Lhbti+ topic(Woke?)

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Justin in het kader van gelijkheid zou je geen onderscheid moeten maken in jongens of meisjes spullen. Laat kinderen lekker zelf kiezen waar ze mee willen spelen. Vanaf kleins af aan leren wij kinderen dat zij een bepaalde rol hebben. Jongens moeten stoer zijn en vrouwen verzorgend. Waarom mag een vrouw niet stoer en een man verzorgend?
Nog even hierop terugkomend:

We zijn niet gelijk. We zijn verschillend. Dit is de natuur. Je weet dat ik overtuigd ben dat we in de kern wel gelijk zijn. Maar aan de oppervlakte niet. Er zijn verschillen tussen mensen.

Ik vind het niet zo raar dat er specifiek speelgoed is voor jongens en meisjes. Hier zit geen nare intentie achter om kinderen te sturen of zo. Maar als mensen hier al een probleem van gaan maken, haal de jongens en meisjes dan maar van de verpakkingen af en maak alles genderneutraal zodat niemand gekwetst kan worden. Ik vind het overtrokken, maar het hoeft inderdaad ook niet: die meisjes en jongens erop zetten. Foto's van het speelgoed zelf alleen is ook goed.

Al die heisa om dit...

L

Lid 153446

Gast
Chromosomen. Tellen die dingen nog mee?
wel als je er 1 tekort komt.
ook voor hoe je lichaam is.
blijkbaar telt het voor een aantal mensen helemaal niet, of minder, mee of ze zichzelf man of vrouw voelen.

lief dat je ook aan de gevoelens van chromosomen denkt. :wink:

• Like
Waarderingen: ljuv

Guapo Temudgin

Bewuste gebruiker
Niet belangrijker.
Maar wel anders ja, gaan veel meer emoties mee gepaard al is het maar de emotie 'lust'. Wat ik bij m'n favoriete kleur niet heb... Jij wel?
Dus wel belangrijker voor jezelf.

En ging over non-binaire mensen, over 'gelijkgeslachtelijke liefde' was degenen die het poste gewoon relaxt. :wink:
Je hoeft die emoties er niet aan te koppelen net zoals je geen lievelingskleur hoeft hebben :P

Guapo Temudgin

Bewuste gebruiker
Interessante gesprekken zeker. Het is niet de bedoeling dat iemand zich als persoon afgewezen voelt, want ja uiteindelijk zal diegene het vervelend vinden dat je er anders over denkt en het die persoon ook raken.
Dan beter helder hebben dat beide er anders in staan, dan er dieper op in te gaan en dan tot dezelfde conclusie komen. Als iemand dat graag wilt is het een ander verhaal, maar van mijzelf hoeft dit niet zo nodig.
Hangt overigens ook wel weer af van hoe dicht iemand bij je staat, tot nu toe nog niemand in de omgeving (waar ik van weet).
Maar het is toch niet erg om anders te denken? Als je zeker bent van wat je bent waarom je dan onzeker voelen over hoe anderen over je denken? Dat zou mij persoonlijk een signaal geven dat je dus niet zo zeker bent. Ja je hoeft er natuurlijk ook niet naar op zoek. Vaak focus je op dingen die je aandacht hebben dus er is een kans dat er al een heel dichtbij je is zonder dat je het weet, ziet.

• Like

Guapo Temudgin

Bewuste gebruiker
Toch valt biologie niet te ontkennen je bent immers zo geboren. De groep die 2 geslachtig geboren zijn is wel degelijk een ander verhaal. V
Er zijn geen mensen met 2 geslachten zolang een mens zichzelf niet kan bezwangeren zal het altijd 1 geslacht of geen geslacht hebben. Kinderen die met 2 geslachtsdelen worden geboren hebben altijd maar 1 werkende set. De werkende set is dus wat jij bent geworden. Anders zou dat andere het ook nog wel doen. Biologie heeft over alles nagedacht.

L

Lid 152247

Gast
Kinderen die met 2 geslachtsdelen worden geboren hebben altijd maar 1 werkende set. De werkende set is dus wat jij bent geworden. Anders zou dat andere het ook nog wel doen. Biologie heeft over alles nagedacht.
Al deze zinnen zijn onjuist.
Er kan sprake zijn van eierstokken en doorontwikkelde testikels. En een 'kruising tussen een vagina en een penis.
Dus..de werkende set..dat ben jij, klopt al niet. Omdat de hele set dus niet werkt.
En wat met de hermafrodieten die qua hormonen, testosteron, baardgroei van een man hebben. Maar een buitenvagina(ondiep kuiltje, want het loopt niet door naar een functionerende baarmoeder)

Als we het echt gaan hebben over non binaire mensen. Dan is dit vanuit biologisch standpunt de interseksen/hermafrodieten

(De clitoris van een vrouw is by the way ook zoals de eikel van een man is. Kijk maar eens hoe lang een clitoris inwendig is. En van de clitoris kan dus een eikel worden nagemaakt maar dit terzijde)

Hermafrodiet kunnen enorm verschillen. Je kan niet 1,2,3 Zeggen..o dit is een meisjes Hermafrodiet

L

Lid 152247

Gast
Heftig om te lezen hoe haar(?)mannelijke stukken zijn verwijderd om er een meisjesnaam van te maken(uiteindelijk alsnog mislukt.en een enorme mentale strijd lijkt mij het als je dan toch geen vrouw bent. Niet qua gezichtslijn en gevoel etc)
Screenshot_20211025-222201_Chrome.jpg

L

Lid 153446

Gast
Als je zeker bent van wat je bent waarom je dan onzeker voelen over hoe anderen over je denken?
Waar haal je het woord onzekerheid vandaan?

Van alle emoties die de mensen die Ik - soms persoonlijk - ken die te maken hebben met uitsluiting, afwijzing, haat, geweld - kortom: discriminatie in zijn ergste vorm is 'onzeker door hoe andere over je denken' niet de eerste emotie.
Als iemand zich de sterkere emoties niet kan voorstellen die dat teweeg brengt, heeft die persoon echt de empathie van een roer-staafje.

L

Lid 153446

Gast
Je hoeft die emoties er niet aan te koppelen net zoals je geen lievelingskleur hoeft hebben :P

Natuurlijk hoeft niemand seks te hebben, maar het mag wel.
(Over hoe iemand diens transgender of non-binair zijn vorm geeft geen flauw idee. Maar ik gun ze ook die vrijheid om er mee te doen wat ze willen).

