Nieuw kweekseizoen

jam

Bewuste gebruiker
Dag iedereen

Het is nog vroeg op het jaar, maar allicht beginnen er nog al mensen na te denken over wat ze dit jaar allemaal willen kweken.
Ik heb zelf weinig ervaring met het kweken van cannabis, maar zou dit jaar graag buiten enkele soorten proberen kweken.
Mijn voorkeur gaat hierbij uit naar sativa of sativadominante soorten en ik zou graag enkele autoflowers alsook enkele gewone gefeminiseerde planten willen.
Gewoon regulier zaad ga ik niet kopen omdat ik niet persé zaadjes willen kweken of planten wil kruisen.
Nu wil ik graag vragen of hier mensen hebben met bepaalde soorten (liefst dus sativa), waar ze goede kweekervaringen mee hebben?
Daarnaast ben ik ook erg geïnteresseerd in welke andere soorten de andere leden hier dit jaar gaan kweken, dus ook dat mag je gerust delen.
Ik had zelf al eens een winkellijstje gemaakt op een site die zaadjes verkoopt met volgende soorten:
- Critical autoflower
- White haze autoflower
- Durban (gewoon)
- Amnesia autoflower

Indien er iemand dus al met deze soorten ervaring heeft of nog andere fijne soorten kent, deel gerust!!

Groetjes Jam

XMR

Wijs gebruiker
Ik kweek tegenwoordig helaas niet meer (geen ruimte voor), maar ik kan je wel een waardevolle tip geven.

Zorg dat je je zaden koopt bij een goede zadenbank, goede genetica is het halve werk. Bovendien wil je natuurlijk ook het best mogelijke eindproduct voor de moeite die je er in steekt.

Ik ben zelf fan van dutch passion en seedstockers. Bij dutch passion heb je ook een keuzehulp die je helpt de juiste zaadjes te vinden afhankelijk van de omgeving waarin je kweekt en het effect dat je zoekt.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Houd er even rekening mee dat sativa-dominante strains een heel lange bloeitijd kunnen hebben, soms wel 12 weken. In Nederland is dat echt te lang voor buitenteelt. Want dan zijn ze pas in november/december oogstrijp.

Sowieso is de natte en koude herfst altijd een ding. Gevorderde buitenkwekers gebruiken daarom vaak een tunnel die ze kunnen verduisteren door er een lichtdicht doek overheen te trekken. Dan moet je wel elke dag op precies hetzelfde tijdstip dat doek eroverheen trekken en eraf te halen, zodat de plant precies 12 uur licht krijgt. Maar het resultaat is dat je wiet eind augustus/begin september klaar kan zijn. En dat komt de wiet enorm ten goede.

Ook daarbij zijn sativa-dominante strains een moeilijkheid, omdat die meer de hoogte in groeien dan de breedte. Dan moet je dus een hoge tunnel gaan bouwen..

Daarnaast zegt het onderscheid tussen sativa/indica niet zoveel over het effect van de wiet. De stoffen die de plant aanmaakt worden bepaald door andere genen. En doordat cannabis zoveel gekruist is bestaat dat onderscheid tussen indica en sativa wat dat betreft niet meer. Vóór de jaren '70 waren er wel nog klassieke rassen die uit bepaalde landen kwamen, en bestond er veel meer samenhang tussen sativa, en bepaalde effecten. Helaas is de straatwijsheid in de tussentijd niet echt meegegroeid. Vandaar de veelvoorkomende misvattingen over het verschil in effect tussen indica en sativa nog vaak herhaald worden.

Wat je volgens mij zoekt - als je zegt dat je amnesia lekker vindt - is een wietsoort die een hoog THC-percentage produceert, en een terpenenprofiel met voornamelijk citroengeur (limoneen) heeft, met wat myrceen (hop), en terpinoleen.
En dan op basis van mijn aanbevelingen zou ik voor een relatief korte bloeitijd gaan (8 weken).
Dit zijn concrete eigenschappen waar je naar kunt zoeken.

