Lowlands 2010

Andrew

Badass junkie
Volgens mij gaan de meeste mensen er alleen heen omdat ze dan kunnen zeggen dat ze bij Lowlands zijn geweest ipv dat ze voor de artiesten gaan, die hele Lowlands hype wordt met het jaar groter.

Duifje

Belezen gebruiker
Nog andere leuke alternatieven voor de grote vakantie om eens heen te gaan?:) zat zelf aan dance valley te denken maar iedereen zal dit wel boykotsen

Dreuge

Badass junkie
Andrew zei:
Volgens mij gaan de meeste mensen er alleen heen omdat ze dan kunnen zeggen dat ze bij Lowlands zijn geweest ipv dat ze voor de artiesten gaan, die hele Lowlands hype wordt met het jaar groter.

Andrew wat zeg jij nou weer, je bent er nog nooit geweest? Lowlands is gewoon chill. Het is duur, maar dan ook goed geregeld. De muziek is ook niet echt geweldig vind ik, al zijn er elke nacht wel een paar leuke dingen, maar toch blijft het de moeite waard omdat het gezellig is en het is gewoon chill om de hele dag een beetje in de zon rond te lopen en bij de beugelbar bieries drinken.

Onder die zogenaamd alternatieve en interessante metalheads is er net zo 'n grote hype over de festivals die jij op noemde dan Lowlands onder andere mensen..

En degene die vroeg voor een alternatief: Dour festival in België!! :grin: Goedkoper, betere muziek en minder controle!

Andrew

Badass junkie
Ik ben inderdaad nooit op Lowlands geweest maar dat het al zo snel is uitverkocht terwijl er nog amper namen bekend zijn zegt wel genoeg over die hele hype eromheen

Dreuge

Badass junkie
Ja of positieve ervaringen?

En het heeft er ook mee te maken dat er te vroeg stond dat het uitverkocht is, dus toen er vervolgens op de site stond dat er toch nog kaarten kwamen kochten mensen die in "paniek" allemaal.

Andrew

Badass junkie
Dalijk komen er allemaal Jan Smit en Frans Bauer artiesten enzo, dan denk je toch ook wtf, heus heb ik hierzo voor betaald?

Zazuu.

Bewuste gebruiker
Als ze dat flikken heeft dat natuurlijk grote gevolgen voor het jaar daarna.

Ik heb me kaartje al wel omdat er sowieso altijd een paar artiesten tussen
zitten die ik leuk vind, maar vooral de sfeer is goed. Misschien leer ik ook
wel hele nieuwe artiesten kennen wat meestal nog veel leuker is dan naar bands
of dj's gaan die je al kent.

Zo heb ik vorig jaar Ceephax Acid Crew mogen zien, was leuk.

Het interesseert me dus niet zo heel veel welke artiesten er komen.
Vooral de diversiteit van Lowlands spreekt me aan.

stomme eend

Bewuste gebruiker
Duifje zei:
Is het gebruikelijk dat het zo snel uit is verkocht? was dat vorig jaar ook al zo snel?
2003 tot 2005 was het helemaal niet uitverkocht, jaren daarvoor was het wel uitverkocht, maar volgens mij echt pas paar weken voor aanvang van festival.

Vorig jaar was het voor het eerst behoorlijk snel, maar niet te vergelijken met dit jaar. Ik vind het echt absurd. Maar goed, ik werd net op tijd gebeld en heb toen nog twee kaartjes kunnen kopen. Jammer alleen dat ik eigenlijk naar een goa festival wilde dit jaar ipv lowlands. dat ozora ziet er bv hemels uit. Maar gezien de afstand is dat natuurlijk wel meteen veel meer een hele onderneming dan even paar daagjes lowlands.... Och mocht ik me bedenken, dan zegt iets me dat ik mijn Lowlands kaartje wel kwijt kom... :)

Andrew, al een kaartje kopen voordat line-up bekend is, heeft volgens mij weinig met een hype te maken, meer met gewoon vertrouwen dat het wel goed komt. En voor mijzelf sprekend omdat ik niet meer per se allemaal grote namen hoef te zien. Gewoon lekker dansen bij de Bravo en de Xray, wat leuke wereldmuziek in de india, en tussendoor gewoon lekker hangen in de zon, kijken naar de stoelendansen die zomaar plaatsvinden. En dan is mijn lowlands helemaal ok. Hoeft geen Radiohead of Live of Pearl Jam of wat ook voor op het affiche te staan.

