Ik wil dolgraag van de diazepam af

Lizz

Belezen gebruiker
Ik denk jou eigenlijk niet te kennen, lees alleen door enkele dingen heen. Daardoor denk jij weer dat we elkaar kennen. Naja, misschien ken ik je wel, maar was op zich niet zo mijn insteek haha....Komt zeker goed en maak je niet druk over 5 mg diazepam. Ik vind alleen dit droogstaan opvallender dan jouw diazepam gebruik...:wink:

Coffeecup

Belezen gebruiker
Even een hele vreemde vraag, maar ik stel hem toch. Helpt baclofen ook iets om de ontwenning van diazepam te verzachten?

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Het lijkt mij niet slim om een andere drug/ medicijn te gaan slikken om van de diazepam af te komen. Dan raak je daar weer hooked aan misschien. De ene vervangen door de ander.

Idkfa

Newbie
Hoi coffeecup,

Ik heb helaas in hetzelfde schuitje gezeten. Een nieuwe job in "high level" sales waar enorm veel uren en druk bij kwam kijken. Ook ik heb mij toen aan de benzo's vergrepen en ben helaas verslaafd geraakt. Op de piek nam ik zo'n 10mg alprazolam en/of 6mg clonazepam per dag. Als je dat omrekent naar diazepam kom je op aardig wat uit =/ aangezien ik de benzo's illegaal via het darkweb verkreeg, kon ik er zoveel slikken als ik maar op kon.

Ik kwam er uiteindelijk achter dat het tijd was om even vol op de rem te trappen want ik kon zo echt niet meer door. Altijd moe en een hele ongezonde levensstijl gepaard met veel feesten in het weekend. Om mijzelf alle tijd te gunnen heb ik dan ook mijn baan opgezegd. Na eerst zelf proberen af te bouwen heb ik toch besloten om professionele hulp te zoeken. Tot op de dag van vandaag ben ik erg blij dat ik daarvoor heb gekozen want een benzo verslaving is niet niks. Allereerst naar de huisarts gegaan om het verhaal voor te leggen, deze heeft mij verwezen naar Jellinek in Amsterdam.

Bij voorbaat wilde ik niet worden opgenomen omdat ik mijzelf sterk genoeg achte om het vanuit huis te doen. 1x per week ging ik daar langs om eerst de psycholoog te zien en daarna de verslavingsarts. Het traject is mij erg zwaar gevallen. Er waren dagen bij dat ik niet naar buiten wilde terwijl ik normaal een zeer sociaal persoon ben en ik raakte aardig depressief. Ook mijn hartslag ging door het dak en had ik regelmatig paniekaanvallen. Juist om die reden was de professionele hulp erg fijn aangezien die mensen je gerust kunnen stellen door bepaalde oefeningen en de arts de bloeddruk enz kan monitoren. Op eigen houtje afbouwen zou ik dan ook niemand aanraden aangezien het ook gevaarlijk kan zijn. De afbouw ging min of meer geleidelijk aan zoals hierboven beschreven dus 2.5mg diazepam per week eraf en de laatste 5mg per 1mg eraf. Nog een groot voordeel is dat je elke week een recept meekrijgt waardoor je het spul gewoon bij de apotheek kan halen in plaats van het illegale circuit. En ondanks dat ik het mijzelf had aangedaan en het illegaal inkocht, was de gehele behandeling verzekerd dus heb er niks voor betaald.

Als ik je nog een goude tip mee mag geven, pak de oorzaak van je problemen aan dat is immers de reden waarom je naar het spul grijpt. Ik ben na dit hele verhaal totaal van carrière veranderd aangezien het niet meer werkbaar was. In plaats van elk weekend in de clubs, ben ik gaan kitesurfen en wat mij enorm helpt is de sportschool, alle stress glijd van mij af na een sessie gewichtheffen en sauna :wink:

Veel succes en als je vragen hebt stel ze gerust.

