Het grote benzo topic !

imaes

Newbie
Een vraag voor de vele benzo-kenners in de topic...
Ik kreeg alprazolam voorgeschreven en op mijn vraag of dat niet verslavend is, antwoordde mijn dokter: niet meer dan drie keer per week iets nemen (0,5 of 2 mg, maakt niet uit) en nooit twee dagen na elkaar.
Hangt af van welke benzo, neem ik aan. Ik heb het nu vooral over mensen die gewoon elke dag gaan werken en zich zoals de gemiddelde kantoorwerker toch wel een half uur per dag moeten concentreren en misschien ook nog met de auto moeten rijden...
Lijkt jullie dat een verstandig advies?
(Ik zie hier en daar waarschuwingen die dat tegenspreken, en evenzeer posters die dit soort "veilige" grenzen lijken op te zoeken.)

Flameon

Badass junkie
Als jij 2 a 3 keer per week neemt dan kan het geen kwaad voor je werk / autorijden etc.
Dat moet je natuurlijk wel niet nemen voor je in de auto stapt etc. Maar als je het 's avonds neemt om te slapen, dan is dat er 's morgens allang uit. Als je het niet twee dagen achter elkaar neemt raakt je lichaam er minder snel aan gewend en is de kans op een verslaving idd kleiner. Probeer het, misschien is het iets positiefs in je leven!

floyd

Experimenterende gebruiker
Luitjes,
Heb tranxene 10 mg (dikaliumclorazepaat) en xanax retard 2mg (alprazolam) liggen.
Ik weet dat die xanax met een verlengde afgifte werkt dus zal die geen rush geven en waarschijnlijk ook niet overdreven sterk zal aanvoelen.
Maar ik vraag me af of die tranxene van 10 mg niet wat 'hard' zal inslaan, want ik heb helemaal geen ervaring en dus ook geen tolerantie bij benzo's.

Wat kan ik verwachten van een tranxene van 10 mg?

thx

Spor

Wijs gebruiker
Traxene (clorazepaat) is in mijn ervaring een extreem lichte benzo waarvan ik nog nooit een actief effect heb gehad (een "rush") enkel passieve effecten als vermindering van spanning. 10mg is geloof ik nog zo heel veel sinds je ze van 5 tot 50mg hebt als ik me niet vergis.

Mijn advies is neem er een keer een op zondagmiddag als je niet hoeft te werken en kijk wat het doet. Als het inderdaad passief werkt zoals ik verwacht dan merk je dus "niets" en weet je dat het kan als je e.v.t. een keer moet werken.

floyd

@ spor: thx for the info!
ik ga die tranxene idd eens op't gemak testen.
ben ook wel benieuwd naar het effect van 2 mg alprazolam.

ik ben eigenlijk op zoek naar een benzo waarmee ik een vliegreis van een uur of 10 lekker chill kan overbruggen. enige tips daarvoor?

:wave:

imaes

Newbie
Voor die vliegreis: Xanax. 1 mg een uur van tevoren en nog eens na een uur of vijf. Maar geen retard.

Spor

Wijs gebruiker
2mg xanax (alprazolam) is een redelijk hoge dosis ! Dit vervalt natuurlijk als het retard (vertraagde afgifte) is. Zoniet, zorg dat je niets meer hoeft te doen want na 2mg alprazolam zal dat moeilijker zijn.

Voor een lange vliegreis kun je verschillende dingen nemen. Lorazepam 1, 2mg lijkt mij een goeie om 10 uur te overbruggen. Daar kun je prima bij wakker blijven en dus een boek lezen of een film kijken wat je wil zonder dat het te "spannend" is. Als je liever slaapt zal dat vooral met 2 of 2,5 (weet niet precies per hoeveel mg dat in pillen zit) ook geen probleem zijn denk ik.

