niet.

Mephedrone (4-Methylmethcathinone) is een in het laboratorium gemaakte drug. Mephedrone is een afgeleide van Cathinone. Cathinone is het werkzame bestanddeel van de Khat plant die in Oost Afrika, Jemen, Somalië veel wordt gekauwd. De effecten van het kauwen van Kath zijn bij matig gebruik mild. De effecten van de in laboratorium gemaakte Cathinone producten zijn sterk. Mephedrone wordt zowel geslikt als gesnoven. Als het wordt gesnoven, doet het zeer en tast het bij frequent gebruik de neus aan.

Volgens gebruikers lijkt de werking op die van XTC, waarbij de stimulerende werking overheerst. Gebruikers melden op internet, dat het middel een sterke geestelijke afhankelijkheid geeft.

In Zweden en Denemarken is melding gemaakt van 2 sterfgevallen na het gebruik van Mephedrone. Hoewel nog onduidelijk is of het in beide gevallen uitsluitend om Mephedrone ging, is het toch goed om rekening te houden met ernstige bijwerkingen.

In de discussies op internet wordt melding gemaakt van de gewenste effecten als vervanger van XTC. Maar er zijn ook veel meldingen van nare effecten, zoals blauw/zwarte plekken op de knieën, enorme misselijkheid, vreselijke hoofdpijn, bewusteloosheid, oorsuizen, gevoelloosheid.

Er zijn nog geen wetenschappelijke gegevens over mogelijke lichamelijke gezondheidsrisico's. De meldingen op het internet maken wel duidelijk, dat frequent gebruik of gebruik van hoge doseringen gevaarlijk kan zijn. Het combineren van op Cathinone gebaseerde producten met andere drugs of alcohol lijkt extra riskant te zijn.

Meer info over Mephedrone:

http://en.wikipedia.org/wiki/4-Methylmethcathinone

http://www.drugs-forum.com/forum/showthread.php?t=65738

http://www.drugs-forum.com/forum/archiv ... 42323.html

http://www.drugs-forum.com/forum/showthread.php?t=78512"

Bron: http://www.drugsinfoteam.nl/actueel/Mephodrone.htm

crazyMed

Newbie
Vrouwtje_Amsterdam zei:
Oom Klaas zei:
Cathione
Mephedrone

Oftewel, vrouwtje amsterdam typ pas een feit wanneer het ook correct is alsjeblieft.

Wat is nou eigenlijk precies het verschil tussen deze twee???
Cathinone is amphetamine met een ketone groep op de beta positie, mephedrone ( 4methylmethcathinone) is methcathinone met een methyl groep op de 4de positie waardoor het effect verandert en het een empathogeen word.

crazyMed

Newbie
Vrouwtje_Amsterdam zei:
crazyMed zei:

Dit vind ik interessant...leg uit, wat is er mis met een beta ketone analoog? En PMA ken ik alleen van de film Berlin Calling waarin hij in een psychose terecht komt? En waarom is dat slecht nieuws?
PMA heeft al voor veel overdoseringen gezorgd omdat het een MAOI en serotonine releaser in 1 is waardoor er vaak oververhitting optreed met de dood tot gevolg.

Aangezien BK-PMMA hier aan verwant is (dat is eigenlijk PMA met een beta ketone groep en een extra methyl groep) kunnen we met methedrone dezelfde problemen verwachten.

Matthijs85

Belezen gebruiker
bk-PMMA is methedrone. Dit is een andere stof dan mephedrone.
Methedrone zou gemakkelijk overdoseerbaar kunnen zijn omdat het tegelijkertijd een MAOI en DA-agonist zou kunnen zijn, maar hoe dit precies zit weet ik niet zeker. Maar nogmaals, methedrone is een andere stof dan mephedrone.

Liesbeth

Newbie
Ik heb gelezen dat er een kans bestaat op paarse knieën bij mephedrone. Dit klinkt vast niet zo slim, maar is er ook een kans dat dat gebeurd bij mdma(150 mg) en xtc-gebruik(3-4 pillen, niet getest) en een paar lijntjes speed? Aangezien mijn knieën, handen, vingers, voeten, helemaal paars waren, inclusief uitslag en een raar gevoel over m'n hele lichaam, wat ik overigens nooit heb ervaren bij mephedrone.