Coffeecup

Belezen gebruiker
@ ldkfa

Dankjewel voor je reactie. Ik heb ze ook van de zwarte markt, maar wegens omstandigheden zijn ze niet meer leverbaar. Nu afhankelijk van mijn huisarts. Ik hoop echt dat hij mij kan helpen met een afbouwschema, in plaats van een door verwijzing naar een kliniek of verslavingszorg. De problemen waarom ik ze ben gaan slikken zijn mij nu duidelijk. Ik weet nu exact hoe hiermee te dealen. Maar ik wil zo graag van deze troep af. Pas dan kan ik mijzelf weer zijn. Ik ben zo dom geweest. Ik kan me nu gelukkig nog even redden, maar niet lang meer. Mijn huisarts is nu bittere noodzaak. Dus duimen draaien voor mij please. En dan ook nog opbiechten dat ik ze via via heb. Schaamte ten top :( wat een zooi

8️⃣6️⃣

Badass junkie
@ coffeecup:
het afbouwen is niet gelukt? Ik dacht dat je redelijk goed al tot bij 2,5 gram was gekomen, waar is het misgegaan?

Coffeecup

Belezen gebruiker
Het trillen continue. Hartkloppingen, werk zeer nauw met klanten dus is haast geen doen. Over slapen nog te zwijgen ik ben zo op. Hoop dat de huisarts mijn rots in de branding is

8️⃣6️⃣

Badass junkie
@Coffeecup
Jammer maar nog geen man overboord. De huisarts lijkt ook mij nu een logische volgende stap. En dan gewoon alles vertellen he, eerlijk zijn over alles en zo. Huisartsen hebben een beroepsgeheim dus wat je vertelt is veilig bij hem.

Coffeecup

Belezen gebruiker
Wel oké, tijdje verder maar inmiddels weer kleine uitglijder gehad met ghb. Diazepam heeft me godzijdank geholpen hier weer uit te komen. Sta nu weer op 0. Ik wil dit zó graag houden zo

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Is er eigenlijk nog iemand die van zijn of haar benzo gebruik af wilt, en zin heeft om mee te schrijven hier? Ik baal zo, en het lijkt voor mijn gevoel wel alsof ik op dit moment de enige ben op deze planeet :(
Dit jaar in februari wist in mijn benzo gebruik naar een 0 punt af te bouwen, dit heeft denk ik toch zeker zo'n 4 maanden geduurd voordat dit mogelijk was voor mij. Ik kocht online vrij aanzienlijke hoeveelheden poeder van o.a. submiligram potente benzodiazepines. De voorraad die ik altijd voor de hand had liggen hielp zogezegd niet, al kan ik benzos dezer dagen ondanks beschikbaarheid goed van mij afhouden. De reden dat ik benzos tegenwoordig aardig van mij af kan houden is omdat ik weet hoe ellendig het was om er vanaf te komen en hoe weinig het eigenlijk toe voegt zodra je over de ontwenning heen bent.

Om eerlijk te zijn lijkt het mij zeer lastig om vanaf te komen wanneer je een drukke en stressvolle baan hebt. Het is niet alleen de ontwenning van het middel zelf waarmee je geconfronteerd wordt maar ook de mentale druk die eerder verdrukt is die er nog eens overheen komt. Zelfs bij een geleidelijke afbouw ga je dit nog wel merken.

Ik ben meerdere keren terug gevallen op benzo gebruik toen ik de eindstreep naderde. Het constant zorgen maken en angstig wezen om niets, zeer neerslachtige gedachten ook. Vooral de eerste serieuze poging om af te kicken van de benzos ervoer ik zeer zwaar. Kon op een bepaald punt niet meer lopen door kramp in mijn benen, kaakspanning alsof ik flink door had gehaald op de amfetamine (en zo voelde ik mij ook) en ik dacht letterlijk op momenten dat ik een hartaanval zou krijgen door de intense hartslag, ondanks dat ik mij bewust was/ben dat hartcomplicaties in ziekenhuizen de vaakst gemelde angst is en vrijwel altijd met een sisser afloopt.