Andere opties zijn oxazepam, bromazepam, of zoals al aangegeven idd alprazolam zolang ze niet retard zijn.

floyd

die xanax retard van 2mg voel ik wel degelijk!
ik raak nauwelijks nog de trap af :grin:
hopelijk is die tegen morgenochtend uitgewerkt want dan moet ik naar m'n werk...

ivm de vliegreis: lorazepam of alprazolam lijkt dus de beste keuze. bij de landing wil ik terug best wel wat scherp staan, dus ik ga zeker niet voor een hoge dosis gaan, of een retard versie :)

Spor

Wijs gebruiker
Ja, dat kan ook wel verschillen per persoon, doel van de boodschap was meer dat voor een vliegreis een niet retard pil wss doeltreffender is :)

Frog83

Bewuste gebruiker
Nu aan de Flurazepam. ik voel chiil en licht maar niet lekker suf en sederent als wat ik nij valium en oxa wel meer heb, ik kan redelijk wat verdragen door dat iok anderen middelen grof genomen heb enzo, dus heb weerstand
nu houw ik meestal 4 weken der tussen, maar tog merkt ik danals ik 2 keer diazepam op heb deze ook minder werken.

Dus dacht is Flurazepam 30mg heb er 7 op en voel amper wat wel wat lichter in me hoofd beetje droomtoestand maar niet van aahh me spieren en jeee ik voel me vet chill dronken van de benzos ze lijken echt maar ja je weet het nooit, maar tof viel me tegen.
las welv erschilt van persoon tot persoon.
Bijvoorbeeld bij stilnockt ging ik er cht langslullen, en zo van boeiend we creten nog een strip + lomp naar de mensen mim me heen ik dwaal af srry daarvoor, ben eerder hyper van die slaaptabs ofso :P nouw ja ik stop eerdaags echt ben al van ver gekomen nu wast de laatse tijd iets meer, nu verhuist enzo ook, en wil cleane strat,, zit nu bij me uders heb geen internet thuis enzo, maar ja dis me afscheids feesie aan blowen en slaapmiddelen en ik kan het gvd eerder kon ik het ook, voor de mensen die de plezieren erinzien en kunnen overzien plezier en anders suc Jeee i want apodium now srry ben rete melig maar meen wattypte enzo hoor. die belerende toon bedoel ik niet mesen hier komen al niks weten ofso, maar vaak vragen over benzos en wat verstandig is enzo, mag zeker aandacht naar uit, veel benzo verslaafde hebben een verkeerd beeld bij hulp, je komt in gemende groep
en hun zijn maar aan een pilltje verlaafd. dalijk zit ik tussen de junken neee nee soms valt het ruze mee, en de junkie waar mevrouw op terug keek waren stuk voor stuk wijze mannen de vertaling volgt alaaaf

Spor

Wijs gebruiker
Haha, ja.

Toevallig, afgelopen vrijdag na lang, LANG zoeken ook 30mg's Flurazepam weten te bemachtigen. Mijn eerste trial met 30mg was niet te spectaculair maar dat kan ook komen door de 60mg temazepam de dag ervoor. Ik wacht nu inderdaad ook een tijdje om te de flurazepam nog es te proberen. In theorie zouden ze sterker als diaze of oxazepam moeten zijn, en als de meeste andere ook for that matter. Bij de eerste keer weinig van gemerkt, maar heb het nog niet opgegeven.

Carlitos

Badass junkie
Zou goed kunnen dat het door de temazepam kwam.
Het is zowat een pot nat op die gaba receptoren merk met diverse dingen kruistolerantie icm valiumverslaving.Heb het idee dat een biertje zelfs minder goed ´werkt´ maar geen idee of die op dezelfde (gaba) receptoren zitten welke tolerantie zouden kunnen opleveren.

ShakE_iT

Tegen mn angstaanvallen krijg ik Xanax Retard(vertraagde afgife),2x2mg,wat ik 's morgens neem. Helpt goed en voor te slapen krijg k Lormetazepam 2mg voorgeschreven,en indien nodig,Lexotan(bromazepam)6mg,tegen spanning,kreeg eerst 12mg,wat wel een verschil is in effect ook.

Heb hierbuiten ook al clotiazepam 10mg(Clozan),Clorazepaat;10;15;50mg(Tranxène),Oxazepam15mg(Seresta),Diazepam(Valium) 10mg,lorazepam 1;2,5mg (Temesta),cloxazolam 1mg (Akton) gebruikt. En ook nog zolpidem 10mg(Stilnoct) en zopiclone(Imovane)7,5mg.Das het zon beetje :rockband:

Dwaks

laatst heb ik wat 'diazepam PPM laboratoires' gekocht. 10mg zijn ze. Zijn hier al ervaringen mee?
Ze knallen er niet zo heftig in als 20mg temazepam...

Ik weet nou niet of het aan mijn gewenning ligt, want ik had al een tijdje geen diaz meer gehad.
Wel temaz.