Ik kan het mensen wel aanraden: Seks; Leuk dat het is joh!

Wel wil ik graag van jou weten:

Bedoel je deze suggestie, als mogelijke oplossing in dit gesprek over in welke mate diverse vormen van sexualiteit, gender-expressie en identiteit geaccepteerd moet worden?
Want dan gaat daar de suggestie van uit, dat de oplossing van intolerantie en onbegrip ligt bij degene die daar geen begrip voor krijgt door dan maar geen gebruik te maken van zijn/haar/hen vrijheid.

In een wereld waar nu door de Talibaan behalve vrouwen en niet- of andersgelovigen ook homo- en bi-seksuele mensen - en transgenders als ze niet konden vluchten - gevaar lopen - maak ik me wat zorgen over wat je door deze suggestie hier, nu in dit draadje bedoelt te zeggen.
Ik heb 'm niet horen uiten naar heteroseksuelen namelijk. Of over hen, maar hier gaat het specifiek over een aantal minderheden;
Ongeveer één zo'n groepje behoor ik met genoegen zelf toe.

Sorry als ik er overheen heb gelezen dat je iedereen de suggestie doet af te zien van diens geaardheid, seks, seksuele gerichtheid of gewoon iets waarmee ze zich mee identificeren.

Laatst bewerkt door een moderator:

Guapo Temudgin

Bewuste gebruiker
Al deze zinnen zijn onjuist.
Er kan sprake zijn van eierstokken en doorontwikkelde testikels. En een 'kruising tussen een vagina en een penis.
Dus..de werkende set..dat ben jij, klopt al niet. Omdat de hele set dus niet werkt.
En wat met de hermafrodieten die qua hormonen, testosteron, baardgroei van een man hebben. Maar een buitenvagina(ondiep kuiltje, want het loopt niet door naar een functionerende baarmoeder)

Als we het echt gaan hebben over non binaire mensen. Dan is dit vanuit biologisch standpunt de interseksen/hermafrodieten

(De clitoris van een vrouw is by the way ook zoals de eikel van een man is. Kijk maar eens hoe lang een clitoris inwendig is. En van de clitoris kan dus een eikel worden nagemaakt maar dit terzijde)

Hermafrodiet kunnen enorm verschillen. Je kan niet 1,2,3 Zeggen..o dit is een meisjes Hermafrodiet

Waarom kloppen mijn zinnen niet dan? Als het niet werkt ben je geen geslacht, als het wel werkt dan ben je een man of vrouw. De dokters gaan toch kijken wat wel werkt en niet werkt. Biologie staat echt niet toe dat er een mens geboren word met 2 werkende geslachtsdelen hoor. Geen of 1.

Zoraa

Wijs gebruiker
Er zijn geen mensen met 2 geslachten zolang een mens zichzelf niet kan bezwangeren zal het altijd 1 geslacht of geen geslacht hebben. Kinderen die met 2 geslachtsdelen worden geboren hebben altijd maar 1 werkende set. De werkende set is dus wat jij bent geworden. Anders zou dat andere het ook nog wel doen. Biologie heeft over alles nagedacht.
Waar ik het over heb is dus als ouders of artsen beslissen in welk gender het kind wordt opgevoed. Dat het kind later ontdekt dat er niet voor het juiste geslacht is gekozen door andere mensen dan de het kind zelf. Dat vind ik anders.

Guapo Temudgin

Bewuste gebruiker
Waar haal je het woord onzekerheid vandaan?

Van alle emoties die de mensen die Ik - soms persoonlijk - ken die te maken hebben met uitsluiting, afwijzing, haat, geweld - kortom: discriminatie in zijn ergste vorm is 'onzeker door hoe andere over je denken' niet de eerste emotie.
Als iemand zich de sterkere emoties niet kan voorstellen die dat teweeg brengt, heeft die persoon echt de empathie van een roer-staafje.
Uit het woordenboek. Haha nee sorry man weet even niet meer waar ik dat tegen je gezegd heb. Net nachtdienst gehad ik moet eigenlijk slapen :P Wordt vervolgd haha.

ljuv

DF-koningin
Het liefst zou ik alle hokjes willen opheffen. Geen zwart en wit, homo en hetero. We zijn allemaal mensen. Maar tot die tijd ben ik bewust openlijk een trotse biseksueel. Door mijn openheid hoop ik te kunnen bijdragen aan de medemens te laten wennen aan homoseksualiteit. Het mooiste compliment waren de 2 meisjes die door mijn openheid uit de kast durfde te komen.
Wat een mooie coming out verhaal! Wel heftig dat je geweld hebt moeten mee maken... Ken er met mn hoofd niet bij dat dit nogsteeds gebeurd, juist ook in de randstad.

Een bruine streep voor zwarte homo's, wtf? In de gayscene is er.nog nooit iets discriminerende voorgevallen.
Ik zit niet zo in de gayscene dus zou daar niet echt wat over kunnen of willen zeggen. Maar het is natuurlijk wel zo dat zwarte homo's met een dubbel vooroordeel te maken hebben tov de rest van de maatschappij. Je hebt dus niet alleen te maken met de vooroordelen van gay zijn, maar ook met de vooroordelen van zwart zijn. Ik vind het net als jij ook niet per se een reden om een kleur toe te voegen aan een vlag, maar vooral omdat ik de symboliek van de eerste vlag meer waardeer, want ze zijn wel degelijk anders dan witte homoseksuelen.

Er word een probleem gecreëerd die er niet eens is.
Die er niet is voor jou... Anderen ervaren dit wel degelijk als een probleem.

Een homoseksuele voetballer?
Serieuze vraag ook trouwens.
Ja die is er in het professionele voetballen ook nog niet... Niet openlijk iig. En dat is wel een heel groot probleem inderdaad (niet alleen in de voetbal wereld).

Ik snap volledig dat iedereen geaccepteerd wilt worden (en hoort te worden), maar stond toch wel even te kijken toen een tijdje geleden de PostNL de straat door reed met over de gehele bus een regenboogvlag.
Dit vind ik ook vaaaaaak bullshit inderdaad. En de lbhtqi+ beweging is er ook niet zo blij mee dat zij gebruikt worden als vieze marketing strategie door velen multinationals. Ze zouden liever concrete veranderingen in acceptatie binnen deze bedrijven zien, bijvoorbeeld.