Ik kom dan bijvoorbeeld uit op de strain Pink Runtz.

Met die strain heb ik geen persoonlijke ervaring. Maar zo heb ik je een beetje meegenomen in hoe ik denk en zoek :wink:

Ik kan aanraden om speciale aandacht te hebben voor bedrijven die de genen serieus nemen. Een probleem in de cannabisbranche is namelijk dat veel zaden als een 'strain' verkocht worden die dat niet zijn. Voor zaden met gelijksoortige nakomelingen moet je namelijk 3 of 7 generaties doorkweken (F3 of F7). Doe je dat niet, dan zal 25% tot 50% van de zaden andere genen bevatten. Oftewel, je koopt zaden voor bepaalde eigenschappen, maar de helft van de zaden doet wat anders. Dat is niet wat een ras is.

Wat dat betreft kan ik aanraden om te kijken naar Amerikaanse producenten. Maar ook daar opletten, want Amerikaans betekent niet per se dat ze alles goed doen :wink:

Laatst bewerkt:

XMR

Wijs gebruiker
Autoflowers zijn een aanrader voor de buitenkweek in Nederland. Deze zijn een stuk sneller klaar en leveren bij een juiste kweek toch meer dan genoeg kwaliteitstoppen op.

Aangezien ik niet meer kweek, alles allang opgerookt heb en verhuisd ben kan ik wel wat foto's delen:

Auto Blue Moby van Seedstockers:
(110 gram droog)
Mijn favoriete gekweekte plant ooit🥰
1000037430_50.jpg
1000037442.jpg
1000037443.jpg
1000037449.jpg
Wat een ongelofelijke stank kwam er van die plant af zeg, echt niet normaal.

Auto Gelato 41 (seedstockers):
(Opbrengst niet gewogen, plant had helaas nogal last van schimmel)
1000037444.jpg
1000037445.jpg

Auto skywalker haze (dutch passion):
(150 gram droog)
1000037446.jpg

Al deze resultaten zijn met behulp van de (biologische) BIOCANNA voedingslijn in biocanna terra plus potgrond.

Laatst bewerkt:

jam

Bewuste gebruiker
Wat je volgens mij zoekt - als je zegt dat je amnesia lekker vindt - is een wietsoort die een hoog THC-percentage produceert, en een terpenenprofiel met voornamelijk citroengeur (limoneen) heeft, met wat myrceen (hop), en terpinoleen.
En dan op basis van mijn aanbevelingen zou ik voor een relatief korte bloeitijd gaan (8 weken).
Dit zijn concrete eigenschappen waar je naar kunt zoeken.

Ik kom dan bijvoorbeeld uit op de strain Pink Runtz.
Wow bedankt voor de bijkomende informatie.
Wat ik vooral zoek, of ook de reden is dat ik zelf wil kweken, is dat alle wiet die hier in omloop is veel te sterk is voor mij.
Ik kan er niet meer zo goed tegen en zoek eigenlijk vooral soorten die niet te sterk zijn (dus een niet te hoog thc-percentage). Qua smaak heb ik minder specifieke eisen. Soorten die meer een high als een stoned effect geven waardeer ik altijd erg.

Houd er even rekening mee dat sativa-dominante strains een heel lange bloeitijd kunnen hebben, soms wel 12 weken. In Nederland is dat echt te lang voor buitenteelt. Want dan zijn ze pas in november/december oogstrijp.

Sowieso is de natte en koude herfst altijd een ding. Gevorderde buitenkwekers gebruiken daarom vaak een tunnel die ze kunnen verduisteren door er een lichtdicht doek overheen te trekken. Dan moet je wel elke dag op precies hetzelfde tijdstip dat doek eroverheen trekken en eraf te halen, zodat de plant precies 12 uur licht krijgt. Maar het resultaat is dat je wiet eind augustus/begin september klaar kan zijn. En dat komt de wiet enorm ten goede.