Daarnaast de slapeloze nachten en toch geen moment ontspanning kunnen ervaren, een constante storm aan intense gedachten wat resulteerde in aanzienlijke hoofdpijn. En op een of andere manier een aanhoudend gevoel dat het niet meer goed kon komen ondanks dat dit vaakl niet overeen kwam met de realiteit.

Voor mij was het ene middel omwisselen voor het andere lange tijd eveneens een aanzienlijk cliché. Ik merkte ook dat ik door de benzos aanzienlijk vaker loog waar ik heet ene moment zeer onverschillig tegenover stond en het volgende moment mijzelf door de grond voelde zakken van schaamte. Ik heb de afbouw ook vaak onderschat ironisch genoeg door de onverschillige houding die benzos vaak bij mij teweeg brachten.

Tijdens de benzo afkick heb ik ook lange tijd veel meer alcohol en suiker geconsumeerd dan normaal wat zich vertaald naar een zeer aanzienlijke gewichtstoename. Nadat ik de benzos naar een 0 punt had afgebouwd moest ik nog weer hetzelfde doen voor mijn alcohol en suikerconsumptie. Al hadden die natuurlijk wat minder impact op mijn leven. Ondertussen ben ik weer fit en in goede conditie, maar toch.

Na alcohol en nicotine gebruik telt benzodiazepine gebruik de meeste afhankelijke mensen, en benzos zijn natuurlijk op veel vlakken niet vergelijkbaar. Je bent in ieder geval zeker niet de enige. Veel succes met de laatste loodjes nog en sterk dat je zover bent gekomen ondanks je context. Het duurt nou eenmaal vaak langer dan men denkt.

Laatst bewerkt:

Coffeecup

Belezen gebruiker
Bedankt voor je ervaring. Ik heb ze in het verleden leren kennen om mij door de ontwenning te helpen. Bij mijn nieuwe stressvolle baan dacht ik dat ze ook mij een perfect zetje in de rug konden geven. Laatste tijd merkte ik niks meer van zo’n 3 x 5 Mg per dag. Alleen dat ik gelukkig geen g ontwenning had. Drinken kan ik beter niet doen, daar wordt ik echt een gemeen mens van, onredelijk enzovoorts. Ik vind nuchter zijn en blijven moeilijk, serieus. En soms kan ik ook angstig zijn, steeds het gevoel hebben dat er iets ergs staat te gebeuren. Dat komt gelukkig met vlagen en moet ik echt uit mijn hoofd zetten. Nog een beetje diazepam achter de hand, omdat het me een kapitaal heeft gekost. Het is niet zo dat ik na een halfje weer hooked ben, maar wel wat beter slaap.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Mja, GHB ontwenning is intens maar gelukkig wel kort, benzodiazepine ontwenning daarin tegen kan een maand na het bereiken van 0 punt nog steeds tot bepaalde hoogte gemerkt worden. Na een bepaald punt gebruik ik zelf ook nog vrijwel enkel benzos om de ontwenning tegen te gaan, GABA tolerantie kan best bizar wezen.

Nuchter door het leven gaan is ook lastig. Instinctieve hebzucht is iets waar alle mensen vroeg of laat mee worden geconfronteerd, in welke vorm dan ook. Het aantal mensen met obesitas is nog altijd gestaagd aan het stijgen, om maar een voorbeeld te noemen. Ik heb echter wel het gevoel dat het steeds makkelijker wordt om mee om te gaan dermate ik er meer bewuste aandacht aan besteed. Zolang ik de downers kan afhouden ben ik al wel tevreden.

