Het liefst zou ik alle hokjes willen opheffen. Geen zwart en wit, homo en hetero. We zijn allemaal mensen. Maar tot die tijd ben ik bewust openlijk een trotse biseksueel. Door mijn openheid hoop ik te kunnen bijdragen aan de medemens te laten wennen aan homoseksualiteit. Het mooiste compliment waren de 2 meisjes die door mijn openheid uit de kast durfde te komen.
Wat een mooie coming out verhaal! Wel heftig dat je geweld hebt moeten mee maken... Ken er met mn hoofd niet bij dat dit nogsteeds gebeurd, juist ook in de randstad.
Een bruine streep voor zwarte homo's, wtf? In de gayscene is er.nog nooit iets discriminerende voorgevallen.
Ik zit niet zo in de gayscene dus zou daar niet echt wat over kunnen of willen zeggen. Maar het is natuurlijk wel zo dat zwarte homo's met een dubbel vooroordeel te maken hebben tov de rest van de maatschappij. Je hebt dus niet alleen te maken met de vooroordelen van gay zijn, maar ook met de vooroordelen van zwart zijn. Ik vind het net als jij ook niet per se een reden om een kleur toe te voegen aan een vlag, maar vooral omdat ik de symboliek van de eerste vlag meer waardeer, want ze zijn wel degelijk anders dan witte homoseksuelen.
Er word een probleem gecreëerd die er niet eens is.
Die er niet is voor jou... Anderen ervaren dit wel degelijk als een probleem.
Een homoseksuele voetballer?
Serieuze vraag ook trouwens.
Ja die is er in het professionele voetballen ook nog niet... Niet openlijk iig. En dat is wel een heel groot probleem inderdaad (niet alleen in de voetbal wereld).
Ik snap volledig dat iedereen geaccepteerd wilt worden (en hoort te worden), maar stond toch wel even te kijken toen een tijdje geleden de PostNL de straat door reed met over de gehele bus een regenboogvlag.
Dit vind ik ook vaaaaaak bullshit inderdaad. En de lbhtqi+ beweging is er ook niet zo blij mee dat zij gebruikt worden als vieze marketing strategie door velen multinationals. Ze zouden liever concrete veranderingen in acceptatie binnen deze bedrijven zien, bijvoorbeeld.
Door je strot geduwd krijgen vind ik van die non binaire personen waar ik geen hij of zij tegen mag zeggen.en als ik het probeer en een fout maken..ohjee..Dat is niet Woke. Geef hetero's de ruimte om te laten wennen aan andere vormen identiteiten. Wennen is wat anders dan niet accepteren
Ja, eens dat er ruimte moet zijn om hieraan te wennen. Kan me alleen wel voorstellen dat iemand daar niet altijd zin in heeft als die gewoon lekker een biertje zit te drinken op het terras ofzo.
laat mensen zichzelf durven zijn door trots die winkel in te stappen en wat van de andere afdeling te halen.
Maar als er geen afdeling voor specifiek jongens of meisjes is, kan iemand nogsteeds trots de winkel instappen en halen wat die wil toch?
maar hokjes zorgen voor verdeeldheid en verdeeldheid zorgt veelal voor afkeur of neerbuiging
Ja, dit kan ik wel snappen... Maar alleen door intolerant te zijn jegens bepaalde hokjes/mensen, wordt dit een probleem toch...? Als we daad werkelijk laten "leven en laten leven", zoals hier wordt gepretendeerd, dan zou het niet uitmaken hoeveel hokjes erbij kwamen, of zie ik dat echt te rooskleurig?
Ik kan me niet heugen dat er iemand beter van is geworden door hem een label op te plakken.
Oh ja ik wel... Al is het alleen maar innerlijke rust bij een persoon die (vaak al jaren) opzoek is naar wie die is. Maar ook het kunnen uitleggen dat je niet in de norm, maar wel in plaatje X past lijkt me bevrijdend, veel duidelijker voor de ander aan wie je het uitlegt ook. Ik ken wel degelijk veel mensen die hier ongelooflijk veel beter van geworden zijn.
in plaats van uit te zoeken wie ze echt zijn. Daar komt mijn punt zelf acceptatie om de hoek, want ik denk dat het daar mee te maken heeft.
Hmmmmm dit stuit me een beetje... Alsof mensen wakker worden op een dag en beslissen nonbinair te zijn. Juist deze mensen zijn vaak al tijden bezig met uitzoeken wie ze echt zijn... Nog voor je als cis hetero persoon ooit bedacht op het andere geslacht te vallen, volgens mij. Het is imo in elk geval niet aan mij om te beslissen of iemand anders wel genoeg over zichzelf heeft uitgezocht, of zichzelf genoeg accepteert. En zelf acceptatie wordt overigens vaak ook "makkelijker" door een label, door te leren dat meer mensen hun identiteit zo ervaren al jij.
overgefeminiseerde mannen/vrouwen
Heheheh deze gaat in mn vocabulaire 😂 Voel me misschien zelfs een beetje aangesproken.
Voed het kind naar zijn/haar geslacht op en observeer hem/haar. Later kan het kind altijd zelf nog aangeven wat hij/zij wenst te zijn.
