Hoe rol ik een joint?

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ja dat komt wel aan. Maar kheb nog niet vaak iemand zonder kuchen een hit van een bong zien nemen.
Kom maar eens langs dan =D

Voor bong roken heb je wel een zekere ademhalingstechniek nodig. Dat is inderdaad even wennen. In het begin neem je al snel een te grote hijs en dan merk je pas bij het uitademen dat dat niet zo lekker was.

Maar ook het soort bong maakt veel uit. Je wil sowieso een glazen bong omdat het anders niet schoon te maken is. Maar voor een aangename rookervaring is een bong met 2 (of meer) percolators wel echt aan te raden. Dat scheelt zoveel!
Je hebt ook precoolers voor bongs waarin een percolator zit.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Als ik de biong gebruik is het puur weed.
Veel smaakverschil proef ik niet :laughing:
Ja wiet rook ik altijd met een vaporizer want daar heb ik twee zeer goede apparaten voor.

In mijn bong gaat altijd hasj, en het liefst van zeer goede olieachtige kwaliteit. Dan pak ik namelijk de bowl van quartz-glas erbij (wat vaak verkocht wordt als dabbing nail) en die verhit ik vanaf de buitenkant met een crème brûlée brander zodat de hasj zachtjes gaat bubbelen en dan langzaam verdampt in plaats van verbrand. Als ik mazzel heb dan heb ik goede charras weten te vinden. Betere blowevaring is er niet!

B1178766836.jpg

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Nee hoor, ik rol gewoon alles puur.

De meeste leveren niet in Belgie en degene die dat wel doen gooien er nog 10 euro verzendkosten bovenop ...
Iemand in Nederland vragen het te kopen en naar je te versturen? Hier in Nederland kun je zo goed als alles kopen bij de shop. Hulzen, vloei in allerlei soorten etc.

Zeelanddude

Badass junkie
Tripreporter
Gouden tip van Nonkel Curious.
Meeste raden ijsblokken aan in een bong , maar ik raad je aan om semi/warm water te gebruiken.
Voor mij een echte eyeopener.
Als ik van het weekend nog eens zin heb om naar de coffeeshop te rijden ga ik dat eens uitproberen. Kan me maar moeilijk voorstellen dat dat bij een gravitatiebong verschil gaat maken dus dat moet ik uitproberen 😅😂

JanDeBrandweerman

Bewuste gebruiker
Net gerold en de tip laten uitsteken is precies de gouden tip die ik nodig had! Ander probleem waar ik weer aan denk is dat ik het andere uiteinde waar geen tip zit niet weet op te rollen waardoor ik meestal alleen maar het begin van de vloei kan likken. Geen idee hoe je deze oprolt.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Net gerold en de tip laten uitsteken is precies de gouden tip die ik nodig had! Ander probleem waar ik weer aan denk is dat ik het andere uiteinde waar geen tip zit niet weet op te rollen waardoor ik meestal alleen maar het begin van de vloei kan likken. Geen idee hoe je deze oprolt.
Pas wel op met roken dan want soms heb je dat je de joint weghaalt maar de tip nog in je joint achterblijft. Je kan dan de tip wat strakker roller en terugsteken, maar echt ideaal is het niet.

JanDeBrandweerman

Bewuste gebruiker
Pas wel op met roken dan want soms heb je dat je de joint weghaalt maar de tip nog in je joint achterblijft. Je kan dan de tip wat strakker roller en terugsteken, maar echt ideaal is het niet.
Wat een gedoe, is er een manier om edibles te maken zonder oven (heb liever niet dat mijn huis ruikt naar een wietplantage sinds ik buren heb)? Het lijkt mij nog niet zo'n slecht idee om de wiet in een kruidenbuiltje te steken en dan te laten trekken in zeer hete melk (niet kokend).

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Cannabis eten/drinken geeft een compleet ander effect als roken. Ikwil je niet bang maken maar ik ben dood en dood ziek geweest van edibles. Het duurt veeeel langer tot het werkt en werkt ook heftiger en anders.

Laatst bewerkt:

Kleine Bosbeer

Experimenterende gebruiker
Moet je bong eens vullen met goeikope wiskey 😍 🤤😋
Ik gebruik mijn damper wel eens in combinatie met een bubbler.. dacht die ook eens te vullen met calvados. 't Is bij ene keer gebleven.. Ik werd er mottig van. Bovendien ging de lekkere smaak van de wiet verloren en besefte ik nadien dat ik de calvados beter had gedronken. Leek me thans lekker.. appel-smaak van calvados en citrus-aroma van cannabis.. met whiskey heb ik het niet meer willen proberen.