Ook daarbij zijn sativa-dominante strains een moeilijkheid, omdat die meer de hoogte in groeien dan de breedte. Dan moet je dus een hoge tunnel gaan bouwen..

Dan kies ik dus best toch enkel voor autoflowers?
Die zoieso maar een kortere periode bloeien.
Daarnaast had ik al eens gelezen dat ruderalis genen ook meer naar sativa als indica neigen.
Tenzij iemand nog fijne soorten kent met een kortere bloeiperiode.
Ik houd trouwens ook van CBD, dus soorten die dit veel bevatten vind ik ook interessant.

Ik ben zelf fan van dutch passion en seedstockers. Bij dutch passion heb je ook een keuzehulp die je helpt de juiste zaadjes te vinden afhankelijk van de omgeving waarin je kweekt en het effect dat je zoekt

Heb je toevallig ervaring met freeseedsonline?
Ze lijken zaden van andere zaadproducenten te verkopen, maar hebben ook veel goedkopere 'eigen' strains.

XMR

Wijs gebruiker
Ze lijken zaden van andere zaadproducenten te verkopen, maar hebben ook veel goedkopere 'eigen' strains.
Nee sorry, daar heb ik geen ervaring mee. Ik kan aanraden om zulk soort "huismerk" zaden te vermijden. Zoals Neo-Shulginist al zei is het dan echt gokken wat voor plant er uit het zaadje zal komen.

Ik kan aanraden om de zaden rechtstreeks bij de zadenbank te kopen die ze gemaakt heeft, deze hebben eigenlijk altijd wel een eigen webshop.

Ik zou zeggen vul de keuzehulp voor zaadjes op de dutch passion website eens in. Misschien brengt dat je op ideeën voor soortjes die je kunt kweken.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Wow bedankt voor de bijkomende informatie.
Wat ik vooral zoek, of ook de reden is dat ik zelf wil kweken, is dat alle wiet die hier in omloop is veel te sterk is voor mij.
Ik kan er niet meer zo goed tegen en zoek eigenlijk vooral soorten die niet te sterk zijn (dus een niet te hoog thc-percentage). Qua smaak heb ik minder specifieke eisen. Soorten die meer een high als een stoned effect geven waardeer ik altijd erg.
Ja dat heb ik ook. Daarom zoek ik meestal naar strains die ongeveer half-om-half THC-CBD produceren. Ik zou dan dus juist strains als amnesia afraden.

Dan kies ik dus best toch enkel voor autoflowers?
Die zoieso maar een kortere periode bloeien.
Daarnaast had ik al eens gelezen dat ruderalis genen ook meer naar sativa als indica neigen.
Tenzij iemand nog fijne soorten kent met een kortere bloeiperiode.
Ik houd trouwens ook van CBD, dus soorten die dit veel bevatten vind ik ook interessant.
Ja klopt! Ik ben heel erg fan van autoflowers omdat die netjes in het seizoen afbloeien. Met een beetje planning kun je ook drie oogsten per jaar doen buiten. Al met al heb je dan best een flinke hoeveelheid wiet (als je 5 autoflowers per keer doet).
Nee die ken ik niet!

Ik heb wel eens Sweet Nurse geteeld. De opbrengst was laag, maar wel echt heel erg lekkere wiet. Er zal vast een bias in mijn smaak zitten, maar ik vind het een van de fijnste wietjes ooit 😁

Kijk nog eens naar de strains van CBD Crew. Dat zijn mensen die genetica wel serieus nemen. Hun zaden zijn dan ook niet goedkoop..

jam

Bewuste gebruiker
Ja dat heb ik ook. Daarom zoek ik meestal naar strains die ongeveer half-om-half THC-CBD produceren. Ik zou dan dus juist strains als amnesia afraden
Welke strains vond je nog goed naast sweet nurse? Een lage opbrengst vind ik niet erg hoor.
Ik gebruik eigenlijk nog maar enkele keren per jaar cannabis dus veel heb ik niet nodig.

