Korte vragen over speed waar geen heel topic voor nodig is

Flualhamdulillam

Badass junkie
Hoeveel water zou ik mogen drinken? Volgens mij ben ik volledig uitgedroogd. Ik heb hoofdpijn en mijn voeten en handen zijn paars. Al sinds donderdag ochtend wakker en toch geen slaap, ondanks niet bij te nemen. Ik snap dat niet. Het is alsof gelijk de allereerste keren. Ofwel is de stuff toevallig en uitzonderlijk van super kwaliteit, ofwel heb ik misrekend en perongeluk te veel gepakt zonder rekening te houden van lagere tolerantie na een tijd geen gebruik. Ik voel me weer helemaal als groentje.

Edit: Hartslag 85. Gewoon normaal dus.
Het is moeilijk om te veel water te drinken, mits je dat vocht gewoon normaal kan uitscheiden. Je hebt meer water nodig als je stimuli gebruikt, aangeraden wordt een glas elk half uur.
Voor de rest nergens last van? Hoofdpijn kan komen door uitwerking van de speed & door uitdroging (of een combinatie daarvan).

Hardcore_frk

Badass junkie
Het is moeilijk om te veel water te drinken, mits je dat vocht gewoon normaal kan uitscheiden. Je hebt meer water nodig als je stimuli gebruikt, aangeraden wordt een glas elk half uur.
Voor de rest nergens last van? Hoofdpijn kan komen door uitwerking van de speed & door uitdroging (of een combinatie daarvan).
Ik zou veel sappig fruit proberen te eten. Watermeloen ofzo. Krijg je gelijk wat zouten binnen, die ervoor zorgen dat het vocht ook daadwerkelijk in je lichaam blijft. Of een zoute snack, als je dat wegkrijgt..

Chr0nic

Bewuste gebruiker
Heb vorige week opnieuw wat pep gekocht bij de zelfde dealer waar ik het altijd haal. Dit keer zei die erbij dat het de beste pep is die hij ooit verkocht heeft. Ik neem dat soort dingen altijd met een korreltje zout! Wel merk ik bij deze pep amper tot geen bijwerkingen terwijl ik bij de pep wat ik altijd had hartkloppingen kreeg en vaak een nerveus/ongemakkelijk gevoel. Zou dit dan toch met de zuiverheid te maken hebben? Hoe zuiverder de pep, hoe minder bijwerkingen?

inner_search

Badass junkie
Heb vorige week opnieuw wat pep gekocht bij de zelfde dealer waar ik het altijd haal. Dit keer zei die erbij dat het de beste pep is die hij ooit verkocht heeft. Ik neem dat soort dingen altijd met een korreltje zout! Wel merk ik bij deze pep amper tot geen bijwerkingen terwijl ik bij de pep wat ik altijd had hartkloppingen kreeg en vaak een nerveus/ongemakkelijk gevoel. Zou dit dan toch met de zuiverheid te maken hebben? Hoe zuiverder de pep, hoe minder bijwerkingen?
Ja zuivere geeft minder bijwerking.

Wassen met aceton en zien hoeveel versnijding er ik zit/zat of testen in een labo.

Je kan ook toevallig dex in handen hebben , maar lijkt me onwaarschijnlijk als je bij je vaste dealer gekocht hebt.

Rivalrie

Badass junkie

Wassen met aceton en zien hoeveel versnijding er ik zit/zat of testen in een labo.

