Lhbti+ topic(Woke?)

L

Lid 153446

Gast
Of de intertoys die geen jongens en meisjesspeelgoed meer aanduid.

Maar... wtf is er mis mee.dat een jongen zich jawel..een jongen voelt! Shock. Dat deze ouders daadwerkelijk denken dat ze hun kind hiermee helpen.
Dit is juist niet je kind zichzelf laten zijn.

Dit is inderdaad ook zoiets! Kleding, speelgoed alles wordt langzamerhand genderneutraal. Wat is er mis met als jongen/meisje iets leuk vinden wat ‘oorspronkelijk bedacht is voor het andere geslacht’.

Dikke boeie! Niet iedereen zo betuttelen, laat mensen zichzelf durven zijn door trots die winkel in te stappen en wat van de andere afdeling te halen.

dat laatste. en waarom moet het dan op een andere afdeling staan, tenzij een biologisch verschil er voor zorgt dat je andere producten moet hebben?

what's the point om dingen als typische jongens- of als meisjesdingen te labelen?

ook een jong kind pakt toch vanzelf wel het speelgoed, of zet het op zijn of haar verlanglijstje, dat het wil hebben en mee wil spelen?
dus met eerste zin over intertoys minder eens.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Of de intertoys die geen jongens en meisjesspeelgoed meer aanduid.

Maar... wtf is er mis mee.dat een jongen zich jawel..een jongen voelt! Shock. Dat deze ouders daadwerkelijk denken dat ze hun kind hiermee helpen.
Dit is juist niet je kind zichzelf laten zijn.

Dit is gewoon waanzin, kan er niets anders van maken.

Voed het kind naar zijn/haar geslacht op en observeer hem/haar. Later kan het kind altijd zelf nog aangeven wat hij/zij wenst te zijn.

what's the point om dingen als typische jongens- of als meisjesdingen te labelen?
Omdat verreweg de meeste kinderen overwegend van typisch jongens- of meisjesdingen houden?

Ik snap de moeilijkdoenerij niet. Ik heb een stoer nichtje van 2,5 die naast meisjesdingen ook weleens met autootjes wil spelen. Wie wordt ermee gekwetst dat dat soort speelgoed gelabeld wordt als jongens speelgoed? Mijn nichtje niet hoor en haar ouders ook niet.

Druktemaker

DF-koningin
Het gaat niet zozeer om het labelen, het gaat om het punt dat bedrijven zich geroepen voelen om alles ‘neutraal’ te maken > mee te gaan met de hype (wellicht kort door de bocht benoemd 🤪).

mitchieee

Wijs gebruiker
ik vind dit z’n onzin je ben hetro of bi of (gay) maar om een heel alfabet voor iedereen te maken die zich anders voelt , over een paar jaar zijn we het alfabet 3x rond gegaan en is de vlag groter als ooit gedacht

Rivalrie

Badass junkie

Voed het kind naar zijn/haar geslacht op en observeer hem/haar. Later kan het kind altijd zelf nog aangeven wat hij/zij wenst te zijn.

Omdat verreweg de meeste kinderen overwegend van typisch jongens- of meisjesdingen houden?

Ik snap de moeilijkdoenerij niet. Ik heb een stoer nichtje van 2,5 die naast meisjesdingen ook weleens met autootjes wil spelen. Wie wordt ermee gekwetst dat dat soort speelgoed gelabeld wordt als jongens speelgoed? Mijn nichtje niet hoor en haar ouders ook niet.
Justin in het kader van gelijkheid zou je geen onderscheid moeten maken in jongens of meisjes spullen. Laat kinderen lekker zelf kiezen waar ze mee willen spelen. Vanaf kleins af aan leren wij kinderen dat zij een bepaalde rol hebben. Jongens moeten stoer zijn en vrouwen verzorgend. Waarom mag een vrouw niet stoer en een man verzorgend?