Ik kon er niets over vinden bij xtc, of ik heb niet goed gezocht, en om er een heel nieuw topic voor aan te maken.

Alvast bedankt.

dnls

Newbie
Gister wat mephedrone geprobeerd (snuiven)
en vind het echt rotspul, ik houd zowiezo al niet van snuiven en dit spul brandde echt fel in mn neus.
Na een paar mini lijntjes beetje opgepept gevoel, warm en tintelent gevoel door mn lichaam. Ik had stiekem beetje gehoopt op mdma gevoel, maar als je dat gevoel eenmaal kent stelt mephedrone niet veel meer voor.
Na 30min al dalend effect en zin om bij te pakken, toen het spul uiteindelijk op was begon gelijk het dipje, wat stukken langer duurde dan het effect zelf (2-3u)
Uiteindelijk maar mn bed in gekropen maar niet kunnen slapen, hartkloppingen, en veels te veel chaos in mn hoofd. Na 2 uur dan eindelijk in slaap gevallen, 4 uurtjes geslapen en nu natuurlijk wel moe maar voor de rest geen katerverschijnselen.

Dit spul is wel leuk om eens een keertje mee te experimenteren maar het is het echt niet waard om nog vaker te gebruiken.

mephuser

Belezen gebruiker
Ik heb maandag een grammetje besteld en krijg het vanavond of morgen. Ben erg benieuwd naar het effect..Heb al ervaring met XTC, MDMA en GHB. Ben erg benieuwd of het aan MDMA kan tippen! Ik wil het oraal gaan innemen, heeft iemand ervaring met een vingertopje dippen?(Dit doe ik namelijk met MDMA) Of is het verstandig dit in te nemen in capsules? Snuiven is geen optie..Mijn neus blijft vrij van zooi! Krijg btw kristallen.

Verdere tips zijn ook welkom!

ErnstJünger

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik denk niet dat je dit zomaar in je mond wil stoppen.
Snuiven is vrij agressief, maar zo oraal innemen is echt af te raden.
Beter dan maar in een capsule............

SperSIZEboon

Badass junkie
ErnstJünger zei:
nou dat van dat snuiven valt best mee. pep brand meer...

a1b2c3d4

Wijs gebruiker
SperSIZEboon zei:
ErnstJünger zei:
nou dat van dat snuiven valt best mee. pep brand meer...

Maar als dat spul in je keel druipt is het toch wel erger dan pep.

Fronske

Belezen gebruiker
Apeldoorner zei:
Ik heb maandag een grammetje besteld en krijg het vanavond of morgen. Ben erg benieuwd naar het effect..Heb al ervaring met XTC, MDMA en GHB. Ben erg benieuwd of het aan MDMA kan tippen! Ik wil het oraal gaan innemen, heeft iemand ervaring met een vingertopje dippen?(Dit doe ik namelijk met MDMA) Of is het verstandig dit in te nemen in capsules? Snuiven is geen optie..Mijn neus blijft vrij van zooi! Krijg btw kristallen.

Verdere tips zijn ook welkom!

Neem gewoon een bommetje of capsule van 150mg, anders moet je 20 keer dippen voor je iets voelt.

mephuser

Belezen gebruiker
Ja dat heb ik gemerkt...het is ranzig, nog erger als mdma dippen...

Ik heb heel wat vingertopjes moeten pakken om wat te merken!

Maar het is opzich goed spul, heeft wel iets weg van xtc, alleen dat gejaagde is dr niet..

Toch blijft xtc mijn favo voor een avondje hard gaan!

pleinsud

Newbie
weet iemand hoe lang het duurt voordat je het krijgt uit the UK?
Het zou al op de 2e van de maand verstuurt zijn, heb nog niets ontvangen.

underworld

Wijs gebruiker
pleinsud zei:
je kunt gescammed zijn of het kan onderschept zijn :wink:

pleinsud

Newbie
underworld zei:
pleinsud zei:
je kunt gescammed zijn of het kan onderschept zijn :wink:

ja, ik denk zelf het laatste. Heb al wat heen en weer gemailt met de verkoper. Nu staat er ook op de site dat het niet meer naar Nederland verzend.