Ik zal niet bevestigen dat Diazepam je gaat helpen slapen maar gezien je context denk ik dat het geen kwaad kan om extra langzaam af te bouwen, dat beetje stabiliteit ga je wel kunnen gebruiken en voorkomt dat je uitglijders maakt. Zelf had ik de luxe van geen verplichtingen tijdens het afbouwen.

souldeep

Experimenterende gebruiker
diazepam helpt me nooit te helpen slapen wel de oxazepam in grotere hoeveelheden en de eerder genoemde baclofen bij mij wel i neider geval, dit word gezien als een beter iets dan een benzodine.. maar het erkt zo spierverslapennend als je teveel inneemt dan word je als je niet oppast wakker en heb je ongemerkt in bed geplast..dit bij hoge doseringen natuurlijk.
Momenteel heb i kveel aan valdispert extra sterke nachtrust en evt die vd stemming, in combi met andere valeriaan mbt van in sllaap kunnen vallen qua pijn werkt momnteel bijna niks.. helaas..
net maar weer een 20 mg butranspleister opgeplakt voor de meervoudige pijnen overal..

Coffeecup

Belezen gebruiker
Valeriaan helpt bij mij ook niet in hoge dosissen. Net zoals melatonine. Veel te soft spul vergeleken met wat ik mijzelf destijds heb aangedaan. Misschien gaat het ooit werken, of niet natuurlijk. Laat ik het maar liever niet nodig hebben

Pistebully

Belezen gebruiker
Hey hallo!,

Ik zal me even voorstellen. Ik ben Ruud, 29 jaar, 1 jaar GHB verslaafd geweest in combinatie met Benzodiazepinen. Ik was gevonden door de buurman, die zag dat ik vaag aan het doen was in mijn werkbus, wat later bleek... Delerium, een GHB Delerium, mijn familie is zsm mogelijk naar mijn huis gegaan en hebben hebben direct de ambulance op gebeld. Ik MOEST verblijven in een Detox kliniek en ben dmv Diazepam afgekickt wat een verschrikkelijke hel was. 4 dagen later kwam ik bij, bloeddruk begon goede waarden te geven, temperatuur begon te zakken. Ik had het gewonnen, die verschrikkelijke GHB verslaving!.. Maar die benzodiazepinen dan ? Ik zat in de kliniek op jawel.. 100 mg per dag, waanzin. Toen ik helemaal mezelf weer was, wou ik graag naar huis, maar dat was lastig omdat de burgemeester mij een IBS had gegeven, maar ondanks dat mocht ik naar huis! En nu van die benzodiazepinen af! Ik zit nu op 30 mg per dag en mijn arts heeft gezegd, volgende week 20 mg. Dat is een behoorlijke stap, want ik voel me echt vaag, net zoals jou, depri, gedachten tollen door me hoofd , heb gisteren gelijk gebeld naar mijn arts want ik kreeg gewoon zelfmoord gedachten en zo was ik nooit, dokter heeft gelijk naar mijn verslavingsarts gebeld en moet maandag gelijk naar mijn arts want volgens mij nemen wij veeeeelste grote stappen. Ik jaren klakkeloos diazepam voor het slapen genomen, was er geen diazepam dan wel iets wat op Pam eindigt. Ik weet niet HOE verslaafd ik ben aan diazepam maar dit is echt crazy shit.

Pistebully

Belezen gebruiker
Veel erger dan GHB, praten doet raar, angst, paniek heb ik nog niet gehad maar verwacht het wel volgende week minus 10 mg. Iemand Tips of advies of iets dergelijks. Coffeecup, ik voel en weet wat je voelt, denkt, kortom misschien kunnen we elkaar of als jij al clean bent, mij ook door deze drek te trekken, letterlijk. Ik heb een bedrijf, heb het mega druk. Misschien moet ik minder werken.. maar dan heb ik ook minder inkomen. Ik/WIJ? Zit of zitten echt in een kut situatie. Iedereen die nooit benzodiazepinen heeft gehad, blijf eraf ! Want het is fucking zwaar. Nooit gedacht zo zwaar.