Door je strot geduwd krijgen vind ik van die non binaire personen waar ik geen hij of zij tegen mag zeggen.en als ik het probeer en een fout maken..ohjee..Dat is niet Woke. Geef hetero's de ruimte om te laten wennen aan andere vormen identiteiten. Wennen is wat anders dan niet accepteren
Ja, eens dat er ruimte moet zijn om hieraan te wennen. Kan me alleen wel voorstellen dat iemand daar niet altijd zin in heeft als die gewoon lekker een biertje zit te drinken op het terras ofzo.

laat mensen zichzelf durven zijn door trots die winkel in te stappen en wat van de andere afdeling te halen.
Maar als er geen afdeling voor specifiek jongens of meisjes is, kan iemand nogsteeds trots de winkel instappen en halen wat die wil toch?

maar hokjes zorgen voor verdeeldheid en verdeeldheid zorgt veelal voor afkeur of neerbuiging
Ja, dit kan ik wel snappen... Maar alleen door intolerant te zijn jegens bepaalde hokjes/mensen, wordt dit een probleem toch...? Als we daad werkelijk laten "leven en laten leven", zoals hier wordt gepretendeerd, dan zou het niet uitmaken hoeveel hokjes erbij kwamen, of zie ik dat echt te rooskleurig?

Ik kan me niet heugen dat er iemand beter van is geworden door hem een label op te plakken.
Oh ja ik wel... Al is het alleen maar innerlijke rust bij een persoon die (vaak al jaren) opzoek is naar wie die is. Maar ook het kunnen uitleggen dat je niet in de norm, maar wel in plaatje X past lijkt me bevrijdend, veel duidelijker voor de ander aan wie je het uitlegt ook. Ik ken wel degelijk veel mensen die hier ongelooflijk veel beter van geworden zijn.

in plaats van uit te zoeken wie ze echt zijn. Daar komt mijn punt zelf acceptatie om de hoek, want ik denk dat het daar mee te maken heeft.
Hmmmmm dit stuit me een beetje... Alsof mensen wakker worden op een dag en beslissen nonbinair te zijn. Juist deze mensen zijn vaak al tijden bezig met uitzoeken wie ze echt zijn... Nog voor je als cis hetero persoon ooit bedacht op het andere geslacht te vallen, volgens mij. Het is imo in elk geval niet aan mij om te beslissen of iemand anders wel genoeg over zichzelf heeft uitgezocht, of zichzelf genoeg accepteert. En zelf acceptatie wordt overigens vaak ook "makkelijker" door een label, door te leren dat meer mensen hun identiteit zo ervaren al jij.

overgefeminiseerde mannen/vrouwen
Heheheh deze gaat in mn vocabulaire 😂 Voel me misschien zelfs een beetje aangesproken.

Voed het kind naar zijn/haar geslacht op en observeer hem/haar. Later kan het kind altijd zelf nog aangeven wat hij/zij wenst te zijn.
Keee klinkt best mooi, maar waarom staat het mensen niet vrij hun kinderen op te voeden zoals zij willen... Ook als dat genderneutraal is? Waarom is dat per definitie slechter dan jouw aanpak, en hoezo is er überhaupt de behoefte daarover te oordelen?

ik heb toch het idee, dat er hierachter vooral bange volwassen mensen zitten.
- mannen die het niet fijn vinden om voor minder mannelijk gezien te worden, verwijfd of zwak.
- vrouwen die het idee hebben dat ze minder waard zijn, voor kenau en man-wijf worden uitgemaakt als ze hetzelfde willen als een man.
en zo ook (hun) kinderen op willen voeden.
Ja dit idee deel ik ook... Heel sterk. Dat bedoelde ik ook met 'dit accepteren gaat je niet minder mens, man of vrouw maken'. Alleen een mens dat meer andere mensen accepteert.

een tuinbroekpot
LOL ik ben 100% een (trotse) heteroseksuele truinbroekpot.

Ik ben wel benieuwd naar de eerlijke mening van dfleden met welke groep ze geen feeling hebben.
Nee ik heb dit oprecht niet met een groep. Wel vaak met individuen tho😂. En ik vind intolerantie wel lastig, maar probeer er wel achter te komen waar dat vandaan komt dan...

Het voelt voor mij een beetje als een groep mensen die graag even overal tegenaan schoppen..
En ook een soort macht: ik beslis hoe jij mij benoemd, niet alleen qua zelfstandig naamwoord, maar nu ook qua voornaamwoorden (excuseer als ik het verkeerd zeg, grammaticale termen/regels snap ik niks van).
Ja dit vind ik dus ook een heuuuul gekke gedachtegang... Dit zijn juist super kwetsbare groepen, die nooit macht hebben gehad en alleen maar onderdrukking hebben meegemaakt. Mijn inziens zijn ze helemaal niet aan het schoppen tegen iemands heilige huisje, maar zich een plekje in de samenleving aan het vechten... Overleven... En verder beslis jij toch ook over hoe jij genoemd wil worden!? Alleen past dat van ons beter in ons maatschappelijke beeld... Zoveel mensen met een bepaalde bijnaam, tweede naam, volle naam of juist een afkorting. Zijn dit allemaal machtsbewuste keuzes? Je denk vgm echt te veel aan jezelf als je denkt dat iemand macht over JOU wil uitoefenen en wat jij zegt. Het gaat over de macht om over ZICHZELF te kunnen beslissen en de macht (een grondrecht hebben we het hier trouwens over) om helemaal jezelf te kunnen zijn: hoe iemand zich identificeert. Het gaat om de ander en niet om wat het met jou doet.

En dan nog even een flinke drama maken als iemand toch hij of zij zegt, want dan ben je bekrompen.
Hebben jullie dit echt allemaal wel is meegemaakt!? Want ik nog nooit. Zeker als ik iemand net ontmoette, konden we erom lachen als iemand een foutje maakte in voornaamwoorden. Het werd alleenmaar gewaardeerd dat de meesten het wel wilden proberen... Kan me wel voorstellen dat als dit laatste (het willen proberen) er niet is of niet oprecht is mensen dan pissig kunnen worden ja... Zoals ik als zei, als ik anders zou willen worden aangesproken en mensen weigeren dat, dan zou dat voor mij een reden zijn niet meer of minder met iemand om te gaan.