En het woord hype is sowieso een beetje gek bij een festival dat al 17 jaar min of meer in deze vorm bestaat :smoke:

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Ik denk dat het wel een mooie slap in the face is als lowlands dit jaar alleen maar goedkope poep artiesten laat optreden, het geld hebben ze nu toch al binnen. En die reputatie raken ze echt niet kwijt in 1 jaar.

Ik denk dat het juist positief zal uitpakken, want volgend jaar gaat iedereen natuurlijk wél de line-up afwachten. En als ze dan weer met die van ouds goeie lowlands line-up komen dan is iedereen weer tevreden.

Maarjah, ik ben 5 keer geweest. En de laatste keer kwam ik er achter dat het festival helemaal niet zo goed geregeld is. Enkel gebroken op de eerste dag, 1,5 uur kunnen wachten op EHBO, toen nog een uur kunnen wachten voordat ze een rolstoel hadden gevonden.

Ik ga lekker line-up's vergelijken en kijken wat het leukste festival word dit jaar. Fuck LL als het op deze manier moet, imho.

Dreuge

Badass junkie
Ja, zo denk ik er ook over. Als het anders was gelopen was ik zeker gegaan, maar als he zo moet gaan ga ik ook echt geen mooite doen om een kaartje te vinden. Laat staan dat ik extra ga betalen..

L

Lid 6909

Gast
Check ze allemaal Lowlands afkraken omdat ze te laat waren met een kaartje kopen! haha sukkels!! :grin: Gewoon beter opletten en keuzes maken!

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
gNuxx zei:
Check ze allemaal Lowlands afkraken omdat ze te laat waren met een kaartje kopen! haha sukkels!! :grin: Gewoon beter opletten en keuzes maken!

Ik kraak lowlands af omdat ze me fucking slecht hebben behandelt afgelopen jaar. En ik had van te voren al het idee om dit jaar niet te gaan. Maar wat er nu gebeurt is gewoon zonde, vrienden van mij hadden nog wel willen gaan maar dat word op deze manier wel verneukt voor ze.

En WTF hoe oud ben jij? Met die reactie van jou straal je uit dat jij hier het sukkeltje bent.

Chris Pontius

Badass junkie
DrippTone zei:
En WTF hoe oud ben jij? Met die reactie van jou straal je uit dat jij hier het sukkeltje bent.
Nou, nou...
Iemand op zijn leeftijd pakken is ook niet heel netjes. Dat het toevallig een "sukkeltje" is, staat daar gewoon los van lijkt me.

peter pan

Experimenterende gebruiker
Hmm de sfeer is gewoon onwijs oké op lowlands. Nog nooit 3 dagen zo'n berg harmonie, liefde, leuke muziek, gezelligheid en verbondenheid gezien tussen 60.000 man als op Lowlands :)

Ik ben er weer bij!

Oom Klaas

Badass junkie
Ik stond er pas bij stil dat lowland nog bestond toen ik las dat het uitverkocht was...jammer.

Had er eigenlijk toch wel heel graag heen willen gaan deze zomer.

Arthur King

Wijs gebruiker
Ach, ik had op zich nog wel naar Lowlands gewild dit jaar, maar ik treur er niet om, de line-up van Werchter vind ik te gek. :grin:

edit:
Oom Klaas zei:
Ik stond er pas bij stil dat lowland nog bestond toen ik las dat het uitverkocht was...jammer.
Ik had ook wel hetzelfde, het is jammer dat je zover vooruit moet plannen, dat haalt de spontaniteit weg.