Je kan ook toevallig dex in handen hebben , maar lijkt me onwaarschijnlijk als je bij je vaste dealer gekocht hebt.
Dex snuift ook niet fijn. Vieze bindmiddel/plak in je neus en nauwelijks effect

Chr0nic

Bewuste gebruiker

Dextroamfetamine krijg ik al op dokters voorschrift! Poos gebruikt maar mijn advies dosis is veeelste hoog, krijg er hartkloppingen van en een opgejaagd gevoel. Op lagere dosis wat minder maar dan heb ik nog teveel ADHD klachten dus dan zijn de bijwerkingen het mij niet waard.
Speed daarentegen werkt prima op wat lagere dosissen en de bijwerkingen zijn een stukken minder dan met dex, vooral de pep die ik dus vorige week gehaald heb.
Aangezien het gebruik van dextroamfetamine volgens de dokter veilig en onschadelijk is voor mensen met ADHD, vraag ik me af waarom speed (zonder schadelijke versnijdingsmiddelen) dan niet vergelijkbaar is... of is levoamfetamine dan werkelijk zoveel schadelijker dan dextro?

Volgens een stukje op Drugsinfoteam.nl wordt er het volgende gezegd:

Dexamfetamine heeft bij een zelfde dosering een sterkere werking op het centraal zenuwstelsel en een zwakkere werking op het perifere zenuwstelsel. Dit komt door hoe dexamfetamine op de receptoren past. Levamfetamine heeft een iets sterkere cardiovasculaire (dus op hart - en bloedvaten) werking dan dexamfetamine.

edit: Las je hele reactie verkeerd. Dacht dat je zei "Je kan ook kijken of je toevallig dex in hadden kunt krijgen".. vandaar mijn reactie..

Laatst bewerkt:

inner_search

Badass junkie
Dextroamfetamine krijg ik al op dokters voorschrift! Poos gebruikt maar mijn advies dosis is veeelste hoog, krijg er hartkloppingen van en een opgejaagd gevoel. Op lagere dosis wat minder maar dan heb ik nog teveel ADHD klachten dus dan zijn de bijwerkingen het mij niet waard.
Speed daarentegen werkt prima op wat lagere dosissen en de bijwerkingen zijn een stukken minder dan met dex, vooral de pep die ik dus vorige week gehaald heb.
Aangezien het gebruik van dextroamfetamine volgens de dokter veilig en onschadelijk is voor mensen met ADHD, vraag ik me af waarom speed (zonder schadelijke versnijdingsmiddelen) dan niet vergelijkbaar is... of is levoamfetamine dan werkelijk zoveel schadelijker dan dextro?

edit: Las je hele reactie verkeerd. Dacht dat je zei "Je kan ook kijken of je toevallig dex in hadden kunt krijgen".. vandaar mijn reactie..
Heb je ooit speed zwaar misbruikt ?
Ik ervaar die klachten op dex ook , maar niet als ik er cbd bij neem.

Levo bestaat weldegelijk nog maar mag niet meer gebruikt worden als "solo" geneesmiddel , enkel combi van levo en dex zoals bvb adderal 70/30 dex/levo.

Omdat jullie ik Nederland het echt als geneesmiddelen onder licentie hebben (dex) mag levo niet magistraal bereid worden.

Hier in België kan je enkel generiek dexamfetamine sulfaat verkrijgen door magistrale bereiding , toen ik men eerst potje dex vroeg aan de apotheek was het de eerste keer dat zij het moest bereiden.
Ze draaide haar scherm naar mij en zag zowel levo als dex staan tussen de lijst.

Ook op een factsheet (of hoe je het ook noemt) van een psychiater van het uz Leuven stond er een lijst van

1.methylfenidaat
2.vergeten wat..
3.amfetamines met dex en een aftakking naar levo.
4.over de counter antidepressiva.
5.Etc.
Als gebruikte geneesmiddelen voor adhd.

Maar pin me hier niet op vast , geen source.
Enkel wat ik scherm gezien heb.

Anjadebij

Experimenterende gebruiker
Normaal maak ik een bommetje maar vanavond een keer nasaal gedaan. Een bommetje is bij mij ongeveer 90 mg, ik heb nu 40 mg gesnoven. Ik weet dat beide methoden een iets andere uitwerking hebben maar is 40mg nasaal vergelijkbaar met 90 mg oraal?

