Lhbti+ topic(Woke?)

mikoz

Bewuste gebruiker
De dwang die je ervaart, zit echt in je eigen hoofd. We zijn bezig taal en beelden aan te passen, die altijd evolueren.
Je zegt ook geen "wijf" meer tegen een vrouw, tenzij soms goedmoedig op z'n Brabants "Wijfke".

Dingen veranderen, dat is alles.

Ik krijg zelf te vaak te horen, dat ik hier te veel en sterk oordeel om daar m'n mond open te doen zonder hypocriet te zijn.
Woorden als fantasiewereld en identiteitscrisis vind ik alleen niet zo aardig. Mensen zo bestempelen is misschien minder dan respectvol.

Waarschijnlijk dat beginnen met dat we het niet weten en dus wat minder zeker van onze zaak zijn omdat wij - als man of vrouw (cis-gender) - niet weten wat die ander doormaakt en ervaart een fijner gesprek oplevert.
Nouja, in mijn hoofd? Er zijn toch echt zat mensen die graag op een bijzondere manier aangesproken willen worden.

Dingen veranderen inderdaad, en dat moet automatisch gaan, door onderling tot overeenstemming te komen(of niet). Ik vind alleen niet dat dit via de politiek moet veranderen. Wetten die aangeven hoe je iemand aan moet spreken of een lesuur op basisscholen waarin wordt besproken dat iedereen kan zijn wat hij of zij wil, vind ik niet zo tof. Dat is onderdrukking en indoctrinatie. Gelukkig is er niet zo'n soort wet, maar jammer genoeg gaan scholen er al wel mee aan de haal.

Fantasiewereld/identiteitscrisis: het is niet dat ik onaardig wil doen, maar ik weet niet hoe ik het anders moet noemen. Je bedenkt iets wat niet bestaat en laat dat voor een groot deel je identiteit bepalen. Als dat nieuwe deel van je identiteit wordt betwijfeld door anderen, is dat als een aanval op je identiteit. Dat klinkt als een identiteitscrisis, of in ieder geval problematiek rondom je identiteit.

Iemand kan toch gewoon simpelweg een zij of hij zijn en daarnaast neuken (of niet) wie diegene wil (met wederzijdse instemming natuurlijk😜 ). En als iemand zich laat ombouwen, kan diegene toch gewoon naar het andere geslacht gaan... zodat een hij een zij wordt of een zij een hij? Daar hoef je toch geen nieuw woordenboek voor te schrijven?

L

Lid 152247

Gast
Indoctrinatie heeft een negatieve bijklank. Maar ook wij doen aan het inprenten van ideologieën.
Ook de grondwet is geboren vanuit een ideologie.
De indoctrinatie van de westerse cultuur is iets wat steeds meer gekoesterd word nu de islamisering als tegenhanger zijn opmars voortzet.

Dat gezegd hebben, indoctrineren wij ook vaak onze kinderen.

Zijn er hier ouders die hun kinderen bewust tolerantie naar homoseksualiteit bijbrengen?
Beperkt dat zich tot je eigen mening verkondigen of word er met tieners ook over gepraat/gediscussieerd?

Nederland was toch het 1e land van het homohuwelijk en Amsterdam dé plek om jezelf te kunnen zijn. Je hebt gezinnen die niets van homo's moeten weten, gezinnen waarin dit een normaal gespreksonderwerp is. Maar word er ook over gesproken als er geen aanleiding voor is(kinderen en vriendjes zijn hetero) ?

Guapo Temudgin

Bewuste gebruiker
Waar haal je het woord onzekerheid vandaan?

Van alle emoties die de mensen die Ik - soms persoonlijk - ken die te maken hebben met uitsluiting, afwijzing, haat, geweld - kortom: discriminatie in zijn ergste vorm is 'onzeker door hoe andere over je denken' niet de eerste emotie.
Als iemand zich de sterkere emoties niet kan voorstellen die dat teweeg brengt, heeft die persoon echt de empathie van een roer-staafje.
Ik ben bijna niemand in het leven tegengekomen die openbaar homo of trans is. Hier in de buurt worden over zulke dingen echt niet gepraat. Ja om je er mee uit te schelden misschien. Dus Ik had zelf een beetje het idee dat ze onzeker zijn en in de kast blijven zitten. Wat dan al dan niet zon gek idee is.

Ik wil er alleen maar mee zeggen dat ook al wordt het "geaccepteerd" je niet per se overal veilig over straat kan. Als je hier bij mij in het dorp als man in een jurk over staat gaat lopen dan acht ik de kans groot dat je een pets krijgt. Dat je uitgescholden wordt is een garantie. En als je zwart ben dan overleef je het wellicht niet. Toen ik een jaar of 11/12 was had ik ook een negervriend en iedereen noemde hem ook neger. Wij wisten niet beter joh, veel van mijn oude vrienden zijn dan ook racist en/of anti homo's. Heeft dus denk ik niet per se te maken wie je bent maar ook veel met je opvoeding.

L

Lid 153446

Gast
Nouja, in mijn hoofd? Er zijn toch echt zat mensen die graag op een bijzondere manier aangesproken willen worden.
En dat kun je dan doen of niet.
Daar heb jij een keuze in dus van dwang of 'moeten' is geen sprake.