L

Lid 153446

Gast

ik heb toch het idee, dat er hierachter vooral bange volwassen mensen zitten.
- mannen die het niet fijn vinden om voor minder mannelijk gezien te worden, verwijfd of zwak.
- vrouwen die het idee hebben dat ze minder waard zijn, voor kenau en man-wijf worden uitgemaakt als ze hetzelfde willen als een man.
en zo ook (hun) kinderen op willen voeden.

Het gaat niet zozeer om het labelen, het gaat om het punt dat bedrijven zich geroepen voelen om alles ‘neutraal’ te maken > mee te gaan met de hype (wellicht kort door de bocht benoemd 🤪).
bedrijven doen waar het geld ligt. :wink:
ik vind die vorige hype weer stom, dat ik vroeger geen pop mocht - en ik vond m'n konijnenknuffel ook leuk hoor.. niks gemist.
maar why?

stoerste vriend die ik heb wilde als 5-jarige een poppenwagen, kreeg een poppenwagen. heeft inmiddels een heel huis gestript, alle leidingen en electra zelf vervangen en een stapel aannemers en bouwvakkers aangestuurd.
die kan een potje koken waar je culinair een orgasme van zou krijgen... :hearteyes:
dus hoe meer kanten je van jezelf mag ontwikkelen, hoe beter. stoer en met vrachtwagentjes spelen, én verzorgend met poppen in de weer: en dan komt er vanzelf wel uit wat er in zit.

Druktemaker

DF-koningin
Justin in het kader van gelijkheid zou je geen onderscheid moeten maken in jongens of meisjes spullen. Laat kinderen lekker zelf kiezen waar ze mee willen spelen. Vanaf kleins af aan leren wij kinderen dat zij een bepaalde rol hebben. Jongens moeten stoer zijn en vrouwen verzorgend. Waarom mag een vrouw niet stoer en een man verzorgend?
Waarom moeten de bedrijven dit dan veranderen? Naar mijn inziens begint dit bij jezelf. Of je het nou in de winkel veranderd of niet, men blijft de associatie houden dat een auto voor jongens is.

L

Lid 152247

Gast
Ik ben wel benieuwd naar de eerlijke mening van dfleden met welke groep ze geen feeling hebben.
Tuurlijk accepteer ik iedereen maar waarom moet een manwijf, een tuinbroekpot ineens non binair zijn.. en een verwijfde homovent ook.

Of mensen die vallen op personen..niet slechts biseksueel. Nee ook nonbinair, travestieten, transgenders, alles.

Je zou in je pubertijd een heel lijstje moeten afvinken waar je wel of niet op kunt vallen. Je weet toch niet wat op je pad komt.

Edit:
Ohja, openlijke fetishisten..aangelijnd meelopen met je Dom langs het schoolplein. Wist niet wat ik zag. Achterlijke zooi. Zeker bij kinderen.

L

Lid 153446

Gast
Waarom moeten de bedrijven dit dan veranderen? Naar mijn inziens begint dit bij jezelf. Of je het nou in de winkel veranderd of niet, men blijft de associatie houden dat een auto voor jongens is.
dat zijn ze ook.
vrouwen achter het stuur... OMG... :smirk:

* Geintje, meen dit niet.

L

Lid 153446

Gast
Ik ben wel benieuwd naar de eerlijke mening van dfleden met welke groep ze geen feeling hebben.
Tuurlijk accepteer ik iedereen maar waarom moet een manwijf, een tuinbroekpot ineens non binair zijn.. en een verwijfde homovent ook.

Of mensen die vallen op personen..niet slechts biseksueel. Nee ook nonbinair, travestieten, transgenders, alles.

Je zou in je pubertijd een heel lijstje moeten afvinken waar je wel of niet op kunt vallen. Je weet toch niet wat op je pad komt.
heel veel dingen boeien me te weinig om er tegen te zijn, omdat het zo onbelangrijk is.
seks met, of houden van wie je wil: als maar leuk is.

non-binair: prima als iemand dat fijn vindt.
met daarbij een klein beetje bezorgdheid - omdat mensen me wel boeien - dat hormoonbehandelingen en operaties vrij ingrijpend zijn, dus hopen dat ze het wel goed hebben en niet achteraf spijt krijgen en alsnog ongelukkig worden.

