Nieuw kweekseizoen

jam

Bewuste gebruiker
Dag iedereen

Het is nog vroeg op het jaar, maar allicht beginnen er nog al mensen na te denken over wat ze dit jaar allemaal willen kweken.
Ik heb zelf weinig ervaring met het kweken van cannabis, maar zou dit jaar graag buiten enkele soorten proberen kweken.
Mijn voorkeur gaat hierbij uit naar sativa of sativadominante soorten en ik zou graag enkele autoflowers alsook enkele gewone gefeminiseerde planten willen.
Gewoon regulier zaad ga ik niet kopen omdat ik niet persé zaadjes willen kweken of planten wil kruisen.
Nu wil ik graag vragen of hier mensen hebben met bepaalde soorten (liefst dus sativa), waar ze goede kweekervaringen mee hebben?
Daarnaast ben ik ook erg geïnteresseerd in welke andere soorten de andere leden hier dit jaar gaan kweken, dus ook dat mag je gerust delen.
Ik had zelf al eens een winkellijstje gemaakt op een site die zaadjes verkoopt met volgende soorten:
- Critical autoflower
- White haze autoflower
- Durban (gewoon)
- Amnesia autoflower

Indien er iemand dus al met deze soorten ervaring heeft of nog andere fijne soorten kent, deel gerust!!

Groetjes Jam

XMR

Wijs gebruiker
Ik kweek tegenwoordig helaas niet meer (geen ruimte voor), maar ik kan je wel een waardevolle tip geven.

Zorg dat je je zaden koopt bij een goede zadenbank, goede genetica is het halve werk. Bovendien wil je natuurlijk ook het best mogelijke eindproduct voor de moeite die je er in steekt.

Ik ben zelf fan van dutch passion en seedstockers. Bij dutch passion heb je ook een keuzehulp die je helpt de juiste zaadjes te vinden afhankelijk van de omgeving waarin je kweekt en het effect dat je zoekt.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Houd er even rekening mee dat sativa-dominante strains een heel lange bloeitijd kunnen hebben, soms wel 12 weken. In Nederland is dat echt te lang voor buitenteelt. Want dan zijn ze pas in november/december oogstrijp.