Dingen veranderen inderdaad, en dat moet automatisch gaan, door onderling tot overeenstemming te komen(of niet). Ik vind alleen niet dat dit via de politiek moet veranderen.
Dat woordje 'moeten' moet je misschien wat minder moeten gebruiken. :wink:

* De gelijkberechtiging van homoseksuelen, begon met een groepje nichten, lesbo's, drag-queens en hoeren, nadat voor de zoveelste keer de NYPD de New Yorkse Stonewall bar binnen was gevallen waar deze groepjes gezellig bij elkaar kwamen voor al wat je dan ook doet in een café.
* Het stemrecht voor vrouwen, kwam op de agenda doordat Suffragettes, zich vastketenden aan de hekken van het Palace of Westminster, dingen in de fik staken en andere zaken te vernielen.
* De segregatie van blanken en zwarten in (het zuiden van) de Verenigde Staten en de achterstelling van die laatste, kwam onder andere op gang door een jonge dame die de wet overtrad door op een bankje voor blanken in de bus te gaan zitten.

Als wij homoseksuelen of andere groepen die institutioneel gediscrimineerd werden, hadden moeten gaan wachten tot dingen vanzelf veranderden, hadden we kunnen wachten tot we een ons wogen.
Daarom wil ik toch vriendelijk maar dringend vragen om een klein beetje op te schuiven.

En anders gewoon - plat gezegd - niet zo te lopen zeiken als nu non-binaire mensen / transgenders of andere groepjes dwingend overkomen.
Wees dan een échte vent en klaag in ieder geval niet zo.

Dit is pas écht 'huilie huilie' doen wat ik hierboven lees.

Oh jé wat heb JIJ het zwaar, wat wordt hier de blanke heteroseksuele man zwaar onderdrukt, en ook nog geïndoctrineerd en je hebt geen ENKELE vrijheid meer over om jezelf te zijn.... Poeh poeh, wat heb jij het moeilijk zeg. Acherum, jongen toch.

Wil je een knuffel? :wink:

Fantasiewereld/identiteitscrisis: het is niet dat ik onaardig wil doen, maar ik weet niet hoe ik het anders moet noemen. Je bedenkt iets wat niet bestaat en laat dat voor een groot deel je identiteit bepalen. Als dat nieuwe deel van je identiteit wordt betwijfeld door anderen, is dat als een aanval op je identiteit. Dat klinkt als een identiteitscrisis, of in ieder geval problematiek rondom je identiteit.

Iemand kan toch gewoon simpelweg een zij of hij zijn en daarnaast neuken (of niet) wie diegene wil (met wederzijdse instemming natuurlijk😜 ). En als iemand zich laat ombouwen, kan diegene toch gewoon naar het andere geslacht gaan... zodat een hij een zij wordt of een zij een hij? Daar hoef je toch geen nieuw woordenboek voor te schrijven?
Je overdrijft een ietsiepietsie / hangt wel erg de drama-queen uit... met je "een compleet nieuw woordenboek".

Gewoon "Geachte / beste mensen" in plaats van "Dames en Heren".
En naast "hij" en "zij" een ander woordje er bij voor mensen die zich niet lekker voelen bij die er al zijn.

(Waarbij ik hoop dat er een beter alternatief komt voor "hen" omdat dit inderdaad al verwijst naar een kip, mensen aanwijst in het meervoud of sowieso een beetje wringt met m'n taalgevoel).

En bedenk maar iets aardigers voor mensen die jou vragen om die paar woordjes anders te gebruiken, in plaats van ze weg te zetten als gekkies.
Als je het niet voor hun doet, doe het voor jezelf. Dat is goed voor je, krijg je een sterk karakter van.

Als je een micro-penis wil compenseren doe dat gewoon door een te grote auto aan te schaffen zoals de meeste van die mannen dat doen.
Niet door af te geven op andere mensen.

L

Lid 153446

Gast
Ik ben bijna niemand in het leven tegengekomen die openbaar homo of trans is. Hier in de buurt worden over zulke dingen echt niet gepraat. Ja om je er mee uit te schelden misschien. Dus Ik had zelf een beetje het idee dat ze onzeker zijn en in de kast blijven zitten. Wat dan al dan niet zon gek idee is.

Ik wil er alleen maar mee zeggen dat ook al wordt het "geaccepteerd" je niet per se overal veilig over straat kan. Als je hier bij mij in het dorp als man in een jurk over staat gaat lopen dan acht ik de kans groot dat je een pets krijgt. Dat je uitgescholden wordt is een garantie. En als je zwart ben dan overleef je het wellicht niet. Toen ik een jaar of 11/12 was had ik ook een negervriend en iedereen noemde hem ook neger. Wij wisten niet beter joh, veel van mijn oude vrienden zijn dan ook racist en/of anti homo's. Heeft dus denk ik niet per se te maken wie je bent maar ook veel met je opvoeding.

En welke emoties zou jij voelen, als mensen zo op jou zouden reageren?

L

Lid 153446

Gast
Dat kan ik je pas vertellen als ik in zo een situatie ben geweest.
Dat vind ik een slap antwoord en ik verwacht meer van iemand met jouw intelligentie.
Je doet immers ook suggesties over hoe dat een bepaalde levenswijze de wereld een stukje beter zou maken.

Als ik een andere kijk mag voorstellen:
Meditatie en je richten op je eigen innerlijk zijn prima wanneer dit werkt voor je.
Daarnaast zouden ik - en andere mensen denk ik ook - blij zijn met eenzelfde liefde en aandacht, dezelfde mindfulness voor hen.