Ja klopt! Ik ben heel erg fan van autoflowers omdat die netjes in het seizoen afbloeien. Met een beetje planning kun je ook drie oogsten per jaar doen buiten. Al met al heb je dan best een flinke hoeveelheid wiet (als je 5 autoflowers per keer doet).
Vanaf welke maand begin je dan ongeveer?
Maart al of is dat nog te vroeg als je meerdere oogsten wilt proberen?

Neo-Shulginist

Badass junkie
Welke strains vond je nog goed naast sweet nurse? Een lage opbrengst vind ik niet erg hoor.
Ik gebruik eigenlijk nog maar enkele keren per jaar cannabis dus veel heb ik niet nodig.
Voor het Nederlandse klimaat zijn Northernlight en Frisian Dew erg geschikt. Daarnaast ben ik fan van Jack Herrer. Dat zijn alleen geen autoflowers.
Vanaf welke maand begin je dan ongeveer?
Maart al of is dat nog te vroeg als je meerdere oogsten wilt proberen?
Ja inderdaad in maart al binnen opkweken (wel opletten dat ze genoeg licht krijgen want anders gaan ze strekken). Dan zijn die in mei klaar; wanneer het mooie weer begint. Van mei-juli doe je de tweede lichting, en dan van juli-september de laatste.

Manu76

Badass junkie
Ik weet niet precies wat het wordt dit jaar, maar mijn vriendin geniet nog altijd van de wietjes. Ik heb wel een assortiment aan autoflower zaadjes en wacht netjes af tot einde April begin Mei voordat ik begin dit jaar.
Na de inbraak van vorig jaar en gezien ik zelf niet meer consumeer zal ik het allemaal niet te serieus nemen. Maar even leuk groen terras creëren begin van de zomer zal wel mogelijk zijn.

Even een groepsfoto van een aantal dames voor de kleur..

Bijlagen

• IMG_20230819_070744.jpg
    IMG_20230819_070744.jpg
    338,6 KB · Weergaven: 19

jam

Bewuste gebruiker
Wauw leuke foto, heb ondertussen ook enkele autoflowerzaden besteld om eens te proberen, maar het is moeilijk om geduldig te wachten tot het weer wat beter word.
ik wil zelf dit jaar gaan proberen Lava Cake te laten groeien, word mijn eerste keer kweken. Wat mij aantrok is dat deze plant het buiten goed kan doen.
Ik denk dat er nog wel veel soorten zijn die goed buiten kunnen , is dat ook een autoflower?

jam

Bewuste gebruiker
Heb inmiddels een mix van verschillende autoflowerzaadjes besteld om te proberen.
Ben er nog niet volledig uit wanneer ik effectief ga beginnen, heb een kleine serre waarin ik misschien al iets vroeger kan starten, maar probeer mezelf voorlopig toch in te tomen om nog niet te vroeg in actie te schieten.

Raver

Badass junkie
Ik ga de Wedding CheeseCake en Gorilla Glue kweken dit jaar. Op lightmix, voeding van Bionova en Plagron. Denk gewoon autoflowers, buiten op t balkon.

Relmuis

Wijs gebruiker
Ja inderdaad in maart al binnen opkweken (wel opletten dat ze genoeg licht krijgen want anders gaan ze strekken). Dan zijn die in mei klaar; wanneer het mooie weer begint.
Zijn april en mei niet te koud?
Zonuren niet te weinig?
Mijn ervaring is dat autoflowers behoorlijk gevoelig zijn voor schimmel en pas bij 25 graden zich in hun element voelen.
Auto Frisian Dew misschien wat minder.
Komen er voldoende grote toppen aan?