Het punt voor mij is.
Homo zijn is een feit
Non binair is je eigen keuze.
Nee gast, je bent gewoon een verwijfde homo.
Wat als we het om draaien... Wat als er tegen jou was gezegd "Nee Msloverdj, je bent niet biseksueel. Dat is jouw keuze! Maar eigenlijk ben je gewoon een oversekste hetero vrouw die ook graag met andere vrouwen tongt. Kijk, je hebt toch een vriend, dan ben je hetero hoor. " Dat zou toch ronduit belachelijk zijn!? Jij beslist toch over jouw geaardheid, niet een ander? Het doet toch zeer ook, als mensen dat ontkennen of daaraan twijfelen? Ik zie echt niet hoe dat anders is dan nonbinairiteit ontkennen en niet willen accepteren. Zitten echt veel onnodige en vgm onjuiste aannames in berichten als deze.

Maar je kan niet met je eigen eisenpakket komen en de mensheid in 2 kampen verdelen. Groen vinkje als ze meedoen in taalgebruik en de 'bad People' die dat niet doen.
Hahaha nonbinairen die een qr code hebben voor goede mensen en slechte mensen? Nou wordtie al helemaal mooi😂 die heb ik echt nog nooit gezien hoor. En hoezo kunnen mensen niet zelf beslissen met wie ze wel en met wie ze niet willen omgaan?

Chromosomen. Tellen die dingen nog mee?
Jaaaaahaaaa, dat hadden we al established.

We zijn niet gelijk. We zijn verschillend. Dit is de natuur. Je weet dat ik overtuigd ben dat we in de kern wel gelijk zijn. Maar aan de oppervlakte niet. Er zijn verschillen tussen mensen.
Kloooooopt, niemand ontkent biologische verschillen hier ook, geloof ik? Maar dat we niet "hetzelfde" zijn betekent het niet dat we niet gelijkwaardig zijn, of zo behandeld moeten worden. Volgens mij wordt te vaak gelijkheid en gelijkwaardigheid door de war gehaald in dit soort discussies.

L

Lid 152247

Gast
Laat het nou net vandaag intersexse dag zijn:
Goed artikel! Duidelijk uitgelegd dat dit geen transseksuelen/non binairen zijn.1 op de 90 mensen hermafrodiet? Zo veel, dat wist ik niet

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Keee klinkt best mooi, maar waarom staat het mensen niet vrij hun kinderen op te voeden zoals zij willen... Ook als dat genderneutraal is? Waarom is dat per definitie slechter dan jouw aanpak, en hoezo is er überhaupt de behoefte daarover te oordelen?
Omdat volwassenen zo een kind helemaal een richting in kunnen sturen, die het niet in was gegaan als het slechts met liefde geobserveerd werd.

Ja dit vind ik dus ook een heuuuul gekke gedachtegang... Dit zijn juist super kwetsbare groepen, die nooit macht hebben gehad en alleen maar onderdrukking hebben meegemaakt. Mijn inziens zijn ze helemaal niet aan het schoppen tegen iemands heilige huisje, maar zich een plekje in de samenleving aan het vechten... Overleven... En verder beslis jij toch ook over hoe jij genoemd wil worden!? Alleen past dat van ons beter in ons maatschappelijke beeld... Zoveel mensen met een bepaalde bijnaam, tweede naam, volle naam of juist een afkorting. Zijn dit allemaal machtsbewuste keuzes? Je denk vgm echt te veel aan jezelf als je denkt dat iemand macht over JOU wil uitoefenen en wat jij zegt. Het gaat over de macht om over ZICHZELF te kunnen beslissen en de macht (een grondrecht hebben we het hier trouwens over) om helemaal jezelf te kunnen zijn: hoe iemand zich identificeert. Het gaat om de ander en niet om wat het met jou doet.
Het zullen niet allemaal machtsbewuste keuzes zijn, maar ik denk zeker dat dit meespeelt. Als mensen zich machteloos voelen, willen ze ter compensatie macht over anderen.

Kloooooopt, niemand ontkent biologische verschillen hier ook, geloof ik? Maar dat we niet "hetzelfde" zijn betekent het niet dat we niet gelijkwaardig zijn, of zo behandeld moeten worden. Volgens mij wordt te vaak gelijkheid en gelijkwaardigheid door de war gehaald in dit soort discussies.
Eens hoor. Natuurlijk zijn we gelijkwaardig.

Maar ik denk ook dat veel mensen hun identiteit téveel in hun oppervlakkige gender/geaardheid zoeken. Als we als maatschappij nou meer gericht waren op onze identiteit dieper te zoeken dan dat, dan waren de oppervlakkige verschillen ook slechts dat: oppervlakkig.

ljuv

DF-koningin
Omdat volwassenen zo een kind helemaal een richting in kunnen sturen, die het niet in was gegaan als het slechts met liefde geobserveerd werd.
Maar dat doen volwassenen ook sowieso door een kind naar een bepaalde gendernorm op te voeden. Dat is evengoed een heel duidelijke richting, en ik ben bang dat alles wat die gendernormen teweeg brengen lastiger te "herstellen" is dan iets wat er niet is: namelijk neutraliteit. En het is natuurlijk ook niet zo dat kinderen in een genderneutrale opvoeding niet geobserveerd worden met alleen liefde...

Het zullen niet allemaal machtsbewuste keuzes zijn, maar ik denk zeker dat dit meespeelt. Als mensen zich machteloos voelen, willen ze ter compensatie macht over anderen.
Hmmmm oke ja hierin ga ik je echt niet begrijpen... Sorry😊

Als we als maatschappij nou meer gericht waren op onze identiteit dieper te zoeken dan dat, dan waren de oppervlakkige verschillen ook slechts dat: oppervlakkig.
Hier ben ik het dan wel weer een miljoen miljard procent mee eens. Maaaaaaar daar is onze maatschappij nog lang niet... Dus tot die tijd snap ik wel dat minderheden evengoed een definieerbaar hokje nodig hebben om helemaal te kunnen meedraaien in de maatschappij nu, net zo als elk ander ander mens dat altijd al heeft.

L

Lid 152247

Gast
Wat een mooie coming out verhaal! Wel heftig dat je geweld hebt moeten mee maken... Ken er met mn hoofd niet bij dat dit nogsteeds gebeurd, juist ook in de randstad.