Laatst bewerkt door een moderator:

mikoz

Bewuste gebruiker
Zozo, ik geef alleen mijn mening. Dat is waar dit topic naar vraagt. En ik bepaal zelf wel welke woorden ik gebruik, dus ook hoe vaak ik 'moeten' zeg. En ik heb het niet heel zwaar hoor. Als 'blanke heteroseksuele man' sta ik best oke in het leven, maar ook ik heb zo de nodige problemen meegemaakt in het leven, maak je daar maar niet druk om.

Mijn micro-penis krimpt van hysterisch gedrag, dus een knuffel hoef ik niet van je. Auto's heb ik geen interesse in.

Verder noemde ik volgens mij helemaal niemand een gekkie?

• Like
Waarderingen: ljuv

Guapo Temudgin

Bewuste gebruiker
Dat vind ik een slap antwoord en ik verwacht meer van iemand met iemand van jouw intelligentie.
Je doet immers ook suggesties over hoe dat een bepaalde levenswijze de wereld een stukje beter zou maken.

Als ik een andere kijk mag voorstellen:
Meditatie en je richten op je eigen innerlijk zijn prima wanneer dit werkt voor je.
Daarnaast zouden ik - en andere mensen denk ik ook - blij zijn met eenzelfde liefde en aandacht, dezelfde mindfulness voor hen.

Als ik uit mijn persoon dat moet bedenken dan zou het voor mij niks uitmaken. Het maakt mij niet uit hoe ik er uit zie en wat een ander daar dan van vindt. of dat ik iets ben dat jij niet leuk vind, boeie flikker op gek. Ik leef gewoon ik stel voor dat je hetzelfde doet.

Ik kan mij wel voorstellen dat een ander dat niet leuk vind maar ik kan mij niet voorstellen dat ik dat niet leuk zou vinden. Ik zou er niet eens over nadenken. Ik loop straks in mijn pyama(action trainingspak 18€ :') en op klompen naar de supermarkt, en misschien moet ik wat aan de uitslag op mijn hoofd doen want loop nu al een tijdje rond als een rode Alien!.

Laatst bewerkt:
L

Lid 153446

Gast
Verder noemde ik volgens mij helemaal niemand een gekkie?
Ik vatte even in 1 woord samen jouw volgende kwalificaties van de mensen die zich niet een man of een vrouw voelen:
in het onderhouden van hun fantasiewereld, of hun identiteitscrisis.
en afwijkingen
Dat is gewoon krankzinnig.
een bijzondere manier
Fantasiewereld/identiteitscrisis:
Je bedenkt iets wat niet bestaat en laat dat voor een groot deel je identiteit bepalen. Als dat nieuwe deel van je identiteit wordt betwijfeld door anderen, is dat als een aanval op je identiteit. Dat klinkt als een identiteitscrisis, of in ieder geval problematiek rondom je identiteit.

Zou ik in een vorig leven een suffragette zijn geweest?
Die werden ook voor hysterisch uitgemaakt. :wink:

Ik kan je echt niet serieus nemen nadat je zegt dat je geïndoctrineerd en onderdrukt wordt, omdat er gepraat wordt over om voortaan een paar woordjes anders te gebruiken.

L

Lid 153446

Gast
Als ik uit mijn persoon dat moet bedenken dan zou het voor mij niks uitmaken. Het maakt mij niet uit hoe ik er uit zie en wat een ander daar dan van vindt. of dat ik iets ben dat jij niet leuk vind, boeie flikker op gek. Ik leef gewoon ik stel voor dat je hetzelfde doet.

Ik kan mij wel voorstellen dat een ander dat niet leuk vind maar ik kan mij niet voorstellen dat ik dat niet leuk zou vinden. Ik zou er niet eens over nadenken. Ik loop straks in mijn pyama(action trainingspak 18€ :') en op klompen naar de supermarkt, en misschien moet ik wat aan de uitslag op mijn hoofd doen want loop nu al een tijdje rond als een rode Alien!.
Dan heb je geluk dat je met die instelling niet zwart bent en niet in een jurk loopt in jouw dorp.

Want als je overkomt, wat je zelf beschrijft:
Als je hier bij mij in het dorp als man in een jurk over staat gaat lopen dan acht ik de kans groot dat je een pets krijgt. Dat je uitgescholden wordt is een garantie. En als je zwart ben dan overleef je het wellicht niet.
Dan overleef je het niet, door je daar niks van aan te trekken.

Dan is het om dat te overleven wel handig als je angst of boosheid voelt, om te kunnen handelen naar je gevoel.

Guapo Temudgin

Bewuste gebruiker
Dan heb je geluk dat je met die instelling niet zwart bent en niet in een jurk loopt in jouw dorp.

Want als je overkomt, wat je zelf beschrijft:

Dan overleef je het niet, door je daar niks van aan te trekken.

Dan is het om dat te overleven wel handig als je angst of boosheid voelt, om te kunnen handelen naar je gevoel.

Precies de reden waarom ik niet wou reageren, is alles behalve realistisch maar wel datgene wat ik denk als dit persoontje. Ik weet beter natuurlijk, maar eigenlijk dus ook weer niet want ik heb het niet meegemaakt. Kan het wel bedenken maar uitvoeren als dit persoon is Eror 404 wtf.. blieep blop.

Als ik zwart was en in een jurk liep dan was ik misschien wel bokito de episch homo en meester van alle manwijven. 😂
Jij bent toch ook niet voor niks DE Queerman.