jam

Bewuste gebruiker
Ik kon me allersinds niet meer bedwingen en heb net 2 zaadjes van dutch low rider klaar gemaakt om te ontkiemen.
Als ze een beetje gegroeid zijn zal ik ze buiten in een plastic serre zetten die wel goed opwarmt (ze staat veel in de zon), maar ik zal ze ook af en toe open zetten dan zodat ze niet te vochtig wordt. Het is voor mij de eerste keer dus heb uiteindelijk een paar zaadjes gekocht waar ik wat mee ga experimenteren. Ik zou ook graag eens kijken of ik ze met biologische voedingsstoffen (lees dingen over bananen, koffiegruis,...) goed kan laten groeien. Ik tuinier wel heel graag en kweek al vele jaren groenten en bloemen etc, dus ben is benieuwd naar dit type planten :)

Fisherman's friend

Wijs gebruiker
Ik kon me allersinds niet meer bedwingen en heb net 2 zaadjes van dutch low rider klaar gemaakt om te ontkiemen.
Als ze een beetje gegroeid zijn zal ik ze buiten in een plastic serre zetten die wel goed opwarmt (ze staat veel in de zon), maar ik zal ze ook af en toe open zetten dan zodat ze niet te vochtig wordt. Het is voor mij de eerste keer dus heb uiteindelijk een paar zaadjes gekocht waar ik wat mee ga experimenteren. Ik zou ook graag eens kijken of ik ze met biologische voedingsstoffen (lees dingen over bananen, koffiegruis,...) goed kan laten groeien. Ik tuinier wel heel graag en kweek al vele jaren groenten en bloemen etc, dus ben is benieuwd naar dit type planten :)
Leuk dat je deze hobby gaat proberen.
Lees je een paar uren in op internet over het beginnen van wiet kweken.
Voor jou is het interessant om de basis te begrijpen, zeker over autoflowers, want die heb je nu.

Als je ze buiten wil kweken in Nederland dan ben je nu veel te vroeg met het ontkiemen van de zaadjes.
Door de weinige uren licht hebben de plantjes niet veel kans zich te ontwikkelen tot de planten wat ze zouden kunnen worden.
(Ontkiemen rond half mei is beter)
autoflowers groeien en gaan bloeien als ze een bepaalde leeftijd hebben, ze gaan bloeien als ze ongeveer 6 weken oud zijn.
'Normale' wietplanten groeien maar hun gaan pas bloeien als de dagen korter worden, gemiddeld is dat in augustus, dat is voor elke soort een beetje verschillend.

In plaats van met die biologische voedingsstoffen te gaan werken kun je beter beginnen met een goede grond of medium.
Ik raad aan om voor de eerste keer goede potgrond te gebruiken.
Ik heb prima resultaten behaald met universele potgrond van de intratuin ofzo.
Er is vanalles te koop om toe te voegen aan de potgrond, zoals kokos of voeding, maar dan heb je eigenlijk eerst wat ervaring nodig.
Hou het lekker simpel.

jam

Bewuste gebruiker
Als je ze buiten wil kweken in Nederland dan ben je nu veel te vroeg met het ontkiemen van de zaadjes.
Door de weinige uren licht hebben de plantjes niet veel kans zich te ontwikkelen tot de planten wat ze zouden kunnen worden.
(Ontkiemen rond half mei is beter)
autoflowers groeien en gaan bloeien als ze een bepaalde leeftijd hebben, ze gaan bloeien als ze ongeveer 6 weken oud zijn.
'Normale' wietplanten groeien maar hun gaan pas bloeien als de dagen korter worden, gemiddeld is dat in augustus, dat is voor elke soort een beetje verschillend.

