Ik heb hier ook een heel sterke mening over. Wel een compleet tegenovergestelde dus alvast een trigger warning, ik ga vast op een paar tenen trappen😂
Tegenwoordig, gaat het niet alleen maar over je geaardheid maar ook over je
Klopt, er bestaat iets als genderindentiteit, genderexpressie en je seksuele oriëntatie. Ten minste, in mijn interpretatie en die van velen. Genderindentiteit gaat over met wel geslacht jij je identificeert, of juist niet. Genderexpressie is hoe jij deze uit naar de buitenwereld, in bijvoorbeeld het dragen van kleding en make-up. Bij veel drags is het dus zo dat zij zich gewoon man voelen, en zich graag voor gelegenheden aankleden als vrouw, om maar een voorbeeld te noemen. Je seksuele identiteit is natuurlijk of je op mannen, vrouwen, allebei, helemaal niemand of iedereen valt. En zo nog meer opties. Dit kan over romantiek gaan, maar ook over seks en dit kan ook van elkaar verschillen. Bovendien staan alle drie dingen volledig los van elkaar, en je genderindentiteit hoeft niets te zeggen over je expressie of geaardheid. Voor sommige van deze "combinaties" zijn aanduidende woorden bedacht over de jaren heen. Niet om mensen in hokjes te stoppen, maar wel om andere mensen hun struggles ergens te kunnen plaatsen...
Zijn we doorgeslagen in het hele lhbti alfabet...
Dus nee. Ik denk niet dat we zijn doorgeslagen. Voor sommige mensen is het heel belangrijk zichzelf ergens te kunnen plaatsen. Zie je maar al te goed terug bij mensen die zich krampachtig vasthouden aan het willen blijven identificeren als "man" of "vrouw", en niets anders. Liever zou ik ook hebben dat dit niet nodig is en iedereen kan zijn zoals hij of zij wil zijn, zonder een naampje, maar daar is onze maatschappij niet klaar voor (blijkt ook uit reacties hier).
Al gewend aan 'hen ipv hij of zij bij non binaire personen?
Nope haha, vraagt veel oefening. Ik heb in mijn directe omgeving niemand die zo aangesproken wil worden, als je dat wel hebt went het vast snel zat.
Horen seksueel openminded People ook hierbij? Ben je tolerant naar deze mensen? (Open relatie, swingers, polygaam etc)
In mijn optiek, uitgaande van het bovenstaande dus zeker. Want het gaat over je seksuele geaardheid. Daarbij zijn deze geaardheden alles behalve sociaal geaccepteerd, dus ja...
Nieuwe regenboogvlag. Goed of niet?
Vond de symboliek van de eerste mooier, maar de kleurtjes van deze ook 😇
Maar serieus. Bestempeld iemand zichzelf hier als Woke?
Haha nou van het woord alleen al krijg ik kotsneigingen, maar verder sta ik wel achter de bewegingen waaruit het voortkomt. Lekker zijn en laten zijn, denk ik meestal...
en iedereen wordt geïncludeerd dus het verliest direct zijn waarde.
Heh. Dit snap ik totaal niet. Welke negatieve gevolgen zitten er in godsnaam aan iedereen accepteren hoe die is, of wil zijn!?
Als jongen meisjes dingen leuk vinden, of als meisje ook jongens dingen leuk vinden. Het kan prima zonder in een hokje geplaatst te worden. Die nadruk er op zorgt naar mijn mening voor verdeeldheid en psychische problemen.
Ik denk dat je wel onderschat hoe moeilijk het is in deze ongelofelijk niet accepterende maatschappij om "gewoon" dingen te doen en leuk te vinden die niet bij jouw gendernorm passen. Daarvoor kunnen hokjes echt goed helpen. En ik denk dat de verdeeldheid en psychische problemen in de maatschappij veroorzaakt worden door heel andere dingen, zoals uit de hand gelopen individualisme, een heftige focus op prestatie en een 40 urige werkweek. En een compleet falend systeem, waar de psychische zorg onder lijdt.
De Dunne houdt van vrouwen. QueerMan houdt van mannen, maar ik vind ze allebei mooie personen zonder dat ik ze onder een bepaalde groepering schaar. Zo kan het toch ook
Heel mooi gezegd, en fijn dat het voor heel veel mensen ook "zo" kan inderdaad. Voor mij persoonlijk wel in elk geval. Maar ik snap niet wat er mis is met de behoefte wel in een bepaald hokje geplaatst te kunnen worden, netzo als de rest van de maatschappij.
Woke, BLM en alles wat er op lijkt, staat voor mij vooral voor willen overheersen van anderen. Ik heb het idee dat vooral mensen zich aansluiten bij deze groepen om zich beter te voelen dan anderen.
Sorry wat? Deze bewegingen bestaan uit groepen minderheden. Minderheden die al decennia worden onderdrukt door de overheersende meerderheid die wel in het normatieve maatschappelijke beeld passen. Het enige wat zij nu vragen is gelijkwaardigheid en gelijke behandeling... Waar haal je het idee vandaan dat ze willen "overheersen"... Ze zijn letterlijk nog bezig met overleven.
Vergis je ook niet in het beeld dat we dit "ineens" bedacht hebben... Dat is ook onzin. Deze bewegingen zijn ook als decennia in opkomt en krijgen nu eindelijk meer "stem". Denk bijvoorbeeld aan de transcommunity in Amerika in de jaren 80...
Ik las laatst een bericht van een vrouw die net bevallen was en ze geen moeder genoemd wilden worden.... Sorry maar biologisch ben je toch echt moeder. Ik bedoel, ik wil ook dat mensen mij koning noemen..... :P
Je moet nog wat berichten meer tikken voor koning, geloof ik😜
Maar het hele punt is juist dat het niet uitmaakt dat iemand "biologisch" moeder is, als deze persoon zich niet identificeert als moeder maar wel fantastisch zorgt voor het kind, wat kan jou het ballen hoe iemand zich wil noemen dan...
Ik vind het een van de mooiste dingen die ik tot nu toe in mijn leven heb mogen meemaken. Elke keer als ik er mee in aanraking kom dan lach ik me dood. Ik vind het humor. Maar het mag van mij ook wel wet worden.
laten we gewoon in het vervolg babys die geboren worden niks leren tot hun 10de en hun dan laten kiezen wat ze willen zijn. Dus dan word het een dinosaurier! of een power ranger en en donald duck en een ninja. Noem het maar op, dat is toch veel mooier als elke dag naar je werk moeten en slaven voor geld.
Laat maar komen die ;lsdfgk;ej beweging!
Hier kan ik me wel achter scharen!