Carlitos

Badass junkie
lol dat merk klinkt wel vaag.
Wat voor exp. staat er op de blister ?
Kruistolerantie dat kan best weet niet hoe vaak je temazepam neemt,maar zie een post van een pagina hiervoor van mij.
Ikzelf heb altijd NL-merken gewoon van de apotheek niet dat 'vage gedoe'.
Zelf ook wat nieuwe benzo'tjes in de lijst aangeschaft.

Lormetazepam 2 mg (nog te doen)
Temazepam 20 mg (nog te doen)
Flurazepam 30 mg (nog te doen)

Welkome aanvulling naast me standaard eigen benzostash ben benieuwd maar moet nog wachten en sterk zijn :wave:
----------------------------

Spor

Wijs gebruiker
^nee hoor is legaal. Naar de kruidvat gaan en vragen om valium, xanax of oxazepam ofzo. Dat kennen ze wel.

Ik heb uiteindelijk, na lang lang zoeken dan toch Flurazepam gevonden. Ik vind ze wel leuk, maar ze knallen niet zoals ik gehoopt had. Voor recreatief gebruik staan de flunitrazepam's nog altijd op nummer 1.

Carlitos

Badass junkie
Welke benzo's heb je eigenlijk allemaal gehad spor? (lijst :tearsofjoy: )
En welke staan op een 'to do' bij je ?

Aangezien flunitrazepam op 1 staat ..

Frog83

Bewuste gebruiker
Oom Klaas zei:
Zo te zien voelt die 'm toch wel goed zitten :P

lol was wel ver heen ja , maar ook echt heel actief op een of andere manier.
Nu ik teruglees denk ik uhhh oke :confused: :flushed: :)
Ik bedoelde meer zo van, dat de flurazepam er meer insloop, en diazepam meer inslaat ook.
vandaar dat ik dacht ik merk niks, en veel bijnam, wou tog zoeiso veel nemen daar niet van.
En er bij geblowd was leuk, probeer nu dus dit soort uitspattingen te voorkomen.
Ik ben al te lang aant kutten met benozo's, ook al doe ik niet meer dagelijks of wekelijks, ik wil er van af.
Want als ik wat heb zijn ze gewoon standaat heel vlug op, ik kan niet zeggen neem er een en dan ist oke, minimaalde halve strip gaat op dan :(
maar goed het was leuk iig :wink:

Spor

Wijs gebruiker
Nou mijn lijst: ik heb zin om hem te delen omdat ik nu een handvol op heb. Ik heb me stiem misdragen. Vrijdag 30mg Flunitrazepam .Gisteren 10mg valium jaja, geen gewone diazepam) en voor het slapen gaan 20mg temazepam, en toen ik moeite had met inslapen nog 1mg flunitrazepam.

Vandaag na de 2c-C die GEWELDIG was (tripreport heb ik voor geintereseerde) ben ik begonnen met 50mg oxazepam en 10mg oxycodone. Toen vlak voor ik in bad ging heb ik nog 15mg midazolam genomen en erna stiekem ook nog 20mg clobazam. Ja die drang om bij te pakken blijft...

Maar, mijn lijst:
oxazepam 10mg (op voorgeschift)
oxazepam 50mg *
temazepam 10mg (op voorgeschift)
temazepam 20mg *
diazepam (valium) 10mg
lorazepam 1mg
lorazepam 2,5mg
lormetazepam 1mg
nitrazepam 5mg
flunitrazepam 1mg !
flunitrazepam 2mg
flurazepam 30mg
alprazolam 0,25mg
alprazolam 0,5mg retard
midazolam 15mg*
Clobazam 20mg
Clorazepaat 10mg
Clorazepaat 40mg

(cyclopperonen)
Zopiclon 7,5mg (op voorschrift)
Zolpidem 10mg

Werk binnekort mn "did lijst bij, weet niet meer hoe ik het in moet delen
heb zoveel geexperimenteerd.

Op mijn todo geen specefieke benzo eigenlijk. Misshien de russische research benzo Phenazepam. Verder wil ik wel dingen proren als ze langskomen. Mijn holy grails waren nadat ik oxazepam had ontdekt toch flunitrazepam, midazolam en flurazepam. Oxazepem blijft een favoriet en tja temazepam kan gewoon voor de beste euforie zorgen die ik ken. Er zijn "veilige" manieren om het effect ook te verbeten of verlengen. Niet met alcohol of ghb dus.