Maar ik snap je wel hoor, of ik boos zou zijn en bang en of ik dan een vonkje in mij voel die wil vechten daar kan ik allemaal ja op zeggen. Dat heb ik nu ook al ook al is het niet voor mijzelf dat vraagt het leven soms gewoon.

Laatst bewerkt:

mikoz

Bewuste gebruiker
Ik vatte even in 1 woord samen jouw volgende kwalificaties van de mensen die zich niet een man of een vrouw voelen:
Je verdraait m'n woorden door zinsdelen weg te laten in je citaten.

'Afwijkingen' ging over hermafrodieten, aangezien dat is wat ze zijn, een afwijking op de norm.

'dat is gewoon krankzinnig' ging over ouders die ervan overtuigd zijn dat hun zoontje een meisje is of dat hun dochter een jongentje en het kind dan ook met die overtuiging opvoeden.

'een bijzondere manier' hiermee doelde ik op hoe iemand eventueel aangesproken wil worden en aangezien dat in dit specifieke geval niet is zoals zowat ieder ander mens aangesproken wordt, noemde ik dat een bijzondere manier.

'identiteitscrisis/fantasiewereld' ik ben geen psycholoog en ik weet niet wat er in iemand anders zijn/haar/anders hoofd om gaat, dus deze benaming zal ik terug nemen, ik benoemde hoe het op mij over kwam en dat kan kwetsend zijn voor jou of een ander. Kwetsen is niet mijn bedoeling. Excuses daarvoor.

L

Lid 153446

Gast
Je verdraait m'n woorden door zinsdelen weg te laten in je citaten.

'Afwijkingen' ging over hermafrodieten, aangezien dat is wat ze zijn, een afwijking op de norm.

'dat is gewoon krankzinnig' ging over ouders die ervan overtuigd zijn dat hun zoontje een meisje is of dat hun dochter een jongentje en het kind dan ook met die overtuiging opvoeden.

'een bijzondere manier' hiermee doelde ik op hoe iemand eventueel aangesproken wil worden en aangezien dat in dit specifieke geval niet is zoals zowat ieder ander mens aangesproken wordt, noemde ik dat een bijzondere manier.

'identiteitscrisis/fantasiewereld' ik ben geen psycholoog en ik weet niet wat er in iemand anders zijn/haar/anders hoofd om gaat, dus deze benaming zal ik terug nemen, ik benoemde hoe het op mij over kwam en dat kan kwetsend zijn voor jou of een ander. Kwetsen is niet mijn bedoeling. Excuses daarvoor.
Excuses geaccepteerd.
Denk dat je nu ook voelt dat bepaalde woorden kunnen kwetsen. En da's niet nodig.

• Like

ljuv

DF-koningin
Als al die verschillende types dan allemaal VIP voornaamwoorden willen krijgen
VIP voornaamwoorden hahaha, you for real? Het gaat hier om mensen níét meer aanspreken met man/vrouw, hij/zij of hem/haar omdat zij zich niet man of vrouw vóélen. Jij gaat er hierbij vanuit dat zij zich "VIP" of boven andere cismensen voelen, maar dat is nooit zo uitgedragen en volgens mij alles behalve waar. Ze voelen zich niet man of vrouw; punt. Dat maakt het leven in een cisnormatieve samenleving eerder wat lastiger, dan dat ze een "VIP" behandeling zouden krijgen.

dan kunnen we beter 1 voornaamwoord voor iedereen bepalen.
Dit vind ik dan wel weer een mooi idee van je! Zou een hoop schelen, en inderdaad zijn de voornaamwoorden die nu geimplementeerd worden in het Nederlands niet de handigste of mooiste. Engels en andere talen hebben imo daar al betere oplossingen voor. Staat nogsteeds iedereen vrij dat de gebruiken, maar als je dat weigert staat het de ander ook vrij daar niet blij mee te zijn.

Iedereen moet zich aanpassen om een klein percentage bijzondere mensen te steunen in het onderhouden van hun fantasiewereld, of hun identiteitscrisis.
Aanpassen? Wat heb jij in je leven moeten laten of juist moeten doen omdat deze mensen liever niet mannelijk of vrouwelijk willen worden aangesproken (omdat ze zichzelf niet zo ZIEN, niet omdat ze al heel hun leven anders willen worden aangesproken dan anderen)?! Ik namelijk heulemaal niets, behalve dat ik een aantal keren nét iets beter moest nadenken over welk voornaamwoord ikgebruikte. Heb er goed op gelet, maar ik heb geen bijwerkingen gekregen, ook niet acheraf!
En fantasiewereld? Identiteitcrisis? Ik weet dat er nog weinig onderzoek is naar nonbinariteit, maar wel genoeg om te zeggen dat dit niet slechts om een klein groepje mensen gaat die maar wat verzinnen.... das wel echt flink respectloos om te zeggen. Natuurlijk is dit percentage mensen altijd minder dan het percentage mensen dat geboren wordt en tevreden is met zijn/haar geslacht, maar als je alleen dat (dus cisgender en intersekse) als waarheid ziet is het wel een heel perverse tirannie van de meerderheid.