Schitterendschutterend

Bewuste gebruiker
Straatpep kun je nat of droog kopen. Maar toen ik laatst een product du pep kocht in droge staat, was droog niet echt droog. Herkenbaar ? En Is dat misschien omdat het dan makkelijker te vervoeren in van die pep mini-enveloppen?

inner_search

Badass junkie
Straatpep kun je nat of droog kopen. Maar toen ik laatst een product du pep kocht in droge staat, was droog niet echt droog. Herkenbaar ? En Is dat misschien omdat het dan makkelijker te vervoeren in van die pep mini-enveloppen?
Dan heb je geen droge speed gekocht eh als droog niet echt droog is.

Ik kocht altijd pasta , maar soms was zeiknat maar soms ook gewoon vochtig.

als je droge straatprotesten koopt die nog vochtig is of terug aan elkaar gaan plakken bij het kappen , zou ik effe een wasje doen.
Dan zit er hoogstwaarschijnlijk versnijding bij (die je er hopenlijk uit krijgt met aceton.)

Blauweaap

Badass junkie
Niet droog genoeg weegt meer dus verdienen ze meer geld🤷

n8wachT

Bewuste gebruiker

Wat je vaak ziet is dat speed vermengt is met cafeïne (wat niet zegt dat dit bij jou ook het geval was, maar indicatie is er). Bij kleine toevoeging kan cafeïne het totaal effect op zich best goed doen. Maar wanneer er grote hoeveelheden mee versneden worden, dan merk je dat wel aan je lijf. Speed dat 20-40% cafeïne blijkt te bevatten is helaas geen uitzondering. Hartkloppingen en nerveus/ongemakkelijk gevoel past helemaal in het cafeïne-plaatje, net als verkrampingen/spieren samen trekken. Maar ook misselijkheid, duizelig voelen ... en trillen behoren tot de mogelijkheden.

Eigenlijk net als wanneer je te veel koffie drinkt, na een hele kan voel je je echt niet meer zo prettig.

Chr0nic

Bewuste gebruiker
Hoe kan het dat je met dextroamfetamine amper tolerantie opbouwt bij dagelijks gebruik (volgens de huisarts) en met racemische amfetamine merk je het op de 3e dag al dat je groter moet doseren. Ook heb ik met dex nooit dezelfde euforie en tevreden gevoel als met racemische speed. In theorie is dextro veel potenter dus zou je het omgedraaide moeten vb
Dextro wordt ik vaak nerveus/opgejaagd, hartkloppingen enzovoort en pep heb ik na een paar lijntjes een zeer tevreden voldaan gevoel met enorme overzicht en rust in me hoofd en lichaam. Ook heb ik nog nooit echt cravings gehad naar dextro, sterker nog ik kijk er vaak zelfs tegenop om het te nemen. Terwijl ik met pep nog wel redelijk cravings kan hebben als het effect begint af te nemen en voor ik het weet ben ik 2 dagen wakker...

Is dit iets wat iedereen zo ervaart?? Verschilt het per persoon hoe je erop reageerd? of heeft linksdraaiende amfetamine aka straatpep nog een andere werking in de hersenen die de euforie teweeg brengt? Moet ik hoger doseren met de dex om hetzelfde effect te bereiken?

Ik spoel mijn pep altijd met aceton trouwens..

Rivalrie

Badass junkie
Hoe kan het dat je met dextroamfetamine amper tolerantie opbouwt bij dagelijks gebruik (volgens de huisarts) en met racemische amfetamine merk je het op de 3e dag al dat je groter moet doseren. Ook heb ik met dex nooit dezelfde euforie en tevreden gevoel als met racemische speed. In theorie is dextro veel potenter dus zou je het omgedraaide moeten vb
Dextro wordt ik vaak nerveus/opgejaagd, hartkloppingen enzovoort en pep heb ik na een paar lijntjes een zeer tevreden voldaan gevoel met enorme overzicht en rust in me hoofd en lichaam. Ook heb ik nog nooit echt cravings gehad naar dextro, sterker nog ik kijk er vaak zelfs tegenop om het te nemen. Terwijl ik met pep nog wel redelijk cravings kan hebben als het effect begint af te nemen en voor ik het weet ben ik 2 dagen wakker...