a1b2c3d4

Wijs gebruiker
Van erowid:
Netherlands #
In March, 2010, the Dutch Ministry of Health and the Medicines Authority IGZ informed the Ministry of Justice that they now consider Mephedrone an unregulated medicine and sales and distribution of it are now prohibited. (thanks A) (last updated Mar 7 2010)

mephuser

Belezen gebruiker
Waarom vanuit het buitenland halen??? Ik zou een bezoekje doen aan marktplaats of ebay of marktplaza.. Binnen Nederland en je hebt het binnen 2 dagen thuis.. Of gewoon een goeie dealer hebben, Makkelijker aan drugs komen kan niet :wink:

MDMA88

Newbie
Mephedrone.. heb het een weekje geleden voor het eerst gebruikt op een feestje. Nam een bommetje met 140 mg. Het kickte redelijk snel in na 20 minuten. Het hoofdeffect bij mij was echt dat mijn zelfvertrouwen steeg naar een ongekend level. Empathogene effecten waren er wel, maar stukken minder dan bij mdma. Ik was op een groot feest, en had met 2 vrienden gebruikt. De andere 2 wilden slechts heel veel praten, maar ik stond constant te dansen. Voelde me heerlijk in mijn lichaam en zat in een extreme flow. Pluspunt vond t.o.v. mdma vond ik dat mijn pupillen niet erg veel groter werden en mijn kaken niet zo hard gingen. Ook had ik de dag erna nagenoeg geen kater! Nadeel: ik had best wel last van hartkloppingen.
Maar ik ga dit zeker nog een keer proberen :) viel niet tegen!

mephuser

Belezen gebruiker
Het klinkt allemaal heel bekend, alleen mijn kaken liepen wel echt te klapperen, erger dan met MDMA of XTC, de dag na het gebruik had ik moeite met kauwen..Maar ben het met je eens... Is wel voor herhaling vatbaar!

pleinsud

Newbie
Apeldoorner zei:
Waarom vanuit het buitenland halen??? Ik zou een bezoekje doen aan marktplaats of ebay of marktplaza.. Binnen Nederland en je hebt het binnen 2 dagen thuis.. Of gewoon een goeie dealer hebben, Makkelijker aan drugs komen kan niet :wink:

Heb het gister binnen gekregen. De reden is omdat het veel goedkoper is.

mephuser

Belezen gebruiker
Mooi dat je het binnen hebt gekregen, maar ik heb het liever sneller en wetend dat er minder kans is op onderschepping, dan dat ik lang moet wachten:) geld speelt geen rol.

in ieder geval veel snuif/ slik plezier! :grin:

Ik las vandaag het vandaag een vergelijkbaar bericht als de volgende in de pers: http://www.spitsnieuws.nl/archives/tech ... varen.html

Er staat wel in dat die jongens erg veel hebben gebruikt. Nu vraag ik me af of de kans dat dit soort dingen gebeuren erg aanwezig als je mephedrone gebruikt? Ik denk zelf van niet als je hoort dat er zoveel gebruikt wordt en dat het aantal doden in Engeland op één hand te tellen is. Ik wil mephedrone binnenkort proberen, maar dit soort berichten zorgen er niet voor dat ik er ontzettend veel zin in krijg.

PatrickBateman

Bewuste gebruiker
Die gasten die dat gedaan hebben waarschijnlijk gedacht "het is legaal, en daarom veilig". Zou me niks verbazen als die figuren hoeveelheden van misschien wel enkele grammen naar binnen hebben gewerkt.

mephuser

Belezen gebruiker
Als je al op youtube zoekt en ziet in de titels hoeveel ze naar binnen hebben gewerkt..
Maar het is niet een super krachtig spul ofzo.. Ik had redelijk wat nodig om iets te voelen.

Dr Gonzo

Wijs gebruiker
ik zat vandaag een beetje te googlen op mephedrone en zag dat je het nog gewoon kunt bestellen(nl site)....dacht dat het verboden was,morgen gelijk een grammetje bestellen :grin:

pleinsud

Newbie
Apeldoorner zei:
Het klinkt allemaal heel bekend, alleen mijn kaken liepen wel echt te klapperen, erger dan met MDMA of XTC, de dag na het gebruik had ik moeite met kauwen..Maar ben het met je eens... Is wel voor herhaling vatbaar!

Je blijft het ook nog is dagen ruiken.

Bovenaan