Kleine Bosbeer

Top.
Normaal -als je 't goed doet- rolt de rest van de joint vanzelf..
Maar misschien gebruik je teveel tabak/kruid waardoor je een te grote trechter-vorm krijgt die je niet kan dichtplakken? Als je tabak/kruid verdeelt, zorg er dan voor dat de hoeveelheid tabak/kruid aan de tip eenzelfde diameter heeft als de tip.. en bouw de hoeveelheid tabak/kruid vervolgens op naarmate je verder van de tip bent. Eens het papier aan de tip goed zit, hou je papier/tip vast met een hand en met je andere hand ga je naar het andere eind van je joint, daar hou je het papier tegen de rol tabak/kruid zoals je het doet bij de tip en je rolt gewoon de joint eventjes verder tot het papier achter tabak/kruid zit, vervolgens likken en verder rollen. Vooraleer je het papier rond de tip wil draaien, moet je wel eerst een paar keer je joint 'aanrollen' zodat je een strak worstje krijgt van tabak/kruid.

Kleine Bosbeer

Nu een L leren , moet je minder rollen 😁.
Damn, waar is den tijd... sinds ik een damper gebruik, rook ik niets meer.. zal binnenkort vijf jaar zijn.. maar wat heb ik gerold vroeger!
Die L deed ik eigenlijk enkel als ik geen lange blaadjes meer had.. altijd wel iemand in de buurt met van die korte blaadjes. Maar hell, als je zo een L kan rollen met korte, dan toch ook een L met lange..? Of twee lange in de lengte aan mekaar kleven en daarachter nog een paar in L-vorm.. hahaha. Wat een toeters.. De mooiste en heftigste die ik ooit rolde was een gewone joint met bovenop een 'bol' van papier vol tabak/kruid.. het 'brandoppervlak' was plots een heel stuk groter. Man, ik ben daar even aan bezig geweest maar wat rookte dat lekker.. :dizzy::tilttearlaugh:

inner_search

Badass junkie
Damn, waar is den tijd... sinds ik een damper gebruik, rook ik niets meer.. zal binnenkort vijf jaar zijn.. maar wat heb ik gerold vroeger!
Die L deed ik eigenlijk enkel als ik geen lange blaadjes meer had.. altijd wel iemand in de buurt met van die korte blaadjes. Maar hell, als je zo een L kan rollen met korte, dan toch ook een L met lange..? Of twee lange in de lengte aan mekaar kleven en daarachter nog een paar in L-vorm.. hahaha. Wat een toeters.. De mooiste en heftigste die ik ooit rolde was een gewone joint met bovenop een 'bol' van papier vol tabak/kruid.. het 'brandoppervlak' was plots een heel stuk groter. Man, ik ben daar even aan bezig geweest maar wat rookte dat lekker.. :dizzy::tilttearlaugh:
Is lang en kort bij mij hoor.

Calliweed2.0

Bewuste gebruiker
Die ken ik nog wel een tulp noemen we dat als ik het goed kan herinneren

Kleine Bosbeer

Wat een gedoe, is er een manier om edibles te maken zonder oven (heb liever niet dat mijn huis ruikt naar een wietplantage sinds ik buren heb)? Het lijkt mij nog niet zo'n slecht idee om de wiet in een kruidenbuiltje te steken en dan te laten trekken in zeer hete melk (niet kokend).
Cannabis eten is nog wat anders dan roken/verdampen.
Niet zo eenvoudig te doseren als bij joint/damper, effect ervaar je pas na een uur en de roes is langer en intenser dan bij roken/verdampen.
Dus niet iets wat ik zomaar even na het werk besluit te doen om mijn avondje te vullen.

Nu goed, als je liever eet dan rookt, maar de buren niet wil laten meegenieten, maak dan koekjes op een moment dat je buren er niet zijn. Die koekjes kan je vervolgens invriezen en dan heb je wat voorraad. Ik maakte liefst zandkoekjes en diepgevroren smaakten die best goed. Zonder oven kan uiteraard ook: je kan cannabis in melk of boter laten opwarmen, maar dan moet je wel je kookpot een flinke tijd in de gaten houden.. minstens een uur (nodig om je kruid te decarboxyleren), vervolgens moet je nog een uur moet wachten eer het effect merkbaar wordt.. nee, daar heb ik vaak het geduld niet voor. 't Lijkt me dus niet praktisch wanneer je plots bedenkt dat je zin hebt om wat cannabis te eten. Maar er is een oplossing hiervoor..

Namelijk: als je toch graag cannabis wil gebruiken, maar je kan geen joint rollen, schaf u dan een verdamper aan.. eenvoudig om mee te werken, ruikt heel wat minder als een joint en is gezonder voor je lichaam.. bovendien kan je het verdampte kruid nadien eten.. dat ruikt bij bereiding minder straf en het kruid is door je damper al een keer opgewarmd (maw: het is al gedecarboxyleerd).. dus moet je 't verdampte kruid gewoon in een tas melk doen en even opwarmen.. tien minuten later kan je drinken.. (ik weet eigenlijk niet of dat opwarmen nog echt nodig is, ik doe dat opdat de chocolade in m'n tas dan makkelijk smelt).