In plaats van met die biologische voedingsstoffen te gaan werken kun je beter beginnen met een goede grond of medium.
Ik raad aan om voor de eerste keer goede potgrond te gebruiken.
Ik heb prima resultaten behaald met universele potgrond van de intratuin ofzo.
Er is vanalles te koop om toe te voegen aan de potgrond, zoals kokos of voeding, maar dan heb je eigenlijk eerst wat ervaring nodig.
Hou het lekker simpel.
Aangezien het een experiment is besef ik wel dat het nu nog wat te vroeg is hoor. Autoflowers bloeien wel onafhankelijk van de lichturen dus ik realiseer me dat ze nu allicht vrij klein zullen blijven. Daarnaast is het wel leuk om zo vroeg te beginnen omdat ik dan 2 of 3x een plant kan opkweken dit seizoen, dus ook nog in de zomermaanden. Ik hoef ook niet zoveel oogst te hebben omdat ik eigenlijk toch niet echt nog cannabis gebruik.

Ik heb gewone universele potgrond, en perliet om deze luchtiger te maken die ook gebruik voor alle andere planten en bloemen die ik kweek. Ik heb ook kokos, maar weet niet of ik die ook eens zal proberen om te vergelijken. Hier zit minder voeding in dus dan zou ik misschien wel wat moeten toevoegen.

Waar ik veel tegengestelde zaken over lees bij autoflowers is over het wel of niet verplanten. Sommigen bronnen zeggen dat dit de plant onnodig stress geeft en je best meteen in een grote pot plant, anderen zeggen dat 1x verpotten geen probleem is. Iemand hier ervaringen met wel of niet verpotten?

Fisherman's friend

Wijs gebruiker
Aangezien het een experiment is besef ik wel dat het nu nog wat te vroeg is hoor. Autoflowers bloeien wel onafhankelijk van de lichturen dus ik realiseer me dat ze nu allicht vrij klein zullen blijven. Daarnaast is het wel leuk om zo vroeg te beginnen omdat ik dan 2 of 3x een plant kan opkweken dit seizoen, dus ook nog in de zomermaanden. Ik hoef ook niet zoveel oogst te hebben omdat ik eigenlijk toch niet echt nog cannabis gebruik.

Ik heb gewone universele potgrond, en perliet om deze luchtiger te maken die ook gebruik voor alle andere planten en bloemen die ik kweek. Ik heb ook kokos, maar weet niet of ik die ook eens zal proberen om te vergelijken. Hier zit minder voeding in dus dan zou ik misschien wel wat moeten toevoegen.

Waar ik veel tegengestelde zaken over lees bij autoflowers is over het wel of niet verplanten. Sommigen bronnen zeggen dat dit de plant onnodig stress geeft en je best meteen in een grote pot plant, anderen zeggen dat 1x verpotten geen probleem is. Iemand hier ervaringen met wel of niet verpotten?
Sorry ik had je eerdere berichten niet gelezen.
Maar zo te lezen ben je op de goede weg.

Er zit wel waarheid in dat je autoflowers beter niet kunt verpotten. Uiteindelijk scheelt dat misschien een percentage in groei of opbrengst.
Ik merk het verschil niet zo goed.
Meestal laat ik de zaadjes ontkiemen in spongepots en daarna meteen in 40 liter potten met potgrond.
Hierbij wel heel erg voorzichtig doen met de plantjes want dan zijn ze erg fragiel en als er dan een blaadje afbreekt dan kan dat invloed hebben op het eindresultaat.

Soms verpot ik ze na de spongepots eerst nog in een klein potje van 15x15cm, en dan laat ik ze binnen iets groter groeien voordat ze naar buiten in de 40 liter potten gaan.
Dit doe ik alleen als er een slakkenplaag is of als er dan slecht weer voorspeld wordt.
Is een beetje de ervaring die je hebt waardoor je zulke beslissingen maakt.
Daarom probeer jij het op de manier zoals je het nu doet, en dat is prima.
Veel plezier, maar kijk uit want kweken kan verslavender zijn dan het roken.

Manu76

Badass junkie
Zo, net weer wat zaadjes binnen. Kijken wat eruit gaan komen. Ik wacht wel tot einde April met ontkiemen, maar misschien 2 ladingen dit jaar. Ik blijf zelf tevreden met een leven zonder wiet consumptie, maar die plantjes vind ik wel gezellig en ze bieden wat frisse lucht/ schaduw ed in de warme dagen.