Ik zit niet zo in de gayscene dus zou daar niet echt wat over kunnen of willen zeggen. Maar het is natuurlijk wel zo dat zwarte homo's met een dubbel vooroordeel te maken hebben tov de rest van de maatschappij. Je hebt dus niet alleen te maken met de vooroordelen van gay zijn, maar ook met de vooroordelen van zwart zijn. Ik vind het net als jij ook niet per se een reden om een kleur toe te voegen aan een vlag, maar vooral omdat ik de symboliek van de eerste vlag meer waardeer, want ze zijn wel degelijk anders dan witte homoseksuelen.

Zwart zijn en homo kan dubbel moeilijk zijn. Maar de regenboogvlag staat al voor iedereen, en dan ook echt iedereen, elk hokje:
Screenshot_20211026-112413_Chrome.jpg
Nu wil elk hokje een eigen kleurtje. Op deze manier discrimineer je juist. Een zwarte man wil gewoon als mens worden gezien niet als zwart. Nu gaan ze de homo's onderverdelen in zwarte en witte homo's..krijgen we dan ook.zwarte en witte transgenders..en wat als de Aziaten en moslims ook een kleur willen? Het symbool voor de minderheidsgroep die geaccepteerd word/wil worden IS de regenboogvlag. Nu krijg je verhitte discussies en actievoerders wie nóg een apart kleurtje op de vlag mag. Zo schep je alleen maar verwarring en de strijd om erkenning. De vlag is een symbool,

als zwarte homo's geaccepteerd willen worden.dan gebeurt dat niet door een bruin streepje op de vlag.de wortels van het probleem ligt in de maatschappij niet in de vlag.

Als niet hetero's geaccepteerd willen worden en niet als.anders worden gezien. Moeten ze ophouden met zichzelf zichzelf anders bestempelen in hun eigen hokje.

als niet hetero's strijden voor 'leven en laten leven' en het beu zijn dat hetero's ze blijven vertellen dat heteroseksualiteit normaal is.
Dan moeten non-binairen ook niet de hetero's door de strot duwen dat non binaire normaal zijn.

Ik vind het.prima.als.een hetero een ander oordeel heeft over mijn geaardheid. Zolang diegene mij gewoon mijzelf laat zijn is er toch niets aan de hand? Respect moet van 2 kanten komen.
Wat als we het om draaien... Wat als er tegen jou was gezegd "Nee Msloverdj, je bent niet biseksueel. Dat is jouw keuze! Maar eigenlijk ben je gewoon een oversekste hetero vrouw die ook graag met andere vrouwen tongt. Kijk, je hebt toch een vriend, dan ben je hetero hoor. " Dat zou toch ronduit belachelijk zijn!? Jij beslist toch over jouw geaardheid, niet een ander? Het doet toch zeer ook, als mensen dat ontkennen of daaraan twijfelen? Ik zie echt niet hoe dat anders is dan nonbinairiteit ontkennen en niet willen accepteren. Zitten echt veel onnodige en vgm onjuiste aannames in berichten als deze.

Hahaha nonbinairen die een qr code hebben voor goede mensen en slechte mensen? Nou wordtie al helemaal mooi😂 die heb ik echt nog nooit gezien hoor. En hoezo kunnen mensen niet zelf beslissen met wie ze wel en met wie ze niet willen omgaan?

Die qrcode bedenk je zelf. Ik ken zeker non binairen die verwachten dat je geen fout maakt in hen/hun. Ipv wederzijds begrip en ruimte zetten ze je meteen op hun 'niet tolerante Peoples list.
Je kan proberen mijn berichten sensationele te maken. Maar persoonlijke ervaringen zijn altijd nuances.en niet geldig voor iedereen.

Oh en die opmerking over die verwijfde homo die ineens non binair werd.en niet.meer wil.omgaan met.mensen die.hem niet met hen/hun aanspreekt.

Weet je wat het is..als we zo doorgaan word de.maatschappij een grote grijze eenheidsworst zonder humor, provocatie, en discussies. Alles is dan politiek.correct. weet je wel wat een dooddoener dit is voor ontwikkeling..laten we allemaal niet meer nadenken maar alles goed vinden.

Als mijn kind non binair uit de kast komt.vind ik dat prima. Ik.kan echter ook enorm genieten van wat kleine triggers plaatsen als dat een boeiende discussie oplevert. En deze acteur zal ik niet kwetsen in real life. Maar mag er gewoon nog af en toe wat botte voetbalkleedkamer opmerkingen zijn.

Ik heb het nu uitgelegd en hier laat ik het bij. Ik vond het een leuk draadje met je. Maar je opmerking over hermafrodieten waren feitelijk onjuist in die posting.

En weet je wat nou écht tolerantie is.. niet tot het bittere eind mijn gelijk willen doordrukken, maar accepteren dat andere mensen andere meningen hebben.

L

Lid 152247

Gast
Een kind genderneutraal.opvoeden..en hem strippen van zijn identiteit door niemand te vertellen of het een jongen of een meisje is kan ronduit schadelijk zijn.

Een kind maakt diverse fases mee. 1 van de belangrijkste is de "wie ben ik" vraag, ook voor volwassenen. Betreffende ouders willen dat het kind genderneutraal blijft en 'mag later zelf beslissen wat het word.
Als kind dus een jongen is en volledig van de superhelden en auto's is, dan word kind dus afgewezen om wie hij is want..niet gender neutraal.

Ben je ervan bewust dat er vroeger enorm veel omgebouwde mensen spijt hebben gekregen? Die zich weer lieten ombouwen.of.voor.altijd ongelukkig bleven. Ik heb het proces van dichtbij meegemaakt..dit meisje was 2 toen ze al haar piemel zocht. Ze was 6 toen ze voor het eerst naar een arts ging. Inmiddels is het een prachtige jongeman..maar ik ben blij dat we in Nederland hier niet doen aan enkel ombouwen, maar spreken over een transitie. Want dat is het.
Het is een jarenlang proces met de pubertijd afremmen en hormonen opbouwen. Een geslachtsveranderende optie is vaak de allerlaatste stap. Dit meisje heeft haar/zijn transitie doorlopen met circa 20.andere kinderen. Ik geloof.dat 4.kinderen niet hebben doorgezet. Uiteindelijk was het voor hun genoeg om homo/lesbisch te zijn. En als vrouw gewoon een kort koppie en geen vrouwelijke kleren te dragen.of.de jongens die hun uitlaatklep vonden als travestiet of opgroeiden tot een zeer vrouwelijke homo.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Maar dat doen volwassenen ook sowieso door een kind naar een bepaalde gendernorm op te voeden. Dat is evengoed een heel duidelijke richting, en ik ben bang dat alles wat die gendernormen teweeg brengen lastiger te "herstellen" is dan iets wat er niet is: namelijk neutraliteit. En het is natuurlijk ook niet zo dat kinderen in een genderneutrale opvoeding niet geobserveerd worden met alleen liefde...
Voor allen geldt: wat meer observeren met liefde en wat minder sturen. Kunnen we inderdaad allemaal van leren. :)