Pistebully

Belezen gebruiker
En die ellendige GHB ook, het heeft mijn doen veranderen in een ware hel. Ik ben bijna al mijn vrienden verloren plus mijn moeder en broers, iedereen was hopeloos. Gelukkig heb ik mijn lieve moeder weer en broers en raak die rommel nooit weer aan! Ik heb heel veel van Raver gelezen des tijds, eerst dacht ik van " nou zo overdreven is echt niet! " Nou Raver had gelijk. Je kunt alleen kappen in een kliniek of je moet zooooooooo sterk in je schoenen staan en daarbij is het mega gevaarlijk. Jezus, wat een tering troep was dat zeg.

Coffeecup

Belezen gebruiker
Wat een verhaal. Stap van 30 naar 20 lijkt mij ook groot. Ik slik nog maar 5 Mg in de ochtend. Ben er echt niet trots op, omdat ik weet dat ik afhankelijk ben aan dat vervelende halve pilletje. Ik moet er vanaf. Het maakt me rustig, met studeren etc. Plan is te breken in kwartjes, twee x 2,5 p dag, week later 2,5 p dag en hoop daarna klaar. Heb nog 20 stuks, en waar ik woon zijn ze zo niet te krijgen. Een doosje van 30 stuks kost me echt een kapitaal.
Mijn laatste recept heb ik besteld om af te bouwen. Hoeveel doosjes ik in het verleden wel niet heb aangeschaft, daar kon ik een leuk autootje voor hebben om mee te starten. Van 2014 tot nu geregeld terug gevallen in g, met pauzes van maanden nuchter ertussen. Maar nooit meer, mijn laatste ontwenning was zo heftig. Op eigen houtje door het oog van de naald gekropen dus echt geluk gehad. Beseffend dat de mogelijkheid groot is dat de diazepam straks ook niet meer werkt. Nu nog dat laatste stukje, van die 5 Mg af, ik blijf daar maar aan hangen

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Nu nog dat laatste stukje, van die 5 Mg af, ik blijf daar maar aan hangen.
Laatste stukje hakt er zowel fysiek als mentaal relatief het hardst in bij benzo ontwenning, is niet zo raar dat je het daar moeilijk mee hebt ondanks dat het aantal milligram relatief weinig is. Succes met de laatste loodjes.

Denk maar aan de vrijheid van je eigen mentale en chemische gevangenis die je hebt verkregen zodra je deze ellende achter je hebt gelaten. Het wordt steeds makkelijker.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
@Coffeecup
Toen ik ervan was afgebouwd een tijdje geleden was mijn redding in de laatste loodjes af en toe zopiclon als je echt slaap nodig had. Had dat toen max 3x in de week en was na 3 weken clean van de benzodiazepines (is weer tijdje terug voor mij maar dit hielp enorm)

Succes aan iedereen die afbouwd of eraan zit!

Coffeecup

Belezen gebruiker
Dankje. Het is gewoon rot om afhankelijk te zijn van iets. Begin / halverwege dit topic was ik naar mijn huisarts gegaan. Na lang twijfelen hoor, want mijn diazepam had ik niet van de huisarts zelf. Het was een hele schaamte hobbel om die stap te zetten. Ik gebruikte toen 10-15 Mg per ochtend. Deze heeft mij ik dacht, in drie á vier weken af moeten bouwen. Handig waren de 2 Mg tabs die ik ook kon breken naar 1 Mg. Nu breek ik bij gebrek aan beter de boel in kwartjes. Eenmaal clean heeft de huisarts mij snel aan de ad gezet in overleg met mij. Deze sloeg niet aan. Toen overgegaan op een sterkere ad, met de mededeling met deze kon je niet zomaars stoppen. Dus ik durfde ze niet te nemen, liggen nog onaangebroken. Ook het verzoek gekregen om de onderliggende problematiek aan te pakken daarnaast. Maar voor nu is dat niet mogelijk. Er werd letterlijk gezegd, zolang ik diazepam slik, ik onder de catagorie verslaving val, en elke hulp instantie de deur dicht houdt. Met dat stomme halfje heb ik mij dus best in de nesten gewerkt. En waarom ik weer was begonnen met diazepam. Beetje zelfde als @Raver ik had een kleine terugval van ghb.Inmiddels een ruime maand clean en wil dit, zeker na de huidige ghb verhalen te hebben gelezen zo blijven. Mijn terugvallen zijn ook niet meer te tellen. Maar goed ik blijf hangen op 5 Mg. Ik heb nog baclofen maar dat hielp bij mij ook niet echt als terugval preventie, anders had ik die terugvallen ook niet. Weet iemand bijvoorbeeld of baclofen mij evebtueel wel zou kunnen helpen bij de laatste 5 Mg afbouw en eventueel tegen de ontwenning? Ik heb eventueel ook nog een doosje propranolol, ik geloof dat is een beta Blokker. Iemand ervaring? Verder is dat het enige in mijn zelfmedicatie verzameling