Rivalrie

Badass junkie

Edit:
Ohja, openlijke fetishisten..aangelijnd meelopen met je Dom langs het schoolplein. Wist niet wat ik zag. Achterlijke zooi. Zeker bij kinderen.
Ik heb geen feeling met de "ultragays". Mannen die zich enorm verwijft gedragen.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
In mijn observatie neigen (verreweg de meeste) jongens toch echt vanuit zichzelf naar bepaald speelgoed en meisjes hetzelfde.

Maar hee, als er geen jongens of meisjes meer op speelgoed verpakking zouden worden afgebeeld, daar zou ik ook niet wakker van liggen. En als dat mensen helpt die hier zo'n probleem mee hebben. :sweatsmile:

ik heb toch het idee, dat er hierachter vooral bange volwassen mensen zitten.
- mannen die het niet fijn vinden om voor minder mannelijk gezien te worden, verwijfd of zwak.
- vrouwen die het idee hebben dat ze minder waard zijn, voor kenau en man-wijf worden uitgemaakt als ze hetzelfde willen als een man.
en zo ook (hun) kinderen op willen voeden.
Daar zal vast enige waarheid in zitten.

Druktemaker

DF-koningin

Ik heb niets met de groep die zichzelf als ‘hen’ wilt neerzetten, heb er echt helemaal niets mee.. meer kan ik er ook niet van maken

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Het voelt voor mij een beetje als een groep mensen die graag even overal tegenaan schoppen.. is een vooroordeel daar ben ik mij heel bewust van 😅.
Zo voelt het voor mij ook.

En ook een soort macht: ik beslis hoe jij mij benoemd, niet alleen qua zelfstandig naamwoord, maar nu ook qua voornaamwoorden (excuseer als ik het verkeerd zeg, grammaticale termen/regels snap ik niks van).

Druktemaker

DF-koningin
Zo voelt het voor mij ook.

En ook een soort macht: ik beslis hoe jij mij benoemd, niet alleen qua zelfstandig naamwoord, maar nu ook qua voornaamwoorden (excuseer als ik het verkeerd zeg, grammaticale termen/regels snap ik niks van).
Ja inderdaad! En dan nog even een flinke drama maken als iemand toch hij of zij zegt, want dan ben je bekrompen.

Komt ook meer over als een bepaalde onzekerheid, niet weten wie je bent en wat je wilt dus maar het midden kiezen. Het is makkelijker geen keuze te maken.

L

Lid 153446

Gast
De "hen" mensen zijn de non binair mensen toch? Vind de hen term nog wel verwarrend.
yep.

als taal-vondst vind ik het woord 'hen' wat slapjes. het is een woord dat al andere betekenissen heeft, zoals hen, maar ook in aanwijzende zin dicht bij 'hij' en 'zij' maar in totaal andere zins-constructies.

een woord dat ook op 'ij' eindigt in het Nederlands, maar met een beginletter die het woord uniek maakt, 'bekt' misschien beter.
nu zit ook taalgevoel in de weg om 'hen' te zeggen in situaties als 'hij' en 'zij' niet geschikt zijn.

Rivalrie

Badass junkie
yep.

als taal-vondst vind ik het woord 'hen' wat slapjes. het is een woord dat al andere betekenissen heeft, zoals hen, maar ook in aanwijzende zin dicht bij 'hij' en 'zij' maar in totaal andere zins-constructies.

een woord dat ook op 'ij' eindigt in het Nederlands, maar met een beginletter die het woord uniek maakt, 'bekt' misschien beter.
nu zit ook taalgevoel in de weg om 'hen' te zeggen in situaties als 'hij' en 'zij' niet geschikt zijn.
Ja exact :)

L

Lid 152247

Gast
Het punt voor mij is.
Homo zijn is een feit
Non binair is je eigen keuze. Ik zie gewoon een persoon waarvan ik weet dat hij een piemel heeft. Maar wel van mij verwacht dat ik meespeel in deze geslachtsloze situatie door nieuw taalgebruik. In het verkeerde lichaam zitten kan ik mij invoelen. Maar je geslacht ontkennen en uitgummen is onmogelijk.