Ze zijn erg leuj, maar let op ! Fiunitrazepam is de baas, de enige echte... En dat komt niet alleen met de eindelijze voordelen. Extreem geheugenverlies waarvan ik geschrokken ben met 1, en waar ik met niet dingen vergeten was, maar dat ik me nog dingen kon herinneren. 10% van de avond ofzo.

DrogeHoestCapsule

Ok ik ga het vandaag vragen, moet je hier 16 voor zijn of nog een bewijs dat je het mag kopen ofzo? en welke raden jullie mij aan ik wil echt een beetje zweven/high/stond of gewoon lekker gevoel krijgen voor een leuke prijs, ik denk dat ik die lorazepam neem :tongueout:

systemready

Er is geen leeftijdsgrens aan het gebruik van benzo's, het is wel zo dat er gekeken kan worden naar je gewicht. Bij mij was bijvoorbeeld 1 mg Lorazepam niet genoeg voor mijn bouw. (tolerantie speelt hierbij ook een factor trouwens)

Lorazepam is opzich wel relaxed, ik val er uiteindelijk wel bij in slaap.
Ik moet dan toch de voorkeur geven aan Alprazolam, daar val je niet echt van in slaap en je wordt een stuk rustiger.
maar...
Begin eerst met Oxazepam of Diazepam en dan eventueel iets anders...

Carlitos

Badass junkie
DrogeHoestCapsule zei:
Ok ik ga het vandaag vragen, moet je hier 16 voor zijn of nog een bewijs dat je het mag kopen ofzo? en welke raden jullie mij aan ik wil echt een beetje zweven/high/stond of gewoon lekker gevoel krijgen voor een leuke prijs, ik denk dat ik die lorazepam neem :tongueout:

lol..

Al op kruidvat.nl gekeken wat ze hebben ?

Spor

Wijs gebruiker
DrogeHoestCapsule zei:

Lorazepam is niet zo fijn. Je vragen naar Rohypnol, bij apothekers ook wel bekend als roopies. Gewoon vragen naar roopies, en als ze die niet hebben gewoon de sterkste Valium nemen. Kennen ze zeker.

Oom Klaas

Badass junkie
Spor zei:
DrogeHoestCapsule zei:

Lorazepam is niet zo fijn. Je vragen naar Rohypnol, bij apothekers ook wel bekend als roopies. Gewoon vragen naar roopies, en als ze die niet hebben gewoon de sterkste Valium nemen. Kennen ze zeker.

:beer:

Die staat straks hard voor lul bij de apotheek dan.

Doe mij maar een doos roopies mevrouw :grin:

ShakE_iT

Tranxène 50mg (Clorazepaat),sloeg bij mij altijd lekker in.... :sunglasses:

Bromazepam 12mg lijken jullie in Nederland pcies minder bekend mee,ben zelf n belgje, is toch wel een heftige benzo. :P

Ik heb net 4 xanax retardjes van 2mg genomen :flushed: :hearteyes: :rolleyes: (dubbel dosis dan degene die voorgeschreven krijg nl.4mg,maar had er 2 extra :wink: )

Retard geeft natuurlijkk geen piek dus,rush of inslag,maar ik voel me constant toch wel oke bij die 4mg xanax retard...ben wel benieuwd nr de piek v/d xanax 2mg reepjes ,gewone formulering. :confused:

Heb laatst ook 5 dagen zonder xanax ret. gezeten en dat voel je dan toch wel dat gemis :hearteyes: ,kon t gelukkig opvangen met bromazepam en lormetazepam.

Maar zoals Anaes in een ander topic zei Xanax retard iig werkt eerder subtiel is ook een perfect middel tegen angst en paniek :wink:

Maar vr recreatief gebruik tja iedereen heeft ook weer andere hersenen,als je dr al hebt hihi :openmouth: :grin: ,en ook een licht andere affiniteit qua GABA bindingsplaatsten van de receptoren met verschillende moleculen (benzos) en natuurlijk maakt tolerantie ook enorm veel uit.Vroeger kreeg k wel een roes(je) van een gewone dosis van praktisch elke benzo,das nu voorbij :( want neem al bijna een jaar dagelijks benzodiazepines. Dus dat gevoel krijg k nie meer of je moet er superveel nemen natuurlijk,maaar zelfs dan....