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Ik heb eventueel ook nog een doosje propranolol, ik geloof dat is een beta Blokker. Iemand ervaring?
Ik heb er zelf geen ervaring mee maar beta blokkers zijn antagonisten voor de noradrenaline receptoren. Het plakt zich dus aan de receptor zonder dat het verbinding maakt waardoor noradrenaline neurotransmitters geen contact kunnen maken met de receptor (en dus geen signaaloverdracht tot stand kunnen brengen).

Plat gezegd, het voorkomt noradrenaline activiteit. Noradrenaline doet hetzelfde als adrenaline, adrenaline heeft een methylgroep extra waardoor deze voor het lichaam moeilijk af te breken is. Dus net als bij adrenaline kun je denken aan verhoogde hartslag, bloeddruk, spierspanning, fysieke activiteit.

Ik denk dat de beta blokker een stuk minder heftig gaat wezen dan benzodiazepines maar dat het effect wel zeer wenselijk is zonder vervelende bijwerkingen achteraf. Ik denk dat het wel een goede steun kan wezen in zwaardere momenten aangezien benzo ontwenning vaak juist hartslag, spierspanning, etc kunnen doen toenemen.

Begin / halverwege dit topic was ik naar mijn huisarts gegaan.
Fijn dat je iets aan je huisarts hebt en dat hij op een open manier gesprek met je aangaat. Vaak worden de onbegrijpelijke details achterwege gelaten. Ik ben stiekem een beetje benieuwd naar het soort AD maar misschien niet helemaal netjes om te vragen. :3

Mijn terugvallen zijn ook niet meer te tellen.
Ik herval ook regelmatig maar het is de grote algemene lijn die er toe doet. Vaak wissel ik een heftiger middel om voor een iets minder heftig middel en bouw dan vanaf daar verder, het is wel voor gekomen dat ik 3x naar een minder heftig middel overstapte voordat ik weer een nullijn behaalde en herval is in nuchtere periode natuurlijk ook gewoon mogelijk.

Voor mij is het wel een streven om weer langere tijd (een maand bijvoorbeeld) door het leven te gaan. Maar in eerste instantie is het doel dat ik weer productief en sociaal kan functioneren en stabiel in het leven sta. Ik leg de lat ook niet te hoog omdat dit de kans op herval al snel doet toenemen. Hou het vooral een beetje luchtig voor jezelf zonder dat je je doel voor ogen verliest, soms is het al heel positief als je stabiel kunt draaien. Vaak richt ik mij in eerste instantie op 1 dag volledig nuchter, en dan vanaf daar zien we dan wel weer verder.

Met alleen wilskracht ga je het niet van je instinct winnen, beetje opdelen in chunks en dan stapje voor stapje. Je bent er zeer actief mee bezig en relatief maak je grote sprongen. Af en toe ook wat rustig aan te doen en tevreden te zijn met jezelf.

Coffeecup

Belezen gebruiker
Nu helaas zonder huisarts. Deze denkt dat ik er vanaf ben, nog een keer met dit verhaal aankomen durf ik echt niet. Deze denkt dat ik aan de ad zit. En je mag het vragen hoor. Toen ik clean was gebruikte ik Citolapram, na 30 Mg merkte ik nog niks. Hier snel en pijnloos van afgebouwd in overleg, en daarna over op Clomipramine. Dit schijnt wat heftiger te wezen volgens hem, dus je raadt het denk ik wel dat ik ze niet durf te nemen. Zeker niet nu ik nog diazepam slik. Ik ben echt een eitje hoor, bang wat middelen gebruik teweeg brengt. Niks durven te combineren.