Nog eenvoudiger is 't om edibles te kopen natuurlijk.

Zeelanddude

Badass junkie
Tripreporter
stap 1 voor de meest cheap ass b :

: grote Colafles (1,5L) aan de bovenkant en een O,5L flesjes afzagen een de onderkant.
vervolgens plan
5333858A-E264-4A1D-B294-872263E48FF9.jpeg

Dan maak ik van aluminium folie een vierkant van 8x8 cm oid. Wel dat het 3 of 4 langen dik zit. Die vouw ik in de plek waar de dop zat. Dat je daar een mooi kuiltje in waar je je wiet op kan leggenn.
In dat aluminium dan wel kleine gaatje prikken anders gaat de rook er niet in
vind het onstane kamertjes persoonlijk nog te grooot nog wikkel deze digen (zie foto) met aluminiumfolie net zolang er om heen totdat ie past.

IMG_1534.JPG
zonder erstra buisje erin, de gaten die hier te zijn zijn wel ietwat te groot (vind ik)
IMG_1535.JPGIMG_1536.JPG

vervolgens gooi je wat verkruimelde wiet in het dopje. Nog niks aan steken.....

image.jpg Water in de grote fles tot een paar cm onder de rand.

Dan LANGZAAM flesje erin later zakken. Bij mij zit er nog een pijpje in aan de zijkant waar de licht door weg kan, en je de rook kunt inademen.

dusss kleini fles in de grote fles.
ploep....

image.jpg
tieripje zit eraan omdat ik he t niet mooi vind dat die kleiene fles dan scheeft hangt, maar dat ben ik😅

tot zover is het makkelijk, lange luicifer erbij of een gewonen aansteker, kaarsvet is geen succes 😝

Ik houd heel even een aansteker erbij (ja met valmnetje) en zodra de wiet gaat roken, aansteker weg en de kleine fles langzaam eruit trekke geburende 5 a 6 seconden ofzo?

ervoor zorgen dat de onderkant van het kleine flesje niet boven het warpeil uitkomt want ja, dan gaat de helf in rook op.
20B90117-C86A-4FB3-A5F3-ED172848ADA2.jpeg
deze trek was geen volle mep wat er zaten zomaar een paar kruimels wit en een poezehaar. Maar zo werkt het. Mss dat je er nog iets aan hebt en anders mag mn neefje het inleven op school ofzo: Hoe recycle ik.....

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    172,7 KB · Weergaven: 5

JanDeBrandweerman

Bewuste gebruiker
Leuke tutorial maar er staan al een stuk of 10 op het internet ... momenteel vind ik joints even fijner want ben toch bang dat ik een keertje zo stoned ga zijn dat ik die fles omstoot en al dat water over mijn bureau flikker.

JanDeBrandweerman

Bewuste gebruiker
Vandaag wat hasj gekocht van een oude vriend met mijn neef. Ik kwam met het idee om het op te lossen in warme melk en het dan op te drinken maar ze lachten me heel de tijd uit en vreesden dat het een slecht idee was sinds ik bij mijn oma op bezoek was. Eindstand heb ik buiten moeten rollen, het ging perfect totdat de tip er uitviel en de harde wind alles uit mijn handen blies.
Zeer spijtige afloop, heb er een uur lang om moeten huilen.

JanDeBrandweerman

Bewuste gebruiker
Alright, ik kan eindelijk superstrakke joints rollen, hier is hoe ik het doe:
1. Versnipper je wiet met een schaar
2. Maak een tip en doe deze links (ben linkshandig)
3. Neem vloei en leg overal ongeveer evenveel wiet neer, kijk dat de plakrand goed zit
4. Masseer de wiet tussen het papier, THC plakt dus het wordt een soort van worst
5. Als alles goed plakt kan je hem simpelweg dichtrollen, hou het hoekje van de vloei goed tegen de tip en zorg dat het papier strak blijft
6. Maak je lippen nat en zet je lippen op de plakrand
7. Neem een pen en duw alles er goed in aan de open kant
8. Als er aan het begin te veel lucht zit kan je de tip er dieper in duwen, het overige papier kan je eraf knippen

Blyatman

Badass junkie
1. Versnipper je wiet met een schaar
Ik las dit, en ik dacht dat je een grapje maakte maar even serieus: what the hell.. 😅

of je sprokkelt, of je grind met een grinder (geen rommel waar je thc blijft plakken)
7. Neem een pen en duw alles er goed in aan de open kant
Dit zorgt 9/10 keer dat je het te strak duwt, en je de route blokkeert in de joint waardoor of hijsen minimaal wordt, of je drukt je joint gewoon onnodig in elkaar. Simpel tikken met de tip op een solide ondergrond zorgt er voor dat die strak wordt zonder blokkades.

Bovenaan