Dextroamfetamine krijg ik al op dokters voorschrift! Poos gebruikt maar mijn advies dosis is veeelste hoog, krijg er hartkloppingen van en een opgejaagd gevoel. Op lagere dosis wat minder maar dan heb ik nog teveel ADHD klachten dus dan zijn de bijwerkingen het mij niet waard.
Speed daarentegen werkt prima op wat lagere dosissen en de bijwerkingen zijn een stukken minder dan met dex, vooral de pep die ik dus vorige week gehaald heb.
Aangezien het gebruik van dextroamfetamine volgens de dokter veilig en onschadelijk is voor mensen met ADHD, vraag ik me af waarom speed (zonder schadelijke versnijdingsmiddelen) dan niet vergelijkbaar is... of is levoamfetamine dan werkelijk zoveel schadelijker dan dextro?
edit: Las je hele reactie verkeerd. Dacht dat je zei "Je kan ook kijken of je toevallig dex in hadden kunt krijgen".. vandaar mijn reactie..
Heb je ooit speed zwaar misbruikt ?
Ik ervaar die klachten op dex ook , maar niet als ik er cbd bij neem.
Levo bestaat weldegelijk nog maar mag niet meer gebruikt worden als "solo" geneesmiddel , enkel combi van levo en dex zoals bvb adderal 70/30 dex/levo.
Omdat jullie ik Nederland het echt als geneesmiddelen onder licentie hebben (dex) mag levo niet magistraal bereid worden.
Hier in België kan je enkel generiek dexamfetamine sulfaat verkrijgen door magistrale bereiding , toen ik men eerst potje dex vroeg aan de apotheek was het de eerste keer dat zij het moest bereiden.
Ze draaide haar scherm naar mij en zag zowel levo als dex staan tussen de lijst.
Ook op een factsheet (of hoe je het ook noemt) van een psychiater van het uz Leuven stond er een lijst van
1.methylfenidaat
2.vergeten wat..
3.amfetamines met dex en een aftakking naar levo.
4.over de counter antidepressiva.
5.Etc.
Als gebruikte geneesmiddelen voor adhd.
Maar pin me hier niet op vast , geen source.
Enkel wat ik scherm gezien heb.