Coffeecup

Belezen gebruiker
Nu dag 9 op 2,5 Mg van de 5 Mg waar ik een hele tijd op ben blijven hangen. Het gaat best goed op wat spierspanning in nek en schouders na. Dat is wel te doen. Ik blijf nog even op deze dosis voor een week waarschijnlijk omdat ik nog examen moet doen en gewoon aan het werk ben. Ik heb het geluk dat ik de grotere tabletten van 10 Mg heb (aurobindo) deze hebben een breuklijn, maar de andere helft is zonder breuklijn ook nog goed te delen in kwartjes van 2,5 Mg. Met die kleine blauwe voorheen was dat lastig, dan bleef er een klein belachelijk kruimeltje van over. Wel drink ik in de avond af en toe nog graag, de ene keer stop ik en daarna ben ik weer overstag. Moeilijk dus. Wel ben ik op dit na drugsvrij van alle andere goedjes. Wat denken jullie. Zou ik uiteindelijk van 2,5 naar 0 kunnen? Anders wordt het echt peuteren om van een kwartje weer een helft te maken :upsidedown:

Pistebully

Belezen gebruiker
Zit inmiddels op 5mg en slik nu 2 weken Venlafaxine. Eerst 37,5 mg en nu 75mg. Het voelt goed aan, in het begin was ik een zoutzak pffff

Pistebully

Belezen gebruiker
Wie heeft er nog meer die aan het afbouwen zijn, kramp in zijn handen. Beetje irritant maar zal wel overgaan

Coffeecup

Belezen gebruiker
Ik last van schouders en nek, maar dat is alles. Ik slaap ook goed, neem diazepam in ochtend namelijk om beter te functioneren, en niet om te slapen. 5 Mg, je bent er bijna. Ik nu op 2,5 en ik vraag me af of ik hierna op 0 kan of nog moet breken. Laatste doosje besteld om af te bouwen, en gelukkig de wilskracht om dat ook te doen. Het moet mij lukken. En ik zit de helft lager dan jij. Jou lukt dat ook! Verder kan ik je niet helpen, ik ben onbekend met de andere middelen die jij gebruikt. Misschien heeft een andere lezer wel een tip. Zo wacht ik ook nog op de vraag of 2,5 Mg diazepam te verwaarlozen is, of ik dadelijk nog moet blijven breken met kruimeltjes. Veel blijft niet over van dat kwartje namelijk

Coffeecup

Belezen gebruiker
Na een paar weekjes op 2,5 Mg te hebben gezeten vanaf vandaag 0. Afgelopen dagen moe, spierpijn ook in mijn kuiten alsof ik flink trap heb gelopen. Verder voel ik mij steeds meer een onzeker bang vogeltje worden de laatste tijd. Ik voel me saai, depri, down. Ook het vermoeden dat mijn omgeving het merkte, en dat weet ik nu zeker. Het is ook vrij logisch want ik reageer overal heel anders op. Eigenlijk moet ik blij zijn dat ik van alle rommel af ben, maar die gedachte doet me nu nog niks. Ik wil zo graag weer de oude vrolijke zekere persoon zijn die ik was en dat zal tijd nodig hebben. Er is geen nooduitgang op dit moment. Alles behalve prettig

Coffeecup

Belezen gebruiker
Ik heb definitief de sprong gemaakt, de stap van 2,5 Mg naar 0. Het is goede dag / slechte dag. En ik weet zeker dat er meer goede gaan komen. In overleg met de huisarts weer aan de ad sinds maandag. Ik ben wel veel moe, maar dat accepteer ik en zie ik als een teken van herstel.

Bovenaan