Keee klinkt best mooi, maar waarom staat het mensen niet vrij hun kinderen op te voeden zoals zij willen... Ook als dat genderneutraal is? Waarom is dat per definitie slechter dan jouw aanpak, en hoezo is er überhaupt de behoefte daarover te oordelen?
ik heb toch het idee, dat er hierachter vooral bange volwassen mensen zitten.
- mannen die het niet fijn vinden om voor minder mannelijk gezien te worden, verwijfd of zwak.
- vrouwen die het idee hebben dat ze minder waard zijn, voor kenau en man-wijf worden uitgemaakt als ze hetzelfde willen als een man.
en zo ook (hun) kinderen op willen voeden.
Ja dit idee deel ik ook... Heel sterk. Dat bedoelde ik ook met 'dit accepteren gaat je niet minder mens, man of vrouw maken'. Alleen een mens dat meer andere mensen accepteert.
LOL ik ben 100% een (trotse) heteroseksuele truinbroekpot.
Ik ben wel benieuwd naar de eerlijke mening van dfleden met welke groep ze geen feeling hebben.
Nee ik heb dit oprecht niet met een groep. Wel vaak met individuen tho😂. En ik vind intolerantie wel lastig, maar probeer er wel achter te komen waar dat vandaan komt dan...
Het voelt voor mij een beetje als een groep mensen die graag even overal tegenaan schoppen..
En ook een soort macht: ik beslis hoe jij mij benoemd, niet alleen qua zelfstandig naamwoord, maar nu ook qua voornaamwoorden (excuseer als ik het verkeerd zeg, grammaticale termen/regels snap ik niks van).
Ja dit vind ik dus ook een heuuuul gekke gedachtegang... Dit zijn juist super kwetsbare groepen, die nooit macht hebben gehad en alleen maar onderdrukking hebben meegemaakt. Mijn inziens zijn ze helemaal niet aan het schoppen tegen iemands heilige huisje, maar zich een plekje in de samenleving aan het vechten... Overleven... En verder beslis jij toch ook over hoe jij genoemd wil worden!? Alleen past dat van ons beter in ons maatschappelijke beeld... Zoveel mensen met een bepaalde bijnaam, tweede naam, volle naam of juist een afkorting. Zijn dit allemaal machtsbewuste keuzes? Je denk vgm echt te veel aan jezelf als je denkt dat iemand macht over JOU wil uitoefenen en wat jij zegt. Het gaat over de macht om over ZICHZELF te kunnen beslissen en de macht (een grondrecht hebben we het hier trouwens over) om helemaal jezelf te kunnen zijn: hoe iemand zich identificeert. Het gaat om de ander en niet om wat het met jou doet.
En dan nog even een flinke drama maken als iemand toch hij of zij zegt, want dan ben je bekrompen.
Hebben jullie dit echt allemaal wel is meegemaakt!? Want ik nog nooit. Zeker als ik iemand net ontmoette, konden we erom lachen als iemand een foutje maakte in voornaamwoorden. Het werd alleenmaar gewaardeerd dat de meesten het wel wilden proberen... Kan me wel voorstellen dat als dit laatste (het willen proberen) er niet is of niet oprecht is mensen dan pissig kunnen worden ja... Zoals ik als zei, als ik anders zou willen worden aangesproken en mensen weigeren dat, dan zou dat voor mij een reden zijn niet meer of minder met iemand om te gaan.
Het punt voor mij is.
Homo zijn is een feit
Non binair is je eigen keuze.
Nee gast, je bent gewoon een verwijfde homo.
Wat als we het om draaien... Wat als er tegen jou was gezegd "Nee Msloverdj, je bent niet biseksueel. Dat is jouw keuze! Maar eigenlijk ben je gewoon een oversekste hetero vrouw die ook graag met andere vrouwen tongt. Kijk, je hebt toch een vriend, dan ben je hetero hoor. " Dat zou toch ronduit belachelijk zijn!? Jij beslist toch over jouw geaardheid, niet een ander? Het doet toch zeer ook, als mensen dat ontkennen of daaraan twijfelen? Ik zie echt niet hoe dat anders is dan nonbinairiteit ontkennen en niet willen accepteren. Zitten echt veel onnodige en vgm onjuiste aannames in berichten als deze.
Maar je kan niet met je eigen eisenpakket komen en de mensheid in 2 kampen verdelen. Groen vinkje als ze meedoen in taalgebruik en de 'bad People' die dat niet doen.
Hahaha nonbinairen die een qr code hebben voor goede mensen en slechte mensen? Nou wordtie al helemaal mooi😂 die heb ik echt nog nooit gezien hoor. En hoezo kunnen mensen niet zelf beslissen met wie ze wel en met wie ze niet willen omgaan?
Chromosomen. Tellen die dingen nog mee?
Jaaaaahaaaa, dat hadden we al established.
We zijn niet gelijk. We zijn verschillend. Dit is de natuur. Je weet dat ik overtuigd ben dat we in de kern wel gelijk zijn. Maar aan de oppervlakte niet. Er zijn verschillen tussen mensen.
Kloooooopt, niemand ontkent biologische verschillen hier ook, geloof ik? Maar dat we niet "hetzelfde" zijn betekent het niet dat we niet gelijkwaardig zijn, of zo behandeld moeten worden. Volgens mij wordt te vaak gelijkheid en gelijkwaardigheid door de war gehaald in dit soort discussies.