Hmmmm oke ja hierin ga ik je echt niet begrijpen... Sorry😊
Ik vind het vrij vanzelfsprekend en zie het ook bij mensen terug. Maar agree to disagree. :)

Hier ben ik het dan wel weer een miljoen miljard procent mee eens. Maaaaaaar daar is onze maatschappij nog lang niet... Dus tot die tijd snap ik wel dat minderheden evengoed een definieerbaar hokje nodig hebben om helemaal te kunnen meedraaien in de maatschappij nu, net zo als elk ander ander mens dat altijd al heeft.
Zelf denk ik niet dat we er op deze manier komen. Meer en meer hokjes definiëren zal er denk ik niet toe leiden dat we allemaal meer en meer tolerant worden tot het punt dat de maatschappij er op een dag 'klaar' voor is om alle hokjes ineens weg te doen. Je komt ook niet tot vrede door oorlog te voeren, je begint vanuit vrede/liefde. Zo is het ook met eenheid en verdeling. Je komt niet tot eenheid door meer verdeling. Dit is logica.

Iemand moet de eerste stap zetten en dat kunnen we individueel doen. Door dieper in onszelf onze identiteit te zoeken, waardoor we deze niet meer in de oppervlakkige dingen zoeken en deze dingen op deze manier slechts relatief belangrijk worden in plaats van absoluut. Voedt kinderen vanaf het begin op met meditatie, introspectie, reflectie. Maak er een uurtje per dag van op de basisschool, ik zeg maar iets. Maar zorg ervoor dat er individuen ontstaan die hun identiteit niet zo extreem bevestigd hoeven te zien worden door hun omgeving. Ja, deze dingen zijn belangrijk, maar ze zijn relatief belangrijk.

L

Lid 153446

Gast
Dit zijn juist super kwetsbare groepen, die nooit macht hebben gehad en alleen maar onderdrukking hebben meegemaakt. Mijn inziens zijn ze helemaal niet aan het schoppen tegen iemands heilige huisje, maar zich een plekje in de samenleving aan het vechten... Overleven...
Het lijkt me niet fijn, om bij voorbaat al als slachtoffer gezien te worden.

Goeie intentie, maar elk vooroordeel - ook sympathieke of positieve - vertekent het beeld.

Eens hoor. Natuurlijk zijn we gelijkwaardig.

Maar ik denk ook dat veel mensen hun identiteit téveel in hun oppervlakkige gender/geaardheid zoeken. Als we als maatschappij nou meer gericht waren op onze identiteit dieper te zoeken dan dat, dan waren de oppervlakkige verschillen ook slechts dat: oppervlakkig.
Ik geloof niet in 1 of "dé' oplossing.
Gewoon een beetje aardig voor elkaar proberen te zijn is al genoeg.

Geloof in HET antwoord en DE oplossing heeft het risico in zich dat het ontaard in Fanatisme, en misschien moeten we opletten voor elk -isme.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik geloof niet in 1 of "dé' oplossing.
Gewoon een beetje aardig voor elkaar proberen te zijn is al genoeg.

Geloof in HET antwoord en DE oplossing heeft het risico in zich dat het ontaard in Fanatisme, en misschien moeten we opletten voor elk -isme.
Een beetje aardig doen ja. En dat kun je als je een goede relatie hebt met jezelf. Oftewel liefde voor jezelf. Liefde is hét antwoord, hoe afgezaagd dat ook klinkt.

Leer kinderen van zichzelf te houden en je krijgt een goede maatschappij. Leer kinderen hun identiteit in de wereld te zoeken en je krijgt een slechte maatschappij. Zo moeilijk is het in principe imo niet.

Zoraa

Wijs gebruiker
De het in hokjes plaatsen mentaliteit wat nu heel erg heerst creëert in mijn ogen juist afscheiding en verschil in het zijn.
Juist omdat we etiketten en labels willen plakken op alles wat uiteindelijk alleen maar mens zijn is. We zijn allemaal verschillend en hebben andere waardes dit maakt ons juist mens. Door het anders te labelen houden we de verschillen in stand die worden zo juist hoog gehouden. Terwijl imo het juist zo is dat we allemaal mens zijn en verschillen helemaal niet zo hoog hoeven uitgedragen te worden. Omarm onze verschillen maak het niet te groot en gewoon zijn wie we zijn.

ljuv

DF-koningin
Zo schep je alleen maar verwarring en de strijd om erkenning. De vlag is een symbool,
Jaaaa zoals ik al vaker gezegd heb hier, het punt met de vlag snap ik. Ik vind ook de eerdere vlag al om vattender en een mooiere symboliek hebben. Ik had liever ook niet gezien dat er concrete groepen werden geincludeerd, want dat kan alleen maar uitsluiting veroorzaken.

als niet hetero's strijden voor 'leven en laten leven' en het beu zijn dat hetero's ze blijven vertellen dat heteroseksualiteit normaal is.
Dan moeten non-binairen ook niet de hetero's door de strot duwen dat non binaire normaal zijn.
Hier volg ik je niet helemaal, volgens mij omdat een paar dingen door elkaar gaan maar ik heb dus niet het idee dat nonbinaire mensen als de norm/als normaal gezien willen worden, maar gelijkwaardig willen zijn aan mensen die wel bij de norm passen. Zoals cisgenders. Ik heb persoonlijk niet het idee dat ze shit willen "doordrukken" zoals jullie dat noemen. Maar ik krijg sterk het vermoeden dat wij heul andere nonbinaire personen zijn tegengekomen in ons leven😜

Ik vind het.prima.als.een hetero een ander oordeel heeft over mijn geaardheid. Zolang diegene mij gewoon mijzelf laat zijn is er toch niets aan de hand? Respect moet van 2 kanten komen.
Okaaay, super vet dat jij zo sterk in je schoenen staat dat je hier geen problemen mee hebt! Best wel knap!