Is dit iets wat iedereen zo ervaart?? Verschilt het per persoon hoe je erop reageerd? of heeft linksdraaiende amfetamine aka straatpep nog een andere werking in de hersenen die de euforie teweeg brengt? Moet ik hoger doseren met de dex om hetzelfde effect te bereiken?

Ik spoel mijn pep altijd met aceton trouwens..
Het is gewoon een andere stof en dus een andere werking :)

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Vraagje van een kennis wat ik mij ook wel afvraag:

Hij (en ik ook) slikt Methylfenidaat voor adhd. Nou zei ik dat als je een upper wil nemen zoals bv speed, xtc of coke je beter die dag geen Methyl kan nemen. Niet alleen dat het minder werkt imo maar ook is het ongezond.

Hij zegtdat ie altijd samen slikt als tie een upper neemt. Is dat niet gevaarlijk of slecht dan?

Ape

Badass junkie
Vraagje van een kennis wat ik mij ook wel afvraag:

Hij (en ik ook) slikt Methylfenidaat voor adhd. Nou zei ik dat als je een upper wil nemen zoals bv speed, xtc of coke je beter die dag geen Methyl kan nemen. Niet alleen dat het minder werkt imo maar ook is het ongezond.

Hij zegtdat ie altijd samen slikt als tie een upper neemt. Is dat niet gevaarlijk of slecht dan?
Zit wat in. Als ik methylfenidaat slikte en speed deed, ging mijn hart onregelmatiger kloppen, veel zweten, opgejaagd gevoel. Ik zou het niet meer doen.

Ape

Badass junkie
So much voor ‘korte vragen over speed waar geen heel topic voor nodig is’

335 reacties..

Flualhamdulillam

Badass junkie
Is dat niet gevaarlijk of slecht dan?
Als het allebei gangbare doseringen zijn, zal een acuut gevaarlijke situatie wel uitblijven. Alleen, je kent het riedeltje wel, denk aan extra stress voor je hart, bloedvaten en brein.
Het kan ook echt het effect verminderen, geloof ik. Coke en methylfenidaat zijn beide NDRI’s. Ze gaan op de ‘heropname pomp’ van receptoren zitten. Ze kunnen niet allebei op dezelfde plek zitten. Nu is het afhankelijk van de bindingsaffiniteit met de receptor of bijvoorbeeld methyl blijft zitten, of dat coke methyl van de receptor afgooit.

Ik weet het alleen niet zeker meer, en tripreports zijn ver uiteenlopend.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Tis ook lastig echt duidelijkheid over te vinden. Ik heb m geadviseerd de dag van upper drug geen Methyl te nemen.
Het is aan hem wat ie doet dan. Hij heeft nooit last zegt ie..

CuriousExplorer

DF-koning
Ik zeg snuiven. Maar dat vind ik zelf fijner, kan niet voor jou bepalen. Je kan ook boofen, als je dan toch niet kan kiezen
Snuif altijd. Maar misschien dat een bommetje niet gaat leiden tot een bingessie of tot overmatig gebruik.
Ook zou het langer werken toch?

Boofen zal ik wel eens proberen, maar niet op een wap avond 😄

Ergens eind 2068 ofzo. 🤣🤣🤣

Ape

Badass junkie
Snuif altijd. Maar misschien dat een bommetje niet gaat leiden tot een bingessie of tot overmatig gebruik.
Ook zou het langer werken toch?

Boofen zal ik wel eens proberen, maar niet op een wap avond 😄

Ergens eind 2068 ofzo. 🤣🤣🤣
Bommetje werkt zeker langer ja. Dan kan ik zelf binnen 12 uur niet gaan slapen. Maar snuiven is meer binge triggerend toch zoals met alle drugs die je snuift?

Bovenaan