Raven-van-Dorst-850x0.jpeg

Ik maak een uitzondering voor hermafrodieten(1 op 2000)
Iemand die inderdaad biologisch niet man niet vrouw is. Destijds kregen deze ouders het advies hun baby op te voeden als meisje:
Nu is ellen van dorst een rocker, lesbisch, mannelijke praat en gezicht. Voor haar moet het een verademing zijn dat ze nu de neutrale naam Raven heeft. En geen man of vrouw is.

Maat we hebben het hier over een afwijking. Ik denk als ze als man was opgevoed het daarbij was gebleven. Ze heeft alleen geen penis. Lijkt me superlastig als je kind hermafrodiet is. Waar doe je goed aan? Als een kind wel.een penis wil, of juist eraf. Moet je tegenwoordig al voor de pubertijd starten met zware hormonen.

Rivalrie

Badass junkie
Het punt voor mij is.
Homo zijn is een feit
Non binair is je eigen keuze. Ik zie gewoon een persoon waarvan ik weet dat hij een piemel heeft. Maar wel van mij verwacht dat ik meespeel in deze geslachtsloze situatie door nieuw taalgebruik. In het verkeerde lichaam zitten kan ik mij invoelen. Maar je geslacht ontkennen en uitgummen is onmogelijk.

Bekijk bijlage 31326

Ik maak een uitzondering voor hermafrodieten(1 op 2000)
Iemand die inderdaad biologisch niet man niet vrouw is. Destijds kregen deze ouders het advies hun baby op te voeden als meisje:
Nu is ellen van dorst een rocker, lesbisch, mannelijke praat en gezicht. Voor haar moet het een verademing zijn dat ze nu de neutrale naam Raven heeft. En geen man of vrouw is.

Maat we hebben het hier over een afwijking. Ik denk als ze als man was opgevoed het daarbij was gebleven. Ze heeft alleen geen penis. Lijkt me superlastig als je kind hermafrodiet is. Waar doe je goed aan? Als een kind wel.een penis wil, of juist eraf. Moet je tegenwoordig al voor de pubertijd starten met zware hormonen.

Eens :)

L

Lid 152247

Gast
Sam Smith was de 1e hollywoodacteur die van man naar non binair ging.

Nee gast, je bent gewoon een verwijfde homo. Niets mis mee. Non binair hoort neutraal te zijn, dat je je afvraagt..is het nou een man of vrouw
GettyImages-1192746869-e1576923632351.jpg

L

Lid 153446

Gast
Non binair is je eigen keuze. Ik zie gewoon een persoon waarvan ik weet dat hij een piemel heeft.
Ik kan geen gedachten lezen. helaas.
dus dat weet ik niet.

Maar wel van mij verwacht dat ik meespeel in deze geslachtsloze situatie door nieuw taalgebruik. In het verkeerde lichaam zitten kan ik mij invoelen.
why not? waarom niet mee spelen, dat is toch niet heel veel anders dan hoe je anders beleeft omgaat met mensen?
weet je hoeveel mensen ik met u, meneer en mevrouw heb aangesproken in m'n leven waar ik geen enkel respect voor had.
maar je speelt het spelletje mee. omdat 't zo heurt.

L

Lid 153446

Gast

Nee gast, je bent gewoon een verwijfde homo. Niets mis mee. Non binair hoort neutraal te zijn, dat je je afvraagt..is het nou een man of vrouw
Bekijk bijlage 31327

Ja wat wil je nou is dan de vraag die bij mij komt dagen

En nu hebben jullie deze woensdag een borrel met hen acteur, en vind je 't lastig hoe om te gaan met het verzoek om hen te noemen?
Pittig man!
Zwaar probleem dit. Snap dat jullie er erg mee zitten. :upsidedown:

Effe serieus: als je dus wel in het echt een non-binair gaat tegenkomen dan denk (of hoop) dat die gewoon met je praat en als je wil weten hoe dat voor die persoon is, dan zal dat vast verteld worden. Hoe en waarom die dat fijn vindt.