En natuurlijk bekijk ik het dan enkel biologisch. Welke kleding iemand wil dragen, welk speelgoed iemand wil gebruiken, wat iemand wil eten, hoe iemand zich gedraagt, etc. staat daar helemaal los van en begrijp me niet verkeerd, daar moet iedereen ook vrij in zijn!
Dat is dus wel het ding: er bestaat naast biologie en genderexpressie nog meer. Namelijk je genderidentiteit. Fijn dat iedereen van jou mag kiezen waar iemand mee speelt, hoe die zich kleed etc. Maar waarom mag iemand niet zelf beslissen hoe die zich identificeert, als dat niet in jouw vastgeroeste biologische plaatje past?

Maar als ik een onweerstaanbare drang heb om hondenvoer te eten en op omgebouwde mannen val, ga ik mensen niet vragen mij een transhondseksueel te noemen met als persoonlijk voornaamwoord benno. Dan moet er natuurlijk ook weer een vrouwelijke versie komen die per se met bella aangesproken wil worden. Beetje overdreven misschien, maar dit soort zelfidentificatie bestaat wel degelijk.
Ik snap dat we wellicht niet iedereen die zich anders voelt in een specifieke groep kunnen plaatsen, maar wat je nu schetst is niet wat het is om je als non-binair te identificeren.... en het gaat dus ook niet om 'enkele' gevallen, wat vaak zo wordt geschetst. En trouwens, als jij gelukkiger wordt als je omgeving je als benno aanspreekt dan moet dat gewoon kunnen. Los van hoe je identificeert ook, trouwens.

Ik denk dat het niet goed is voor de persoonlijke ontwikkeling van een kind als die opgevoed wordt door ouders die in de veronderstelling zijn dat hun kind bijvoorbeeld 'two-spirit' is. Of er van overtuigd zijn dat hun zoon eigenlijk een dochter is. Dat is gewoon krankzinnig.
Maar dit zijn ook weer twee aannames die je doet over genderneutraal opvoeden... Nogmaals, ik heb geen kinderen dus kan hier iets minder goed over meepraten. Maar genderNEUTRAAL opvoeden is niet hetzelfde als je zoon als dochter of dochter als zoon zien. Je voedt je kind gewoon als kind op en je ziet later wel wat iemand daarmee doet. Kinderen krijgen hierin vaak de vrijheid hun mannelijke en vrouwelijke kanten te ontdekken. Dat is wat NEUTRAAL inhoud namelijk: er wordt juist van te voren geen label aan gehangen.

Maar nogmaals: als zoon kiest voor meisjesspeelgoed, prima! Laat hem lekker. Desondanks blijft het een jongen, ongeacht wat zijn voorkeuren zijn.
Het speelgoed waar iemand mee speelt heeft ook geen drol te maken met hoe iemand zich identificeert. Nogmaals, genderexpressie en genderidentiteit zijn 2 compleet losstaande dingen. En iemand kan biologisch een jongen zijn, absoluut, maar zich wel als anders dan mannelijk identificeren.

Dingen veranderen inderdaad, en dat moet automatisch gaan, door onderling tot overeenstemming te komen(of niet). Ik vind alleen niet dat dit via de politiek moet veranderen. Wetten die aangeven hoe je iemand aan moet spreken of een lesuur op basisscholen waarin wordt besproken dat iedereen kan zijn wat hij of zij wil, vind ik niet zo tof. Dat is onderdrukking en indoctrinatie. Gelukkig is er niet zo'n soort wet, maar jammer genoeg gaan scholen er al wel mee aan de haal.
Je maakt je hier dan dus ook zorgen om compleet niets... Er is echt geen aanleiding te denken dat dit wettelijk wordt vastgelegd en je (juridisch) gezeik krijgt als je weigert iemand aan te spreken met een voornaamwoord dat niet in de door onze maatschappij bedachte norm past. Maar als andere mensen GEEN probleem hebben deze aanpassing te doen, omdat veel meer mensen zich dan welkom op een school of meer geaccepteerd worden, is het ook niet aan jou om daar een probleem van te maken toch? Jij kunt dit nogsteeds weigeren... Zou zonde zijn want volgens mij loop je hierdoor relaties met een hoop heel mooie en interessante mensen mis, maar die keuze is aan jou.

Je bedenkt iets wat niet bestaat en laat dat voor een groot deel je identiteit bepalen.
Dat klinkt als een identiteitscrisis, of in ieder geval problematiek rondom je identiteit.
Nogmaals, het lijkt me erg sterk dat zo'n overtuigende groep mensen allemaal hetzelfde hebben 'bedacht' en het is erg respectloos zo over iemands gevoel van identiteit te spreken, vind ik. Maar ik denk dat de psychiatrische zorg beter kan beslissen of iemand non-binair is of een indentiteitsstoornis heeft, dan dat een persoon op het internet dat bepaalt voor een groep mensen...

Iemand kan toch gewoon simpelweg een zij of hij zijn en daarnaast neuken (of niet) wie diegene wil (met wederzijdse instemming natuurlijk😜 ).
Sure, iedereen moet vooral neuken watie niet laten kan, maar iemand kan ook zelf beslissen over hoe die zich voelt en wil worden aangesproken. Genderindentiteit, genderexpressie, romantische geaardheid en seksuele geaardheid kunnen allemaal los van elkaar bestaan, namelijk.

En als iemand zich laat ombouwen, kan diegene toch gewoon naar het andere geslacht gaan... zodat een hij een zij wordt of een zij een hij?
Daar hoef je toch geen nieuw woordenboek voor te schrijven?
Hoeft niet, doen we lekker toch :tonguewink: Dat het voor jou niet nodig is, betekent niet dat andere mensen, en vooral de mensen om wie dit gaat, hier geen behoefte aanhebben. Jij kunt die wens niet zomaar voor hen invullen, in elk geval.