SperSIZEboon

Badass junkie
Duifje zei:
Nog andere leuke alternatieven voor de grote vakantie om eens heen te gaan?:) zat zelf aan dance valley te denken maar iedereen zal dit wel boykotsen
Dancevalley is iig wel heel iets anders dan Lowlands..

ik vind Dancevalley altijd wel leuk, ook omdat er veel bekenden uit de buurt zijn. lekker beetje chillen in het gras. biertje erbij enzo. beetje housen :grin:

Oom Klaas

Badass junkie
Arthur King zei:
Ach, ik had op zich nog wel naar Lowlands gewild dit jaar, maar ik treur er niet om, de line-up van Werchter vind ik te gek. :grin:

edit:
Oom Klaas zei:
Ik had ook wel hetzelfde, het is jammer dat je zover vooruit moet plannen, dat haalt de spontaniteit weg.

Gvd, werchter ziet er opzich best goed uit dit jaar.
Maar 'k moet eerst maar eens m'n loon krijgen, dan kan ik altijd nog verder kijken.

L

Lid 6909

Gast
DrippTone zei:
gNuxx zei:

Ik kraak lowlands af omdat ze me fucking slecht hebben behandelt afgelopen jaar. En ik had van te voren al het idee om dit jaar niet te gaan. Maar wat er nu gebeurt is gewoon zonde, vrienden van mij hadden nog wel willen gaan maar dat word op deze manier wel verneukt voor ze.

Hap hap hap!
Je hebt je frustraties laten gaan met die laatste opmerking!

En dat bedoelde ik toch van je vrienden, als die WEL wouden gaan, hadden ze gewoon optijd een kaartje moeten kopen, simple as that!

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
gNuxx zei:
Hap hap hap!

Frustraties ja. :rolleyes: Dat er mensen zo zielig zijn om andere sukkeltjes te noemen als ze te laat waren om een kaartje te halen. Zeg nou zelf, dat slaat toch nergens op?

wietduif

Newbie
Lowlands is altijd wel leuk. Maakt niet uit welke bands er komen. De sfeer is gewoon geweldig! Ik ben er weer bij dit jaar :grin: Met de nodige goldstrike en weed. Lijkt me ook gaaf om een pilleke te proberen dan, maar dat heb ik nog niet eerder geprobeerd dus laten we dat eerst maar doen.

stomme eend

Bewuste gebruiker
DrippTone zei:
Maarjah, ik ben 5 keer geweest. En de laatste keer kwam ik er achter dat het festival helemaal niet zo goed geregeld is. Enkel gebroken op de eerste dag, 1,5 uur kunnen wachten op EHBO, toen nog een uur kunnen wachten voordat ze een rolstoel hadden gevonden.
de EHBO op LL gaat idd echt helemaal nergens over, kwam ik afgelopen jaar achter. Mijn vriendin had zwaar gekneusde teen en heeft nogal aanleg snel flauw te vallen. Om 4 uur in de nacht belandde wij bij de EHBO, mijn vriendin stond op randje van flauwvallen. Helaas was er bij de EHBO geen water beschikbaar, want dat stond op een kamertje waar een vrouw aan het kolven was op dat moment... IJs om te koelen was ook niet beschikbaar, want ook dat lag op kamertje van de kolvende vrouw (nou vind ik borstvoeding een heel mooi iets, maar waarom deze vrouw niet even gestoord kon worden om het water en ijs daar weg te halen, is me nog steeds een raadsel). Toen de EHBO-medewerker ook nog een soort goocheltrukjes met ons ging doen alsof we 5 jarigen waren die ie moest vermaken, waren we er eigenlijk wel helemaal klaar mee.
Schande overigens ook dat niemand van personeel op lowlands-terrein ons wist te zeggen waar de dichtsbijzijnde EHBO was....

