Lhbti+ topic(Woke?)

Ape

Badass junkie
🤨😜
Ik kan wel lachen om zulke grapjes, ik was tot 7 jaar geleden blond, en maakte daar zelf ook grapjes over, maar ik snap wel dat racisme dieper gaat en geworteld zit, en ik kan me niet voorstellen hoe dat voelt, wel meeleven, dat je veelal al een stempel krijgt zonder men je kent, series als Station 19 haken daar nu op in, dat bij een ruzie en 6 brandweer lieden er tussen sprongen , de twee donker getinte gearresteerd werden, 🤬zo gaat het wel,helaas

pas wanneer je je collega goed kent, en die het geen probleem vind mag je amicaal best een grap maken over domme blondjes, vrouwen met hun gezeur, mannen en hun ego , LBQ , ADD sufheid, enz enz... zelfs over mijn pijn en beperkingen grap ik wel eens, het maakt de sfeer soms juist wat luchtiger, maar alleen plagend, niet elke keer weer, en treiterend .
Humor is wat me thuis op de been houdt, en zo voed ik mijn meiden ook op.

De jongste was rossig, dus ik grapte al snel, vuurtoren, rooie , ginger in een liefdevol zinsverband, ze heeft het zo later makkelijker weg kunnen wuiven. Tot een bepaald niveau, tot het treiteren werd in de buurt, 1 rotte appel. En ze werd een target.
( 10,11 jaar toen), ze wilde donkerder haar, ze werd down...

En ik heb gezegd," Goed, we proberen een bruine kleur spoeling. "En bij toverslag, (ze starte vmbo, ) was ze weer zelf verzekerd.
We kleuren de uitgroei nu eens per 3 maanden bij.

En ik werd door ouders gek verklaard.
" geef je dus gewoon haar zin " of " zonde man, zou ik nooit doen " " bij een kind? Ben je gek? " " jouw huis, jouw regels, dus waarom geef je haar , haar zin zomaar .." ...😒😎

Maar ik volgende mijn hart, en haar hart.🥰

Nu is ze 16 over een week, en samen met een super toffe jongen uit de "groep" een andere dan deze buurt. Ups en Downs, maar...
Al twee jaar mijn Jip en Janneke .😌😍

Die pest jongen zit trouwens vaak in detentie al. Ouders aan de drank, geen liefde daar , best zielig achteraf ... ⛓

Hier is rust, en liefde en respect nr 1. Dus wij gaan haar eindexamen rocken. Met vallen en opstaan. Want ze haat leren . Ze is een buiten-puber

En onlangs zei ze, : ❤️
"Mama , jij luistert naar mij, en ziet mij als gelijk, niet als een kind, ik ben zo blij dat jij mijn mama bent. Kon ik je pijn maar overnemen soms, maar ik ga iets moois doen met mijn leven en andere mensen helpen , ( studie keuze bepalen deze maanden ) . 🙏🏼

Leven en laten leven, een ander kleineren , schreeuwen en slaan is een teken van onmacht,
ik luister en ben zelden echt boos.
Maar wel soms teleurgesteld en ookal mag ze puberen en fouten maken, ze leren ze er hopelijk van , en alles is bespreekbaar zonder oordeel. Dus
Mijn oudste van 26 belt me elke dag, en deelt haar onzekerheden , en vraagt me naar Hachee recept, of indische rijsttafel tips. Die is recruiter en HBO afgestudeerd.
Ik Havo en geen studie helaas.

Het gekke is dat ze mijn donkere periodes, die als golven kwamen , accepteren en begrijpen. En de liefde overwonnen heeft, de liefde voor mijn kinderen en vooral mezelf. 🔓

Moraal van mijn verhaal is eigenlijk de slogan, " Een betere wereld begint bij jezelf " En doe een ander niet iets aan , wat jezelf nooit wil meemaken. Luister meer naar elkaar, respecteer iemands mening . Een discussie is leerzaam tot het een welles-nietes ruzie wordt.

Misschien juist omdat ik de bodem gezien heb van de put. Ben ik zachter geworden ipv bitter.
Het is nooit de situatie die je breekt, maar hoe jij reageert. Dat heb ik in die zwarte periode pas laat ontdekt.
Ik was slachtoffer, maar bleef het . Vicieuze cirkel , mezelf een schop gegeven en mijn plek in de wereld terug ge-eist.
En na een doodeng half jaar nu als 5 jaar " gelukkig "en dankbaar voor wat ik wel heb.

Iedereen vecht zijn eigen demonen. En wie ben ik om daar tegen aan te trappen?
Daarnaast steek ik tijd in wat ik wil, vind ik hier prachtige verhalen en openheid wat op geen ander platform is.

Daarom liefde voor iedereen hier. En respect , en dank voor het delen van alle info, ervaringen, risico' en ongezouten meningen
Ik heb veel geleerd dit jaar ... en blijf leren. Mooi is dat toch?

Nu de keuken in , Zien wat voor kliekjes ik nog heb 😅🧐 te lui om er uit te gaan.