IMG_20250224_202047.jpg

Hippie Langwaus

Badass junkie
Vandaag de zaadjes bekeken die ik op 8 maart heb laten kiemen. De volgende zaadjes zijn ontkiemd:

Strawberry Kush
Gorilla Glue
White Gorilla Haze

Het Durban zaadje is nog niet ontkiemd. Misschien komt dat nog of helemaal niet, want deze is al wat ouder.

Nu voorzichtig in een potje met aarde overplaatsen.

Manu76

Badass junkie
1000019358.jpg
Nog wat extra zaadjes. Met de autoflowers in het doosje bovenin de foto heb ik ervaring en die vond ik wel uniek. Vooral de geur. Daar zitten autoflower Banana Blaze in van Dutch Passion. Ik zou er bijna van willen proberen, maar dit jaar ga ik geen thc nuttigen en volgend jaar zien we dan wel weer.

Hippie Langwaus

Badass junkie
Zijn het autoflowers bij jou?
Ik heb 2 Gorilla Glue zaailingen, dat zijn autoflowers.

Verder 1 Strawberry Kush en 1 White Gorilla Haze. Die zijn gefeminiseerd.

Ik weet niet of ze alle vier blijven leven. In deze fase gaan er nog weleens plantjes dood.

Dus ik wil ook nog iets 'normaals' kweken uit reguliere zaden. Met de kans op mannelijke planten, maar dat neem ik voor lief.

XMR

Wijs gebruiker
Bekijk bijlage 64661
Nog wat extra zaadjes. Met de autoflowers in het doosje bovenin de foto heb ik ervaring en die vond ik wel uniek. Vooral de geur. Daar zitten autoflower Banana Blaze in van Dutch Passion. Ik zou er bijna van willen proberen, maar dit jaar ga ik geen thc nuttigen en volgend jaar zien we dan wel weer.
Hele goede keuzes, Dutch passion & seedstockers beide top👍

Relmuis

Wijs gebruiker
Hou van old school wietjes.
Maar een paar nieuwe autoflowers bevallen me ook goed.

Is Critical Neville Haze Early Version iets voor je? Wel feminized.
Genetische stamboom is op seedfinder te vinden. (uiteraard zit er je geliefde Skunk #1 in :grimacing:)
Vroeg klaar, zeker voor een Haze en schijnt goed schimmelbestendig te zijn.

Straks eerste zaadje laten ontkiemen.
Ga een plantje op het graf van een vriend zetten, daar zou ie blij mee zijn geweest. :smirk:

jam

Bewuste gebruiker
Ik heb ook al een tijdje kleine plantjes die al buiten staan in een plastic serre. Ze beginnen nu steeds groter te worden dus ik hoop dat ze nog wat groeien voor ze beginnen bloeien.

Relmuis

Wijs gebruiker
Blijft een gok, toen ik ze, heel vroeger, nog gebruikte kreeg ik volgens mij altijd meer vrouwtjes, kan toeval zijn.
Je ziet het pas als ze gaan bloeien.
Maar daar is een trucje voor:
Een tak afbinden met een niet licht doorschijnend spul.
Dan gaat alleen die tak in de bloei en zie je vrij snel of het m/v is.

Hippie Langwaus

Badass junkie
Blijft een gok, toen ik ze, heel vroeger, nog gebruikte kreeg ik volgens mij altijd meer vrouwtjes, kan toeval zijn.
Je ziet het pas als ze gaan bloeien.
Maar daar is een trucje voor:
Een tak afbinden met een niet licht doorschijnend spul.
Dan gaat alleen die tak in de bloei en zie je vrij snel of het m/v is.
Ik krijg ook meestal meer vrouwtjes dan mannetjes. Ik zou ook best nieuw zaad willen maken dit jaar, als dat lukt.

Bovenaan