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Eik

ljuv

DF-koningin
LOUDER FOR THE PEOPLE IN THE BACK:
En anders gewoon - plat gezegd - niet zo te lopen zeiken als nu non-binaire mensen / transgenders of andere groepjes dwingend overkomen.
Wees dan een échte vent en klaag in ieder geval niet zo.
Oh jé wat heb JIJ het zwaar, wat wordt hier de blanke heteroseksuele man zwaar onderdrukt, en ook nog geïndoctrineerd en je hebt geen ENKELE vrijheid meer over om jezelf te zijn.... Poeh poeh, wat heb jij het moeilijk zeg. Acherum, jongen toch.
En bedenk maar iets aardigers voor mensen die jou vragen om die paar woordjes anders te gebruiken, in plaats van ze weg te zetten als gekkies.
Als je het niet voor hun doet, doe het voor jezelf. Dat is goed voor je, krijg je een sterk karakter van.
Als je een micro-penis wil compenseren doe dat gewoon door een te grote auto aan te schaffen zoals de meeste van die mannen dat doen.

:tearsofjoy::tearsofjoy::tearsofjoy::clapping1::clapping1::clapping1:

Guapo Temudgin

Bewuste gebruiker
Sure, iedereen moet vooral neuken watie niet laten kan, maar iemand kan ook zelf beslissen over hoe die zich voelt en wil worden aangesproken. Genderindentiteit, genderexpressie, romantische geaardheid en seksuele geaardheid kunnen allemaal los van elkaar bestaan, namelijk.

Ja vooral kinderen en dieren!

• Like
L

Lid 153446

Gast
LOUDER FOR THE PEOPLE IN THE BACK:

:tearsofjoy::tearsofjoy::tearsofjoy::clapping1::clapping1::clapping1:

Ik vind dat ik wel m'n excuses moet maken, aan mannen met een daadwerkelijke micro-penis voor het misbruiken van die conditie om iemand te kwetsen; die weliswaar anderen kwetst maar daar kunnen jullie niks aan doen.
Sorry.

Zal m'n best doen op andere manieren vals, arrogant, villein en kwetsend te zijn als ik vind dat een reactie hier dat rechtvaardigt.

Om iemand verbaal zo de vernieling in te helpen dat ze er een erectiestoornis aan over houden moet ik iemand beter en in het echt kennen.
Dat lukt me nog niet online.

Peace.

ljuv

DF-koningin
Ik vind dat ik wel m'n excuses moet maken, aan mannen met een daadwerkelijke micro-penis voor het misbruiken van die conditie om iemand te kwetsen; die weliswaar anderen kwetst maar daar kunnen jullie niks aan doen.
Sorry.
Well, wellicht niet je meest genuanceerde beeldspraak. Maar ik had wel het idee dat je hier mensen (mannen specifiek) mee bedoelde wiens ego zo erg moet worden opgehyped, dat ze niet kunnen accepteren dat andere mensen minder waarde hechten aan die mannelijkheid. Of begrijp ik dat fout?

In det kees, wat ik bedoelde:
Volgens mij ligt het echt aan iemands eigen zelfbeeld als diegene niet kan accepteren dat men minder waarde hecht aan mannelijkheid en vrouwelijkheid. Als een anders genderidentiteit jou kwaad kan maken, zit het probleem echt meer bij jezelf.
Als je als mega normatief persoon (zoals ik; een hetero witte cisvrouw) je voelt aangevallen als andere minder normatieve groepen graag gelijkheid willen, is dat vooral omdat je het moeilijk vind je eigen privilege op te geven. Je bent in elk geval niet zielig, niet op deze kwestie (wat er in iemands persoonlijke leven voor moeilijkheden voorkomt niet meegenomen).

Edit: Of je hebt er écht nooit mee te maken gehad/ wat van gezien, maar dan zou ik zelf me er eerst in gaan verdiepen voor ik zou oordelen.

Laatst bewerkt:
L

Lid 152247

Gast
Oke mensen..rustâgh!!
Straks zijn het die crazy nonbinaire mensen waar we niet aan kunnen wennen ipv al die dansende leernichten.
"Hey jij daar! Met je genderneutrale rotkop" *beuk*
Ontopic!:
Screenshot_20211026-195952_Google.jpg

L

Lid 153446

Gast
Maar ik had wel het idee dat je hier mensen (mannen specifiek) mee bedoelde wiens ego zo erg moet worden opgehyped, dat ze niet kunnen accepteren dat andere mensen minder waarde hechten aan die mannelijkheid.
Ja. Meer nog de mensen die daderschap en slachtofferschap bewust omdraaien.
Dat is zo intens gemeen dat ik zo iemand beter niet voor me kan hebben wanneer ik door heb waar die mee bezig is.

De vrouwen die dit doen, vind ik vaak lastiger terug te pakken dan mannen. Andere mannen is gewoon in de basis net zo hard en stoer doen als zij, maar dan beter en het spelletje wie heeft (en is) de grootste lul mee spelen. (En spelen doe je als jongetje om te winnen... anders is 't niet leuk). :wink:
Als mensen subtieler en meer geslepen te werk gaan is dat lastiger. En dat kunnen dan net zo goed mannen zijn. Maar er zit ook echt wel wat in verschil tussen mannelijk en vrouwelijk denken. Met alles er tussen in.