Fijne avond allemaal 🫂
Geheel off-topic. Maar deze en al je andere posts, wat zullen je kinderen blij zijn met zo’n geweldige moeder 🥰

Blauweaap

Badass junkie
Mijn sexuele geaardheid is non-binary
Ik wil aangesproken worden als hun of zij 💁
(Schizofrenie tafferelen)

• Like
Waarderingen: ljuv

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Klopt, je moet ergens tegen kunnen en dat leer je vanzelf als 't goed is. Dan nog mogen de pro's opkomen voor de Wokt-beweging omdat we hun standpunten delen.
Lijkt me gewoon goed om discriminatoire ideeën - en emoties, want rationeel is het niet - die mensen uitsluiten vanwege ras, seksuele voorkeur en gender-identiteit etc. te blijven bevechten. Dat heeft geen ruk met een dunne huid te maken.
Zelfs de dikste huid beschadig je met geweld (bijv. tegen homo's zoals ik op straat), het niet krijgen van een baan (m.n. mensen van kleur, met een niet westerse naam en transgenders/non-binairen) en sociale uitsluiting.
Die dingen keur ik niet goed. Ik had het er misschien bij moeten zetten, maar ik richtte me op non-binairen die er niet tegen kunnen dat mensen het "juiste" voornaamwoord niet gebruiken. Waar het hier al een tijdje over ging.

Omdat "kweek maar wat eelt" nogal op de man gespeeld is, niet echt iets inhoudelijks bijdraagt en er in plaats daarvan vanuit gaat dat iemand niets/niet genoeg heeft meegemaakt om een dikke huid te hebben. Ik vind het daarom aardig op zelfde voet staan als 'aardig zijn kost je niets', maar daarmee niet allebei onwaar...
Ik vatte die opmerking niet op als persoonlijk op de man gespeeld.

Tja, dat een dikke laag huid goed voor je is kan ik me wel in vinden ja... maar ik kan me er gewoon niet in vinden dat 'heel de wereld zich ongelofelijk hard moet aanpassen' aan nonbinaire mensen... De enige aanpassing is een voornaamwoordje gebruiken dat je niet gewend bent in sommige gevallen. Dus hierin plaats je 'de rest van de wereld' wat mij betreft onterecht in een soort slachttofferschap.
Ik zie het dus ook eerder alsof mensen die hier zo enorm op tegen zijn, nogal op hun teentjes worden getrapt... Zij zijn hier boos/ gefrustreerd en soms zelfs gekwetst over, zegmaar (roept maar als ik dit niet goed uitleg, kan niet helemaal de goede woorden vinden). Nogmaals, dit is grotendeels gebaseerd op mijn eigen ervaringen: ik heb nog nooit gehad dat een nonbinair persoon boos op mij werd als ik een voornaamwoord niet in 1 keer goed had.
Ik denk dat het geen kwestie is van "ongelofelijk hard aanpassen". Eerder dat er ergens iets wringt. Dat het onnatuurlijk en onwennig voelt om te zeggen. Het is ook nieuw. Als het al breed geaccepteerd zal worden, zal dit niet van de ene op de andere dag zijn.

Ik werd laatst op mijn werk net niet gefileerd omdat ik zei "ahhh die had de Surinaamse tijd zeker" toen het ging over een surinamer die al een paar keer te laat kwam. Was een racistisch grapje waarmee ik stereotypeerde :sweatsmile:
Ook een goed voorbeeld van te gauw op de teentjes zijn getrapt. Dit heeft niets met racisme te maken. Degenen die hier ophef over maken zijn imo zelf veel teveel met ras bezig en projecteren dat dan op jou en beschuldigen jou daarvan.

Het gaat een hele nare moeilijke samenleving worden als we verder die weg in gaan. Humor moet kunnen, ook over afkomst.

L

Lid 153446

Gast
Die dingen keur ik niet goed. Ik had het er misschien bij moeten zetten, maar ik richtte me op non-binairen die er niet tegen kunnen dat mensen het "juiste" voornaamwoord niet gebruiken. Waar het hier al een tijdje over ging.

Ik vatte die opmerking niet op als persoonlijk op de man gespeeld.

Ik denk dat het geen kwestie is van "ongelofelijk hard aanpassen". Eerder dat er ergens iets wringt. Dat het onnatuurlijk en onwennig voelt om te zeggen. Het is ook nieuw. Als het al breed geaccepteerd zal worden, zal dit niet van de ene op de andere dag zijn.

Ook een goed voorbeeld van te gauw op de teentjes zijn getrapt. Dit heeft niets met racisme te maken. Degenen die hier ophef over maken zijn imo zelf veel teveel met ras bezig en projecteren dat dan op jou en beschuldigen jou daarvan.

Het gaat een hele nare moeilijke samenleving worden als we verder die weg in gaan. Humor moet kunnen, ook over afkomst.
Thanx voor je toelichting. Zo snap ik beter wat je bedoelde en zie de goede bedoelingen. :thumbsup:

En ik schoot misschien wat te snel uit m'n heup uit de reflex op te komen voor mensen die soms wat minder goed gehoord worden. 🔫

Humor moet absoluut kunnen, en in principe overal over inclusief afkomst, gender/geslacht en seksualiteit. Mee eens.
Online soms lastig in te schatten, hoe iemand een grap bedoelt en hoe een ander 't ervaart en of 't niet kwetst. En humor moet natuurlijk wel echt leuk en om te lachen zijn; scherp, goed gevonden, lekkere timing, raak en/of verrassend.

Met iemand lachen is mooi, om iemand of uit lachen soms minder grappig.
Maak grappen, laat een ander reageren als die gekwetst is of de opmerking een keer niet ok of grappig vind. Gewoon, om zeker te weten dat het gewoon goed bedoelt is. En zo te lezen ben jij sowieso niet iemand die grappen maakt over iemand die kwetsbaar is, en daar gaat 't me een beetje om. Dat je wel rekening houdt met iemand anders.

Peace.
:peace:

ljuv

DF-koningin
Ahhhhh ja! Dat er tijd/gewenning nodig is snap ik wel... Blijf ik gewoon tot die tijd roepen dat ik er niets geks aanvind😜Misschien helpt het iemand het eraan te wennen, right?

Bovenaan