Ben wel benieuwd zelf naar Tetrazepam ja omdat het een enorm sterk spierontspannend effect heeft. Heeft iemand hier ervaring mee met deze benzo?

Groetjes Shake_iT :wave:

Dus wat ik begrijp uit dit topic is datje gewoon Valium bij de kruidvat kunt kopen ? :)

Zat er al een tijdje over te denken om eens te proberen maar kan er niet aankomen. Maar als het bij de kruidvat gewoon te koop is lijkt het me het proberen waard :grin:

Ik slik al jaren Xanax 2mg retard, dat is zo gegroeid omdat anti-depressiva bij mij niet aansloegen, (vijf soorten geprobeerd, heb een behoorlijke burn-out gehad) merk er eigenlijk niets meer van, ik zal er langzamerhand wel resistent tegen de Alprasolam geworden zijn, behalve als ik een dagje oversla, dan weet ik niet waar ik het zoeken moet, hoe kom ik hier af, met de nadelen voor de gezondheid schijnt het wel mee te vallen volgens de psychiater, maar die afhankelijkheid zit me toch wel dwars.

Een afbouwschema, maar hoe dit te doseren dat je er zo weinig mogelijk hinder van hebt?
Heeft iemand hier misschien ervaring mee?

Bij voorbaat.

Carlitos

Badass junkie
@ ShakE_iT
Weet niet of we er minder bekend mee zijn ik heb hier ook bromazepam van Sandoz en ze doen toch zeker niet onder voor een diazepammetje.
Maar waarom ze toch altijd maar die valium willen vraag ik me ook af wel is af terwijl er nog veel meer 'moois' is.
Lijkt me moeilijk om meteen te oordelen dat we er minder bekend mee zijn je weet nooit wie of wat heeft om je heen en hoeveel gebruikt.
Bij lange na zit niet elke benzogebruiker op dit forum.

@roderick32
Je word er wel lang aangehouden en raar dat ze gebruiken als anti-depressiva.
Ik weet dat het in het begin bij de behandeling van antidepressiva wel is word toegediend tegen de 'klachten' aangezien het weekje of 4 tot 6 duurt uit me hoofd voordat ze werken (als ze aanslaan de antidepressiva)
Kreeg gisteren te horen dat en mevrouw van rond de 50 al jaren diazepam slikt tegen omdat ze dan minder last heeft van ups en downs.
Maar een benzodiazepine hoort daar niet voor gebruikt te worden en zeker niet voor zulke lange tijden,dit kan toch geen onwetenheid zijn van de arts.
Mijn psychiater is ook een lul door me te laten minder met 50% van de dosis (diazepam) na een lange tijd slikken dat komt dan erg hard aan.Ook wist hij de halfwaardetijden niet goed en moest constant alles nakijken en opnieuw opzoeken ben blij dat ik een nieuwe heb.

Wat betreft je afbouwen zou ik is bespreken met je pyschiater.
Hoeveel neem je er nu dan ?
Mischien afbouwen met een andere langwerkende benzo,zoals diazepam bijvoorbeeld maar leg het is voor bij je psych.

Mischien heb je hier wat aan :

http://www.benzo.org.uk/manual/bzsched.htm#s1

Zeer veel te vinden omtrend afbouwen benzo's,ook wat over xanax staat er zie ik ff snel.
Lees maar is flink daar ..

Frog83

Bewuste gebruiker
Thunderspace zei:
Dus wat ik begrijp uit dit topic is datje gewoon Valium bij de kruidvat kunt kopen ? :)

Zat er al een tijdje over te denken om eens te proberen maar kan er niet aankomen. Maar als het bij de kruidvat gewoon te koop is lijkt het me het proberen waard :grin:

meen je dat echt dat je geloofd dat dat kan? zou mooi wezen als dat zo zou zijn.
benzodiazepines (benzo's afgekort) is strikt op recept of via het iligale circuit te krijgen.
Benso's bij de kruidvat :hearteyes: the idea :grin: dan zal beetje half Nederland verslaafd zijn wel of meer als dat zo was.

