kweken van peyote

lsdaffy

Newbie
hoi ,ik heb al een tijdje een paar peyotes staan die jaarlijks bloeien,vanuit die bloei had ik zaadjes.die zaadjes heb ik onlangs gezaaid.nu komen ze uit,denk ik.op de aarde zie ik een klein bolletje lichtrood van kleur,de vraag is hoe het nu verder moet.en is die rooie kleur normaal en trekt dit wel bij na een tijdje.hopelijk heeft er iemand ervaring met het ontkiemen van peyotezaad en wil hij of zij die ervaring delen met eventuele tips,dank bij voorbaad :wave:

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Als ze rood zien is de kans wel groot dat ze al dood zijn... Kweken uit zaad vind ik persoonlijk wel heel moeilijk. Je kan misschien gewoon een peyote kopen en laten groeien, en die dan stekken? Wel geen idee of dat makkelijk te doen is bij Peyote.

Maar laat allezins je peyotes nog staan, geef ze goede luchtvochtigheid enzo, mss zijn ze nog niet helemaal dood en overleven ze nog :) You never know :)

Succes!

vogel

Bewuste gebruiker
jonge cactussen uit zaad zijn naar mijn weten vaak rood
omdat ze nog zo klein zijn en weinig groen
kunnen ze verbranden door te felle zonneschijn,
ze worden vanzelf groener en groter

Wacky

Badass junkie
Ik heb ook een bakje gezaaide peyotes staan, die komen groen uit de grond.

Ik gebruik een plastic kist met op de bodem nat perliet, daarop de bakjes gezaaide peyote. Deksel erop. De natte perliet zorgt voor 98% luchtvochtigheid.

Ik ben er nog maar pas mee begonnen, er zijn er maar 7 van de 50 zaadjes opgekomen voorlopig.

DreamerOfDreams

Bewuste gebruiker
moeten cactussen niet eerst bevrucht worden voor ze zaadjes maken?
ik heb er ééntje en kzou het wel leuk vinden moest hij plots zaadjes beginnen maken

lsdaffy

Newbie
hoi,
het is allemaal goed gekomen ,ze staan er mooi groen bij en de eerste haartjes zijn ook zichtbaar.het lijken precies stekels maar aangezien peyote een stekelloze cactus is zullen het wel de haren zijn.Om antwoord te geven op de vraag,dat peyote eerst bevrucht moet worden voor hij zaden geeft:blijkbaar niet .Ik heb maar 1bloeiende peyote,heeft me al twee jaar na elkaar zaadjes bezorgd.eerst verschijnt er de bloem,na ongeveer één week verwelkt die bloem en komt er een klein rood vruchtje in de plaats,als dat droog is kan je dit verwijderen en er de zaadjes uithalen,planten en ze komen uit.ben ik heel blij mee

Bovenaan