Als gay heb ik dat ook veel gedaan, en nog.
Dat je aangeeft dat bepaalde aannames en ideeën niet zo prettig zijn, en hoe je het wel wil.

Ik zou willen vragen: Wacht dat even af, en parkeer dit. Wanneer het zo ver is, kan het misschien een kei-leuk gesprek worden?

L

Lid 152247

Gast
Ik kan geen gedachten lezen. helaas.
dus dat weet ik niet.

why not? waarom niet mee spelen, dat is toch niet heel veel anders dan hoe je anders beleeft omgaat met mensen?
weet je hoeveel mensen ik met u, meneer en mevrouw heb aangesproken in m'n leven waar ik geen enkel respect voor had.
maar je speelt het spelletje mee. omdat 't zo heurt.
Een man die zich om laat bouwen tot vrouw, wil liever niet herinnert worden aan zijn jeugd maar zal nooit ontkennen dat hij/zij anders is geboren.

De non binair beweging wil wereldwijd bij geslacht, de letter X hebben staan geboortedocumenten vernietigd oftewel definitief gewijzigd. Je kan niet doen alsof je zonder piemel en vagina geboren word.

Ik wil best m'n best doen hen of hun te zeggen. Maar mij bestempelen als niet openminded als het me niet lukt gaat me te ver. Ik zal ze geen man of vrouw noemen. Maar je kan niet met je eigen eisenpakket komen en de mensheid in 2 kampen verdelen. Groen vinkje als ze meedoen in taalgebruik en de 'bad People' die dat niet doen.

Ik voel me ook niet aangevallen als mensen vragen of ik een man heb. Terwijl ze 'officieel' moeten vragen of ik een man of vrouw ben.

Hij/zij veranderen naar hen/hun word door velen nonbinairen gezien als de graadmeter of de ander hem accepteert. Totale onzin.

Als een man 4 vrouwen wil hebben moet hij ook zelf weten. Maar 4 huwelijken..met toeslagen, uitkeringen etc is praktisch niet te doen.
2 homovaders en 2 lesbomoeders op de geboorteakte zetten is symbolisch.leuk bedacht. Maar een biologische leugen.

Sommigen dingen zijn in de praktijk niet haalbaar. En als hen/hun wel haalbaar is, geef 'ons' dan even de tijd om het te laten inburgeren. Dst gebeurt niet in een paar jaar.

Druktemaker

DF-koningin
En nu hebben jullie deze woensdag een borrel met hen acteur, en vind je 't lastig hoe om te gaan met het verzoek om hen te noemen?
Pittig man!
Zwaar probleem dit. Snap dat jullie er erg mee zitten. :upsidedown:

Effe serieus: als je dus wel in het echt een non-binair gaat tegenkomen dan denk (of hoop) dat die gewoon met je praat en als je wil weten hoe dat voor die persoon is, dan zal dat vast verteld worden. Hoe en waarom die dat fijn vindt.

Als gay heb ik dat ook veel gedaan, en nog.
Dat je aangeeft dat bepaalde aannames en ideeën niet zo prettig zijn, en hoe je het wel wil.

Ik zou willen vragen: Wacht dat even af, en parkeer dit. Wanneer het zo ver is, kan het misschien een kei-leuk gesprek worden?
Kan natuurlijk een heel leuk en gezellig persoon zijn, dat stukje kan ik mij enkel niet in vinden. We hoeven daarover wat mij betreft ook geen urenlange gesprekken te voeren. Liever gewoon zijn wie je bent en accepteren dat we daar beide anders instaan.

L

Lid 152247

Gast
Oh en @QueerMan
Prima als iemand non binair is. Ben er al bekend mee en ook om ermee te communiceren. Wat een gestuntel. Was geen probleem. Tot ik een 2e non binair tegenkwam en alsof de hel brandde als ik het verkeerd zei of vragen stelden.
Ik vind het prima om een ongezouten niet politiek correcte mening te hebben.
Ik vind het ook prima als ik ooit van gedachten verander.