Aan de andere kant loop ik dan maar gewoon weg. Daaaaag denk ik dan.

• Like
L

Lid 152247

Gast
Sport en transgenders..eerlijk..ik vind het niet eerlijk.

Een man die omgebouwd is naar vrouw. En dan in de vrouwenklasse wint bij worstelen, gewichtheffen, hardlopen..
Het is allemaal leuk en aardig om transseksuelen volledig te bestempelen als vrouw.ik juich dat ook enorm toe maar..
Met sporten is het feitelijk gewoon oneerlijk.

Je geslacht aanpassen in je paspoort? Prima na een transitie. Maar wat als een man een vrouw in zijn paspoort wil hebben staan, maar zijn penis behoud? Wat vinden jullie daarvan?
En zoja..wat als hij/zij een kind verwekt..zetten we dan bij vader een vrouw neer.

Dit zijn geen voorbeelden die ik verzin. Ze komen steeds vaker voor.

Bij de sport baseren ze een transgender deelname nu op een plafond in het testosterongehalte.

Ook dat is niet fair. Alsnog hebben ze beduidend een streep voor. Zonder doping kan je hier als vrouw amper tegenop.

En los van de discussie of non binair wel of niet word geaccepteerd. Wat doen we met non binaire mensen als ze mee willen doen op de Olympische spelen?

L

Lid 153446

Gast
Oke mensen..rustâgh!!
Straks zijn het die crazy nonbinaire mensen waar we niet aan kunnen wennen ipv al die dansende leernichten.
"Hey jij daar! Met je genderneutrale rotkop" *beuk*
Ontopic!:
Bekijk bijlage 31408

Toen ik jong was, vond ik dit verschrikkelijk omdat ik bang werd dat mensen dit van me gingen denken.
Nu weet ik dat mensen toch wel iets van me denken.

En dat die mensen verder irriteren tot ze murw zijn en blijven confronteren nodig is.

Overigens vind ik maar 1 van deze ca. 13 mannen die deze kleding-stijl sexy staan.

• Like
L

Lid 152247

Gast
Toen ik jong was, vond ik dit verschrikkelijk omdat ik bang werd dat mensen dit van me gingen denken.

En dat die mensen verder irriteren tot ze murw zijn en blijven confronteren nodig is.

Overigens vind ik maar 1 van deze ca. 13 mannen die deze kleding-stijl sexy staan.
Wie? Wie?
Links met dat kusje? Die knuffelbeer rechtsachter, of ben je een billenman?

L

Lid 153446

Gast
Sport en transgenders..eerlijk..ik vind het niet eerlijk.

Een man die omgebouwd is naar vrouw. En dan in de vrouwenklasse wint bij worstelen, gewichtheffen, hardlopen..
Het is allemaal leuk en aardig om transseksuelen volledig te bestempelen als vrouw.ik juich dat ook enorm toe maar..
Met sporten is het feitelijk gewoon oneerlijk.

Je geslacht aanpassen in je paspoort? Prima na een transitie. Maar wat als een man een vrouw in zijn paspoort wil hebben staan, maar zijn penis behoud? Wat vinden jullie daarvan?
En zoja..wat als hij/zij een kind verwekt..zetten we dan bij vader een vrouw neer.

Dit zijn geen voorbeelden die ik verzin. Ze komen steeds vaker voor.

Bij de sport baseren ze een transgender deelname nu op een plafond in het testosterongehalte.

Ook dat is niet fair. Alsnog hebben ze beduidend een streep voor. Zonder doping kan je hier als vrouw amper tegenop.

En los van de discussie of non binair wel of niet word geaccepteerd. Wat doen we met non binaire mensen als ze mee willen doen op de Olympische spelen?

Dit dus..
Goed uitgelegd artikel over de voorwaardes voor transgenders. Maar waarom het oneerlijk blijft.

Goeie vragen die je stelt.

Wat betreft het paspoort, en het registreren van ouderschap:
Wereldwijd en in de EU beginnen met het schrappen van het registreren van geslacht misschien? Gewoon niet in het paspoort opnemen.
Juridisch nergens voor nodig, als je uitgaat van de juridische gelijkheid van mannen en vrouwen.

Medisch (biologisch) heeft het registreren wel nut.

In de sport vind ik een boeiende vraag. Hoe regel je het zo, dat fair play gelijk blijft?
Nu filmprijzen gender-neutraal worden, dus geen aparte categorieën voor acteurs en actrices, blijken mannen weer bovenmatig te winnen.
Zoiets moet je in de sport ook niet willen.

Of - provocerende stelling - iedereen in de dezelfde competitie en het risico lopen dat bij sporten die gewonnen worden op fysieke kracht, de dames niet meer in de prijzen vallen?

L

Lid 153446

Gast
Wie? Wie?
Links met dat kusje? Die knuffelbeer rechtsachter, of ben je een billenman?

Het eerste deel van wat ik zei is meer on topic:

ljuv

DF-koningin
Ja. Meer nog de mensen die daderschap en slachtofferschap bewust omdraaien.
Dat is zo intens gemeen dat ik zo iemand beter niet voor me kan hebben wanneer ik door heb waar die mee bezig is.
Ja eens, en ik heb dus echt het idee dat dat uit eigen onzekerheid voortkomt... Hoe ermee te dealen bij mannen dan wel vrouwen ben ik ook niet over uit.