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
stomme eend zei:
DrippTone zei:
de EHBO op LL gaat idd echt helemaal nergens over, kwam ik afgelopen jaar achter. Mijn vriendin had zwaar gekneusde teen en heeft nogal aanleg snel flauw te vallen. Om 4 uur in de nacht belandde wij bij de EHBO, mijn vriendin stond op randje van flauwvallen. Helaas was er bij de EHBO geen water beschikbaar, want dat stond op een kamertje waar een vrouw aan het kolven was op dat moment... IJs om te koelen was ook niet beschikbaar, want ook dat lag op kamertje van de kolvende vrouw (nou vind ik borstvoeding een heel mooi iets, maar waarom deze vrouw niet even gestoord kon worden om het water en ijs daar weg te halen, is me nog steeds een raadsel). Toen de EHBO-medewerker ook nog een soort goocheltrukjes met ons ging doen alsof we 5 jarigen waren die ie moest vermaken, waren we er eigenlijk wel helemaal klaar mee.
Schande overigens ook dat niemand van personeel op lowlands-terrein ons wist te zeggen waar de dichtsbijzijnde EHBO was....

Ja dat is echt schandalig. Het lijkt allemaal goed geregeld maar als puntje bij paaltje komt. En die spoed arts die daar rond loopt is ook een drol van een vent. Hij heeft me gewoon terug gestuurd naar me tent met die gebroken enkel. Pas de volgende dag hebben ze me naar het ziekenhuis gebracht. En ik de hele nacht wakker gelegen van de pijn. Gelukkig had ik zelf de nodige medicatie bij me om het wat te verdoven. Anders had ik heel lowlands bij elkaar geschreeuwd.

Verder is het een leuk festival zolang er geen vervelende dingen gebeuren. Maar wat ik jammer vind is dat in 2005 zag je nog meer alto´s dan main stream. En dat lijkt een beetje te gaan switchen. Waarschijnlijk dat het daarom nu ook zo veel meer hype is geworden en dan deze kaarten storm.

Ik ga dit jaar lekker naar Dour. :grin:

L

Lid 6909

Gast
DrippTone zei:
gNuxx zei:
Hap hap hap!

Frustraties ja. :rolleyes: Dat er mensen zo zielig zijn om andere sukkeltjes te noemen als ze te laat waren om een kaartje te halen. Zeg nou zelf, dat slaat toch nergens op?

Waarom wil je zo graag je gelijk halen? Het was niet zo serieus als jij denkt.

Ik had verder een beetje over de andere verhalen heengelezen, dacht dat jullie op lowlands aan het katten waren omdat jullie te laat waren met een kaartje kopen. en dat ligt zeker niet aan lowlands, aangezien er wel een kaart gekocht HAD kunnen worden.

Daarom zei ik sukkels.
Nu ik je verhalen over de EHBO etc lees kan ik je ongenoegen ook wel begrijpen.
Verder probeer ik geen ruzie te schoppen hoor drippie!

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Dan is het goed, het schoot gewoon in het verkeerde keelgat. Laten we het op een misverstand houden. :)

Dreuge

Badass junkie
In tegenstelling tot de wc's, douches en het eten en drinken is de EHBO op Dour wel netjes geregeld :grin: Nouja, het was wel een beetje chaos daar binnen maar ik werd toch redelijk snel naar het ziekenhuis gereden.

Zazuu.

Bewuste gebruiker
wietduif zei:
Lowlands is altijd wel leuk. Maakt niet uit welke bands er komen. De sfeer is gewoon geweldig! Ik ben er weer bij dit jaar :grin: Met de nodige goldstrike en weed. Lijkt me ook gaaf om een pilleke te proberen dan, maar dat heb ik nog niet eerder geprobeerd dus laten we dat eerst maar doen.

'k Heb mijn eerste pilletje ook op me eerste keer Lowlands gedaan. Beviel me prima, goede omgeving. Lekker vrij. Was wel 's nachts tijdens techno.

L

Lid 6909

Gast
DrippTone zei:
Dan is het goed, het schoot gewoon in het verkeerde keelgat. Laten we het op een misverstand houden. :)

Laten we dat maar doen ja! Peace my brother! :grin:

Zazuu.

Bewuste gebruiker
Er is nu pas bekend welke acts er zullen zijn. Sommige mensen gaan met een groep en maken er sowieso een feestje van. De muziek op lowlands is zo breed dat ik er altijd wel iets leuks tussen heb zitten. Van te voren altijd wat research doen zodat ik ongeveer weet wat ik wil zien en waar ik dus eventueel heen kan gaan. Ook is het vele malen leuker om nieuwe dingen te ontdekken.

Bovenaan