Guapo Temudgin

Bewuste gebruiker
Liever gewoon zijn wie je bent en accepteren dat we daar beide anders instaan.
Is een seksuele voorkeur dan zoveel anders als bijvoorbeeld je favoriete kleur? Ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat je zo iemand niet interessant vindt. Is toch mooi om compleet andere mensen tegen te komen? Dan heb je naar mijn idee juist heel veel dingen om te bespreken.

• Like
Waarderingen: ljuv

mikoz

Bewuste gebruiker

Bekijk bijlage 31327
Laat mensen lekker zelf kiezen hoe ze eruit zien, op wie of wat ze vallen, maar ga anderen niet opleggen welke woorden ze wel en niet mogen gebruiken. Vragen of iemand je anders wil noemen kan altijd en dan is het aan de ander om de nieuwe woorden te gebruiken of niet.

• Love
L

Lid 153446

Gast
Is een seksuele voorkeur dan zoveel anders als bijvoorbeeld je favoriete kleur?
Niet belangrijker.
Maar wel anders ja, gaan veel meer emoties mee gepaard al is het maar de emotie 'lust'. Wat ik bij m'n favoriete kleur niet heb... Jij wel?
Dus wel belangrijker voor jezelf.

En ging over non-binaire mensen, over 'gelijkgeslachtelijke liefde' was degenen die het poste gewoon relaxt. :wink:

• Like

Druktemaker

DF-koningin
Is een seksuele voorkeur dan zoveel anders als bijvoorbeeld je favoriete kleur? Ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat je zo iemand niet interessant vindt. Is toch mooi om compleet andere mensen tegen te komen? Dan heb je naar mijn idee juist heel veel dingen om te bespreken.
Interessante gesprekken zeker. Het is niet de bedoeling dat iemand zich als persoon afgewezen voelt, want ja uiteindelijk zal diegene het vervelend vinden dat je er anders over denkt en het die persoon ook raken.
Dan beter helder hebben dat beide er anders in staan, dan er dieper op in te gaan en dan tot dezelfde conclusie komen. Als iemand dat graag wilt is het een ander verhaal, maar van mijzelf hoeft dit niet zo nodig.
Hangt overigens ook wel weer af van hoe dicht iemand bij je staat, tot nu toe nog niemand in de omgeving (waar ik van weet).

Zoraa

Wijs gebruiker
Seksuele geaardheid is gewoon een feit je wordt zo geboren en je hebt er verder geen keuze in. Toch? Want je bent immers zo geboren. Dit is hoe ik het zie. Mijn zusje is lesbisch en mijn eigen dochter ook. Er is geen speld tussen te krijgen je wordt zo geboren. Dan zet dit imo Toch wel echt de groep zij/hun een beetje spaak. Deze mensen zeggen (terwijl ze geboren zijn als man of vrouw) dat ze zich niet man/ vrouw voelen en dus ook geen man of vrouw zijn. Toch valt biologie niet te ontkennen je bent immers zo geboren. De groep die 2 geslachtig geboren zijn is wel degelijk een ander verhaal. Vroeger zei mijn zusje altijd dat ze niet *haar naam* heet maar Donald Duck. Ze luisterde ook op de kleuterschool niet naar haar eigen naam. Pas als de juffrouw haar met Donald Duck aansprak reageerde ze. Mijn moeder moest herhaaldelijk naar school komen, omdat vlgs de juffrouw mijn zusje een identiteitscrisis zou hebben. Nu heet ze gewoon weer * haar naam*. Ik durf mij als accepterend en openminded te betitelen. Echter het geen man geen vrouw terwijl je niet zo geboren bent vind ik erg moeilijk. Als ik opeens vind dat ik een tijger ben en ook zo aangesproken wens te worden zal er gevonden worden dat ik psychische hulp nodig heb. Daar word banaliteit van in gezien. Echter ongeboren genderen neutraliteit moet ik accepteren en omarmen. Doe ik dat niet ben ik toch niet zo accepterend en openminded als ik dacht..
Heb er echt moeite mee imo slaan we nu toch echt door.

Bovenaan