Die qrcode bedenk je zelf.
Haha ja lees het nu terug en je hebt helemaal gelijk. Ik las "groen vinkje" icm met de context van de zin en linkte het meteen aan de corona qrcode 😂 Was sowieso een beetje bedoeld als een grap natuurlijk, met als serieuze noot dat ik wel snap dat als je het idee hebt (niet alleen als nonbinair) dat iemand je niet accepteert, je daar niet mee om wilt gaan.

Ik ken zeker non binairen die verwachten dat je geen fout maakt in hen/hun. Ipv wederzijds begrip en ruimte zetten ze je meteen op hun 'niet tolerante Peoples list.
Hmmm oke super naar. Hopelijk overheersen de mensen die inderdaad wel de tijd en ruimte aan deze verandering willen geven dan...
Ik bedoelde het trouwens oprecht als vraag he, ik heb namelijk zelf nooit gehad dat iemand boos op me werd hierover. Wel dat ik werd gecorrigeerd als ik t fout deed, maar anders leer ik t nooit goed te gebruiken ook dusja.

Je kan proberen mijn berichten sensationele te maken
Neee, dit was absoluut niet wat ik probeerde. Bij niemand trouwens. Mijn laatste posts bestond dan ook vooral uit vragen en vraagtekens... Ik denk er duidelijk heel anders over dan jullie en probeer alleen te kijken hoe dat komt. Want volgens mij zijn we het redelijk eens over dat vooral de maatschappij ditalles heel moeilijk maakt, en als bijvoorbeeld liefde en acceptatie de boventoon zouden voeren, deze discussies nooit nodig waren geweest en we allemaal vet veel gelukkiger waren.

Weet je wat het is..als we zo doorgaan word de.maatschappij een grote grijze eenheidsworst zonder humor, provocatie, en discussies. Alles is dan politiek.correct. weet je wel wat een dooddoener dit is voor ontwikkeling..laten we allemaal niet meer nadenken maar alles goed vinden.
Ah dit geloof ik dus heeeeelemaal niet. Ik denk dat als we zo doorgaan we er met zijn allen een heel groot feest van kunnen maken, waar iedereen met elkaar en om elkaar kan lachen en waar iedereen kan zijn wie die wilt zijn en met wie die wilt zijn. Maar dan dus wel iedereen. Politiek correct vind ik dan ook hondssexy😜

Maar je opmerking over hermafrodieten waren feitelijk onjuist in die posting
Heh ik heb nog helemaal niks gezegd over intersekse mensen toch?🙈

Edit: volgens mij verwar je mij met de uitspraken van Guapo Temudgin van gisteren.

En weet je wat nou écht tolerantie is.. niet tot het bittere eind mijn gelijk willen doordrukken, maar accepteren dat andere mensen andere meningen hebben.
Sorry als ik jou (of iemand anders?) het idee heb gegeven mijn mening hierin te willen doordrukken! Was het zeker niet. Heb wel het idee dat de meesten in het topic negatief staan tegenover alle vragen in jouw originele post zegmaar, dus dacht dat het geen kwaad kon mijn tegenovergestelde mening er ook in duidelijk te maken.

(oja - en als mensen over een communistische wereldregering beginnen word ik wel wat fel ja... Die bestaat gewoon in de verste verte niet en das niet een mening haha)

Ik heb het nu uitgelegd en hier laat ik het bij. Ik vond het een leuk draadje met je.
Super! Ik ook, leuk dat je dit topic gestart bent.

Laatst bewerkt:

ljuv

DF-koningin
Als kind dus een jongen is en volledig van de superhelden en auto's is, dan word kind dus afgewezen om wie hij is want..niet gender neutraal.
Hmm ik heb nog nooit een kind genderneutral opgevoed... Maar volgens mij is dit niet per se hoe het werkt. Ben het hoe dan ook met je eens dat een kind zelf kan beslissen mer welk speelgoed die wilt spelen.

Ben je ervan bewust dat er vroeger enorm veel omgebouwde mensen spijt hebben gekregen?
Ja uiteraard. Wel is dit percentage tergent klein, heb ik altijd geleerd. Zeker in Nederland, waar het inderdaad met jarenlange psychiatrie gepaard gaat. Vgm was hier ook ooit een zembla aflevering van met een sorrtgelijke conclusie...

Het is een jarenlang proces met de pubertijd afremmen en hormonen opbouwen. Een geslachtsveranderende optie is vaak de allerlaatste stap. Dit meisje heeft haar/zijn transitie doorlopen met circa 20.andere kinderen. Ik geloof.dat 4.kinderen niet hebben doorgezet.
Klinkt goed! Ook dat er de mogelijkheid was niet verder te gaan met het proces, toch? Bevestigt mijn inziens alleen maar dat de meeste transpersonen (wat natuurlijk ook wel weer helemaal wat anders is dan nonbinairiteit) heel heel goed bij hun keuze stilstaan...

ljuv

DF-koningin
Voor allen geldt: wat meer observeren met liefde en wat minder sturen. Kunnen we inderdaad allemaal van leren. :)
Yes, amen to that.

Ik vind het vrij vanzelfsprekend en zie het ook bij mensen terug. Maar agree to disagree.
Ik vind het zelf dus vanzelfsprekend dat mensen die nooit een machtspositie hebben gehad, niet bezig zijn met anderen onderdrukken maar met zelf gelijkwaardig behandeld te worden. Dus denk indd niet dat we hier uitkomen which is fiiiiine.

Het lijkt me niet fijn, om bij voorbaat al als slachtoffer gezien te worden.

Goeie intentie, maar elk vooroordeel - ook sympathieke of positieve - vertekent het beeld.
Goed punt wel, ik ombeschrijf het wel heel dramatisch, maar vooral om het bovenstaande duidelijk te maken. Ik hoop en denk dat de meeste mensen in de community zich niet (constant) slachtoffer voelen, maar ik doel eigenlijk voornamelijk op de maatschappelijke positie van minderheden (ook buiten de lbhtqi+) tov de positie van mensen die wel/beter in de maatschappelijke norm passen. Die verhoudingen zijn wel degelijk scheef, en daar zijn minderheden "slachtoffer" van.

Je komt ook niet tot vrede door oorlog te voeren, je begint vanuit vrede/liefde. Zo is het ook met eenheid en verdeling. Je komt niet tot eenheid door meer verdeling. Dit is logica.
Oke oke dit snap ik wel beter, maar ik snap nogsteeds niet hoe je het dan voor je ziet in deze lbhtqi+ conclusie, zonder te accepteren dat er mensen zijn die zich niet als man of vrouw identificeren (dus even het woordje nonbinair wegdenken, zegmaar). Hoe zou je hun liefde kunnen schenken zonder dat te aanvaarden, zegmaar? En wat is dan het probleem, als er zeker meer dan 2 mensen zijn die zich zo voelen, om dat te benoemen als we deze mensen gewoon liefde schenken?