Aan de andere kant loop ik dan maar gewoon weg. Daaaaag denk ik dan.
Dit is wel het beste om je eigen energie te beschermen in elk geval!

Had trouwens helemaal je prachtige quote van Baldwin genegeerd vgm, maar could not agree more! Van slachttoffer naar gevaar... voor de privilleges van geprivalleseerde mensen dus. Right?

L

Lid 153446

Gast
Ja eens, en ik heb dus echt het idee dat dat uit eigen onzekerheid voortkomt...
Gebeurt zeker. Of anders uit beschadigingen van hun emotionele/geestelijke basis ('ziel' als in 'psyche').
Heb je dan geen empathie dan kunnen die types ook echt gevaarlijk zijn. En er zijn ook echt mensen die gewoon naar zijn. Niet iedereen is lief.

Had trouwens helemaal je prachtige quote van Baldwin genegeerd vgm, maar could not agree more! Van slachttoffer naar gevaar... voor de privilleges van geprivalleseerde mensen dus. Right?
Volgens mij beschreef hij - uit eigen ervaring en wat hij observeerde - wat 'victims' helpt en wat de tegenreactie vervolgens is. Omdat op 1 of andere manier mensen, andere mensen vaak graag klein houden en slachtoffers veel meer gedwee zijn en dus te gebruiken.

Lees maar even terug, wat er gebeurde toen ik hard de inbreng van @mikoz aanviel op diens inbreng, en het systeem er achter probeerde bloot te leggen.

* Zichzelf als slachtoffer presenteren; (Die omdraaiing wat 'n beetje mijn irritatie-puntje is);
* De non-binaire menens/transgenders aanvallen (ik vatte dat samen als 'wegzetten als gekkies').

En de boodschapper die zich even vastbeet, en de eerste werd erna bestempelt als hysterisch.

Blijkbaar werd dit dus ervaren als een bedreiging, als een 'threat'. Dan zijn deze reacties heel natuurlijk.

• Like

Anarcrim

Experimenterende gebruiker
Eerst moesten we af van de hokjes-geest want iedereen was gelijk
nu is niemand gelijk en krijgen we allemaal een eigen letter
omdat niemand gelijk is en we allemaal slachtoffer zijn, zoeken we gelijkgestemde groepjes
waar we dan samen gaan lopen schoppen tegen de status quo
omdat we (in een groepje) denken dat we gelijk hebben, moeten we anderen natuurlijk overtuigen
vervolgens zijn we "woke" en mag je niks meer zeggen wat anders klinkt
en moet je je verontschuldigen voor het hebben van eigen gedachten.

Ik denk dat sommige mensen teveel tijd hebben om zich met onzinnige nonsens bezig te houden,
of zich bezig houden met slachtoffer-cultivatie en zich aansluiten
bij welke minderheidsgroep dan ook om dan vervolgens "slachtoffer" te zijn
en dan "woke" zijn om te kunnen klagen.

Dat gezegd hebbende....
ik heb geen probleem met welke letter van het alphabet dan ook,
Homo's moeten gewoon homo kunnen zijn, trans moeten trans kunnen zijn
Maar...
dat geneuzel van.. ik identificeer me niet met mijn eigen sexe en wil dat je me watdanook noemt
daar doe ik maar op 1 manier aan mee.

Je heb mannelijk, vrouwlijk en onzijdig en onzijdig noem je "Het";
Als je dan een onzijdige 2 of 3x "het" noemt,
springen ze uit hun vel omdat je "Hen" mening niet Overneemt, dan gaat het niet over respect voor hun mening....
want ik respecteer ieders mening, alleen heb ik soms een andere mening
wat zoveel betekend dat ik niet zomaar klakkeloos achter n anders mening aanloop
en doe wat ze vragen want omgekeerd doen ze t ook niet.
Vertel ik ze dan dat "Het" precies hetzelfde doet bij mij en mijn mening niet overneemt
dan blijkt dat te zijn omdat ik "het verkeerd heb".

Conclusie... we hebben allemaal n meningen, overtuigingen, standpunten
en uiteraard hebben we allemaal HELEMAAL GELIJK. (kuck kuch)
Want we "ZIJN ALLEMAAL MENS" (Manic Emotional Neurotic Species)

Maar ok, je kunt niet tegen de stroom in blijven zwemmen en moet ik ook conformeren...

Daarom identificeer ik me niet meer met heteroseksuele mannelijke blanke mens maar met
sexloze nymphomane astrale draak en wil aangesproken worden met Uwe grootheid
en ben ik geen hem, haar or hun maar "omni"

en das mijn mening.

En dan nu het weer met Piet Paulusma

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!

Eerste mannelijke professionele voetballer vandaag uit de kast gekomen!
Als je weet dat 3 op de 10 mensen een andere geaardheid hebben dan hetero weet je dat er veeel meer homo’s n lesbo’s etc zijn in de sport.

ljuv

DF-koningin
Als je weet dat 3 op de 10 mensen een andere geaardheid hebben dan hetero weet je dat er veeel meer homo’s n lesbo’s etc zijn in de sport.
Sure, des te schrijnender is het dat dit in de (mannelijke) voetbal wereld zo'n taboe is! Geweldig dat er nu eindelijk een rolmodel is! Representatie is zo belangrijk❤️

Bovenaan