Maar goed ik hoop dat je een grap maakte , zo niet de extra info anders kan je die als ongelezen beschouwen :grin:

Carlitos, bedankt voor je reactie, zal de link eens goed doorlezen. :)

ik ben begonnen met 0,25mg Xanax en dat werd in de loop der tijd opgehoogd naar 2mg retard, wanneer een anti-depressievum zou aanslaan, zou de Xanax weer afgebouwd worden, dat was tenminste de planning, maar na vijf anti-depressieva uitgeprobeerd te hebben, die ong gemiddeld een insluiptijd nodig hebben van 2maand, dat kan verschillen per individu en hangt ook van de leeftijd af, waren we nog geen stap verder, inmiddels zat ik toen al een dik half jaar aan de Xanax 2mg retard en dat is zo gebleven, nu zijn we vijf jaar verder.

Ik denk dat die twee mg Xanax nog wel iets doet, ondanks dat je er wel resistentie tegen opbouwd natuurlijk, spierverslapping heb ik geen last van en ook mijn reactievermogen wat onlangs nog even als automobilist getest werd, (moest heel plotseling remmen voor een fietser), was prima in orde, vaak pak ik voor de nacht nog een 0,5 mg, afijn, ik drink heel matig en rook ook niet, qua verwerking voor de lever en nieren schijnt het volgens de arts ook wel mee te vallen, alleen krijg ik het niet, of sla ik eens een dagje over, dan ga ik door roeien en ruiten, zo heftig, dan voek ik me echt verschrikkelijk, natuurlijk doordat de Alprasolam spiegel in het bloed daalt, deze reacties (onttrekkingsverschijnselen, zoals het heet) zal ook wel individueel bepaald zijn, zo kweekt het G.G.Z toch haar eigen junks toch in feite. :confused:

Ik heb daar verder nooit zo bij stilgestaan, dat altijd dat ik er zo mee zou kunnen stoppen.
Niet dus, ja natuurlijk zou ik het wel overleven, maar het werd geen prettig weekje dan.

Mijn zoons roken veel weed, ook wel eens geprobeerd, maar daar merk ik heel weinig van.
Enkel een beetje slaperig, voor mij niet zo interessant.

Carlitos

Badass junkie
Ik merk ook niks meer echt kwa effect van de diazepam.
Maar wel als ik het niet neem,het is puur onderdrukken van afkickverschijnselen en dat dient langzaam te worden afgebouwd.
Elke 1-2 miligram minder voel ik maar ervaar ik niet als zware last.(maar wel verdomd irritant)
Daarom dient langzaam te worden afgebouwd na langdurig gebruik
Cold turkey stoppen is nooit goed met benzo´s..

Dus maak je plan ..

ShakE_iT

jA benzo's hebben als eerste indicatie niet depressie,maar zoals die joingen zei ze kunnen wel een periode gebruikt worden tot je AD na x weken is ingewerkt,kan zijn dat het zoeken is bij mensen nr het 'juiste' ad voor die pers. in kwestie.Vriendin van me bleef zwaar acuut depressief :( zelfs tijdens behandeling met alllerhande ad's.Uiteindelijk heeft ze ECV gekregen,elektro-shocks :openmouth: dus wat me best wel eng lijkt :cry: ,maar nu niet meer zo barbaars is als vroeger. Je krijgt o.m. een anti-epilepticum en verdoving dacht k toch hoor.Maar iig, ze is er een stuk beter uitgekomen!! :grin: :grin: Dus das zowat de laatste hoop..Niet???

Ik ben van escitalopram nr fluoxetine overgeschakeld.Mn doc zei dat het meer 'activerend' zou werken,maar merk eigenlijk nie zo veel verschil :confused: .Zo slecht vind k die Sipralexa(escitalopram)nu ook weer niet persoonlijk.Kreeg wel dubbele dosis uiteindelijk.Maar daar bestaat ook discussie over of dosisverhoging bij ad's en dan met name SSRI's wel nut heeft. Ik sta op 40mg fluoxetine en das nog ok :sunglasses: .max is 80mg,aanbevolen door Eli Lilly,de N E D ERLANDSE :P :flushed: hihi producent.

P.s ivm met mn laatste post,zal straks zelf kunnen uitvinden t effect van tetrazepam :hearteyes: ,ging gisteren op visite bij de doc en liet terloops vallen dat ik graag een spierontspanner bij mn medicatie wou/plus hij heeft mn bromazepam dosis verdubbelt van 6mg nr 12mg :hearteyes: ,krijg wel enkel 2 tabjes per 2 dagen mee dagt heeft ie op recept gezet ivm voorgeschiedenis.

Groetjes en wie schrijft die blijft :rock: :tearsofjoy:

Bovenaan