Ja, deze dingen zijn belangrijk, maar ze zijn relatief belangrijk.
Mja ik hoop het ooit wel inderdaad... Maar nu valt daar niet zo mee te leven heb ik het idee.

mikoz

Bewuste gebruiker
Als we daad werkelijk laten "leven en laten leven", zoals hier wordt gepretendeerd, dan zou het niet uitmaken hoeveel hokjes erbij kwamen, of zie ik dat echt te rooskleurig?
Nou... er komen steeds meer genders en seksuele voorkeuren en weet ik veel wat bij. Als al die verschillende types dan allemaal VIP voornaamwoorden willen krijgen, wordt ieder voornaamwoord overbodig, dan kunnen we beter 1 voornaamwoord voor iedereen bepalen. Iedereen moet zich aanpassen om een klein percentage bijzondere mensen te steunen in het onderhouden van hun fantasiewereld, of hun identiteitscrisis.
maxresdefault.jpg
  • Agender (mensen zonder gender)
  • Androgyne
  • Androgynous
  • Bigender (iemand die zich volledig vrouw én volledig man voelt)
  • Cis (de genderidentiteit van het individu komt overeen met het gedrag of de rol die past bij iemands geslacht)
  • Cisgender
  • Cis Female
  • Cis Male
  • Cis Man
  • Cis Woman
  • Cisgender Female
  • Cisgender Male
  • Cisgender Man
  • Cisgender Woman
  • Female to Male
  • FTM (transseksueel: van vrouw tot man)
  • Gender Fluid
  • Gender Nonconforming
  • Gender Questioning
  • Gender Variant
  • Genderqueer (overkoepelende term voor iedereen die zich niet vrouw of man voelt)
  • Intersex (iemand die geboren is met geslachtsorganen die niet overeenkomen met mannelijke of vrouwelijke)
  • Male to Female
  • MTF (transseksueel: van man tot vrouw)
  • Neither
  • Neutrois
  • Non-binary
  • Other
  • Pangender
  • Trans
  • Trans* (asterix creëert een overkoepelende term)
  • Trans Female
  • Trans* Female
  • Trans Male
  • Trans* Male
  • Trans Man
  • Trans* Man
  • Trans Person
  • Trans* Person
  • Trans Woman
  • Trans* Woman
  • Transfeminine
  • Transgender
  • Transgender Female
  • Transgender Male
  • Transgender Man
  • Transgender Person
  • Transgender Woman
  • Transmasculine
  • Transsexual
  • Transsexual Female
  • Transsexual Male
  • Transsexual Man
  • Transsexual Person
  • Transsexual Woman
  • Two-Spirit

Mannelijk, vrouwelijk, en afwijkingen zoals hermafrodiet. Verder dan dat gaat het niet. En natuurlijk bekijk ik het dan enkel biologisch. Welke kleding iemand wil dragen, welk speelgoed iemand wil gebruiken, wat iemand wil eten, hoe iemand zich gedraagt, etc. staat daar helemaal los van en begrijp me niet verkeerd, daar moet iedereen ook vrij in zijn! Maar als ik een onweerstaanbare drang heb om hondenvoer te eten en op omgebouwde mannen val, ga ik mensen niet vragen mij een transhondseksueel te noemen met als persoonlijk voornaamwoord benno. Dan moet er natuurlijk ook weer een vrouwelijke versie komen die per se met bella aangesproken wil worden. Beetje overdreven misschien, maar dit soort zelfidentificatie bestaat wel degelijk.
maar waarom staat het mensen niet vrij hun kinderen op te voeden zoals zij willen... Ook als dat genderneutraal is?
Ik denk dat het niet goed is voor de persoonlijke ontwikkeling van een kind als die opgevoed wordt door ouders die in de veronderstelling zijn dat hun kind bijvoorbeeld 'two-spirit' is. Of er van overtuigd zijn dat hun zoon eigenlijk een dochter is. Dat is gewoon krankzinnig.

Maar nogmaals: als zoon kiest voor meisjesspeelgoed, prima! Laat hem lekker. Desondanks blijft het een jongen, ongeacht wat zijn voorkeuren zijn.

L

Lid 153446

Gast
Goed punt wel, ik ombeschrijf het wel heel dramatisch, maar vooral om het bovenstaande duidelijk te maken. Ik hoop en denk dat de meeste mensen in de community zich niet (constant) slachtoffer voelen, maar ik doel eigenlijk voornamelijk op de maatschappelijke positie van minderheden (ook buiten de lbhtqi+) tov de positie van mensen die wel/beter in de maatschappelijke norm passen. Die verhoudingen zijn wel degelijk scheef, en daar zijn minderheden "slachtoffer" van.

Ik zag je goeie intenties, en daar ben ik blij mee.
Een zwarte en homoseksuele Amerikaanse schrijver had hier het meest zinnige over te zeggen, wat ik ooit tegen kwam:

"The victim who is able to articulate the situation of the victim has ceased to be a victim: he or she has become a threat.‘"
—James Baldwin

• Like
L

Lid 153446

Gast
Iedereen moet zich aanpassen om een klein percentage bijzondere mensen te steunen in het onderhouden van hun fantasiewereld, of hun identiteitscrisis.
De dwang die je ervaart, zit echt in je eigen hoofd. We zijn bezig taal en beelden aan te passen, die altijd evolueren.
Je zegt ook geen "wijf" meer tegen een vrouw, tenzij soms goedmoedig op z'n Brabants "Wijfke".

Dingen veranderen, dat is alles.

Ik krijg zelf te vaak te horen, dat ik hier te veel en sterk oordeel om daar m'n mond over open te doen zonder hypocriet te zijn.
Woorden als fantasiewereld en identiteitscrisis vind ik alleen niet zo aardig. Mensen zo bestempelen is misschien minder dan respectvol.

Waarschijnlijk dat beginnen met dat we het niet weten en dus wat minder zeker van onze zaak zijn omdat wij - als man of vrouw (cis-gender) - niet weten wat die ander doormaakt en ervaart een fijner gesprek oplevert.

Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan